پارسی نو / ⚡️ پزشکی و سلامت / خواص مواد غذایی / خاصیت لیمو شیرین برای سرماخوردگی،یبوست و در بارداری

خاصیت لیمو شیرین برای سرماخوردگی،یبوست و در بارداری

خواص لیمو شیرین , خواص لیمو شیرین برای پوست , خواص لیمو شیرین برای کودکان
یکی از میوه هایی که همه ما از خوردن آن لذت می بریم، لیمو شیرین است. مصرف لیمو شیرین در بین خانواده ها جایگاه خوبی دارد چرا که در زمان سرماخوردگی از آب لیمو شیرین بهترین استفاده را می کنند.

لیمو شیرین که یکی از میوه های دسته مرکبات است برای هر سن و هر فردی مناسب است و حتی لیمو شیرین در بارداری هم توصیه شده است. اما خاصیت لیمو شیرین بسیار زیاد هستند و ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد آنها صحبت کرده ایم.


تاریخچه درخت لیمو شیرین

درخت لیمو یک درخت کوچکی است که از نظر ارتفاع بین ۶ تا ۸ متر می تواند رشد کند و دارای شاخه های غیر یکنواخت است و برای احتساب زمان میوه دهی، باید گفت که در سال های پنجم تا هفتم از رشدش، می تواند میوه دهد؛ میوه های این درخت رنگ زرد دارند و از نظر شکل ظاهری هم گرد هستند که با رشد بیشتر و به اصطلاح رسیده شدن، رنگ آنها کاملاً زرد رنگ می شوند. میوه لیمو از نظر طعم، شیرین و درشت است و آب آن به‌ عنوان مدر یا ادرار آور به بیماران تبدار داده می‌شود تا تب آنها پایین بیاید.

اغلب خانمها از خواص لیمو شیرین برای پوست مطلع هستند و سعی می کنند در طول روز آن را مورد مصرف قرار دهند و اکثر ورزشکاران هم از خواص لیمو شیرین برای لاغری و کاهش وزن اطلاع دارند و از این میوه ارزشمند استفاده بهینه دارند.

لیمو شیرین، نوعی از میوه لیمو است که دارای نام علمی Citrus limetta است و زیر مجموعه dulcis محسوب می شود. در حقیقت لیموشیرین یک نوع میوه از دسته مرکبات به شمار می آید و از نظر منشا رشد می توان گفت که بومی آسیای جنوب و جنوب شرقی و همینطور بومی حوزه مناطق مدیترانه ای به شمار می آید.


فواید لیمو شیرین

از لیمو شیرین برای زیبایی پوست استفاده می شود، زیرا در ترکیباتش حاوی سفید کننده هایی هستند و همچنین ویژگی های تمیز کننده در آنها کمک می کند تا جوش ها را از روی صورت از بین ببرند و پوست را شفاف و روشن کنند.

لیمو شیرین همچنین در درمان نیش حشرات استفاده می شوند و رنگدانه آرنج ها و نیز زانو را کاهش می دهد و باعث روشن شدن پوست این نواحی از بدن می شوند.

خاصیت لیمو شیرین , خاصیت لیمو شیرین برای سرماخوردگی , خاصیت لیمو شیرین برای گلو درد

مصرف لیمو شیرین همچنین توسط بیماران دیابتی تحت نظر پزشک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خواص اسیدی حاوی لیمو به بهبود و ریشه کن کردن زخم های مری، معده و روده فوقانی کمک می کند و از آنجایی که واکنش قلیایی در بدن ایجاد می کنند، اثرات اسیدی شدن را کاهش می دهند.

مصرف مکرر آب لیمو شیرین باعث می شود که گردش خون به درستی در بدن انجام گیرد و عملکرد قلب به بهترین نحو ممکن صورت گیرد که در نتیجه به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

اینجا بخوانید : خواص لیمو ترش برای سلامتی

آنها بسیاری از معضلات و مشکلات مربوط به معده مانند تهوع و اختلالات گوارشی را حل می کنند، همچنین این را هم باید بدانید که مقدار کم چربی در آنها به کاهش وزن کمک می کند و کسانی که دارای برنامه رژیم لاغری هستند از مصرف لیموو شیرین غافل نشوند.


دیگر خواص لیمو شیرین

– لیمو شیرین سرشار از عناصر قلیایی است.

– در ترکیبات لیمو شیرین مقدار زیادی اسیدسیتریک و ویتامین C وجود دارد.

– لیمو شیرین حاوی مقادیر زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است.

– لیمو شیرین حالت تازه کنندگی دارد و چنانچه به چایی اضافه شود، طعم مطبوعی پیدا می‌کند و می توانید یک چایی با عطر دل انگیز نوش جان کنید.

– مصرف لیمو شیرین باعث ضدعفونی شدن بدن می شود و به طور طبیعی از فرایند تخمیر در معده پیشگیری می‌کند.

مضرات لیمو شیرین , عوارض لیمو شیرین , خطرات لیمو شیرین

– خوردن لیموشیرین و آب آن در زمان ابتلا به آنفلوآنزا بسیار مفید است و مصرف لیمو شیرین به افرادی که دچار تب ناشی از بیماری آنفلوآنزا و یا سرماخوردگی شده‌اند، به شدت توصیه می‌شود. چرا که لیمو شیرین دارای خاصیت سم‌زدایی استو بدن را تمیز می کند.

– مصرف لیمو شیرین باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود.

– اگر دچار گلو درد هستید، حتما لیمو شیرین بخورید تا مشکل تان به راحتی برطرف شود.

– در طب سنتی از لیمو شیرین برای درمان و حتی پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماریها استفاده می شود و جالب است بدانید که از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌ دار مورد استفاده قرار می گیرد.

خوردن لیمو شیرین , خوردن لیمو شیرین ناشتا , خوردن لیمو شیرین در بارداری

ـ از آنجایی که حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد، این میوه دارای خاصیت ادرار آور است و همین طور خاصیت ملین هم دارد. پس برای رفع مشکل یبوست خود روی کمک لیمو شیرین حساب کنید.

– برای کسانی که دچار سردرد و مشکلات مربوط به آن هستند باید گفت که مرکبات و از جمله لیموشیرین، باعث رفع حالت سرگیجه می شوند.


روش نگهداری لیمو شیرین

لیمو می تواند برای مدت دو هفته در دمای اتاق و به طور متوسط چهار تا هشت هفته در یخچال نگهداری شود. در حالت یخ زده هم می توانید برای شش ماه لیمو شیرین را ذخیره کنید.

برشهای میوه ممکن است در حالت فریز و یخ زده مورد استفاده قرار گیرد، اما لیمونین موجود در آن باعث می شود طعم میوه بعد از مدتی طعم تلخ به خود بگیرد، پس برای جلوگیری از تلخ شدن مزه لیمو شیرین در زمان نگهداری از برش زدن و به تنهایی نگهداری کردن آنها خودداری کنید و سعی کنید لیمو شیرین را همراه با شربت میوه نگهداری کنید و یا برش های لیمو شیرین را در یک شیشه در بسته و بدون هوا نگهداری کنید.

مصرف لیمو شیرین , مصرف لیمو شیرین در باردای , مصرف زیاد لیمو شیرین

مصرف لیمو شیرین در بارداری

برای برخی از خانمهای باردار نوع تغذیه در دوران بارداری یک دغدغه بزرگ محسوب می شود و در مورد مصرف لیمو شیرین باید گفت که خوردن لیموشیرین در زمان بارداری کاملاً بی خطر و حتی مفید است. اما پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف هر گونه میوه و مواد خوراکی با پزشک معالج خود مشورت های لازم را انجام دهید.

از خواص لیمو شیرین برای زنان باردار باید بدانید که لیموشیرین دارای مقدار قابل توجهی کلسیم و کربوهیدرات است که با وجود این ترکیبات لیمو شیرین می تواند هم برای زن باردار و هم برای جنین اش بسیار سودمند باشد.

خوب است این را هم بدانید که لیمو شیرین با تامین آب بدن، می تواند یک جایگزین مناسب برای چای و قهوه در زمان بارداری باشد.


مقالات مشابه : ۱۳ خاصیت اثبات شده گردو برای سلامتی و خواص بابونه برای پوست مو و افسردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.