پارسی نو / رپورتاژ / تفاوت چاپ روسری و نقاشی روسری چیست

تفاوت چاپ روسری و نقاشی روسری چیست

زنان و دختران روسری و شال را به منظور رعایت حجاب، محافظت سر از گرما و سرما یا مد می‌­پوشند و از آنجایی که بر روی چهره و استایل خانم­‌ها تأثیر می‌­گذارند هر کس با توجه به سلیقه، رنگ، جنس و طرح روسری یا شال، فصل مورد نظر و محیط استفاده از این نوع پوشش دست به انتخاب می‌­زند. در زمینه تولید روسری، افراد زیادی مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن‌ها کار طراحی روسری را انجام می­‌دهند؛ این کار موجب می­‌شود که روسری و شال جلوه زیبا و خاصی داشته باشد. برای این کار طراحان از روش­‌های مختلفی مانند نقاشی روی شال و روسری استفاده می‌­کنند.

تفاوت چاپ روسری و نقاشی روسری چیست

برای نقاشی روی پارچه روسری از رنگ‌­های مخصوص و اکرلیک استفاده می­‌گردد که در ابتدا با کاربن یا شابلون طرح را بر روی پارچه انتقال می‌دهند. بعد از آن که طرح مورد نظر انتخاب شد، طراح باید با بهره‌­گیری از علم رنگ­‌آمیزی، بهترین انتخاب و تصمیم را برای استفاده از رنگ­‌ها به کار ببندد. در طراحی روسری به روش چاپ نیز رنگ‌­ها با استفاده از دستگاه‌­های مکانیکی یا دستگاه­‌های دیجیتال روی پارچه انتقال داده می‌­شود. در ادامه به تشریح بیشتر این دو مقوله و همچنین بهترین مرجع طراحی و چاپ شال و روسری که بانک روسری ایران می‌باشد خواهیم پرداخت.

طراحی روسری با استفاده از خلاقیت

از آنجایی که روسری و شال بیشتر در مکان­‌های عمومی و در مجالس و مهمانی­‌ها استفاده می­‌شوند، خانم‌­ها با وسواس و دقت بیشتری به رنگ و طراحی روسری توجه می‌­کنند. زیرا روسری و شال بر روی سر و بخشی از لباس قرار می­‌گیرد. بنابراین تناسب رنگ و طرح روسری با لباس و تأثیری که بر چهره ایجاد می­‌کند برایشان بسیار حائز اهمیت است. طراحی روسری و شال به روش نقاشی کردن به سلیقه و ذوق هنری شخص بستگی داشته و می‌­تواند از طرح­‌های دیگر الگو برداری کرده و با استفاده از خلاقیت خود تغییری در آن ایجاد کند و الگوی جدیدی را به وجود بیاورد. نقاشی روی روسری و شال یک هنر جذاب می­‌باشد که یک تکه پارچه ساده را به پارچه­‌ای طرح‌دار و زیبا تبدیل می‌­کنند. زمانی که طرح دلخواه خود را روی پارچه ترسیم کردید، می‌­توانید از رنگ روغن، رنگ اکرلیک و… که با رنگ شال و روسری هم‌خوانی داشته باشد، استفاده کنید. بعد از این که کار رنگ‌­آمیزی به پایان رسید، باید به آن فرصت دهید تا خشک شود؛ در ضمن برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید به اندازه کافی تمرین کرده باشید تا بتوانید روی کار مسلط شوید. مدل­‌های نقاشی روی روسری بسیار زیاد هستند. خلاقیت و ایده گرفتن از طرح‌­های مختلف موجب بالا رفتن کیفیت کار می­‌شود. اما جدای از این روش سنتی و وقت گیر، راحت‌ترین راه مراجعه به بانک روسری است تا هر نوع طرح و رنگی که بخواهید در مدت زمان کوتاهی برای شما بر روی روسری و شال چاپ و تولید کند.

 چاپ روسری با چه دستگاه‌هایی انجام می‌­شود؟

چاپ روسری و شال با روش‌­های مختلفی صورت می­‌پذیرد؛ از جمله سنتی و مدرن (دیجیتال). چاپ دیجیتال، خود به دسته­‌بندی دیگری مانند چاپ سابلیمیشن، چاپ مستقیم و… تقسیم می­‌شود. در روش سابليميشن، برای اعمال طرح روسری، تصویر انتخابی با استفاده از پرینتر (دستگاه پلاتر) و جوهر سابلیمیشن بر روی کاغذ پرینت می‌­شود؛ سپس به کمک دستگاه کلندر یا پرس، عمل انتقال تصویر بر روی پارچه با استفاده از حرارت صورت می‌­گیرد. از مهم‌ترین مزیت این نوع چاپ در طراحی روسری و شال می‌­توان به کیفیت بالای چاپ، ماندگاری بالای تصویر، هزینه پایین و مقرون به ­صرفه بودن آن اشاره کرد.

تفاوت چاپ روسری و نقاشی روسری چیست

 طراحی شال در رنگ‌های مختلف

طراحی شال به روش چاپی بر روی رنگ سفید متفاوت از چاپ روی شال رنگی است. رنگ‌دانه در چاپ بر روی شال­‌های سفید جذب پارچه شده و کیفیت مطلوب‌تری دارد. در مورد شال‌ها و پارچه‌های رنگی، از رنگ‌های پوششی برای چاپ استفاده می‌شود. با چاپ روسری و شال بر روی رنگ‌­های مناسب، زیبایی خودش را بهتر نشان می­‌دهد. سلیقه افراد در انتخاب طرح­‌هایی که روی روسری و شال، نقاشی یا چاپ صورت می‌گیرد، متفاوت است. برخی، طرح‌­های ساده و برخی طرح‌­های شلوغ را دوست دارند. به همین دلیل طراحان و تولیدکنندگان از انواع طرح‌­های تک رنگ، کلاسیک و مدرن که خود، شامل المان‌های مختلف می­‌شوند، استفاده می­‌کنند. این طرح‌ها با روش‌­های مختلفی بر روی پارچه چاپ یا نقاشی می­‌شود. به عنوان مثال برخی از خانم­‌ها طرح‌­های درشت را ترجیح می‌­دهند. برای چاپ این گونه طرح‌­ها از چاپ خیس (سیلک) به دلیل مشخص بودن محدوده رنگ و طرح استفاده می­‌کنند و در موارد دیگر از چاپ دیجیتال و باتیک استفاده می‌­کنند.

بازار کار روسری و شال 

در بازار ایران شال و روسری از فروش خوبی برخوردار است. بسیاری از فروشندگان و مزون داران هستند که مایلند روسری و شالی که به مشتری ارائه می‌کنند با برند و طرح منحصر به فرد خودشان باشد. از این­‌رو شرکت­‌های زیادی در داخل و خارج کشور در زمینه تولید و طراحی روسری فعالیت دارند. کسانی که قصد دارند در این حوزه موفقیتی کسب کنند، باید سرمایه، اطلاعات لازم و مهارت کافی داشته باشند و در ادامه باید از توانایی­‌های لازم برای بازاریابی و حفظ رضایت مشتری برخوردار باشند. از جمله نکات لازم برای یک تولیدکننده روسری و شال شناخت پارچه­‌ی مناسب برای تولید روسری و شال است. همان طور که می­‌دانید پوشش افراد در فصول گرم و سرد سال با یکدیگر متفاوت بوده و از این جنبه در زمان خرید شال و روسری به جنس پارچه در کنار برند، نقش و طراحی روسری توجه می­‌کنند. شال­‌های نخی به دلیل سبکی، تنوع بالا در رنگ و طرح‌­های زیبا، کیفیت و قیمت مناسب، در بازار بسیار پرطرفدار بوده و فروش خوبی دارند. شال­‌های حریر بدلیل سبک و خنک بودن در فصل گرم و بیشتر در مجالس و مهمانی به چشم می­‌خورد و موارد دیگر که با توجه به سلایق افراد در محیط­‌های مختلف قابل تغییر است. بنابراین تولیدکننده روسری باید با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و رعایت نکات دیگر وارد بازار کار شود.

تفاوت چاپ روسری و نقاشی روسری چیست

برای طراحی و چاپ روسری و شال به کجا مراجعه کنیم؟

انتخاب شال و روسری مناسب برای خانم­‌ها در همه رده‌­های سنی با اهمیت است. زیرا در بسیاری از زمان‌­ها و مکان‌­ها آن را بر روی سر دارند. به همین دلیل دوست دارند که جنس، رنگ و طراحی روسری و شال انتخابی، مطلوب و باکیفیت باشد و بر زیبایی آن‌ها بیفزاید. اگر شما جزو افرادی هستید که به تولید روسری و شال علاقمند هستید و می‌­خواهید در این حوزه فعالیت کنید می­‌توانید طراحی روسری و شال خود را به مجموعه بانک روسری ایران بسپارید. این شرکت با بیشتر از ده سال سابقه کار در حوزه تأمین، طراحی و تولید پوشش سر و خدمات وابسته به آن مشغول فعالیت است. جهت آشنایی بیشتر با بانک روسری ایران می‌­توانید به آدرس اینترنتی این شرکت در https://scarfbank.com مراجعه کنید و محصولات ارائه شده در طرح و رنگ­‌های مختلف را مشاهده کرده و درخواست طراحی یا چاپ نمایید. بعد از ثبت سفارش در کوتاه‌­ترین زمان کارشناسان این مجموعه با شما تماس خواهند گرفت. این مجموعه با بهره­‌گیری از دانش و تخصص نیروی انسانی مجرب، ابزارآلات و ماشین‌­های چاپ، سفارشات چاپ شال و روسری را برای برندهای مختلف به عهده می­‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.