پارسی نو / آشپزی / آموزش آشپزی / غذاهای خارجی / طرز تهیه پلو مکزیکی با گوشت و با گوجه فرنگی

طرز تهیه پلو مکزیکی با گوشت و با گوجه فرنگی

درست کردن پلو مکزیکی , پلو مخلوط مکزیکی
پلو مکزیکی یکی از انواع غذاهای ملل است که بسیار پر طرفدار است و معمولا مورد پسند اغلب افراد جامعه هم هست. طرز تهیه پلو مکزیکی متنوع است و هر کدام هم طعم خاص خود را دارند.

مثلا دستور تهیه پلو مکزیکی با گوجه و یا دستور تهیه پلو مکزیکی با گوشت. ما هم در این مقاله از پارسی نو برای شما دستور تهیه پلو مخلوط مکزیکی را در نظر گرفته ایم که امیدورایم این غذای خوشمزه را درست کنید و از طعم آن رضایت داشته باشید.

شما می توانید با آموزش درست کردن پلو مکزیکی از میهمانان خود نیز پذیرایی کنید و یک میزبان متفاوت باشید. با این پلو هم هر نوع مخلفاتی بخصوص ترشی و سالاد قابل سرو است.


آموزش درست کردن پلو مکزیکی

مواد لازم برای تهیه پلو مکزیکی

مواد مورد نیازمیزان لازم
نخود سبز۱ پیمانه
سینه مرغحدود ۲۰۰ گرم خرد شده
کنسرو ذرت۱ پیمانه
فلفل دلمه ای ۱ عدد نگینی خرد شده
پیاز۱ عدد متوسط نگینی خرد شده
قارچ۱ پیمانه تفت داده شده
سیر خرد شده۵ حبه
برنج آبکش شده۴ پیمانه
آویشن۱ قاشق غذاخوری
فلفل، نمک، زعفران و ادویهبه مقدار دلخواه

نکته: این مقدار مواد اولیه برای ۴ نفر است. شما می توانید به تعداد نفرات پیمانه های برنج را بیشتر یا کمتر کنید.

مراحل درست کردن پلو مکزیکی

در ابتدا و قبل از شروع کار پخت پلو مکزیکی، برنج را بخیسانید. ترجیحا اگر این کار را از شب قبل انجام دهید، بسیار بهتر است. اما اگر زمان ندارید، حداقل دو ساعت قبل از پخت با آب ولرم و نمک برنج را بخیسانید.

نکات مهم برای پخت برنج: بعد از اینکه آب برنج جوش آمد، آب نمک برنج خیسانده شده را خالی کنید و برنج را در آب در حال جوش بریزید و ۲ قاشق دوغ یا شیر هم اضافه کنید. اضافه کردن شیر یا دوغ به این دلیل است که برنج سفیدتر شود. زمانی که برنج شما به حد کافی پخته شد، قبل از این که آن را آبکش کنید در ظرف آب در حال جوش حاوی برنج، ۱ لیوان آب سرد بریزید. ریختن آب سرد از آن رو است که برنج قد بیشتری بکشد. اگر بتوانید دو بار این کار ار انجام دهید، به نتیجه بهتری می رسید. بعد از این کار می توانید برنج را روی آبکش بریزید.

طرز تهیه مواد برای پلو مکزیکی

در یک تابه حدود ۲ قاشق روغن بریزید و سیر را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا تا سیر کمی نرم شود. وقتی به اصطلاح سیر سبک شد، نوبت به سینه مرغ می رسد که بعد از خرد کردن آن را هم اضافه کنید. سپس فلفل دلمه ای را هم اضافه کنید.

نکته : برای زیبایی پلو مکزیکی می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی که به شکل نگینی خرد کرده اید هم استفاده کنید.

در مرحله بعد از درست کردن پلوو مکزیکی، نخود سبز و ذرت را هم اضافه کنید. سپس قارچ تفت داده شده را هم به مواد اضافه کنید و همه را با هم تفت دهید.

نکاتی برای تفت دادن قارچ : بعد از این که قارچ را خرد کردید، ۲ قاشق آبلیمو روی آنها بریزید و بعد با حرارت بالا با مقداری روغن تفت دهید. با این کار  یعنی حرارت بالا، قارچ شما دیگر آب نمی اندازد و با اضافه کردن آبلیمو، قارچ شما سیاه نمی شود.

در ادامه مراحل پخت به مواد داخل تابه آویشن را هم اضافه کنید. فلفل، نمک، زعفران و ادویه های دلخواه را هم اضافه کنید و تفت دهید. سپس پیاز تفت داده شده را هم اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و تفت دهید.

دستور تهیه پلو مکزیکی , طرز تهیه پلو مکزیکی

نکته : از آنجایی که در تهیه این غذا از کنسرو استفاده می کنیم و سبزیجات پخته شده هستند، دیگر نیازی به اضافه کردن آب نداریم. فلفل دلمه ای هم لابلای مواد هنگام دم کشیدن پلو، پخته می شوند. چنانچه هم به اضافه کردن آب نیاز باشد، یک دوم پیمانه کافی است.

روش دم کردن پلو مکزیکی

برای دم کردن این پلوی خوشمزه، بعد از آماده کردن مواد و آبکش کردن برنج، در قابلمه مد نظرتان یک لایه از برنج را بریزید و سپس یک لایه از مواد. این کار را تا اتمام مواد ادامه دهید. فلفل را هم لا به لای این لایه ها بریزید. بعد قابمه را در حد چند دقیقه روی حرارت بالا  بگذارید تا قابلمه بخار کند. بعد از بخار کردن، حرارت را ملایم کنید و بگذارید حداقل به مدت نیم ساعت، برنج دم بکشد.

تزیین پلو مکزیکی

برای تزئین این پلو یک پیشنهاد خاص پارسی نو آن است که مقداری برنج را با آب اسفناج سبز کنید و مقداری دیگر از آن را با آب چغندر قرمز ، قرمز کنید و مقداری دیگر از برنج را با زعفران به رنگ زرد درآورید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از آب اسفناج چگونه برای این کار استفاده کنید. برای این کار می بایست اسفناج خام را آب گرفته و با آب آن برنج سفید را به شکل طبیعی رنگ کنید.

سپس پلو را در ظرف مورد نظر برای سرو بکشید میکشیم و با برنج های رنگی تزیین کنید. از زیتون هم می توانید استفاده کنید. جوانه ماش و ورقه های گوجه فرنگی و ریحان یا جعفری هم گزینه های خوبی برای تزیین پلو مکزیکی هستند.


طرز تهیه پلو مکزیکی با گوشت

مواد لازم برای پلو گوشت مخلوط مکزیکی

مواد مورد نیازمیزان لازم
برنج آبکش شده ۴ پیمانه
گوشت۶۰۰ گرم چرخ شده
روغن۱ قاشق غذاخوری برای سرخ کردن
فلفل دلمه ای ۲ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
ذرت فریز شده۱ پیمانه
لیموترش۲ عدد کوچک
گشنیز یا جعفری تازهبه میزان دلخواه

آموزش مراحل درست کردن پلو مکزیکی با گوشت

در ابتدا فلفل دلمه ای و پیاز را نگینی خرد کنید و آماده یک کنار بگذارید. ظرف نسبتا عمیقی را روی حرارت ملایم بگذارید. سپس ۱ قاشق روغن که داشتیم را داخل آن بریزید و بگذارید تا داغ شود. پس از گرم شدن روغن، پیاز های نگینی شده را بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا زمانی که پیازها شروع به طلایی شدن کنند. در این مرحله گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را هم اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل قرمز را نیز همزمان اضافه کنید و مخلوط همه این مواد را تفت بدهید و تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند و فلفل دلمه‌ای نرم شود، کار تفت دادن را ادامه دهید.

در این مرحله، ذرت را اضافه کنید و آن را هم یکی دو دقیقه تفت دهید. در این زمان برنج پخته شده را هم اضافه کنید. دو تا سه قاشق آب به آن اضافه کنید و ظرف را چیزی در حدود ۵ تا ۷ دقیقه روی حرارت نسبتا بالا بگذارید تا بخار کند. بعد از این کار، حرارت را کم کنید و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد. سپس آن را در ظرف کشیده و به سلیقه خود تزیین کنید.


طرز تهیه پلو مکزیکی با گوجه فرنگی

مواد لازم برای درست کردن پلو مکزیکی با گوجه

مواد مورد نیازمیزان لازم
گوجه رنده یا خرد شده۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد کوچک خرد شده
برنج۲ پیمانه
روغن گیاهی۱/۳ فنجان
سیر۲ حبه رنده شده
آب مرغ ۴ فنجان
رب گوجه۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری

مراحل درست کردن پلو مکزیکی با گوجه

برنج را دست کم از نیم ساعت قبل از شروع پخت در مقداری آب و نمک بخیسانید. برای تهیه این غذا پیشنهاد می کنیم که گوجه و پیاز خرد شده را در مخلوط کن یا غذاساز ریخته و میکس کنید تا بافتی پوره مانند و یکدست پیدا کند.

در قابلمه مناسب، روغن را بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود. برنج را در روغن داغ شده ریخته و چیزی در حدود ۵ دقیقه آن را در روغن تفت دهید تا زمانی که رنگ برنج مقدرای تیره شود. در این زمان حرارت را ملایم کنید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. ۱-۲ دقیقه دیگر برنج را با سیر نیز به خوبی تفت دهید. در ادامه بقیه مواد لازم گفته شده یعنی پوره گوجه و پیاز، آب مرغ، رب گوجه، نمک و فلفل قرمز را به برنج اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید.

وقتی آب مرغ به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا پلوی مکزیکی در حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند و دم بکشد.

نکته : پلو مکزیکی را در صورت تمایل می توانید در فر نیز دم کنید. برای این کار می بایست بعد از جوش آمدن آب مرغ، در قابلمه گذاشته و آن را نیم ساعت در فر با دمای ۱۷۶ درجه سانتیگراد قرار دهید. توجه داشته باشید که حتما فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود. بعد از نیم ساعت پلو مکزیکی شما آماده است.


مطالب مشابه : طرز تهیه پلو میگوخورشت فسنجان و آموزش طرز تهیه پلو زعفرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.