پارسی نو / رپورتاژ / خودکشی با سیب زمینی سرخ کرده !

خودکشی با سیب زمینی سرخ کرده !

سیب‌ زمینی سرخ کرده جزو غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما این غذای خوشمزه و ترد، عوارض بسیاری نیز دارد. به طوری که عدم رعایت برخی اصول در هنگام پخت و سرخ کردن سیب زمینی باعث می‌شود تا ماده‌ای سمی تولید شود که برای بدن شما مضر است. ضرر سیب زمینی سرخ کرده به قدری بالا است که پیشنهاد می‌کنیم که در صورت ممکن، آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

خودکشی با سیب زمینی سرخ کرده

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خطر سیب زمینی سرخ کرده برای سلامتی بدن آشنا کنیم. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

ضرر سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ شده جزو آن دسته از غذاهایی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه به خوردن آن نداشته باشد. این غذای خوشمزه جزو یکی از پیش‌غذاهای هر رستورانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما  توجه به این نکته ضروری است در صورتی که برخی اصول را در پخت این غذا رعایت نکنید، ممکن است نتیجه‌ی برعکس بگیرید.

به این دلیل که عدم سرخ کردن اصولی سیب زمینی، ماده‌ای سمی به نام آکریل آمید را تولید می‌کند. این ماده برای بدن ضرر بسیار زیادی دارد. به طوری که مصرف دوبار در هفته از سیب زمینی سرخ کرده خطر مرگ را به دنبال دارد.

تحقیقات جدید کارشناسان نشان می‌دهد در صورت سرخ کردن بیش از حد سیب‌ زمینی، سلول‌های موجود در این ماده غذایی دچار جهش می‌شود. در نتیجه این موضوع باعث بروز انواع سرطان‌ها می‌شود.

ضرر سیب زمینی سرخ کرده

بنابراین محققان پیشنهاد می‌کنند که هنگام سرخ کردن سیب زمینی زمانی که سیب زمینی‌ها به رنگ طلایی درآمدند، بهتر است آن را از روغن بگیرید. چرا که سرخ کردن بیش از اندازه ممکن است خواص آن را از بین ببرد و ضرر سیب زمینی سرخ کرده را دوچندان کند و در نهایت این ماده غذایی خوشمزه را به یک ماده سرطان‌زا تبدیل کند.

البته این موضوع فقط به سیب زمینی سرخ کرده اختصاص ندارد، بلکه سایر مواد غذایی مانند چیپس، سیب زمینی کبابی و تنوری که با این ماده غذایی پخته می‌شود، نیز همین ویژگی را دارند؛ بنابراین بیش از حد سوختن و کبابی شدن سیب زمینی منجر به تولید همان ماده سمی می‌شود که نتیجه خوردن بیش از اندازه آن مساوی با سرطان است.

به صورت کلی مصرف مواد غذایی بیش از حد سرخ شده مانند برنج، گوشت، گوجه فرنگی، نان برشته و … می‌تواند زمینه بروز سرطان را در افراد بالا ببرد.

طریقه خوردن سیب زمینی سرخ کرده

خطر ابتلا به سرطان در قسمت‌هایی از سیب زمینی که سوختگی بسیاری دارد، بسیار زیاد است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از خوردن این قسمت از سیب زمینی خودداری کنید تا ضرر سیب زمینی سرخ کرده کمتر باشد.

در صورت مصرف بیش از اندازه سیب زمینی سرخ کرده، خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان سینه، سرطان ریه و تومورهای مغزی در شما بیشتر می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که به جای مصرف سرخ‌کردنی این ماده غذایی، آن را به صورت آب‌پز و یا بخارپز مصرف کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که مصرف گوشت و مواد غذایی سرخ‌کرده را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید و به جای آن خوراکی‌های سالم مانند سبزیجات، میوه‌جات و مواد غذایی پخته و بخارپز شده را جایگزین کنید. چرا که این مواد غذایی از سلامت بهتری برخوردار هستند.

ضرر سیب زمینی سرخ کرده

در هر صورت اگر علاقه به خوردن سیب زمینی سرخ شده دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بعد از پوست کردن حتما به مدت یک ساعت آن را درون آب بگذارید. سپس درجه گاز را پایین بگذارید و با روغن مخصوص سرخ‌ کردنی، سیب‌ زمینی‌ها را سرخ کنید. در صورتی که روی سیب زمینی طلایی شدند، بهتر است آن را از روی شعله بردارید. در چنین شرایطی ضرر سیب زمینی سرخ کرده بسیار کمتر خواهد بود.

همچنین برای طعم‌دهی به سیب زمینی می‌توانید با خرید ادویه سیب زمینی سرخ کرده این ماده غذایی را خوشمزه‌تر کنید. همچنین در صورت مصرف زیاد از این ماده غذایی، خرید عمده ادویه بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. برای این منظور کافی است تا بعد از طلایی شدن سیب‌ زمینی‌ها و انتقال آن به ظرف مناسب، مقداری از این ادویه‌ها را بر روی آن بریزید. خرید ادویه و استفاده از آن طعم فوق‌العاده‌ای به سیب زمینی می‌دهد.

نکاتی مهم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان در خوردن سیب زمینی سرخ شده

  • از خوردن سیب زمینی سرخ شده به صورت چیپس خودداری کنید. همچنین برای کاهش ضرر سیب زمینی سرخ کرده و کاهش ماده سمی آن یعنی آکریل آمید، به هیچ عنوان چیپس و یا سیب زمینی سرخ شده را درون یخچال نگهداری نکنید.
  • از خوردن سیب زمینی‌هایی که لکه‌دار هستند خودداری کنید.
  • بهترین روغن برای پخت سیب زمینی، روغن کنجد است. همچنین بهتر است سیب زمینی را با حرارت کم و در مدت زمان کوتاهی سرخ کنید. برای طعم‌دهی بیشتر می‌توانید با خرید ادویه سیب زمینی سرخ کرده طعم بسیار خوبی به آن بدهید.
  • قبل از پخت سیب زمینی آن را به مدت یک ساعت بعد از پوست کندن درون آب قرار دهید. به این دلیل که این روش باعث می‌شود تا قند موجود درون سیب زمینی به خوبی جذب شود. در نتیجه تولید ماده سمی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • در صورتی که قبل از سرخ کردن، وقت کافی برای گذاشتن سیب زمینی درون آب نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا سیب زمینی را آب‌پز کنید. سپس آب‌پز شده آن را سرخ کنید. به این دلیل که ماده سمی کمتری تولید خواهد کرد.
  • برای سرخ کردن سیب زمینی به جای روغن جامد از روغن کنجد استفاده کنید. روغن کنجد از بیش از حد داغ شدن روغن و اکسیداسیون جلوگیری می‌کند. در نتیجه در کاهش تولید آکریل آمید بسیار موثر است.
  • بعضی از مواد غذایی حتی در صورت سرخ شدن ماده‌ی سمی از خود تولید نمی‌کنند؛ بنابراین سعی کنید که بیشتر این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از جمله این غذاها می‌توان به شیر، پنیر، برنج، سبزیجات و … اشاره کرد. با مصرف این مواد غذایی می‌توانید ضرر سیب زمینی سرخ کرده را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

ضرر سیب زمینی سرخ کرده

ادویه‌های مخصوص سیب زمینی سرخ کرده

اگر علاقه شما به خوردن سیب زمینی سرخ کرده باعث می‌شود که همیشه از این غذا استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به نکات  گفته شده در بالا توجه کنید تا خطر سرطان‌زایی سیب زمینی سرخ کرده برای شما کاهش پیدا کند. یکی از مواردی که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد علاقه به خوردن سیب زمینی رستورانی داشته باشند، نوع طعم‌دهی به آن است.

اگر شما هم می‌خواهید یک سیب زمینی سرخ شده بسیار عالی و منحصر به فرد در خانه درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با خرید ادویه سیب زمینی سرخ کرده یک تجربه خاصی از خوردن سیب زمینی داشته باشید. این ادویه‌ها به گونه‌ای طعم‌دار شده‌اند که با خرید و استفاده از آن دیگر سیب زمینی بدون طعم‌دار را قبول نخواهید داشت.

بسیاری از رستوران‌ها با خرید عمده ادویه سیب زمینی‌های طعم‌دار شده خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهند که با سیب زمینی‌های سرخ‌شده خانگی بسیار تفاوت دارد. اما از آنجایی که رستوران‌ها سیب زمینی‌ها را در روغن فراوان و با درجه حرارت بالا می‌پزند؛ بنابراین ضرر سیب‌ زمینی سرخ کرده آن بسیار بالا است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که با خرید ادویه مخصوص سیب زمینی، سیب زمینی سرخ شده سالم را در خانه پخت کنید.ضرر سیب زمینی سرخ کرده

بهترین نوع سیب زمینی برای پخت

شاید برای شما نیز جای تعجب باشد که بدانید سیب زمینی تنها به شکلی که در بازار می‌بینید، نیست. سیب زمینی‌ها براساس طعم، شکل، رنگ، میزان محتوای نشاسته و اندازه آن، گونه‌های مختلفی دارد. پوست خود سیب زمینی‌ها نیز دارای رنگ‌هایی مانند قرمز، ارغوانی، صورتی، قهوه‌ای زرد است. گونه‌های مختلف سیب زمینی ۴۰۰ نوع است که طعم متفاوتی دارند و برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند.

بهترین نوع سیب زمینی شامل موارد زیر است:

  • سیب زمینی پوست قهوه‌ای: بهترین نوع سیب زمینی، سیب زمینی پوست قهوه‌ای است که درون آن سفید باشد. این نوع سیب زمینی شکلی کشیده دارند و سطح خارجی آن بسیار ناهموار است. این نوع از سیب زمینی‌ها نشاسته زیادی دارند و بهترین گزینه برای پخت و یا سرخ کردن به حساب می‌آیند.
  • سیب زمینی طلایی: اگر برای پخت و پز و تهیه پوره به دنبال یک سیب زمینی عالی می‌گردید، مدل طلایی آن را پیشنهاد می‌دهیم. این نوع از سیب زمینی‌ها پوستی نازک دارند و درون آن طلایی و زرد به نظر می‌رسند. ظاهر این نوع سیب زمینی برخلاف پوست قهوه‌ای صاف است. ضرر سیب زمینی سرخ کرده با این نوع سیب زمینی بسیار کمتر است.
  • سیب زمینی شیرین: همانطور که از اسم این نوع سیب زمینی مشخص است، این نوع سیب زمینی طعم شیرینی دارد و بسیار مغذی است. این نوع سیب زمینی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و برای سلامتی قلب، هضم غذا، پیشگیری از سرطان و … بسیار موثر است.
  • سیب زمینی قرمز: این سیب زمینی‌ها پوستی قرمز رنگ و درونی سفید دارند. قرمزی روی پوست این نوع سیب زمینی نشان‌دهنده آنتی‌اکسیدان بالای آن است. خوردن این نوع سیب زمینی به کاهش کلسترول بد بدن و محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد بسیار کمک می‌کند.
  • سیب زمینی استانبولی یا انگشتی: این نوع سیب زمینی به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی ویتامین، فیبر، مس و پتاسیم برای پخت و پز بسیار مناسب است. هضم غذا، محافظت از قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان و … از جمله خاصیت این نوع سیب زمینی است.

ما در این مقاله در رابطه با ضرر سیب زمینی سرخ کرده صحبت کردیم. در صورت علاقه به خوردن این ماده غذایی پیشنهاد می‌کنیم که طریقه پخت خود را عوض کنید. همچنین بهتر است برای سرخ کردن سیب زمینی، از سیب زمینی‌های مخصوص استفاده کنید. در نهایت با طعم‌دار کردن سیب زمینی با ادویه‌های مخصوص می‌توانید یک غذای لذت‌بخشی را تجربه کنید.

در صورت تمایل به خرید ادویه مخصوص سیب زمینی سرخ کرده می‌توانید از فروشگاه بانک طعم به آدرس https://tastebank.netدیدن کنید و سفارش خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.