پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی داریوش ارجمند و خانواده اش

عکس و بیوگرافی داریوش ارجمند و خانواده اش

سن داریوش ارجمند
یکی از بازیگران مرد مشهور ایرانی داریوش ارجمند است که در فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده است و جوایز نفیسی هم دریافت کرده است.

از جمله نقش های او که برای مخاطبان ماندگار شده است می توان به بازی داریوش ارجمند در سریال ستایش اشاره کرد و البته بازی داریوش ارجمند در سریال امام علی را همه هواداران او به خاطر دارند. در این مقاله از پارسی نو برای شما بیوگرافی داریوش ارجمند را آورده ایم و در آن به فرزندان داریوش ارجمند و یا به اینستاگرام داریوش ارجمند اشاره کرده ایم.


بیوگرافی داریوش ارجمند

داریوش ارجمند هنرمند برجسته و نامی کشورمان است که در تاریخ ۵ مرداد سال ۱۳۲۳ در مشهد به دنیا آمده است. این بازیگر در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان سالها است که فعالیت دارد. وی در طول سالهای فعالیت هنری اش در فیلم‌ های کارگردانان برجسته ‌ای از قبیل بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی و داوود میرباقری بازی کرده ‌است.

باید بدانید که وی فرزند تیمسار ارجمند است و برادر کوچک ‌تر انوشیروان ارجمند یکی دیگر از بازیگر نام آشنای کشورمان است. او عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند است که هر دو از هنرمندان خوب و با اخلاق کشورمان به شمار می روند. گفتنی است که داریوش ارجمند پدر امیریل ارجمند است که همه بازی او در معمای شاه را خوب به خاطر دارند.

در مورد تعداد دقیق اعضای خانواده داریوش ارجمند باید گفت که وی دارای سه برادر و دو خواهر بوده است و خودش فرزند دوم خانواده بوده است.

ماجرای خواستگاری و ازدواج داریوش ارجمند

داریوش ارجمند در مورد فرایند ازدواج کردن و خواستگاری رفتنش خیلی جالب گفته است که: سال اول که در دانشگاه مشهد پذیرفته شدم در کلاس دکتر علی شریعتی دختر خانمی را دیدم که در همان نگاه اول به دلم نشست. این علاقه برای من ادامه داشت و چهار سال در آن دانشگاه درس خواندیم بدون آن که حرفی بین ما زده شود.

تا این که در سال آخر پس از پایان امتحانات من در حیاط دانشگاه منتظر ماندم تا ایشان از پله‌ ها پایین آمد. با او سلام و احوالپرسی کردم و چند قدم تا بیرون از دانشگاه با هم راه رفتیم. وسط راه به من گفت : آقای ارجمند با من کجا می‌ آیید؟ جواب دادم: می‌ خواهم تا منزل شما را همراهی کنم! ایشان با تعجب گفت که کار درستی نیست و دیگران ممکن است فکر نامناسب کنند و من پاسخ دادم هیچ اشکالی ندارد و هرکس ما را با هم دید شما اسمش را به من بگویید تا من برایش کارت دعوت عروسی ارسال کنم و به این شکل من از همسرم خواستگاری کردم. چند شب بعد به همراه خانواده به خواستگاری رفتیم و مراسم خیلی ساده ای هم گرفتیم.


ازدواج داریوش ارجمند

این بازیگر مرد مشهور ایرانی متاهل است. نام همسر داریوش ارجمند فرشته یغمایی است که در سال ۱۳۵۲ با هم ازدواج کرده اند. آنها دارای دو پسر و یک دختر هستند. نام پسران داریوش ارجمند امیریل و امیرسام است. نام دختر داریوش ارجمند هم یلدا است. امیریل ارجمند در سال ۱۳۵۳ به دنیا آمده است. امیرسام ارجمند هم در سال ۱۳۵۴ متولد شده است. یلدا ارجمند هم در سال ۱۳۶۲ به جمع این خانواده پیوسته است.

داریوش ارجمند و همسرش فرشته یغمایی
عکس داریوش ارجمند و همسرش

در مورد خانواده داریوش ارجمند بیشتر بدانید

پدر داریوش ارجمند تیمسار ارجمند بوده است که نظامی ارتشی و رئیس بیمارستان رضا شاه در مشهد و ماما رضا در بیرجند هم بوده است. او در مورد پدرش می گوید که پدرم فردی بسیار نرمخو و مهربان بود و خلق و خویش در خانه مانند محیط کاری نبود.

مادر داریوش ارجمند هم خانوم یغمایی بوده است که فرزند یکی از ثروتمندترین افراد در مشهد و صاحب کارخانه های نوشابه سازی بوده است. وی خواهر کوروش یغمایی خواننده معروف ایران بود. به این ترتیب کوروش یغمایی دایی داریوش ارجمند است.

در مورد امیریل ارجمند باید بدانید که وی هم مانند پدرش هنرمند است. او بازیگر، خواننده و آهنگساز است. وی دارای مدرک تحصیلی مکانیک در مقطع کارشناسی است که آن را از دانشگاه ژنو دریافت کرده است. او لیسانس تئاتر هم دارد. مهمترین نقش امیریل به بازی او در سریال معمای شاه بر می گردد که در آن نقش محمود وزیری را ایفا کرد و نظر مخاطبان را به خود جلب کرد.

امیریل در زمینه موسیقی هم فعالیت هایی در کارنامه هنری خود دارد و تا به حال آهنگ ‌سازی فیلم‌ های بدون اجازه و جرم مسعود کیمیایی را عهده دار بوده است. گفتنی است که او خوانندگی چند تیتراژ سریال را هم انجام داده است.

عروس داریوش ارجمند یاسمینا باهر نام دارد که همسر امیریل ارجمند است و در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۶۸ در تهران به دنیا آمده است. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری است که آن را از دانشگاه سوره دریافت کرده است. یاسمینا باهر و امیریل ارجمند در سال ۱۳۹۴ با هم ازدواج کرده اند. او در مورد ازدواج اش با امیریل گفته است که داریوش ارجمند در دانشگاه استاد من بود که پس از مدتی روابط استاد شاگردی ما به روابط خانوادگی رسید و پدرم با ایشان ارتباط دوستانه ای پیدا کرد و در جریان این رفت و آمدها من و امیریل با هم آشنا شدیم و پس از ۴ سال آشنایی کامل با هم ازدواج کردیم.

پسر کوچک داریوش ارجمند در دانشگاه سلطنتی انگلیس در رشته سینما تحصیل کرده است. دختر او هم در مالزی مدرک دندان پزشکی خود را دریافت کرده است و ضمنا نقاشی هم می کند. او انگلیسی هم تدریس می کند و با یک بسکتبالیست ازدواج کرده است.

در مورد برادر بزرگتر داریوش هم باید بدانید که انوشیروان ارجمند در تاریخ ۲۷ مهر سال ۱۳۲۰ در مشهد به دنیا آمد و در تاریخ ۲۳ آذر سال ۱۳۹۳ بر اثر بیماری قلبی فوت کرد. او پدر برزو ارجمند و بهار ارجمند بود. همسر انوشیروان ارجمند هم که بانو امین نام دارد از جمله هنرمندان کشورمان است. وی طراح صحنه و لباس است.

این نکته را هم باید افزود که انوشیروان ارجمند از اواخر دهه ۱۳۴۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرده بود.

تحصیلات داریوش ارجمند

در مورد میزان و نوع تحصیلات استاد داریوش ارجمند باید بدانید که او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی و در رشته تاریخ و جامعه‌ شناسی گذرانده است. دکتر علی شریعتی یکی از استادان او در زمان تحصیل بوده است. استاد ارجمند سپس برای ادامه تحصیل راهی پاریس شد. در پاریس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه سوربن گرفت.

آغاز فعالیت های هنری داریوش ارجمند

استاد ارجمند به همراه مهرداد تدین از موسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه ۱۳۴۰ به شمار می رود. او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد به ساخت فیلم ‌های کوتاه هشت میلی ‌متری هم مشغول است. از جمله مهمترین این فیلم های کوتاه می توان به فیلم هیس اشاره کرد.

کارگردانی فیلم «گفت به زیر سلطه من آیید» به نویسندگی علی پزشکی، نخستین تجربه سینمایی استاد ارجمند در قطع ۱۶ م. م. محسوب می شود. او با بازی در فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی ناصر تقوایی پا به عرصه سینما نهاد و در سال ۱۳۶۵ با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول به اثبات رساند.

ارجمند در دهه ۶۰ در سه فیلم کشتی آنجلیکا، پرده آخر و جستجوگر بازی کرد. وی در دهه ۷۰ گزیده کار شد و در این دوران در سه فیلم آدم ‌برفی، اعتراض و سگ‌کشی ایفای نقش کرد.

استاد ارجمند در سالهای فعالیت خود جوایز نفیس هنری را هم از آن خود کرده است. از جمله دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای بازی در فیلم سگ ‌کشی از نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در کارنامه هنری وی به چشم می‌خورد.

نقش آفرینی داریوش ارجمند در سریال امام علی و همچنین در سریال ستایش باعث شد تا برای همیشه در ذهن مخاطبان ماندگار شود. او در سریال ستایش در نقش حشمت فردوس و در سریال امام علی در نقش مالک اشتر ایفای نقش کرد.

سمت های دیگر داریوش ارجمند

او در سال ۱۳۹۱ طی حکمی از طرف محمدرضا طالقانی به عنوان سخنگوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ‌ای منصوب شد. او موفق شد تا در طی یک مراسمی در تیر ماه سال ۱۳۹۲ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از آن خود کند.

این بازیگر مرد مشهور ایرانی علاوه بر بازیگری، از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۹ به عنوان مجری با مجموعه تلویزیونی طلوع ماه حاضر بود. این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا خوشدل راد روی آنتن می رفت. یکی از افتخارات داریوش ارجمند آن است که وی از سال ۱۳۹۶ جزوه استادان رشته سینمای دانشگاه پارس شد.

بیوگرافی داریوش ارجمند

موفقیت خاص داریوش ارجمند در سریال ستایش

ارجمند در سه فصل سریال پر مخاطب ستایش با قدرت حاضر شد. در حقیقت داریوش ارجمند در سالهای اخیر با هنرمندی موثر خود در مجموعه تلویزیونی ستایش مورد تحسین مخاطبان و فیلمسازان قرار گرفته ‌است. این مجموعه پر مخاطب در سه فصل تهیه و از شبکه سه سیما پخش شد. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم وی در این سریال نقش حشمت فردوس پدر شوهر ستایش را عهده دار بود.

ارتباط داریوش ارجمند با شاهنامه

این بازیگر مرد مشهور ایرانی گفته است که من به شاهنامه خیلی علاقه دارم و نسبت به آن شناخت خوبی دارم چرا که بیش از بیست سال روی آن کار کرده‌ ام. در دوران دانشجویی هم نمایشنامه‌ ای در مورد به مرگ رستم نوشتم.

من همیشه عاشق بازی کردن در سه نقش بودم : نقش های رستم، امیرکبیر و مالک اشتر. ارجمند بنا به این که این نقش ها را بازی کرده است گفت که خوشحالم که هرسه آنها را ایفا کردم. شاید بتوان گفت که موفقیت داریوش ارجمند از آن رو است که وی در انتخاب نقش های خود محتاطانه عمل می کند و به گفته خودش حتی برخی اوقات با وجود مشکلات مادی هم از قبول نقش های ضعیف خودداری کرده است.

افراد تاثیرگذار بر داریوش ارجمند

بنا به این که داریوش ارجمند در کلاس درس شریعتی شاگردی کرده است، این شخصیت علمی برای او پر از خاطره است. او ادامه داده است که افراد زیادی بر من و زندگیم اثرگذار بوده اند از جمله مادرم که یک نوازنده شگفت انگیز تار بود و زمان خوابیدن در کودکی با ساز مادرم خوابم می برد. او گفته است که مادر من مشوق خوبی برای من بود و تا آخرین روزی که من کار تئاتر در مشهد انجام می‌ دادم ایشان برای هر شب اجرای من یک جایزه تهیه می‌ کرد. این بازیگر گفته است که در دوران دبیرستان معلمم به نام آقای اقبال و تشویق های اش تاثیرگذاری زیادی بر من داشتند.

ارجمند گفته است که من یک دوستی به نام خسرو هوشیار داشتم که دانشجوی ادبیات بود و به خاطر ارتباط با او بود که رشته ادبیات خواندم و بعد به خاطر علاقه شخصی ام به سمت رشته تاریخ رفتم و آنجا بود که شاگرد دکتر شریعتی شدم. جالب است که او دکتر شریعتی را فرد غیر سیاسی می داند و جاودانگی اش در فرهنگی بودن او نهفته است.

علایق و خصوصیات خاص داریوش ارجمند

ظاهرا این بازیگر فرد ورزشکاری هم بوده است. او گفته است که در دبیرستان عضو تیم فوتبال بودم و در دوره ‌ای در آن زمان موفق شدم تا قهرمان دبیرستان‌ ها هم شویم. در کل ارجمند گفته است که من فوتبال، بسکتبال و پینگ‌ پنگ بازی کرده‌ ام و در زمینه ورزش پینگ پنگ هم نفر سوم در دانشگاه مشهد بودم شدم.

داریوش ارجمند معتقد است که ورزش جزو فرهنگ است و از این رو چون طرفدار تیم استقلال و رنگ آبی هست، دکتر افشار‌زاده که مدیرعامل سابق استقلال بود، وی را در سمت مشاور فرهنگی باشگاه استقلال انتخاب کرد و او در مورد این انتخاب گفته است که من هم افتخار می‌ کنم که برای این سمت برگزیده شدم. او ادامه داده است که من برای پول، آبرو و افتخار به سمت ورزش نیامدم.

این بازیگر سفر را بسیار دوست دارد و ایرانگردی را بسیار مطلوب می داند و طبیعت آن را بسیار تحسین می کند.

در مورد علایق موسیقیایی داریوش ارجمند هم باید بدانید که وی گفته است موسیقی را دوست دارم و به هر آهنگی در هر سبکی که خوب خوانده شود علاقه مند هستم. او ادامه داده است که تقلید را در این عرصه اصلا نمی پسندم و از آهنگ‌ هایی که جهت فریبکاری خوانده شده باشد متنفر هستم. این بازیگر محبوب گفته است که در میان خوانندگان صدای همایون شجریان، محمد نوری، علیرضا قربانی، سالار عقیلی را بسیار دوست دارم و کارهای آنها را دنبال می کنم.

این بازیگر در مورد زندگی شخصی خود گفته است که ساده هستم و اهل تشریفات نیستم و دوست دارم همه چیز ساده  باشد و ساده برگزار شود.

اعتقادات سیاسی داریوش ارجمند

داریوش ارجمند در بین بازیگران ایرانی از همفکران فرهنگی دولت محمود احمدی نژاد به شمار می رفت و در پی تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین به وسیله ۱۰۰ نماینده مجلس در یک گفتگویی اعلام کرد که نمی گذاریم این فراکسیون تشکیل شود! او گفت که: اینجا ایران است و ما خارجی نداریم؛ ما آذری ایرانی داریم اینا همه ایرانی هستند … این اظهار نظر ارجمند باعث مبهوت شدن بسیاری از نخبگان محافل فرهنگ وهنر کشور شد.

 

در یک مراسمی در تیر ماه ۱۳۹۲ داریوش ارجمند نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق ایران دریافت کرد. جالب آن که وی در در انتخابات سال ۱۳۹۶ از حسن روحانی حمایت می کرد!

همین اعتقادات نا مشخص و بنا به اعتقاد برخی اعتقادات محافظه کارانه او باعث شد تا بعد از گفتن این جمله که: من پیرو دو علی هستم، یکی حضرت علی و دیگر سید علی خامنه ای، برخی طرفدارانش او را مورد انتقاد قرار دهند و به اعتقاد برخی هم ریزش طرفدار پیدا کرد.

دستمزد داریوش ارجمند در سریال امام علی چقدر بود؟

داریوش ارجمند که به عنوان مهمان در برنامه «چهل تیکه» با اجرای محمدرضا علیمردانی حاضر شد در مورد میزان دستمزدش در سریال «امام علی (ع)» گفت که برای بازی در نقش مالک اشتر در این سریال دستمزد من تنها ماهی نود هزار تومان بود که برخی گفته اند من ماهی نود میلیون تومان برای نقش آفرینی در این سریال گرفته ام! به این ترتیب داریوش ارجمند در این برنامه در مورد مبلغ دستمزدش در این سریال پرطرفدار و مشهور شفاف سازی لازم را کرد.

ماجرای بهروز افخمی و داریوش ارجمند

در آبان ماه سال ۱۳۹۸ داریوش ارجمند و بهروز افخمی و اختلاف شان سر زبان ها افتاد. اختلاف این کارگردان و بازیگر پیشکسوت بر سر سریال «کوچک جنگلی» بوده است. سریالی که در دهه ۶۰ پخش شده است. ظاهرا ابتدا قرار بر این بوده است که این سریال تاریخی به کارگردانی ناصر تقوایی ساخته شود و داریوش ارجمند هم قرار بوده است که نقش میرزا کوچک ‌خان را عهده دار شود اما بعد از تغییر کارگردان، بهروز افخمی، نقش اول یعنی نقش میرزا کوچک خان را به علیرضا مجلل داد تا آن را ایفا کند.

نرگس محمدی ، داریوش ارجمند و مهدی سلوکی

نرگس محمدی ، داریوش ارجمند و مهدی سلوکی

بهروز افخمی در برنامه «سلام صبح بخیر» در آبان ماه سال ۹۸ در توضیح دلیل کنار گذاشتن این بازیگر از سریال «کوچک جنگلی» این گونه گفت که: «داریوش ارجمند فردی ضعیف ‌کش است و اخلاقی دارد مبنی بر این که به محض فهمیدن این که او در موقعیت غیرقابل جانشین کردن قرار دارد و دریابد که نمی ‌شود او را عوض کرد، رفتارهایی می ‌کند که برای من تحمل این گونه رفتارها سخت است. شنیده های برای من در مورد او حاکی از آن هستند که وی بازیگران دیگر را تحقیر می‌ کند و باعث اذیت و آزار آنها می شود و در مجموع اخلاق خوشی ندارد. این گونه موارد که در مورد او شنیده‌ام و آن موقع هم می شنیدم باعث شد نتوانم اعتماد کنم و به او نقش اول سریال تاریخی میرزا کوچک خان را بدهم.»

جالب آن که کم‌تر از دوازده ساعت از این حملات لفظی و تند بهروز افخمی به داریوش ارجمند،  او در برنامه «فرمول یک» علی ضیا حاضر شد و به حملات پاسخ داد. این بازیگر پیشکسوت ایرانی با لحنی آرام و همراه با خنده روی آنتن تلویزیون اعلام کرد که: «من به کار‌هایی که انجام داده ام افتخار نمی‌کنم، من به کار‌هایی که انجام نداده ام افتخار می‌کنم. کار‌هایی را که کرده ام، همه دارند می‌بینند و از آنها انتقاد هم می کنند.

وی با حالت کنایه آمیزی به سابقه حضور افخمی در مجلس ششم گفته های خودش را این گونه ادامه داد: «یک عده بدون آن‌که من را دیده باشند و حتی یک فریم فیلم با من کار کرده باشند، اعلام می کنند که فلانی عصبانی، بداخلاق و ضعیف‌کش است. باید بگویم که این اصطلاح ‌ها بیشتر به نمایندگان مجلس و وکلا تعلق دارد و من اصلا این گونه آدمی نیستم.»

اینستاگرام داریوش ارجمند

استاد داریوش ارجمند مانند بسیاری از هنرمندان در شبکه های اجتماعی فعال است و فعالیت های هنری و حرفه ای خود را به اطلاع هوادارن خود می رساند. اگر شما هم طرفدار این هنرمند با ارزش کشورمان هستید و می خواهید داریوش ارجمند در اینستاگرام را دنبال کنید باید بدانید که آیدی اینستاگرام او art.arjmand است که می توانید پیج او را دنبال کنید و ضمن دیدن عکس های جدید داریوش ارجمند از اخبار تازه در مورد این هنرمند هم مطلع شوید.

همسر داریوش ارجمند , پسر داریوش ارجمند


فیلم شناسی داریوش ارجمند

فیلم های سینمایی داریوش ارجمند

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی روز بلوا در سال ۱۳۹۸

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی چراغ های نا تمام در سال ۱۳۹۵

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ماهورا در سال ۱۳۹۵

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی اینجا شهذ دیگری است در سال ۱۳۹۰

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی پایان نامه در سال ۱۳۹۰

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی بدون اجازه در سال ۱۳۸۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی گزارش یک جشن در سال ۱۳۸۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی راه آبی ابریشم در سال ۱۳۸۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی شکلات داغ در سال ۱۳۸۸

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی تردید در سال ۱۳۸۷

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی میزاک در سال ۱۳۸۷

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی استخونای بابام در سال ۱۳۸۶

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی رئیس در سال ۱۳۸۵

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی قاعده بازی در سال ۱۳۸۵

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی از دوردست در سال ۱۳۸۴

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی شاهزاده ایرانی در سال ۱۳۸۴

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی در سال ۱۳۸۳

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی تب در سال ۱۳۸۲

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی سگ کشی در سال ۱۳۷۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی مسافر ری در سال ۱۳۷۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی اعتراض در سال ۱۳۷۸

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی افسانه پوپک طلایی در سال ۱۳۷۷

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی شور زندگی در سال ۱۳۷۷

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی قاعده بازی در سال ۱۳۷۶

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی هفت سنگ در سال ۱۳۷۶

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی شیخ مفید در سال ۱۳۷۴

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی فرار مرگبار در سال ۱۳۷۴

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی آدم برفی در سال ۱۳۷۳

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی زمین آسمانی در سال ۱۳۷۳

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی هبوط در سال ۱۳۷۲

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی قربانی در سال ۱۳۷۱

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ناصرالدین شاه آکتور سینما در سال ۱۳۷۰

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی پرده آخر در سال ۱۳۶۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی تیغ آفتاب در سال ۱۳۶۹

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی جستجوگر در سال ۱۳۶۸

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی سفر عشق در سال ۱۳۶۷

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا در سال ۱۳۶۷

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی پاییزان در سال ۱۳۶۶

بازی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ناخدا خورشید در سال ۱۳۶۵

کارگردانی داریوش ارجمند در فیلم سینمایی گفت زیر سلطه من آیید در سال ۱۳۶۲

عروس داریوش ارجمند

سریال های تلویزیونی داریوش ارجمند

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی مرضیه به کارگردانی فلورا سام در سال ۱۳۹۸ از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی ستایش ۳ به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۹۷ از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی ماه و پلنگ به کارگردانی احمد امینی در سال ۱۳۹۵ از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۹۴ از شبکه یک

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی ستایش ۲ به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۹۲ از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی یه تیکه زمین به کارگردانی مهدی کرم پور در سال ۱۳۹۱ از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی راز پنهان به کارگردانی فلورا سام در سال ۱۳۹۱ از شبکه یک

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی ناز و نیاز به کارگردانی فلورا سام در سال ۱۳۹۰ از شبکه یک

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی ستایش ۱ به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۸۸ از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی پری دخت به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۸۶ از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی چهل سرباز به کارگردانی محمد نوری راد در سال ۱۳۸۶از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی قاب های خالی به کارگردانی مرتضی احمدی هرندی در سال۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی دریایی ها به کارگردانی سیروس مقدم در سال  ۱۳۸۱از شبکه پنج

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی سرزمین خاکستری به کارگردانی مرتضی احمدی هرندی در سال ۱۳۸۰ از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۰ از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی روزهای زندگی به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی به سوی افتخار به کارگردانی سیروس مقدم در سال  ۱۳۷۷از شبکه سه

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی خورشید شب به کارگردانی فریبرز صالح و سیروس مقدم در سال ۱۳۷۲از شبکه دو

بازی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی امام علی به کارگردانی داوود میر باقری در سال ۱۳۷۰از شبکه یک

تئاترهای داریوش ارجمند

بازی داریوش ارجمند در تئاتر آینه های روبرو به کارگردانی محمد رحمانیان در سال ۱۳۹۶

بازی داریوش ارجمند در تئاتر دندون طلا به کارگردانی داوود میر باقری در سال ۱۳۷۸

جوایز و افتخارات داریوش ارجمند

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم ناخدا خورشید در سال ۱۳۶۵

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم جستجوگر در سال ۱۳۶۸

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم اعتراض در سال ۱۳۷۸

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم سگ کشی در سال ۱۳۷۹

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن بزرگ سینمای ایران برای بازی در فیلم سگ کشی در سال ۱۳۸۰

دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد تلویزیون از جشن دنیای تصویر برای بازی در سریال ستایش ۲ در سال ۱۳۹۴

چهره ماندگار سال ۱۳۹۵ برای بازی در سریال امام علی به کارگردانی داوود میر باقری


مطالب مشابه : فرهاد اصلانی بیوگرافی فریدون آسرایی و مهدی سلوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.