پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی کامل امیر تتلو خواننده پر حاشیه!

عکس و بیوگرافی کامل امیر تتلو خواننده پر حاشیه!

سن تتلو , عکس قدیمی امیر تتلو
یکی از خوانندگان پر حاشیه کشورمان امیر تتلو است. او در کارهای غیر از کارهای هنری وارد می شود از جمله در امور سیاسی دخالت می کند، به امور ورزش وارد می شود و…

همین ها هم باعث شده است تا او بارها بازداشت شود و در ضمن حواشی زیادی را هم برای او شکل داده اند. در این مقاله  از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی امیر تتلو مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. از جمله آدرس پیج اینستاگرام امیر تتلو را درج کرده ایم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


بیوگرافی امیر تتلو یا امیر حسین مقصودلو

امیر تتلو یکی از خوانندگان جوان کشورمان است که نام کامل وی امیرحسین مقصودلو می باشد و در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمده است. به این ترتیب می توان گفت که نام هنری او امیر تتلو است. سبک امیر تتلو ریتم اند بلوز است و همینطور در سبک پاپ و رپ فعال است.

امیر تتلو به صورت حرفه ای از سال ۱۳۸۲ تا کنون در عرصه موسیقی کشورمان فعال است. او هم خواننده است و هم آهنگساز و از جمله سازهای مورد او گیتار است.

امیر تتلو با حسین تهی، رضا پیشرو، آرمین ۲ ای اف ام بیشترین همکاری ها را دارد. گفتنی است که او پس از خداحافظی جنجالی اش مجددا به دنیای موسیقی برگشت.

امیر حسین مقصودلو

امیر تتلو چگونه خواننده شد؟

این خواننده در سال ۳۸۲ کار هنری خود را استارت زده است و در قالب یک وبلاگ که دوست نزدیکش، امین دانکر ایجاد کرده بود آثارش را منتشر کرد. کم کم او موفق شد تا در بین خوانندگان جوان آن روزها جایی برای خود پیدا کند.

او موفق شد تا در سال ۲۰۱۲ اولین آلبوم خود با نام «زیر همکف» را منتشر کند. وی همچنین آلبوم اش با نام تتلیتی را در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه کرد. این آلبوم امیر تتلو پونزده ترانه دارد.


ازدواج امیر تتلو

در مورد ازدواج امیر تتلو با ملیکا جواهریان معروف به گرگینه اخبار زیادی منتشر شده است که همه شایعه هستند. برخی سایت ها با انتشار عکس های او با خانمهای طرفدارش اینگونه خبر را منتشر می کنند که: عکس امیر تتلو و دوست دخترش و یا عکس همسر امیر تتلو. هیچ کدام از این اخبار صحت ندارند چرا که این خواننده به صورت رسمی ازدواج نکرده و هیج خبر رسمی از امیر تتلو و همسرش وجود ندارد و او فعلا مجرد است.

امیر تتلو ویکی پدیا , همسر امیر تتلو


آشنایی با خانواده تتلو و زندگی اش

در مورد تحصیلات این خواننده باید بدانید که او تا دیپلم ریاضی بیشتر درس نخوانده است و موسیقی را با سبک رپ آغاز کرده، تتلو چندین بار دستگیر شد و در حال حاضر جنجالی ترین خواننده غیر مجاز ایرانی است.

تتلو دارای یک خانواده ۵ نفره است و در محله مجیدیه تهران متولد شده است. آنها مدتی به علت شغل پدر خانواده مجبور شده اند که در رشت زندگی کنند. ظاهرا تتلو دارای خانواده فقیری بوده است و به همین علت هم مجبور شده است که از نوجوانی کارگری کند. او دارای دو خواهر بزرگتر از خود است. وی مدتی در کارگاه نجاری و مدتی هم در یک سوپر مارکت شاگردی کرده است.

تتلو در مورد علت علاقه اش به خوانندگی و فوتبال گفته است که مادرم عاشق خوانندگی بود و همیشه در خانه آواز می خواند و خواهرم هم از خواندن آواز لذت می برد. او گفته است که پدرم هم عاشق فوتبال بوده است و در مجموع این عوامل باعث شده اند تا به فوتبال و خوانندگی علاقه مند باشم.

امیر تتلو خوانندگی را از زمانی که هفده ساله بوده است با سبک پاپ شروع کرده است. دو سال بعد یعنی سال ۱۳۷۹ با موسیقی رپ آشنایی پیدا کرد و در سال ۱۳۸۰ به دبی رفت و با نظارت شاهرخ سالار سبک R&B را یاد گرفت و مجددا به ایران برگشت.

او در سال ۱۳۸۹ بعد از کسب شهرت اولیه مجددا برای ادامه فعالیت به دبی رفت و باز هم زیر نظر شاهرخ سالار چند ماه فعالیت هنری خود را ادامه داد ولی به علت مشکلات شخصی مجدد به وطن بازگشت.

تتو در مورد منبع درآمدش اینگونه گفته است که منبع درآمد اش از نوشتن ترانه است و برای کلیپ های ویدیویی خود اسپانسر دارد، اما گفته می شود که او با داماد مهندس خود که مهندس عمران است در کار ساخت و ساز می باشد و به این طریق امرار معاش می کند.

امیر تتلو و تشکیل گروه TNT

در سال ۱۳۸۳ او با حسین تهی گروهی با نام TNT را پایه گذاری کردند و بعد از انجام چند کار مشترک از هم جدا شدند و به هر کدام به شکل مستقل فعالیت هنری خود را پی گرفتند.


حواشی امیر تتلو

تتلو از جمله خوانندگان پر حاشیه است که برخی بر این اعتقاد هستند که او بدون تفکر حرف می زند و گاهی صرفا برای کسب مجوز آثارش حرف هایی می زند که برای مسئولین صدور مجوز شیرین باشد!

از جمله حواشی تتلو می توان به این مورد اشاره کرد کرد که او در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ بوسیله پلیس امنیت اخلاقی کشور بازداشت شد که بعد از مدت کوتاهی در ۱۴ آذر همان سال هم آزاد شد. تتلو بعد از آزادی از طریق انتشار یک نامه از طرفداران خود عذرخواهی کرد. او پس از دستگیری و آزاد شدن در پیج رسمی فیس ‌بوک اش این اخبار را منتشر کرد. او چندین بار نسبت به اشتباهاتش اعتراف کرده است و در قالب یک پرونده صوتی گفت که از رفتار و صحبت های خود پشیمان است. مدتی بعد خبرهایی مبنی بر انتشار پشیمان نامه ای از او و کوشش برای دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافت.

ترانه امیر تتلو برای فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴

نام این ترانه ای که برای حمایت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توسط تتلو خوانده شده است «منم یکی از اون یازده تام» نام دارد. در مورد این آهنگ باید بدانید که تمی غمگین دارد و در آن از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده‌ است.

ماجرای امیر تتلو و فوتبالیست شدنش!

امیر تتلو این طور گفت که بعد از تهیه و انتشار آهنگ «مردمان بی عشق» خود، از موسیقی خداحافظی می ‌کند چرا که قصد دارد تا فوتبالیست شود. او در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ به شکل سرزده به تمرین تیم پرسپولیس رفت و گفت که آمده است تا به جای علی کریمی در تیم بازی کند. در مورد این ورود سرزده و این درخواست نا به جای امیر تتلو، وی در همان روز بوسیله حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده بود. خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس نیز در این خصوص گفته بود که محترمانه از امیر تتلو درخواست کرده است تا برود.

بعد از ایجاد این حواشی برای بازی کردن فوتبال او در تیم پرسپولیس تتلو در صفحه شخصی فیس ‌بوک اش گفت که نمی خواهد برای پرسپولیس ایجاد حاشیه کند و در نظر دارد تا فوتبال را در تیم راه‌آهن شروع کند. اما چند روز پس از انتشار این صحبتهای تتلو، امید گلمکانی معاون رسانه ‌ای باشگاه راه‌آهن به صورت رسمی اعلام کرد: «بنا به اینکه از آغاز لیگ چهاردهم تصمیمات باشگاه راه آهن به این صورت است که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه ‌ای برگزار شود تا به این ترتیب کادر فنی و بازیکنان این تیم تمام تمرکزشان را بر روی مسائل فنی بگذارند و مطرح شدن مسائل حاشیه‌ ای به خصوص مسائل خارج از فوتبال، تمرکز این تیم را بر هم نزند، ضمن ادای احترام به اظهار نظرات مختلف در این مورد و با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه‌آهن، ممانعت به عمل می آید.». به این طریق این تیم همه خودش را بازیچه تصمیمات بدون تفکر امیر تتلو قرار نداد و نرفته به او جواب منفی داد!

امیر تتلو بدون تتو

تتلو در شهریور سال ۱۳۹۶ با انتشار یک عکس در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که در نظر دارد تا به نفت طلاییه برود! به همین علت برای بار چندم امیر تتلو در ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای موسیقی ایران خداحافظی کرد. اما به احتمال زیاد چون می دانسته که به عرصه موسیقی باز می گردد، این بار به شکل موقت از خوانندگی خداحافظی کرد.

در نهایت او تمرینات جدی زیر نظر وحید شمسایی برای حضور در فوتسال را سپری کرد اما مصدوم شدنش مانع از حضور حرفه ای تتلو در این مسیر شد.

آهنگ امیر تتلو برای انرژی هسته ای!

در زمان مذاکرات هسته‌ ای ایران و ۱ + ۵ در وین در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ تتلو یک ترانه ‌ای با موضوع انرژی هسته ‌ای منتشر کرد. تتلو در ویدئوی این ترانه بر عرشه یک ناو نظامی ایرانی خواند که «خلیج مسلح فارس حق مسلم ماست».

گفتنی است که این ترانه ی تتلو برای انرژی هسته ای با کمک نیروهای مسلح ایران ساخته شده بود و به این ترتیب به‌عنوان پیام ارتش ایران به توافق هسته ‌ای محسوب شد. این ترانه با مضمون سیاسی در زمان انتشار رتبه اول جستجوی گوگلی در ایران را از آن خود کرد و در رسانه ‌های داخل و خارج از کشور بازتاب یافت.

این ترانه برای او حاشیه هایی را ایجاد کرد از جمله ای که انتشار این ترانه انتقادات برای او شکل داد که او را با محمدرضا شجریان که ترانه «تفنگت را زمین بگذار» را در حمایت از معترضان انتخابات سال ۱۳۸۸ ساخته بود مقایسه کردند. تتلو هم مثل همیشه در پاسخ  به این انتقادات با ارسال مطلبی در رسانه‌ های مجازی از هوادارانش خواست بغ بغو کنند که با پاسخ آنان رو به رو شد.

فعالیت های سیاسی اینچنینی تتلو آنچنان ادامه دار شدند که او در پانزدهم مهر ۱۳۹۴ در موزه صلح تهران حاضر شد و از طرف جانبازان شیمیایی و قطع نخاع برای ساخت کلیپ «شهدا» مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت و در نهایت موفق شد تا به عنوان سفیر صلح این موزه دست یابد.

آهنگ جدید امیر تتلو , آلبوم جدید امیر تتلو

امیر تتلو و انتخابات سال ۱۳۹۶

این خواننده رپ و پاپ باز هم در سیاست دخالت کرد و این بار دامنه فعالیت هایش را گسترش داد. او در انتخابات سال ۹۶ ابتدا از محمد باقر قالیباف حمایت کرد و بعد از انصراف قالیباف به نفع سید ابراهیم رئیسی، در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ حمایت از رئیسی را دنبال کرد. این حمایت تتلو از رئیسی در حدی بود که او به خود اجازه داد و در قالب یک پیام از حسن روحانی خواست از رقابت با رئیسی خودداری و کناره‌گیری کند!

سپس تتلو با رئیسی ملاقات کرد و بعد از آن موج انتقادات و مقایسه ‌هایی که تتلو را با شجریان که از روحانی حمایت می کرد، مقایسه می کردند تتلو را تحریک کرد به حدی که در پستی در صفحه اینستاگرام خود اینگونه گفت که ربنای محمدرضا شجریان تکراری است که منت آن را بر سر مردم گذاشته و در نهایت گفت مه هم می توانم ربنا بخوانم!!

این اعلام حمایت تتلو از رئیسی واکنش‌های زیادی را در پی داشت. برخی واکنش ها منفی بود و برخی هم مثبت؛ از جمله علی اکبر رائفی پور در حمایت از تتلو در نامه ای سرگشاده این گونه گفت که به حال تتلو غبطه می‌خورد چرا که تتلو معیار تشخیص حق از باطل است! علیرضا پناهیان هم واکنش نشان داد و علت این دیدار رئیسی و تتلو را به همان دلیل تلقی کرد که امام حسین به دیدار زهیر بن قین رفت!

ماجرای خواستگاری امیر تتلو از بازیگر هالیوود!

این خواننده پر حاشیه بار دیگر خود را در فضای مجازی سوژه کرد. این بار او زیر یکی از پست های امیلا کلارک بازیگر محبوب سریال گیم آوترونز از او خواستگاری کرد!!

او نوشته بود: would you marry me?

هدیه امیر تتلو به دختر شهید داریوش رضایی نژاد

داریوش رضایی نژاد یکی از شهدای هسته ای ایران است که اهل شهرستان آبدانان از استان ایلام است و دارای یک فرزند دختر به نام آرمیتا است. تتلو نوشت که: قدم بعدی امیر تتلو هدیه ای کوچک برای فرشته کوچک و به یاد قلبهایی بزرگ. خدا کمکمون کنه که تو این کار هم سربلند باشیم. به دنیا گفتم که کاریو شروع کنم تا تهش میرم. اینبار ثابت می کنم که انرژی هسته ای حق مسلم ما بوده و هست. این خواننده در نهایت هم نوشت ۵ + ۲ !

همه چیز درباره طرفداران تتلو یا تتلیتی ها!

تَتَلیتی نام یک آلبوم موسیقی از این خواننده است که دارای ۱۶ ترانه است. این را هم احتمالا می دانید که تتلیتی عنوانی است که هواداران این خواننده با آن خود را معرفی می کنند. گفتنی است که تتلیتی ‌ها  یا هوادارن تتلو عموماً نوجوان هستند و با هم شبکه می ‌شوند و در فضای مجازی حاضر هستند. تتلیتی‌ ها می گویند که از رسوم و آیین‌ های خاصی برخوردار هستند از جمله تین آداب و روسم آن است که آنها دارای «دوره پاکی» هستند که در آن تتلیتی ‌ها می بایست نیت کنند و از گناه و انرژی منفی و بدی کردن اجتناب کنند.

در سال ۱۳۹۴، تتلو در پیج شحصی اینستاگرام اش نوشت که: «قهرمان جهان که شدیم همه هم واقعاً می‌فهمن تنها چیزی که غیرممکنه؛ غیرممکنه و همه دنیا هم اینو فهمیدن استعداد ایرانی یعنی چی و دیگه همه به اون احترام می‌ذارن. هنوز همه وقت دارن بخندنااا … آقا دور هم بخندیم اصلاً… هرکی نگه بغ بغو…» در پاسخ به این دعوت اینستاگرامی تتلو هزاران نفر از تتلیتی ‌ها در فضای مجازی «بغ‌بغو» کردند!

بعد از دستگیری تتلو ده‌ ها نفر از تتلیتی ‌ها با اجتماع در برابر دادگاه خواستار آزادی تتلو شدند. تتلیتی ها همچنین شعارها و هشتگ هایی در حمایت از تتلو و اعلام بی گناهی او در فضای مجازی منتشر کردند به شکلی که ظرف سه روز پس از دستگیری امیر تتلو در سال ۱۳۹۵ در اینستاگرام هفتصد هزار کامنت درباره امیر تتلو خواننده پست شد. این هشتگ‌ شامل #تتلو، #تتلو_را_آزاد_کنید و #جای_هنرمند_زندان_نیست بودند که در رسانه ‌هایی از قبیل توییتر و اینستاگرام حسابی داغ شدند.

تتلیتی ها به اینستاگرام امیر مهدی ژوله هم حمله کردند و انتقاداتی به او وارد کردند چرا که امیر مهدی ژوله در شهریور ۱۳۹۴، در یک استندآپ کمدی در برنامه خندوانه، در کنایه به تتلو و تتلیتی‌ها اعلام کرد که: «من اگه نویسنده نمی‌شدم، خواننده می‌شدم … اسم ژوله‌یا! را هم انتخاب می کردم یا فکر کنید اسممو می‌گذاشتم امیر ژوژولو و هوادرانم هم می‌شدن ژوژولی‌ها». عده ای از منتقدان امیر تتلو به این کار امیر مهدی ژوله احترام  گذاشتن و بسیار خوشحال شدند.

بعد از بازداشت تتلو در شهریور ۱۳۹۵، تتلیتی ‌ها در یک اقدام بی سابقه کامنت ‌های خود را روانه حساب اینستاگرام رهبری کردند. آن‌ ها گفتند که تتلو بی گناه است و او را آزاد کنید.

شرط بی سابقه امیر تتلو برای انتشار جدیدترین آهنگ خود: گذاشتن ده میلیون کامنت!

تتلو و طرفدرانش که با نام تتلیتی ها شهرت دارند در اینستاگرام در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ یک اقدام بی سابقه را به ثبت رساند و باعث شگفتی کاربران در فضای مجازی شدند. ماجرا از این قرار بوده است که تتلو یک آهنگ جدیدی را آماده عرضه به بازار کرده است اما یک شرط عجیب برای انتشار آن گذاشته است و گفته است: این آهنگ زمانی بیرون می آید که کامنت های این پست ده میلیون شود!!

تتلیتی ها هم بدون فوت وقت شروع به کامنت گذاشتن برای آن پست کردند و این نشان از علاقه آنها به شنیدن آهنگ های جدید تتلو است. گفته اند که تتلو و تتلیتی ها سوژه جامعه شناسی به شمار می روند. جامعه شناسان با نگاه به خرده فرهنگ ها در جامعه به تتلو و تتلیتی ها می نگرند و آنها را نوعی خرده فرهنگ خاص می دانند که دارای آداب و رسوم مخصوص به خود هستند و در نتیجه دارای هویت خاصی هستند.

گفتنی است که آهنگ جدید تتلو «کی فکرشو می کرد» نام دارد که مهدی معظم آن را تنظیم کرده است. این آهنگ از آلبوم برزخ تتلو است. آلبومی که آهنگ هایش در حال تکمیل شدن است. برای دانلود آهنگ کی فکرشو می کرد تتلو به پیج اینستاگرام او مراجعه کنید تا از چند و چون دانلود آن اطلاعات بیشتری را به دست آورید و در نهایت آن را دانلود کنید. تتلیتی ها بالای ۱۵ میلیون کامنت برای پست آهنگ جدید تتلو گذاشتند!

اینستاگرام امیر تتلو

اگر طرفدار این خواننده هستید می توانید به آدرس پیج اینستاگرام امیر تتلو مراجعه کنید tataloo . امیر تتلو در اینستاگرام با هواردارن خود در ارتباط است و در پیج خود جدیدترین آهنگ ها و جدیدترین عکس ها و جدیدترین اخبار در مورد خود را منتشر می کند.


ترانه شناسی امیر تتلو

آلبوم های امیر تتلو

آلبوم زیر همکف امیر تتلو در سال ۱۳۹۰ که در بر دارنده ۹ آهنگ است.

آلبوم تتلیتی امیر تتلو در سال ۱۳۹۲ که در بر دارنده ۱۶ آهنگ است.

آلبوم من امیر تتلو در سال ۱۳۹۳ که در بر دارنده ۱۶ آهنگ است.

آلبوم شماره ۶ امیر تتلو در سال ۱۳۹۴ که در بر دارنده ۹ آهنگ است.

آلبوم ممنوع امیر تتلو در سال ۱۳۹۴ که در بر دارنده ۷ آهنگ است.

آلبوم شماره ۷ امیر تتلو در سال ۱۳۹۵ که در بر دارنده ۹ آهنگ است.

آلبوم قهرمان امیر تتلو در سال ۱۳۹۶ که در بر دارنده ۱۶ آهنگ است.

آلبوم امیر امیر تتلو در سال ۱۳۹۶ که در بر دارنده ۹ آهنگ است.

آلبوم سایه امیر تتلو در سال ۱۳۹۷ که در بر دارنده ۹ آهنگ است.

آلبوم جهنم امیر تتلو در سال ۱۳۹۷ که در بر دارنده ۱۶ آهنگ است.

آلبوم برزخ امیر تتلو در سال در حال تکمیل شدن که در بر دارنده ۱۴ آهنگ است.

تلگرام امیر تتلو , اینستاگرام امیر تتلو

تک آهنگ های امیر تتلو

تک آهنگ بگو بینم ندیدیش امیر تتلو

تک آهنگ نه دروغه امیر تتلو

تک آهنگ کمک کن امیر تتلو

تک آهنگ ماری جون امیر تتلو

تک آهنگ یکی بهش زنگ بزنه امیر تتلو

تک آهنگ شب امیر تتلو

تک آهنگ چشای وحشی امیر تتلو

تک آهنگ یه طرف درد امیر تتلو

تک آهنگ زیر سقف تهرون امیر تتلو

تک آهنگ پرستو امیر تتلو

تک آهنگ منو داری امیر تتلو

تک آهنگ تو به حرف من گوش کن امیر تتلو

تک آهنگ با من بمون امیر تتلو

تک آهنگ اینو می دونم که می دونی امیر تتلو

تک آهنگ پیشش نمیشینم امیر تتلو

تک آهنگ بابا اون بالاست امیر تتلو

تک آهنگ بدتر شد امیر تتلو

تک آهنگ سنه حیران امیر تتلو

تک آهنگ لالایی امیر تتلو

تک آهنگ دختر تو پر امیر تتلو

تک آهنگ ایران سبز امیر تتلو

تک آهنگ اریکه ایران و میلاد امیر تتلو

تک آهنگ بیخیال امیر تتلو

تک آهنگ بهاره امیر تتلو

تک آهنگ بن بست امیر تتلو

تک آهنگ منم یکی از اون یازده تام امیر تتلو

تک آهنگ دختر رشتی امیر تتلو

تک آهنگ انرژی هسته ای امیر تتلو

تک آهنگ شهدا امیر تتلو

تک آهنگ اما رضا امیر تتلو

تک آهنگ قهر امیر تتلو

تک آهنگ اتفاق تازه امیر تتلو

تک آهنگ گل امیر تتلو

تک آهنگ فاطی امیر تتلو


عکس های امیر تتلو

امیر تتلو کیست , بیوگرافی امیر تتلو

عکس قدیمی تتلو عکس قدیمی تتلو با ریش عکس قدیمی تتلو با موی بلند تتلو با تتو عکس امیر تتلو با تتو


مطالب مشابه : بیوگرافی باران کوثری بیوگرافی کریستیانو رونالدو و فاطمه مهلبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.