پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی کتایون ریاحی بازیگر

عکس و بیوگرافی کتایون ریاحی بازیگر

بیوگرافی کتایون ریاحی
یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی، کتایون ریاحی است که همه با بازی های درخشان او آشنا هستند. به طور ویژه کتایون ریاحی در یوسف پیامبر نظر مخاطبان را جلب کرد و خودش نیز بعد از نقش آفرینی در این سریال و بنا به وضعیت نامناسب فرهنگی در سینما از بازیگری خداحافظی کرد هر چند بعد از مدتی به این عرصه بازگشت اما نقش دیگری بازی نکرده است.

در حال حاضر موسسه خیریه کتایون ریاحی فعال است و از این طریق به قول خودش در کنار هموطنانش است. در این مقاله از پارسی نو بیوگرافی کامل کتایون ریاحی را برای شما آورده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر زن مشهور ایرانی است که در تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمده است. این بازیگر محبوب کشورمان از سال ۱۳۶۵ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه هنر کشورمان بویژه در سینما و تلویزیون فعال است.

تحصیلات کتایون ریاحی

این بازیگر تحصیلاتش مرتبط با فعالیت هنری اش نیست چرا که او فارغ التحصیل رشته ادبیات و مردم شناسی در مقطع کارشناسی است.

خانواده کتایون ریاحی

نام مادر کتایون ریاحی گیتی ریاحی است و نام پدر او هم اردشیر ریاحی است. کتایون ریاحی در خانواده ای هنرمند متولد شده است. مادرش طراح لباس بوده است و در مورد شغل پدرش هم باید بدانید که مدرس ادبیات و زبان انگلیسی بوده است. اصالت پدر و مادر کتایون ریاحی به گیلان و شیراز بر می گردد.

ذکر این نکته لازم است که کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی است. علیرضا هم مانند خواهرش یکی از بازیگران و هنرمندان کشورمان است.

خانواده کتایون ریاحی


ازدواج و طلاق کتایون ریاحی

در مورد وضعیت تاهل کتایون ریاحی باید بدانید که او در حال حاضر مجرد است اما تاکنون دو بار ازدواج کرده است و هر دو ازدواج هم ناموفق بوده و منجر به طلاق شده اند. نام همسر اول کتایون ریاحی فرشید رحیمیان بوده است و از او دارای یک فرزند پسر است به نام پوریا رحیمیان. نام همسر دوم کتایون ریاحی مسعود بهبهانی است که از سهامداران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا بود و مرتب هم خارج از کشور بوده است. کتایون از او هم جدا شده است. کتایون ریاحی فرزند دیگری هم دارد. نام پسر دوم کتایون ریاحی نوید ریاحی است.

بیشترین اطلاعاتی که در مورد فرزندان کتایون ریاحی وجود دارد در مورد پوریا است. گفته می شود که پوریا پسر کتایون ریاحی هم هنرمند است. او موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در این زمینه است.

طلاق کتایون ریاحی , پسر کتایون ریاحی

در مورد کتایون ریاحی بیشتر بدانید

بنا به گفته های کتایون ریاحی، او از سن شانزده سالگی کار می‌ کرده و هم زمان هم درس می‌ خوانده است. او به شکل افتخاری در انجمن حمایت از معلولین مشغول بوده است و همچنین در یک شرکت تولیدی لباس نوزاد هم سابقه فعالیت دارد. کتایون ریاحی در آموزش و پرورش به صورت معلم حق‌ التدریس هم فعالیت داشته است. او دوره کمک‌ های اولیه در هلال احمر را هم سپری کرده است.

کتایون ریاحی در نوشتن هم مهارت دارد و به جز یادداشت‌ ها و قصه‌ هایی که برای خودش می نوشته است، به قصه‌ نویسی برای کودکان نیز علاقه داشته است. کودکان این قصه‌ ها را بصورت نوار کاست و کتاب دریافت می کردند.

بنا به آنچه ریاحی گفته است صبح‌ ها ورزش صبحگاهی دارد. به ورزش های یوگا، شنا و دوچرخه‌ سواری هم علاقه مند است و در صورت داشتن اوقات فراغت به این ورزش ها مشغول می شود.

کتایون ریاحی فعالیت های هنری خود را چگونه آغاز کرده است؟

این بازیگر زن مشهور ایرانی  با نویسندگی برای کودکان کارش را شروع کرده است و با بازی در فیلم سینمایی«خبرچین» موفق شد تا به سینما بیاید. اما بنا به دلایلی ساخت این فیلم در نیمه راه متوقف شد و دیگر ادامه نیافت. پس از این پروژه کتایون برای بازی در فیلم «پاییزان» برگزیده شد. در آن زمان در سینما چندان موفق عمل نکرد و نظر مخاطبان را به خود جلب نکرد. اما اوج مطرح شدن او در ابتدای کار هنری اش به بازی او در سریال پدرسالار بر می گردد.

اینستاگرام کتایون ریاحی

در واقع او با بازی در مجموعه «پدرسالار» که از شبکه ۲ پخش می شد توانست خود را برای مخاطبان مطرح کند. بازی کتایون ریاحی در کنار مجید مظفری در مجموعه ‌های «روزهای زندگی» و به خصوص بازی در مجموعه تلویزیونی پر مخاطب «پس از باران» از این بازیگر زن چهره‌ای شناخته ‌شده به وجود آورد.

گفتنی است که بازی کتایون ریاحی در سریال های تلویزیونی «پس از باران» و «شب دهم» نیز حسابی برای مخاطبان دلچسب بود.

کتایون ریاحی تا چند سال از عرصه سینما دور بود تا این که پس از پنج سال دوری از این عرصه با بازی در «شام آخر» مهم‌ ترین بازی دوران بازیگری خود را به در معرض دید مخاطبان گذاشت و آن قدر در این فیلم خوش درخشید که موفق شد تا کاندید دریافت جایزه بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شود.

فیلم سینمایی «این زن حرف نمی‌زند» هم یکی دیگر از فیلمهای موفق او بود که توانایی ‌های کتایون ریاحی را در معرض نمایش گذاشت. ریاحی برای بازی درخشان خود در این فیلم نیز نامزد دریافت جایزه از هفتمین جشن خانه سینما شد.

کتایون ریاحی در یوسف پیامبر , کتایون ریاحی کیست

اوج شهرت کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در یوسف پیامبر یکی از بهترین و ماندگارترین بازی های خود را ارئه داد. او در این فیلم نقش زلیخا را داشت که شاید اگر هر بازیگری دیگری آن را به عهده می گرفت نمی توانست آن را به این صورت بازی کند و نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

گفتنی است که کتایون ریاحی در دورهمی که مهمان مهران مدیری بود هنوز با این نقش همراه بود و در قالب زلیخای جوان و با آن آداب و اسلوب رفتار می کرد و صحبت می کرد.

البته در این برنامه ریاحی با حالت تندی گلایه ای به مدیری داشت که مربوط به صحبت مهران مدیری در مورد حضور هنرمندان در میان زلزله زدگان بود. او یک زمانی در برنامه اش گفته بود که هنرمندان اگر واقعا برای کمک به این مردم به این مناطق می روند نیازی به خودنمایی و عکس گرفتن و انتشار عکس ها در فضای مجازی ندارند و این کارها را صرفا برای جذب مخاطب انجام می دهند و.. که چون کتایون ریاحی یکی از این بازیگران بود که در جمع کمک کنندگان بود به حالت گلایه آمیزی گفت که آقای مدیری من چنین صحبتی را از شما شنیدم و ما هنرمندان چنین قصدی نداشتیم و…

بسیاری از مخاطبان پس از حضور کتایون ریاحی در دورهمی و دیدن لحن صحبت های انتقاد آمیزش با مهران مدیری که واقعا جای آن صحبتها در آن برنامه نبود، نظرشان در مورد این بازیگر زن مشهور ایرانی تغییر کرد. از جمله اغلب مخاطبان این برنامه او را مغرور خواندند.

کتایون ریاحی ویکی پدیا , کتایون ریاحی و همسرش

ماجرای کناره‌گیری کتایون ریاحی از بازیگری

آخرین بازی کتایون ریاحی، نقش آفرینی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. این بازیگر در خرداد سال ۱۳۸۸ در قالب یک یادداشت به سایت سیما فیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را به صورت رسمی اعلام کرد.

در مورد این اقدام کتایون ریاحی فرج‌ الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر در گفتگویی این گونه گفت که: کتایون ریاحی بعد بازی در سریال یوسف پیامبر عنوان کرد که دیگر نمی‌تواند فضاهای موجود سینما را تحمل کند و قصد دارد تا از حرفه بازیگری کناره ‌گیری کند. سلحشور گفت که چون با بازی در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود، کتایون ریاحی نمی‌توانست صحنه‌ های دیگر را تاب آورد و به همین دلیل گفته است که: دیگر نمی ‌خواهم کار کنم و می‌خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر در ذائقه من ماندگار شود.

کتایون ریاحی چگونه دوباره به بازیگری برگشت؟

پس از این که کتایون ریاحی از بازیگری خداحافظی کرد در تاریخ سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ اعلام کرد که مجدد برای کار در این عرصه آماده است. کتایون ریاحی در خندوانه گفت که به عرصه هنر بر می گردد و اعلام کرد که می‌تواند کار خود را مجدداً ادامه دهد!

ریاحی گفته است که اخیرا اصلا تلویزیون نگاه نمی کنم و ادامه داده است که سینمای ایران قدرت دارد تا تولیدات زیاد و متعدد فرهنگی داشته باشد و به این ترتیب او هم بتواند از میان آن‌ ها انتخاب کند و به سینما بازگردد. گفتنی است که بازی در فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آخرین کار او در عرصه سینما است که در سال ۱۳۸۷ بوده است.

اما واقعیت ان است که چند سالی است که این بازیگر دیگر در عرصه هنر فعالیتی ندارد اما خودش این گونه گفته است که:

من فعالیتم را قطع نکرده‌ام بلکه فعالیت‌های من ادامه دارند. او گفته است که فعالیتهای من فقط از روی پرده سینما و یا قاب تلویزیون تغییر جهت داده است چرا که من این روزها بین مردم و در هر جای سرزمینم ایران، حاضر هستم و در فعالیته ای زیادی مشغول هستم.

شایعه حضور بدون حجاب کتایون ریاحی در کنسرت ابی در آمریکا

در فروردین سال عکس هایی از کنسرت ابی خواننده در شهر لس‌ آنجلس انتشار یافت که حاکی از حضور بدون حجاب یک زن در کنار ابی بودند. در این عکس ها آن زن شباهت زیادی با کتایون ریاحی داشت و همین هم باعث شد تا حواشی زیادی  در سایت های خبری برای این بازیگر شکل بگیرد. معاون اجتماعی پلیس و فرج‌الله سلحشور  هم با این حاشیه ه همراه شدند. سلحشور پیش از تکذیب یا تأیید کتایون ریاحی، در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد که:

«این اتفاق و این گونه عکس ها مطلب ما را تأیید می‌ کند که در شرایط فعلی و با این جریان، عوامل سینمای ما نمی‌توانند رفتار درستی داشته باشند و این سینما است که معمولاً سینماگران و هنرمندان خود را در آلودگی و فسادش غرق می‌کند. حال فرقی ندارد که آن بازیگر و هنرمند «یوسف» باشد یا فرد دیگری».

همزمان سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی از برخورد قانونی پلیس با مسئله پوشش بازیگران سینما در خارج از کشور از طریق اینترپل این گونه اعلام کرد که:

«بدحجابی هنرمندان در جشنواره های خارجی را از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) پیگیری می کنیم و رسیدگی به این پرونده را از وظایف مهم خود می دانیم»

کتایون ریاحی هم بعد از دیدن و شنیدن این واکنش ها نسبت به عکس های منتسب به او در کنسرت ابی، ساکت نماند و ضمن تکذیب حضورش در آن کنسرت در این باره گفت:

«عکس‌های منتشر شده از من در فضای مجازی اصلا صحت ندارد و واقعا جای تاسف دارد از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از افراد از روی بی ‌خبری و بی‌ اطلاعی در صدد تخریب چهره‌ های مطرح و شناخته شده هستند».

بعد از این ماجراها در مورد عکس کتایون ریاحی در کنسرت ابی، برخی رسانه‌ها ادعا کردند که این تصاویر منتشر شده متعلق به مهشید برومند، همسر دوم ابی هستند.

عمل زیبایی بینی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی هم از جمله بازیگرانی است که به سراغ اعمال جراحی زیبایی رفته است و عکس قبل از عمل کتایون ریاحی را به سادگی در سطح اینترنت می توانید پیدا کنید و با عکس بعد از عمل او مورد مقایسه قرار دهید. گفته می شود که این بازیگر روی پوست هم اعمال زیبایی انجام داده است و پوستش را کشیده است و به این صورت چهره ای زیبا و بدون چروک دارد.


ماجرای خودسوزی کتایون ریاحی

بنا به آنچه که خودش در یک پست اینستاگرام به دنبال خودسوزی دختر آبی (سحر خدایاری) منتشر کرده است، این بازیگر در سال ۱۳۹۵ قصد خودسوزی در مقابل قوه قضائیه را داشته است اما مرحوم افشین یداللهی او را از این کار منصرف کرده است. او در این پست از افشین یداللهی تشکر کرده است و گفته چند روز پس از پشیمان کردن من خودش پر کشید و رفت. او ادامه داده است خوشحالم که یکی در کنارم بود و مرا منصرف کرد و ماندم و شجاعانه زندگی کردم و در نهایت هم برای دختر آبی اظهار تاسف کرده است که کسی نبوده تا او را از این کار منصرف کند.

در نهایت هم از مخاطبان خواسته است تا به کمپین #بیدار شویم بپیوندند. او این پست را در روز جهانی پیشگیری از خودکشی منتشر کرد.

بسیاری از کاربران از این ماجرا اطلاع دقیقی نداشتند و این خبر برای آنها جذابیت خاصی داشت.

کتایون ریاحی

موسسه خیریه کتایون ریاحی

این بازیگر از جمله هنرمندانی است که برای جامعه خود سودمند است و در این راستا یک موسسه خیریه راه اندازی کرده است. در این مورد باید بدانید که این بازیگر زن ایرانی همواره به انجام فعالیت های انسان دوستانه در جهت تعالی اهداف بشری توجه خاصی داشته است. او در سال ۱۳۹۱ طی مراسمی رسمی اولین بنیاد نیکوکاری در جزیره کیش را بنیان گذاری کرد.

نام بنیاد خیریه کتایون ریاحی، کیش مهر کتایون نام دارد و به اختصار کمک نام گرفته است. در مورد فعالیت این موسسه خیریه هم باید بدانید که این بنیاد مخصوص کودکان ناشنو است و فعالیت اصلی آن هم برای بچه های ناشنوای مادرزادی است که مشکل شنوایی شان با یک عمل جراحی کاشت حلزونی برطرف می شود.

اینستاگرام کتایون ریاحی

اغلب بازیگران و هنرمندان و ورزشکاران و… از طریق شبکه های اجتماعی با هواداران خود در ارتباط هستند. کتایون ریاحی هم از این قاعده مستثنی نیست و در اینستاگرام پیجی دارد. آدرس پیج اینستاگرام کتایون ریاحی katayounriahiofficial7 است که می توانید با آن مراجعه کرده و با فالو کردن پیج این هنرمند او را مورد حمایت قرار داده ضمن این که می توانید در این صفحه جدیدترین عکس های کتایون ریاحی را مشاهده کنید و یا اخبار جدید از او و فیلم ها و یا فعالیتهای خیرخواهانه وی را دنبال کنید.


فیلم شناسی کتایون ریاحی

فیلم های سینمایی کتایون ریاحی

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۸۷

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی شیرین به کارگردانی عباس کیارستمی در سال ۱۳۸۷

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی تارا و تب توت فرنگی به کارگردانی سعید سهیلی در سال ۱۳۸۲

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی این زن حرف نمی زند به کارگردانی احمد امینی در سال ۱۳۸۱

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی بانوی من به کارگردانی یدالله صمدی در سال ۱۳۸۱

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی جایی به کارگردانی مهدی کرم پور در سال ۱۳۸۱

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی شام آخر به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۸۰

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی لاک پشت به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال ۱۳۷۵

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی ماه مهربان به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۷۴

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی قافله به کارگردانی مجید جوانمرد در سال ۱۳۷۱

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی تماس شیطانی به کارگردانی حسن قلی زاده در سال ۱۳۷۱

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی حکایت آن مرد خوشبخت به کارگردانی رضا حیدرنژاد در سال ۱۳۶۹

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی آپارتمان شماره ۱۳ به کارگردانی یدالله صمدی در سال ۱۳۶۹

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا در سال ۱۳۶۷

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی آخرین لحظه به کارگردانی فرح انصاری بصیر در سال ۱۳۶۷

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی غریبه به کارگردانی رحمان رضایی در سال ۱۳۶۶

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی خبرچین به کارگردانی نصرت الله زمردیان در سال ۱۳۶۶

بازی کتایون ریاحی در فیلم سینمایی پاییزان به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال ۱۳۶۶

سریال های تلویزیونی کتایون ریاحی

سریال های تلویزیونی کتایون ریاحی

بازی کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور در سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷

بازی کتایون ریاحی در سریال مرده متحرک به کارگردانی رضا کریمی در سال ۱۳۸۴

بازی کتایون ریاحی در سریال عروج به کارگردانی فرج سیروس مقدم در سال ۱۳۸۱

بازی کتایون ریاحی در سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۰

بازی کتایون ریاحی در سریال روشن تر از خاموشی به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۸تا ۱۳۸۱

بازی کتایون ریاحی در سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۹

بازی کتایون ریاحی در سریال روزهای زندگی به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸

بازی کتایون ریاحی در سریال خبرنگار خارجی به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷

بازی کتایون ریاحی در سریال فردا دیر است به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷

بازی کتایون ریاحی در سریال شرکت به کارگردانی عبدالله باکیده در سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷

بازی کتایون ریاحی در سریال بازگشت پرستوها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال ۱۳۷۶

بازی کتایون ریاحی در سریال صدای صنوبر به کارگردانی شاپور قریب در سال ۱۳۷۵

بازی کتایون ریاحی در سریال پهلوانان نمی میرند به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۴

بازی کتایون ریاحی در سریال شیخ مفید به کارگردانی فریبرز صالح در سال ۱۳۷۴

بازی کتایون ریاحی در سریال عاطفه به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۳

بازی کتایون ریاحی در سریال پدرسالار به کارگردانی اکبر خواجویی در سال ۱۳۷۳

بازی کتایون ریاحی در سریال همسایه ها به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۲

بازی کتایون ریاحی در سریال دردسر به کارگردانی فرج مجید ماهیچی در سال ۱۳۷۱

بازی کتایون ریاحی در سریال سایه همسایه به کارگردانی اسماعیل خلج در سال ۱۳۶۴

همسر اول کتایون ریاحی , همسر دوم کتایون ریاحی

جوایز و افتخارات کتایون ریاحی

دریافت جایزه بهترین بازیگر برای بازی در فیلم سینمایی شام آخر از جشنواره بین المللی فیلم قاهره در سال ۲۰۰۲

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم سینمایی شام آخر از بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۰

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم سینمایی این زن حرف نمی زند از هفتمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم سینمایی شام آخر از ششمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۱

نامزد دریافت لوح زرین بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم سینمایی شام آخر از دوره ۳ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) در سال ۱۳۸۲

نامزد دریافت لوح زرین بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم سینمایی این زن حرف نمی زند از دوره ۴ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) در سال ۱۳۸۳

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن سال برای بازی در فیلم سینمایی این زن حرف نمی زند از دوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) در سال ۱۳۸۲

دریافت جایزه بازیگر نقش اول زن سریال درام برای بازی در سریال یوسف پیامبر از جشن دنیا تصویر (جشن حافظ) در سال ۱۳۹۰

دریافت جایزه بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم سینمایی این زن حرف نمی زند از جشن دنیای تصویر (جشن حافظ) در سال ۱۳۸۲

دریافت جایزه بازیگر نقش اول زن سریال درام برای بازی در سریال شب دهم از جشن دنیا تصویر (جشن حافظ) در سال ۱۳۸۱

افتخارات کسب شده کتایون ریاحی برای بازی در مجموعه ‌های تلویزیونی

کتایون ریاحی بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای بازی در مجموعه پس از باران.

کتایون ریاحی بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای بازی در مجموعه فردا دیر است.

کتایون ریاحی بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای بازی در مجموعه روزهای زندگی.

کتایون ریاحی بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای بازی در مجموعه شب دهم.

کتایون ریاحی بازیگر برگزیده جشنواره سیما برای بازی در مجموعه یوسف پیامبر.

کتایون ریاحی بهترین بازیگر مردمی برگزیده جشنواره سیما

کتاب های کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر زن مشهور ایرانی دارای کتبی هم هست. او در طی سال ۱۳۹۳ موفق شد تا دو کتاب را منتشر کند. کتاب اول کتایون ریاحی «یک پنجره برای من» نام دارد که طرح جلد آن از عباس کیارستمی کارگردان مشهور ایرانی است و شامل هشت نمایشنامه است. این کتاب در انتشارات شمع و مه منتشر شده ‌است. گفتنی است که رضا درستکار در مقدمه این کتاب، قسمت های مختلف زندگی کتایون ریاحی را شرح داده است.

کتاب دوم کتایون ریاحی نیز یک داستان کودکانه است با نام «ماهی قرمز کوچولو». این کتاب با تصویرگری نگین احتسابیان و در انتشارات شمع و مه منتشر شده است.


مطالب مشابه : بیوگرافی امیر تتلو بیوگرافی بهنوش بختیاری و الهام حمیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.