پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی الهام حمیدی و همسرش

عکس و بیوگرافی الهام حمیدی و همسرش

بیوگرافی الهام حمیدی
الهام حمیدی یکی از بازیگران با اخلاق و محبوب کشورمان است که در فیلم ها و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده است. از جمله الهام حمیدی در سریال یوسف پیامبر را همه به خوب به خاطر دارند.

الهام حمیدی اینستا را محلی برای تبدیل نظرات خود و طرفدارانش قرار داده است و از آن طریق با همه آنها در ارتباط است. از جمله خبرهایی در مورد الهام حمیدی و همسرش را در این پیج می توانید دنبال کنید. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما بیوگرافی کامل الهام حمیدی را اورده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی الهام حمیدی

الهام حمیدی یکی از بازیگران ایرانی است که در تاریخ ۸ آذر سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده است. او بازیگر سینما و تلویزیون است و در فیلم ها و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده است و از سال ۱۳۷۸ تا کنون به صورت حرفه ای در این عرصه مشغول به فعالیت است.

گفتنی است که الهام حمیدی علاوه بر بازیگری مدتی طراحی مزون لباس هم داشته است. او در مورد این شغل خود گفته است که تصمیم گرفته در حیطه اقتصادی یک شغل امنی داشته باشد و برای این هدف مزون داری را انتخاب کرده است اما ظاهرا هماهنگ با تصمیم او قیمت دلار به سه برابر افزایش می یابد و این بازیگر در زمینه مزون داری شانس نیاورده و ورشکسته شده است.

این بازیگر به انجام کارهای هنری علاقه زیادی داشته است و علاوه بر مزون داری، نقاشی و کارهای دستی را هم تجربه کرده است که برخی را به صورت حرفه ای دنبال کرده است و برخی را هم صرفا تفننی به انجام رسانده است.

تحصیلات الهام حمیدی

الهام حمیدی در رشته حسابداری تحصیل کرده است و مدرک خود را از دانشگاه آزاد رودهن دریافت کرده است.

برخی خصوصیات اخلاقی الهام حمیدی

ما معمولا این بازیگر را آراسته و زیبا می بینیم و از آراستگی بر اساس اعتقاد اوست که گفته است یکی از بایدهای زندگی من آراسته بوده است. او گفته است که در مورد انتخاب لباس قیمت ان برایم اهمیتی ندارد اما همیشه سعی می کنم لباس مناسب و خاص بپوشم و بر این اعتقاد هستم که چهره و ظاهر بازیگر سرمایه او است و باید به آن دقت لازم را داشت.

او در مورد انجام اعمال زیبایی گفته است که من خودم از اعمال جراحی زیبایی بیزار هستم و چهره طبیعی را بیشتر می پسندم اما مراقبه ی پوستی را می پسندم و از انواع کرم ها و لوسیون ها استفاده مفید دارم. البته این اظهارات الهام حمیدی بر می گردد به زمان قبل از انجام جراحی ها و اعمال زیبایی. چون بینی ، پلک خود را عمل کرد و تغییرات در ابرو و نوع آرایش خود داده است که به گفته بسیاری از طرفدارانش معصومیت اولیه چهره ای را از او گرفتند و بر این اعتقاد هستند که چهره قبل از عمل الهام حمیدی بسیار زیباتر و دلنشین تر بوده است.


ازدواج الهام حمیدی

الهام حمیدی متاهل است و البته باید گفت که او تا کنون دو بار ازدواج کرده است. نام همسر دوم الهام حمیدی علیرضا صادقی است که در سال ۱۳۹۷ با هم ازدواج کرده اند. این بازیگر زن معروف ایرانی در سیزدهم بهمن این سال در سن ۴۱ سالگی خبر ازدواج خود را در اینستاگرام اعلام کرد.

الهام حمیدی و علیرضا صادقی
الهام حمیدی و همسرش علیرضا صادقی
الهام حمیدی و شوهرش
همسر الهام حمیدی

ماجرای ازدواج الهام حمیدی در دورهمی

الهام حمیدی یکی از میهمانان برنامه دورهمی مهران مدیری بود و در پاسخ به سوالات مدیری گفت که من مجردم! و ادامه داد که هر کسی با شغل ما کنار نمی آید و بنابراین ازدواج کردن سخت است و گفت «تا کنون قسمت نشده تا ازدواج کنم» و اگر هم کسی را انتخاب کنم کسی خواهد بود که در عرصه بازیگری و این فضا نباشد. این درحالی است که الهام حمیدی قبلا یک بار ازدواج کرده است! پس از پایان برنامه سیل کامنت های اعتراض آمیز به صفحه اینستاگرام او روانه شدند که چرا دروغ می گویی و در دورهمی گفتی که من مجردم!

کاربران خاطرشان بود که الهام حمیدی پس از بازی در سریال مسافری از هند در برنامه یا بهتر است بگوییم مسابقه ستاره ها به همراه همسر اولش حاضر شده است. حتی قیافه همسر اول الهام حمیدی را به یاد داشتند و گفتند که اندامی لاغر با موهای فر داشته است و شغلش هم مهندس کامپیوتر بوده است و در برنامه هم گفته است که از آشپزی الهام حمید بسیار لذت می برد و…

الهام حمیدی و مهران مدیری

گفته می شود که فامیلی الهام حمیدی، «حمیدی» نبوده و چون فامیلی زیبایی نداشته است نام فامیل همسر اولش را برای خود انتخاب کرده است.

الهام حمیدی هم در پاسخ به این همه اعتراض گفت که: من در دوران جوانی و در سن پایین ازدواج کردم که متاسفانه ازدواج موفقی نبود و از همسر اولم جدا شده ام و با لحن تندی به کاربران گفت که لطفا وکیل پایه یک دادگستری نشوید و دیگران را قضاوت نکنید. او گفت که من سالهاست که از همسرم جدا شده ام و تنها و مجرد زندگی می کنم، بنابراین واقعا مجرد هستم. او گفت که من در این برنامه دورغ نگفته ام فقط نیازی نبود که در این فضای شاد برنامه من از خاطرات تلخ گذشته های دورم صحبت کنم و خاطر بینندگان مکدر شود. کاربران هم گفتند در دورهمی باید می گفتی من ازدواج کرده ام اما در حاضر طلاق گرفته و مجرد هستم.

خلاصه حضور الهام حمیدی در دورهمی و صحبت از ازدواج اش برای او حاشیه های زیادی به همراه داشت. حاشیه هایی که او را دروغگو خواندند و او هم بسیار برآشفته شد!

ازدواج دوم الهام حمیدی

این را باید گفت که الهام حمیدی اولین بار در سال ۱۳۷۶ و در سن ۲۰ سالگی یک بار ازدواج کرده است. در این زمان او هنوز بازیگر نشده بود. این ازدواج او دوام نداشت و از هم جدا شدند.

این بازیگر برای بار دوم ازدواج کرد. این بار در سال ۱۳۹۷ و بعد از ۲۱ سال زندگی مجردی با فردی به نام علیرضا صادقی ازدواج کرد.  او ازدواج خود را رسانه ای کرد و متنی را همراه این خبر انتشار داد:

ای در دل من، میل و تمنا، همه تو!

وَندَر سر من، مایه ی سودا، همه تو!

هر چند به روزگار در مینگرم امروز همه تویی و فردا همه تو

الهام حمیدی چگونه بازیگر شد؟

این بازیگر زن مشهور ایرانی یک ترم در کلاس های بازیگری شرکت کرده است و بعد از حضور در این کلاس ها برای بازی در «آوایی در گلستان» رامین لباسچی دعوت شد.

جوانی الهام حمیدی عکس جدید الهام حمیدی حواشی الهام حمیدی

گویا خانواده الهام حمیدی هنرمند بوده اند و گفته شده است پدرش در جوانی بازیگر تئاتر بوده است و عموی پدرش هم تجربه گویندگی رادیو را داشته است و به نوعی این استعداد هنری در خانواده آنها موروثی بوده است. الهام حمیدی هم در سن ۷ سالگی اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورده است و در همان زمان هم نخستین جایزه خود را در منطقه دریافت کرد. بعد از این تجربه الهام به ادامه تحصیل خود مشغول شد تا این که به کلاس های بازیگری رفت و برای بازی در آوایی در گلستان انتخاب شد.

الهام حمیدی در سال ۱۳۷۹ زمانی که ۲۳ ساله بود و در حال شرکت در کلاسهای بازیگری بود به سریال طنز معجزه ازدواج علیرضا خمسه دعوت شد و به این ترتیب نخستین بار جلو دوربین رفت.

الهام حمید و ورود به سینما

این بازیگر با اخلاق کشورمان با بازی در فیلم دنیا به عرصه سینما قدم نهاد و کارش در سینما به حدی خوب بوده است که او موفق شد تا در سال ۱۳۸۳ برای بازی در فیلم سینمایی خیلی دور خیلی نزدیک تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از خانه سینما دریافت کند.

الهام حمیدی چگونه به شهرت رسید؟

این بازیگر در عرصه سینما به شهرت نرسید بلکه با بازی در سریال مسافری از هند موفق شد تا برای مخاطبان معرفی شود و به این ترتیب به شهرت برشد.

گفتنی است که الهام حمیدی در سریالهای تلویزیونی زیادی ایفای نقش کرده است که برخی از آنها در ذهن مخاطبان ماندگار شده اند. از جمله الهام حمیدی در مسافری از هند و یا بازی او در سریال یوسف پیامبر که نقش همسر حضرت یوسف را به خوبی ایفا کرد. همچنین بازی او در سریال زیر تیغ هم در ذهن مخاطبان باقی مانده است. این سریال در سال ۱۳۸۵ ساخته شد و سریال یوسف پیامبر هم محصول سال ۱۳۸۷ است.

الهام حمیدی بعد از این که جایزه خود را به خاطر بازی در فیلم سینمایی خیلی دور خیلی نزدیک دریافت کرد گفت که من الان نمی دانم بازیگر سینما هستم یا تلویزیون ودر کدام یک موفق تر اما سعی می کنم از این دو جدا نباشم.

حمیدی در مورد این که چه نقش هایی را دوست دارد تا بازی کند، این گونه گفته است که دوست دارم تا از نقش های تکراری و ملودرام های عاشقانه و جدی فاصله بگیرم و کارهای متفاوت دیگری را تجربه کنم.

نظر الهام حمیدی درباره خودش

او گفته است تا کنون نقشی را بازی نکرد هام که به خاطر آن خود را مواخذه کنم. حمیدی گفته است که چه در تلویزیون و چه در سینما از همه کارهای خودم رضایت داشته ام و در ادامه هم سعی می کنم در انتخاب هایم نهایت دقت را داشته باشم.

او بازیگری را مانند ورزش و بازی پینگ پونگ تلقی می کند که اگر بازیگر مقابل خوب بازی کند تو هم خوب بازی خواهی کرد. او گفته است که در برخی از نقش ها با کسانی همبازی بوده ام که رابطه و حس خوبی بین ما رد و بدل شده است و بهترین فیلم یا سریال را تحویل مخاطب داده ایم و در برخی هم برعکس!

نظر الهام حمیدی درباره خودش

یک خاطره جالب از الهام حمیدی

الهام حمیدی گفته است که در سریال شوق پرواز بخش آخر یعنی شهادت شهید بابایی برای من بسیار خاطره انگیز بود و به حدی تحت تاثیر قرار گرفتم که یک هفته مریض شدم! او گفته است هر وقت یاد آن سکانس می افتم بی اختیار گریه ام می گیرد. او در این مورد گفته است که ما که عوامل ساخت این فیلم بودیم و خود این اتفاق را تجربه نکرده ایم در زمان اجرای نقش بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم و من هنوز هم متاثر می شوم و به این فکر می کنم که خود خانواده شهید بابایی چه کشیده اند و چه احساسی داشته اند.

گفتنی است که الهام حمیدی لقب زن پیامبران در فیلم ها را در بین برخی مخاطبان گرفته است چرا که در اکثر این فیلم های مذهبی او همسر پیامبر است از جمله همسر یوزارسیف و… در کل بیشتر نقش هایی که این بازیگر ایفا کرده است مثبت هستند.

بازیگران مورد علاقه الهام حمیدی

او در بین بازیگران مرد ایرانی به بازی عزت الله انتظامی علاقه داشته است و اکبری عبدی و نقش آفرینی های او را دوست دارد. در بین بازیگران زن  ایرانی هم او فاطمه معتمد آریا و گوهر خیر اندیش را بسیار دوست دارد. محمد اصفهانی، ناصر عبداللهی و رضا صادقی از جمله خوانندگانی هستند که الهام حمیدی صدای آنها را می پسندد.

او گفته است با علی دایی و همسرش ارتباط و آشنایی دارد و در مورد همسر علی دایی هم گفته است که بانویی بسیار مهربان است که در امور خیریه هم فعال است و در عرصه هنر هم کارهایی را به انجام رسانده است.

در مورد این که از او پرسیده اند اهل سیاست است یا نه، این گونه پاسخ داده است که اهل سیاست نیستم اما چون سیاست بر فرهنگ اثر گذار  است، برای من هم مهم است که چه اتفاقاتی در عرصه سیاست می افتد و برای همین علت هم آن را دنبال می کنم و همیشه هم در انتخابات شرکت کرده ام.

نظر الهام حمیدی در مورد سوپر استار شدن در ایران

این بازیگر گفته است که در ایران ستاره سازی مان روند اشتباهی دارد و بر این اعتقاد است که اگر فضا برای همه هنرمندان به یک شکل باز باشد بی شک بسیاری از بازیگران هستند که استعداد ستاره شدن را دارند اما چون عرصه سینما و تلویزیون و بویژه سینما با عده ای کم از بازیگران محدود شده است بنابراین بسیاری از رسیدن به این قافله جا مانده اند!

اینستاگرام الهام حمیدی

الهام حمیدی سینام را بیشتر دوست دارد یا تلویزیون را؟

او در این مورد گفته است ترجیح می دهم یک کار در تلویزیون انجام دهم تا یک کار بی کیفیت در سینما! او گفته است که نقش های خاکستری را هم در تلویزیون و هم در سینما برای خودم می پسندم. ظاهرا او از نقش های مطلق مثبت و مطلق منفی بیزار است اما از آنجایی که بنا به گفته های خودش در زندگی مثبت است بیشتر نقش مثبت را در کارنامه هنری خود دارد.

او هم در عرصه تلویزیون و هم در عرصه تئاتر کار با بازیگران و کارگردانان مطرح کشور را می پسندد. مثلا بازی در سریال لبه تیغ را برای خودش همراه با استرس دانسته است چرا که در مقابل بازیگران صاحب نامی چون پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی و… قرار گرفته است. او از پوران درخشنده و تهمینه میلانی هم به عنوان هنرمندان موفق نام برده است که کار با آنها برای الهام حمیدی با استرس همراه است.

اینستاگرام الهام حمیدی

الهام حمیدی در اینستاگرام فعال است و از این طریق با هواداران خود در ارتباط است. آدرس اینستاگرام الهام elhamhamidiiii است که می توانید آن را فالو کرده و جدیدترین عکس های الهام حمیدی و همینطور فیلم جدید الهام حمیدی را از این طریق دنبال کنید و خلاصه در جریان جدیدترین اخبار از الهام حمیدی قرار می گیرید.


فیلم شناسی الهام حمیدی

فیلم های سینمایی الهام حمیدی

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی تخته گاز در سال ۱۳۹۷

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی ثبت با سند برابر است در سال ۱۳۹۴

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی دو دوست در سال ۱۳۹۳

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی گهواره ای برای مادر در سال ۱۳۹۱

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی راه بهشت در سال ۱۳۹۰

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن در سال ۱۳۸۹

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی ما همه گناهکاریم در سال ۱۳۸۹

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی سه درجه تب در سال ۱۳۸۸

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی دلداده به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۸۷

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی در سال ۱۳۸۷

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی محیا به کارگردانی اکبر خواجویی در سال ۱۳۸۶

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی بچه های ابدی به کارگردانی پوران درخشنده در سال ۱۳۸۵

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی سرگیجه به کارگردانی علیرضا زرین دست در سال ۱۳۸۵

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی شهر آشوب در سال ۱۳۸۴

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی خیلی دور خیلی نزدیک به کارگردانی رضا میر کریمی در سال ۱۳۸۳

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی وعده دیدار در سال ۱۳۸۲

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی روزگار سپری شده در سال ۱۳۸۲

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی تیک در سال ۱۳۸۰

بازی الهام حمیدی در فیلم سینمایی دنیا به کارگردانی منوچهر صیدی در سال ۱۳۸۰

الهام حمیدی کیست , بیوگرافی الهام حمیدی

سریال های تلویزیونی الهام حمیدی

بازی الهام حمیدی در سریال کوی دامون به کارگردانی عباس رنجبر در سال ۱۳۷۸ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال جوان امروز به کارگردانی یوسف سید مهدوی در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۳

بازی الهام حمیدی در سریال آوایی در گلستان به کارگردانی رامین لباسچی در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال آتش و شبنم به کارگردانی محمدابراهیم سلطانی فر در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال نفس سنگ به کارگردانی احمد بخشی در سال ۱۳۸۰ از شبکه تهران

بازی الهام حمیدی در سریال پرونده های مجهول به کارگردانی جمال شورجه در سال ۱۳۸۰ از شبکه ۲

بازی الهام حمیدی در سریال پرده عشق به کارگردانی جمال شورجه در سال ۱۳۸۱ از شبکه  ۲

بازی الهام حمیدی در سریال باران عشق به کارگردانی احمد امینی و فریدون حسن پور  در سال ۱۳۸۱ از شبکه تهران

بازی الهام حمیدی در سریال زنبق های وحشی به کارگردانی بهرام کاظمی در سال ۱۳۸۱ از شبکه  ۱

بازی الهام حمیدی در سریال معما به کارگردانی محمدرضا آهنج، مسعود آب پرور و حسین قاسمی جامی در سال ۱۳۸۲

بازی الهام حمیدی در سریال مسافری از هند به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۲ از شبکه ۳

بازی الهام حمیدی در سریال مردان کوچک به کارگردانی اکبر منصور فلاح در سال ۱۳۸۳ از شبکه  ۲

بازی الهام حمیدی در سریال شهریار به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۵ از شبکه  ۲

بازی الهام حمیدی در سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدر ضا هنرمند در سال ۱۳۸۵ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال آخرین دعوت به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۸۷ از شبکه  ۲

بازی الهام حمیدی در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور  در سال ۱۳۸۷ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال تبریز در مه به کارگردانی محمد رضا ورزی در سال ۱۳۸۹ از شبکه  ۱

بازی الهام حمیدی در سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میر باقری در سال ۱۳۸۹ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال موج و صخره به کارگردانی مجید صالحی در سال ۱۳۸۹ از شبکه تهران

بازی الهام حمیدی در سریال سقوط آزاد به کارگردانی علیرضا امینی در سال ۱۳۹۰ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال راز پنهان به کارگردانی فلورا سام در سال ۱۳۹۱ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی در سال ۱۳۹۱ از شبکه ۱

بازی الهام حمیدی در سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۲ از شبکه ۳

بازی الهام حمیدی در سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۳۹۳ از شبکه  ۳

بازی الهام حمیدی در سریال روزهای بی قراری به کارگردانی کاظم معصومی در سال ۱۳۹۵ از شبکه ۳

بازی الهام حمیدی در سریال از یاد رفته ها به کارگردانی بهرام بهرامیان در سال ۱۳۹۶ از شبکه ۱

سریال های الهام حمیدی

تله فیلم های الهام حمیدی

بازی الهام حمیدی در تله فیلم ای دوست مرا به خاطر آور

بازی الهام حمیدی در تله فیلم لذت حقیقت

بازی الهام حمیدی در تله فیلم روزگار سپری شده

الهام حمیدی در نمایش خانگی

بازی الهام حمیدی در هشتگ خاله سوسکه به کارگردانی محمد مسلمی در سال ۱۳۹۷

جوایز و افتخارات الهام حمیدی

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن برای بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۳

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم گهواره ای برای مادر از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک از نهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۴

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن بخش بین الملل برای بازی در فیلم گهواره ای برای مادر از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر


مطالب مشابه : بیوگرافی امیر تتلو کریستیانو رونالدو و بیوگرافی فاطمه مهلبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.