پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده پاپ

عکس و بیوگرافی فریدون آسرایی خواننده پاپ

فریدون آسرایی کیست , همسر فریدون آسرایی
یکی از خوانندگان پاپ مشهور کشورمان فریدون آسرایی است که دارای آهنگ های زیادی است که دارای طرفداران زیادی هم هستند. از جمله فریدون آسرایی سلام و یا فریدون آسرایی گل هیاهو  و یا فریدون آسرایی گیسو.

البته آلبوم های فریدون آسرایی همه شامل بهترین آهنگ ها هستند که شما هم می توانید از سایت های معتبر آنها را دانلود کرده و بشنوید. ما در این مقاله از پارسی نو بیوگرافی فریدون آسرایی را گردآوری و منتشر کرده ایم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


بیوگرافی کامل فریدون آسرایی

فریدون آسرایی یکی از خوانندگان مطرح پاپ کشورمان است که در تاریخ ۱۵ مرداد سال ۱۳۳۵ در آسارا متولد شد. روستای آسارا از توابع شهرستان کرج می باشد. آسرایی خواننده پاپ است و غیر از کار خوانندگی ترانه ‌سرا و آهنگساز خوبی هم به شمار می رود.

این هنرمند خوب کشورمان از سال ۱۳۷۶ به صورت حرفه ای در عرصه موسیقی کشورمان فعالیت دارد و طرفداران زیادی هم دارد. گفتنی است که او با خوانندگان لس آنجلسی فعالیت های جدی داشته است.

سبک فریدون آسرایی

سبک هنری این خواننده مشهور پاپ فارسی است. کارهای وی در سبک کانتی هم محسوب می شوند. در مورد سازهای مورد علاقه آسرایی هم باید بدانید که او به آواز علاقه دارد. فریدون در زمینه انتشار آثارش با انتشارات صوت آوای هنر و انتشارات ایران گام همکاری دارد و آثارش به دست علاقه مندان می رسند.

تحصیلات فریدون آسرایی

در مورد میزان تحصیلات فریدون باید بدانید که او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی است.


ازدواج فریدون آسرایی

در مورد وضعیت تاهل این هنرمند باید بدانید که او تا کنون ازدواج نکرده است و مجرد است. در مورد جزییات مجرد ماندن وی باید گفت که فریدون آسرایی خارج از کشور دوران نامزدی کوتاهی داشته و بنا به گفته خودش چندین بار عاشق شده ولی این عاشقی ها به ازدواج ختم نشده اند. به این ترتیب شده است که او در حال حاضر مجرد است.

فریدون آسرایی ویکی پیا , فریدون آسرایی در استرالیا

در مورد زندگی فریدون آسرایی بیشتر بدانید

این خواننده محبوب کشورمان بعد از تحصیلات مقدماتی، در ژوئیه ۱۹۸۷ به ونکوور کانادا مهاجرت کرد. وی در سال ۱۹۸۸ گروه غزال را راه اندازی کرد و دو سال بعد هم گروه پرواز را به راه انداخت. در این گروه  کامران، هنگامه و رامین زمانی همراه فریدون آسرایی بودند.

فریدون گفته است که وقتی به کانادا رفتم با یکی از دوستانم که موزیسین بود در دورهمی های دوستانه مان برای دل خودمان می خواندیم و به این طریق من هم می‌ خواندم. او گفت راه اندازی دو گروه موسیقی من هم بر می گردد به ارتباط با این دوستم که یک کیبورد خریداری کرد و به من گفت که با او موسیقی کار کنم و به این ترتیب بنای تشکیل دو گروه هم پایه ریزی شد.

نام اولین آلبوم فریدون آسرایی اولین سلام نام دارد که با تنظیم رامین زمانی منتشر شد. ترانه های این آلبوم عبارتند از: اولین سلام، گل‌ اندام، دختر بندر، جاده عشق، شاهچراغ، جدایی، اگه می‌ شد، توی ای یار، ایرانم. این آلبوم با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. آسرایی ترانه ای به نام خونه به خونه را با پدرام کشتکار به ثبت رسانید.

فریدون آسرایی پس از بازگشت از کانادا فعالیت‌های هنری خود در ایران را شروع کرد و این آغاز همراه بود با انتشار آلبومی به نام «غریبه». آسرایی که با استقبال خوب مخاطبان از آلبوم هایش مواجه شد بعد از آلبوم غریبه آلبوم های دیگری را نیز منتشر کرد. او موفق شد تا به ترتیب آلبوم‌ های از تو دورم، رمیکس، خاطرات گمشده و عشق یعنی را منتشر کند.

اسرایی از جمله هنرمندانی است که در در تلویزیون هم دیده شده است از جمله فعالیت‌های تلویزیونی وی می ‌توان به حضور آسرایی در شبکه نسیم به عنوان یکی از داوران برنامه شب کوک و خوانندگی سریال عاشقانه اشاره کرد.

بنا به گفته های فریدون علاقه او به خوانندگی به دوران کودکی او بر می گردد که در آن دوران صدای اذان مؤذن زاده را دوست داشته است و در مدرسه هم همیشه برای همکلاسی های خود اجرای خوانندگی داشته است. او گفته است که علاقه به خوانندگی و داشتن صدا برای خواندن در خانواده ما ارثی است چرا که در خانواده من عمویم دارای صدای خیلی خوبی بود و پدر و برادر بزرگم هم از این نعمت برخوردار بودند و به این دلیل هم خیلی هنرمندانه سال‌ های سال در مراسم‌ های مختلف خانوادگی آواز می‌ خوانند.

شغل فریدون آسرایی در کانادا

فریدون آسرایی در زمانی که به کانادا مهاجرت کرد بصورت جدی وارد کار بیزینس شد. این خواننده فعالیت خود را از رستوران داری تا دائر کردن ۳ فروشگاه DVD و CD پخش موسیقی تجربه کرد و این گونه مشاغل جزو کارهای اقتصادی او در کانادا به شمار می روند.

اینستاگرام فریدون آسرایی

امروزه با گسترش تکنولوژی ارتباطی بسیاری از افراد صاحب نام و هنرمندان ترجیح می دهند تا تعاملات خود با مخاطبانشان را از کانالها انجام دهند. از جمله فریدون آسرایی در اینستاگرام فعالیت دارد و در این شبکه اجتماعی دارای یک پیجی به آدرس fereydoun_asraei است که شما هم می توانید صفحه اینستاگرام فریدون آسرایی را فالو کرده و از جدیدترین اخبار در مورد او مطلع شوید و در خصوص انتشار آهنگ جدید فریدون آسرایی به صورت مستقیم از پیج او اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

آهنگ جدید فریدون آسرایی

فریدون آسرایی سفیر مبارزه با مواد مخدر

آسرایی سفیر مبارزه با مواد مخدر است و این انتخاب او با این لقب برمی گردد به انتشار آلبوم گروهی نه بگو که این آلبوم وی در راستای کمک به پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی و افزایش سطح اطلاع افراد جامعه نسبت به آسیب‌ های مواد مخدر منتشر شد؛ به همین دلیل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز، فریدون آسرایی به عنوان سفیر مبارزه با مواد مخدر انتخاب شد.

استودیو فریدون آسرایی کجاست؟

این خواننده پاپ گفته است که من یک استودیوی صدابرداری در شهرک غرب دارم. نام استودیوی فریدون آسرایی فرزین است که مطابق اظهارات وی این مکان هنری یک مدت در اجاره دوستی بوده و اکنون باز پس گرفته و فریدون دوباره آن را راه اندازی کرده و در آن به فعالیت مشغول شده است.

از خصوصیات و علایق فریدون آسرایی بیشتر بدانید

آسرایی در زمین چمن حیدرنیای تهران به طور منظم فوتبال بازی می کند و عنوان کرده است که خیلی هم فوتبالی هستم. در مورد علایق فوتبالی خود هم گفته است که در ایران طرفدار تیمی نیستم، به این دلیل که معتقدم فوتبال باشگاهی ایران متاسفانه در حد کشورم نیست و عملکرد ضعیفی دارد. او گفته است که به فوتبال تیم ملی کشورمان علاقه دارد و کیروش را مربی بی نظیری تلقی می کند. در ضمن وی به تیم رئال مادرید ابراز علاقه کرده است.

این خواننده پر طرفدار پاپ به سفر رفتن علاقه زیادی دارد و در بین کشورهای مختلف مسافرت به کشور فیلیپین را بسیار مطلوب می داند و علت این علاقه را هم گفته است که چون سال ها در این کشور زندگی کرده ام به آن علاقه زیادی دارم و مانند ایران که وطنم است با آن آشنایی کامل دارم.

در مورد علایق موسیقیایی فریدون آسرایی هم باید گفت که همه نوع موسیقی را گوش می دهد اما به قول خودش صدای اسطوره ای موسیقی مایکل جکسن را دوست دارد. او گفته است که صدای جورج مایکل، سلندیون و همچنین یکسری فضاهای خاص در موسیقی را گوش می دهم.

او گفته است که به موسیقی هایی که فضاهای بوداوار دارند مثل اینگما و … را هم می پسندم.

این خواننده پاپ کشورمان به گل و گیاه هم علاقه دارد. او گفته است که من یک باغچه ای در محل تولدم دارم او گفته است که در محل پدری مان در آسارا که در آنجا یکسری از ایده ها و طرح های خودم را پیاده کرده ام. فریدون گفته است که یک مدت در آن باغ کار کردم و در مدت کار کردنم بیشتر با درخت های میوه سر وکار داشتم. البته این خواننده محبوب پاپ گفته است که ما گل هم در آنجا پرورش می دهیم. گلهایی مانند یاس و رز ولی بیشتر توجه ما روی درختان میوه است. ظاهرا در محل تولد او و در باغ شان انواع درخت میوه های مطابق فصول مختلف سال وجود دارند.

این خواننده گفته است که در بین غذاها به کباب خیلی علاقه دارم و جوجه کباب و گوشت گوساله هم محبوب من هستند.

فریدون آسرایی اهل برند هم هست و در این مورد گفته است یکسری از برندها هستند که من از زمانی که در کانادا اقامت داشتم به آنها علاقه داشتم.  برندهایی مانند Boss را بیشتر از همه می پسندم و همیشه مورد علاقه ام بوده است. او ادامه داده که برندهای دیگری از قبیل جورجیو آرمانی هم گزینه انتخابی برای من محسوب می شود؛ به نظر او ورساچی هم برند خوبی است و از برندهای روز دنیا به شمار می ورد.

جزییات بیماری سرطان حنجره فریدن آسرایی

یک مدت اخباری منتشر شد که این خواننده به بیماری سرطان حنجره مبتلا شده است اما این اخبار از سوی آسرایی تکذیب شدند.

پرطرفدارترین آهنگ فریدون آسرایی کدام است؟

تقریبا می توان گفت همه آهنگ های فریدون آسرایی با استقبال خوبی مواجه هستند اما برخی از آنها به نسبت در رتبه برتر قرار دارند. از جمله در زمان اجرای کنسرت فریدون آسرایی آهنگ آهای خوشگل عاشق شامل بیشترین همراهی مخاطبان حاضر در سالن می‌ شود که وی گفته است از این جهت خیلی خوشحال هستم و در مورد میزان علاقه مخاطبان به این آهنگ هم گفته است که به‌ طور معمول این قطعه یک مرتبه در میان کنسرت و یک مرتبه در پایان زمان اجرا، برای هواداران خوانده می‌ شود.

فریدون آسرایی گل عاشق , فریدون آسرایی هیاهو

جوایز و افتخارات فریدون آسرایی

این خواننده با اخلاق و محبوب پاپ کشورمان موفق شد تا در سال ۱۳۹۴ جایزه بهترین آلبوم سال برای آلبوم «عشق یعنی» به انتخاب کارشناسان موسیقی در سومین جشن سالانه موسیقی ما را از آن خود کند.

آلبوم شناسی فریدون آسرایی

آلبوم سرگذشت فریدون آسرایی در سال ۱۳۷۷

آلبوم سلام فریدون آسرایی، ناشر ترانه در سال ۱۳۸۰

آلبوم غریبه فریدون آسرایی در سال ۱۳۸۳

آلبوم از تو دورم فریدون آسرایی، ناشر سروش در سال ۱۳۸۶

آلبوم ریمیکس فریدون آسرایی، ناشر ایران گام در سال ۱۳۸۷

آلبوم خاطرات گمشده فریدون آسرایی، ناشر جهان تصویر در سال ۱۳۹۰

آلبوم عشق یعنی فریدون آسرایی، ناشر آوای هنر در سال ۱۳۹۳

گفتنی است که او بیش از ۲۴ تک آهنگ نیز در کارنامه هنری خود دارد.


مطالب مشابه : هانیه توسلی بیوگرافی مینا دلشاد و صبا سهیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.