پارسی نو / رپورتاژ / ۶ وسیله خانگی که نمی توانید آنها را تمیز کنید

۶ وسیله خانگی که نمی توانید آنها را تمیز کنید

لوازم خانگی

لوازم خانگی نیز مانند سایر لوازم ما، نیاز به سرویس و مراقبت دارند ولی گاهی به نظر می‌رسد که این کار را به دست فراموشی می‌سپاریم که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در روند کار لوازم خانگی ما خواهد شد.

۶ وسیله خانگی که نمی توانید آنها را تمیز کنید

سرویس و نگهداری لوازم خانگی را هرگز فراموش نکنید و این کار را به نمایندگی‌های مجاز بسپارید. برای کمک گرفتن از نمایندگی وستینگهاوس، نصب و تعمیرات با قطعات اصل، تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی

به نظر می رسد ماشین لباسشویی یکی از آن لوازم خانگی است که هرگز نگران تمیز کردن آن نیستید، درست است؟ اشتباه. اگرچه ممکن است شستن ماشین لباسشویی کمی احمقانه به نظر برسد ، اما مطالعات نشان داده است که باکتری های لباس می توانند در طول زمان در ماشین شما پناه گرفته و جمع شوند.

برای تمیز کردن: اطمینان حاصل کنید که لباس های خود را با چرخه های قبلی با باکتری ها نمی شویید ، زیرا هر ماه یکبار یک چرخه خالی را فقط با آب گرم ، سرکه سفید و جوش شیرین انجام می دهید تا باکتری ها را از بین ببرید. برای افزایش طراوت یک ماشین تمیز ، درب را بین هر بار استفاده باز بگذارید تا قسمت داخلی دستگاه شما خشک شود و از ایجاد کپک جلوگیری شود.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما یکی دیگر از وسایلی است که به نظر می رسد بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است و می تواند کار شگفت انگیزی را در تمیز کردن ظروف انجام دهد-اما باکتری ها و تکه های باقی مانده از غذا می توانند در خود جای داده و بوهای نامطبوع و ناخوشایندی ایجاد کنند که باعث می شود ماشین ها به مرور زمان کمتر کار کنند.

برای تمیز کردن: پس از هر بار استفاده ، تخلیه زیر قفسه پایینی را برای مواد غذایی باقی مانده بررسی کرده و آن را پاک کنید – این کار باعث می شود غذا از لخته شدن تخلیه جلوگیری کند. برای اطمینان از تازه ماندن در بین شستشوها ، سرکه را با سرکه سفید اسپری کنید. همچنین ، ماهیانه یکبار ماشین ظرفشویی خود را با قرار دادن یک فنجان مناسب ماشین ظرفشویی بر روی قفسه بالایی پر از حدود دو سوم سرکه سفید تمیز کنید و آن را در یک چرخه معمولی با آب گرم اجرا کنید تا استریل شود.

مایکروویو

مایکروویو یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است و اغلب باعث پاشیدن غذا در سراسر دستگاه می شود. همچنین محل رشد میکروب ها ، به ویژه قسمت بیرونی ، مانند دسته است.

برای تمیز کردن: دسته و قسمت بیرونی را با یک دستمال ضد باکتری پاک کنید تا پس از هر بار استفاده ضدعفونی شود تا از انتشار میکروب ها جلوگیری شود. شما می توانید به سادگی از مقداری آب و صابون برای تمیز کردن قسمت داخلی استفاده کنید ، اما در اینجا ترفند بهتری وجود دارد: مقداری برش لیمو را در یک کاسه پر از آب قرار دهید و آن را در مایکروویو بگذارید تا آب به جوش بیاید (حدود ۳-۵ دقیقه). این امر باعث ایجاد بخار می شود که باعث می شود پاک شدن هرگونه چربی را آسان کند.

تمیز کردن خانه

قهوه ساز

اکثر افراد روز خود را با یک کوپا جو خوب صبحگاهی آغاز می کنند ، اما آیا می دانستید که قهوه ساز شما ممکن است بیش از این به شما خدمت کند؟

برای تمیز کردن: مطمئن شوید که همیشه یک فنجان تازه و بدون آلودگی از دم کرده مورد علاقه خود را با تمیز کردن عمیق قهوه ساز خود یک بار در ماه سرو می کنید. قسمت مساوی سرکه سفید و آب را داخل اتاق قهوه ساز خود بریزید و از فیلتر کاغذی برای دم کشیدن تا نیمه خالی استفاده کنید. آن را خاموش کرده و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس دم کشیدن را به پایان برسانید. اطمینان حاصل کنید که کاراف ، درب و سبد را بعد از هر بار استفاده با یک ترکیب ساده صابون و آب گرم تمیز می کنید.

 اجاق گاز

نادیده گرفتن نشت ها و چاشنی های پخت و پز روی اجاق گاز ، و همچنین تجمع تکه های غذا در داخل فر ، آسان است ، اما این بی توجهی در طول زمان می تواند منجر به تجمع باکتری های ناخواسته شود.

تمیز کردن گاز

برای تمیز کردن: اجاق گاز شما باید بعد از هر بار استفاده با یک پاک کننده همه منظوره و پارچه میکروفیبر تمیز شود. قسمت جلوی اجاق گاز و صفحه کنترل باید هفته ای یکبار تمیز شود. اکثر فرها خود نظافتی هستند و معمولاً هر سه ماه یکبار نیاز به بررسی تعمیر و نگهداری دارند. بسته به دفعات استفاده از آن ، ممکن است لازم باشد زودتر تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که قفسه ها را جدا کرده و جداگانه تمیز کنید و دستورالعمل های سازنده خود را برای بهترین شیوه ها دنبال کنید.

 یخچال

یخچال و فریزر احتمالاً یکی از نادیده گرفته شده ترین وسایل هنگام تعمیر و نگهداری است و به همین دلیل ، بیشتر در برابر تجمع میکروب آسیب پذیر است. ذخیره گوشت ، محصولات لبنی و محصولات می تواند منجر به رشد لیستریا در دمای یخچال شود که می تواند برای زنان باردار ، سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی آنها سرکوب شده است مضر باشد.

برای تمیز کردن: برای نگهداری هفتگی ، مطمئن شوید که هر گونه نشتی بلافاصله با دستمال های ضد باکتری پاک شود. هر ماه محتویات غذا و قفسه ها و کشوها را پاک کرده و با آب گرم و صابون پاک کنید ، یک تمیز کردن عمیق انجام دهید. همچنین می توانید از مخلوطی از آب گرم و جوش شیرین برای ضدعفونی و رفع بو استفاده کنید. قبل از قرار دادن مجدد در یخچال ، محصولات غذایی خراب را دور بیندازید و اقلام بسته بندی شده را با دستمال های ضد باکتری پاک کنید. نکات طلایی نگهداری یخچال را حتما بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.