پارسی نو / ورزش / بیوگرافی ورزشکاران / عکس و بیوگرافی امیر علی اکبری هرکول ایرانی

عکس و بیوگرافی امیر علی اکبری هرکول ایرانی

امیر علی اکبری کیست , زندگینامه امیر علی اکبری
امیر علی‌ اکبری موفق شد تا در سال ۲۰۱۰ برنده مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان شود. او در سال ۲۰۰۹ هم موفق شد تا برنز قهرمانی جهان و همچنین مدال طلای قهرمانی آسیا را از آن خود کند.


بیوگرافی کامل امیر علی اکبری

امیر علی‌ اکبری ورزشکار ارزنده کشورمان است که در تاریخ ۲۰ آذر سال ۱۳۶۶ در جمال آباد سراب آذربایجان شرقی به دنیا آمده است.

این ورزشکار جوان و خوب کشورمان از سال ۲۰۰۵ تا کنون در عرصه کشتی به صورت حرفه ای فعالیت می کند و موفقیت هایی را هم در این زمینه کسب کرده است.

گفتنی است که رشته ورزشی امیر علی اکبری کشتی فرنگی است و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی هم هست.

رشته ورزشی امیر علی اکبری هرکول ایرانی

قد و وزن امیر علی اکبری

این ورزشکار از جمله ورزشکاران سنگین وزنی است که برای همه جالب است تا بدانند قد و وزن امیر علی اکبری چه اندازه است. در این مورد باید بدانید که قد امیر علی اکبری ۱۹۰ سانت است و وزن او هم ۱۱۹ کیلو است.

ازدواج امیر علی اکبری

در مورد وضعیت تاهل و خانواده امیر علی اکبری اطلاعات زیادی منتشر نشده است و ظاهرا او هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است. یعنی چون اطلاعاتی در مورد همسر امیر علی اکبری در جای معتبری منتشر نشده است ما در این مقاله بنا را بر این می گذاریم که امیر علی اکبری مجرد است و شما هم در مورد امیر علی اکبری و همسرش اگر خبری خواندید یا شنیدید حتما منبع آن را چک کنید که منبع موثقی باشد.


جزییات اتهام دوپینگ امیر علی اکبری و محرومیت او

امیر علی اکبری از جمله ورزشکارانی است که به استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ متهم شده است. او در سال ۱۳۹۰ با این اتهام دو سال از شرکت در مسابقات محروم شده بود. این ورزشکار در سال ۲۰۱۳ و در مسابقات جهانی موفق شد تا مدال طلای سنگین ‌وزن فرنگی جهان را از آن خود کند، اما بعد از کسب این موفقیت و انجام آزمایش دوپینگ، برای دومین بار در نمونه خون او ماده ممنوعه استروئید آنابولیک رویت شده و به این علت فیلا به دلیل تکرار دوپینگ از سوی این ورزشکار، حکم محرومیت مادام ‌العمر را بر او جاری کردند.

در خصوص این ماجرای تاسف بار، خود او بر این اعتقاد است که چنانچه از او تست خون برای دوپینگ بگیرند متوجه خواهند شد که مواد نیروزا در خون او وجود ندارد و همه این جریان را شایعه دانسته و گفته اینها پاپوش هایی است که دشمنان برای من دوخته اند!

گفتنی است که چند ماه قبل از این ماجرای آزمایش دوپینگ علی اکبری، او پیشنهاد میلیاردی کشور جمهوری آذربایجان را برای تغییر تابعیت اش رد کرده بود.

مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی MMA

امیر علی اکبری بعد از این که از انجام فعالیت در رشته کشتی فرنگی به صورت مادام العمر محروم شد، یک سال را در سکوت خبری به سر  برد و بعد از گذشت یک سال هم در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA/Mixed Martial Arts)  شرکت کرده است.

او در زمینه ورزش هنرهای رزمی ترکیبی مبارزات خود را شروع کرد که همه این مبارزات او با پیروزی مواجه شدند و او در این زمینه صاحب رکوردهایی هم شد. از جمله داشتن رکوردهای جالب او در شکست دادن حریف ‌های خود در ۱۷ ثانیه و ۳۰ ثانیه است.

امیر علی اکبری در طی یک مصاحبه گفته است که از قبل ورزش هنرهای رزمی ترکیبی آشنا بودم و بعد از ده روز از کنار گذاشتن ورزش کشتی به این رشته ‌های ورزشی رزمی وارد شدم.

او ادامه داد که چند روز بعد از یک شرکت واقع در دبی برای من دعوتنامه آمد که در مسابقات MMA  حضور پیدا کنم. علی اکبری گفت که در آن شرکت در دبی ورزشکاران کشتی گیری بودند که از من شناخت داشتند و بدون اطلاع از این که من خودم هم کار در ورزش رزمی را شروع کرده ام، برای شرکت در این دوره ها برای من دعوت نامه ارسال کرده بودند.  او در ادامه گفت که اگر همین الان در عرصه کشتی فرنگی بگویند بیا و به کشتی برگرد، من برنمیگردم چرا که بر این اعتقاد هستم که هر انسان رسالتی دارد و رسالت من در MMA است.

دوپینگ امیر علی اکبری , امیر علی اکبری بوکس

امیر علی اکبری در مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن

این ورزشکار در ادامه مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن که یکی از تورنمنت‌ های مسابقات ورزش ‌های رزمی ترکیبی به شمار می رود و در دسامبر همان سال در ژاپن برگزار شد، موفق شد با شکست دادن هیث هرینگ که مبارز آمریکایی است، به مرحله نیمه‌ نهایی این مسابقات صعود کند. این مبارز امریکایی ۳۸ ساله که سابقه حضور در رشته‌های کیک بوکسینگ، سامبو یا همان ورزش رسمی روسی و کشتی را دارا است معروف به «اسب دیوانه تگزاس» است.

امیر علی اکبری در مرحله نیمه نهایی موفق شد تا با پیروزی مقابل والنتین مولدافسکی از روسیه وارد مرحله فینال شود. در نهایت امیر علی اکبری در فینال مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن در مقابل میرکو فیلیپوویچ شکست خورد و به این ترتیب موفق شد تا نایب قهرمان این دوره از مسابقات شود.

امیر علی اکبری در مسابقات سازمان ACB روسیه ۲۰۱۸

در رویداد ACB  که در تاریخ ۱۷ شهریور سال ۹۷ به میزبانی کراسنودار روسیه برگزار شد، امیر علی اکبری در مهم‌ترین مبارزه در رده سنگین ‌وزن ها در مقابل دینل اُمیلانجوک مشهور به خرس لهستانی قرار گرفت و  موفق شد از سه راند مبارزه یعنی چیزی در حدود ۲۵ دقیقه با رأی متحد داوران پیروز مبارزه اعلام شود. گفتنی است که دینل اُمیلانجوک نفر هفتم رنکینگ ACB در بخش سنگین‌وزن بود.

افتخارات امیر علی اکبری در MMA

برنده شدن امیر علی اکبری در مسابقات سال ۲۰۱۵ بانکوک – تایلند

برنده شدن امیر علی اکبری در مسابقات سال ۲۰۱۵ یوکوهاما – ژاپن

برنده شدن امیر علی اکبری در مسابقات سال ۲۰۱۶ سایتاما – ژاپن

اینستاگرام امیر علی اکبری , تلگرام امیر علی اکبری

اینستاگرام امیر علی اکبری

این ورزشکار جوان کشورمان در شبکه های اجتماعی عضویت دارد از جمله در اینستاگرام عضو است که آیدی او هم amiraliakbari60 است. به این ترتیب امیر علی اکبری اینستاگرام را هم برای خود به عنوان پایگاهی برای هوادارن خود اداره می کند. شما هم می توانید با فالو کردن پیج او از فعالیت های ورزشی او مطلع شوید.

پیوستن امیر علی اکبری به سازمان UFC

امیرعلی اکبری فرنگی کار پیشین تیم ملی کشتی در یک نشست و طی یک مصاحبه مهمترین خبر در خصوص آینده کاری خود را اعلام کرد. این خبر در این مورد بود که او به سازمان UFC پیوسته است. سازمان UFC سازمانی است آمریکایی که بزرگترین برگزار کننده مبارزات حرفه‌ای در سطح دنیا به شمار می رود.

علی اکبری در پایان این نشست خبری، قرارداد خود با سازمان UFC را در حضور خبرنگاران به امضا رساند.

امیر علی اکبری در خنداونه

امیر علی اکبری که به هرکول ایرانی شهرت دارد در برنامه خندوانه حاضر شد. در بخشی از این برنامه پر مخاطب جناب خان با یک پرچم سفید به علامت تسلیم شدن در برنامه زنده حاضر شد و یک معجونی را به رامبد جوان داد تا به امیر علی اکبری بدهد تا آرامشش را حفظ کند. در ادامه جناب خانه برای او شعری خواند. امیر علی اکبری در این برنامه گفت که امیدوار است بتواند در حرفه ورزش های رزمی افتخاری برای ایران به ارمغان بیاورد.

امیر علی اکبری : به زودی پر درآمدترین ورزشکار می شوم؟!

بعد از پیوستن این ورزشکار به سازمان UFC این ورزشکار گفت که خوشحالم که به عنوان اولین ورزشکار ایرانی و با ملیت و پرچم ایرانی در این سازمان عضو شدم.

او گفت که توافقی با باشگاه سوئدی داشته است که اجازه داشته باشد در کمپ آنها حاضر شود و ادامه داد که : با گروهی از دوستان در ایران نیز همکاری می‌کنیم و در نظر داریم ۸۰ درصد تمرینات این ورزش را در ایران به انجام برسانیم تا به این طریق این رشته در ایران توسعه پیدا کند.

او گفت با مربیان جدید در ورزش بوکس قرارداد بسته ایم و قصد دارم کمپی در ایران شکل دهم که ممنوعیت این رشته نیز در ایران برداشته شود.

او در مورد مبلغ قراردادش با این سازمان گفت که  فایترهای حاضر در این سازمان جزو پر درآمدترین ورزشکاران جهان به شمار می روند. امیر علی اکبری گفت که شاید در باز ی اول و دوم نتوانیم به آن مبلغ دست پیدا کنیم اما یقینا در آینده به جایی خواهم رسید که به پردرآمدترین ورزشکار در جهان تبدیل شوم!


مطالب مشابه : عکس آرون افشاربیوگرافی کیمیا علیزاده و وحید رهبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.