پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی حمید هیراد + حواشی

عکس و بیوگرافی حمید هیراد + حواشی

کنسرت حمید هیراد , جدیدترین آهنگ حمید هیراد
یکی از خوانندگان پاپ ایرانی حمید هیراد است که حواشی بسیاری باعث شد تا برای مدتها سر زبانها باشد. از جمله لب خوانی حمید هیراد در کنسرت شیراز و یا سرقت ادبی حمید هیراد.

این حواشی برای او ناخوشایند بود و بسیاری از طرفدارانش را مایوس کرد. هر چند باید گفت آهنگ های حمید هیراد زیبای های خاص خود را دارند و اگر این حواشی برای او به وجود نمی آمد شاید بتوان گفت او می توانست خواننده موفقی در عرصه موسیقی پاپ و تلفیقی در ایران شود. ما در این مقاله از پارسی نو ضمن این که آدرس اینستاگرام حمید هیراد را درج کرده ایم بیوگرافی کامل او را منتشر کرده ایم. ما را همراهی کنید.


بیوگرافی و نام اصلی حمید هیراد

قبل از این که در مورد زندگی خصوصی حمید هیراد برای شما صحبت کنیم باید بدانید که نام اصلی حمید هیراد، حمید حسین ‌زاده است که در بین طرفدارانش با نام هنری حمید هیراد شهرت دارد. این خواننده در تاریخ ۱ بهمن سال ۱۳۷۰ در شهرستان چابکسر استان گیلان به دنیا آمده است. در مورد معنای هیراد که نام هنری حمید حسین زاده  است باید بدایند که هیراد یعنی خنده رو و آدم خوش اخلاق.

حمید هیراد خواننده موسیقی سبک پاپ در ایران است که به صورت تلفیقی هم کارهایی را اجرا کرده است.

گفتنی است که حمید هیراد خواننده، آهنگساز و نوازنده است. ساز تخصصی او سازهای کوبه ‌ای هستند. از جمله ساز تخصصی حمید هیراد دف و تنبک را می توان نام برد. همچنین او دستی در سه تار هم دارد. این خواننده جوان از سال ۱۳۹۵ تا کنون به شکل حرفه ای فعالیت دارد.

حمید هیراد در دورهمی

این خواننده هم از جمله میهمانان دورهمی مهران مدیری بوده است که در پاسخ به عاشق شدی مدیری گفت که یکبار در سن ۲۱ سالگی عاشق شده است و آن فردی که عاشقش شده و دوستش داشته فوت کرده و دیگر در این دنیا نیست!

حمید هیراد کیست , آهنگ های حمید هیراد

تحصیلات حمید هیراد

تحصیلات این خواننده هیچ ارتباطی با کار هنری او در عرصه موسیقی و خوانندگی ندارد. او دارای مدرک فوق دیپلم در رشته تأسیسات صنعتی است.


ازدواج حمید هیراد

اغلب طرفداران هر هنرمندی بسیار مشتاق هستند تا در خصوص وضعیت تاهل و شرایط خانوادگی آن هنرمند اطلاعاتی را به دست آورند. حمید هیراد هم از این قاعده مستثنی نیست و در این مورد باید بدانید که او بر مبنای اخرین اطلاعات منتشر شده، مجرد است و ازدواج نکرده است. بنابراین برای دیدن عکس همسر حمید هیراد باید منتظر ماند و دید که هیراد کی ازدواج می کند.

شروع فعالیت هنری حمید هیراد

بر اساس آنچه که خود او طی مصاحبه های مختلف گفته است، او از سن ۶ سالگی به خوانندگی علاقه مند بوده است و به دنبال این علاقه در سنین مابین ۱۵ تا ۱۶ سالگی و بعد از به پایان رساندن تحصیلاتش در هنرستان با ترانه و ترانه‌ سرایی آشنا شد و با پیگیری این آشنایی سبک موسیقی سنتی را برای فعالیت خود انتخاب کرد. نا گفته نماند که او اشاره کرده است علاقه اش به سبک موسیقی سنتی از دوران کودکی در او شکل گرفته است.

حمید هیراد در کنار انجام فعالیت در عرصه موسیقی به شکل حرفه ‌ای به کار ترانه‌ سرایی مشغول شد. سپس با انجام چند کار نیمه ‌حرفه ‌ای با گروهی به نام «داروگ» فعالیت های خود را ادامه داد.

حمید هیراد به واسطه آشنایان خود یکی از آثارش را که با سبک سنتی اجرا کرده بود برای مدیرعامل شرکت «آوازی نو» فرستاد که این کار پس از بررسی های لازم پذیرفته شود و به این ترتیب این خواننده جوان همکاری‌ خود با این شرکت را شروع کرد. به این ترتیب او با گذشت یک سال یعنی در اواخر سال ۱۳۹۵ کار موسیقی را به صورت رسمی آغاز کرد.

ناگفته نماند که حمید هیراد پس از عقد قراردادی با مؤسسه آوازی نو چیزی در حدود یک سال ، خیلی فعالیت هنری در زمینه موسیقی و خوانندگی نداشت و مطابق انچه که خودش گفته است در این مدت به بررسی آثار پاپ روز و سبک ‌های مختلف موسیقی مشغول بوده است؛ و در این راستا تلاش خود را بالا برده چرا که که تا آن زمان با این سبک‌ های آشنایی نداشته ‌است.

ویژگی خاص موسیقی حمید هیراد

این خواننده از جمله خوانندگانی است که دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود در اجرا است. در این مورد باید گفت که مهمترین ویژگی آهنگ‌ های حمید هیراد به اشعار او بر می گردد. اشعار انتخابی حمید اکثرا فضای تغزلی دارند. این را باید افزود که موسیقی «هاوس» یا «ای دی ام» با حال و هوای پاپ این اشعار تغزلی را ارائه می دهند.

در مورد نوع آواز حمید هیراد هم باید گفت دارای تفاوتهای خاص خود است چرا که اغلب کارهای او یادآور موسیقی تلفیقی هستند.

انتشار اولین آهنگ های حمید هیراد

نخستین آهنگ این خواننده جوان «بی تاب» نام داشت که با گروه پازل بند و با همراهی علی رهبری و آرین بهاری در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۵ منتشر شد. در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ آهنگ مستقلی از خودش منتشر کرد  که «مستم کن»  نام داشت. در تیرماه سال ۱۳۹۶ حمید هیراد موفق شد تا آهنگی به نام «دلارام» را با همکاری پازل بند منتشر کند که این آهنگ مورد اقبال طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار گرفت.

بیوگرافی حمید هیراد

سبک ترانه ‌سرایی حمید هیراد

همانطور که قبلا اشاره کردیم حمید هیراد در کنار خوانندگی به ترانه سرایی هم مشغول است و در مورد سبک شعری او باید بدانید که اشعار او در قالب تغزل و بداهه‌ سرایی با چاشنی تلفیقی اشعار شاعران بزرگ از قبیل مولانا، حافظ و سعدی همراه هستند.


حواشی حمید هیراد

حمید هیراد و اتهام سرقت ادبی

متاسفانه حمید هیراد در خصوص ترانه سرایی هایش مورد انتقاد برخی محافل هنری قرار گرفت و این نقد شدن او به حدی بود که بعضی منتقدان و شاعران از جمله علیرضا بدیع، شهرام سببی و مهتاب یغما این خواننده را به سرقت ادبی متهم کرده‌اند.

در زمینه این اتهام بنا به نوشته زینب مرتضایی ‌فرد در روزنامه سازندگی، حمید هیراد از اشعار مولانا، سیمین بهبهانی و شهریار در ترانه سرایی خود استفاده کرده اما نام خود را به عنوان ترانه ‌سرا به ثبت رسانده و از آنها نامی نبرده است! این داستان در مورد حمید هیراد دامنه اش گسترده شد به طوری که در تاریخ ۸ فروردین سال ۱۳۹۷، چهل نفر از شاعران و ترانه ‌سرایان نامدار کشور یک بیانیه ‌ای صادر کردند با موضوع «تضییع حقوق مؤلفین و حواشی ایجادشده توسط حمید هیراد»؛ در این بیانیه ضمن ناپسند خواندنِ عمل سرقت ادبی و محکوم کردن این کار ناپسند، درخواست رسیدگی به این موضوع از طریق مراجع ذیربط داشتند.

این بیانیه از طرف افرادی به شرح زیر به امضا رسید : اکبر آزاد، علی‌رضا بدیع، روزبه بمانی، محمدعلی بهمنی، مهدی ایوبی، سعید بیابانکی، کمال حسینیان، سعید دبیری، ایرج زبردست، سیامک عباسی، حسین غیاثی، نیلوفر لاری‌پور، امیرحسین مدرس، محمد مقتدایی، ایلیا منفرد، علی‌اکبر یاغی‌تبار، میثم یوسفی.

پاسخ حمید هیراد به اتهام سرقت ادبی اش

حمید هیراد در مقابل این اتهام و انتشار این بیانیه ساکت نماند و طی یک بیانیه‌ ای اعلام کرد که در بخش معرفی آثار خود به‌ خصوص در قطعات جدیدترش، منبع را ذکر کرده است و در این راستا تلاش کرده است کرده از ترانه ‌سرا اجازه بگیرد. حمید هیراد در این بیانیه دفاع از خود «فقدان اعتماد کامل به صحت اسامی در محدوده فضای مجازی» و  همینطور«تردید اخلاقی در ضایع شدن حقوق صاحبان حقیقی آثار» را از جمله علل برای نام نبردن اسامی ترانه ‌سراها عنوان کرده‌ بود.

در پایان هم حمید هیراد گفته بود که فرصت اصلاح همیشه وجود دارد.

جنجال لب خوانی حمید هیراد در کنسرت شیراز

این خواننده جوان نه تنها در مورد اشعارش به سرقت ادبی محکوم شد بلکه مدتی بعد با لب خوانی در کنسرت اش در شیراز فاجعه ادبی و فرهنگی دیگر آفرید. ماجرا از این قرار بود که هیراد در کنسرت شیراز در حالی که مشغول تعظیم به حاضران در سالن بود و میکروفن هم در دستش بود  اما ناگهان صدای او در آهنگ یار برای مخاطبان پخش شد، این اتفاق خیلی زود در فضای مجازی منتشر شد و برای این خواننده واقعا یک مصیبت تلقی می شود.

مصیبت تلقی می شد از آن رو که خود این خواننده هم به لب خوانی در کنسرت شیراز اعتراف کرد و برای این کار ناپسندش هم این بهانه را آورد که در آن زمان کسالت شدیدی داشته است و در مقابل هیجان هواداران نمی توانسته اجرای خوبی داشته باشد و مجبور به این کار شده و پلی بک اجرا کرده است!

سن حمید هیراد , حواشی حمید هیراد

حمید هیراد در برنامه حالا خورشید و توضیحات بیشتر در مورد لب خوانی اش!

بعد از وقوع این اتفاق وحشتناک ادبی، حمید هیراد در برنامه «حالا خورشید» حاضر شد و در خصوص حواشی پیش آمده به خاطر اجرای پلی بک در کنسرت شیراز توضیحاتی داد و ضمن آوردن بهانه گفته شده که کسالت داشته است اینگونه ادامه داده که من صرفا بخشی از یک ترانه را به صورت پلی بک اجرا کردم اما همه جا در باره من و کنسرت هایم نوشتند که همه کنسرت ‌های حمید هیراد به صورت پلی ‌بک اجرا می شود.

او گفت که قبول دارم شاید می بایست می آمدم و از مردم عذرخواهی می کردم، اما از یک طرف جو لب خوانی کنسرت شیرازم خیلی داغ و سنگین شده بود و از طرف دیگر من گوشه رینگ بودم و ترسیدم که حرفی بزنم و اوضاع را بدتر کنم! حمید هیراد در حالا خورشید اینگونه ادامه دادکه به هر حال من جوان بودم و کم تجربه و نمی‌دانستم در آن شرایط باید چه کنم و مردم هم باید بر من ببخشند!

به این ترتیب لب‌ زدن و پلی ‌بک حمید هیراد در کنسرت شیراز تا ابد در ذهن مردم ایران ماندگار شد و بسیاری از طرفداران او علاقه ای به دنبال کردن هنر او نداشته و به اصظلاح در خصوص طرفدارانش با ریزش زیادی رو به رو شد.

حمید هیراد و ماجرای کاور کردن یکی از آهنگ ‌های «تییستو» (آهنگساز مشهور هلندی)!

هیراد در برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان در مورد ماجرای کاور کردن یکی از آهنگ ‌های «تییستو» که آهنگساز مشهور هلندی است گفت که: من یک قطعه از کار این آهنگساز به نام «دیوانه شهر» را کاور کردم که به نام و اتهام دزدی برای من تمام شد! هیراد گفت که این آهنگساز در اینستاگرام برای من پیامی ارسال کرده است در مورد این که او ظاهرا از این قطعه خوشش آمده و از هیراد خواسته بود که لاین خالی صدا را برای او بفرستد! هیراد گفت که تییستو هیچ ناراحتی از این اتفاق نداشته است و در ادامه او تصویری از پیام تییستو را روی آنتن به نمایش درآورد.

به دنبال همه حواشی ایجاد شده توسط حمید هیراد برای خودش، او اقداماتی انجام داد که شاید دوباره بتواند توجه هواردارنش را جلب کند. از جمله استقبال حمید هیراد از کودکان مبتلا به سندرم داون در یکی از کنسرت هایش بود.

اینستاگرام حمید هیراد

این هنرمند مانند سایر هنرمندان در شبکه های اجتماعی فعال است و از جمله حمید هیراد در اینستاگرام فعالیت های جدیدی خود را برای طرفدرارن باقی مانده بعد از همه حواشی ایجاد شده توسط خودش، اعلام می کند. آدرس پیج اینستاگرام حمید هیراد  hamidhiraad@ است که در صورت تمایل می توانید فالو کرده و پیگیر جدیدترین آهنگ های حمید هیراد و سایر فعالیتهای هنری او باشید.


ترانه شناسی حمید هیراد

تک آهنگ های حمید هیراد

تک آهنگ مستم کن حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ بی تاب حمید هیراد با آهنگسازی خودش و پازل بند و تنظیم آرین بهاری

تک آهنگ فراموش کن حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ دلارام حمید هیراد با آهنگسازی پازل بند و تنظیم پازل بند

تک آهنگ معشوقه حمید هیراد با آهنگسازی خودش و پازل بند و تنظیم پازل بند

تک آهنگ رسوایی حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ شب که شد حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم پازل بند

تک آهنگ خدا حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ عشق حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ شوخیه مگه حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ نیمه جانم حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ یار حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم پازل بند

تک آهنگ انفرادی حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

اینشتاگرم حمید هیراد , آهنگ نیمه جان حمید هیراد

تک آهنگ دیوانه شهر حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ ماه من حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم پازل بند

تک آهنگ هل هله حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم مهرشاد خنج

تک آهنگ عاشق حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم تایماز اطاعتی

تک آهنگ جنجال حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ خاتون حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ کدئین حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ دیر کردی حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ دهه شصت حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم امیر میلاد نیکزاد

تک آهنگ ای وای حمید هیراد با آهنگسازی خودش و تنظیم فرشاد فارسیان

حمید هیراد در فرمول یک

این خواننده در برنامه فرمول یک علی ضیا با گروه پازل بند حاضر شده است.


مطالب مشابه : بیوگرافی مهدی احمدوندامیر علی اکبری و بیوگرافی مجید نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.