پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی پیمان معادی بازیگر ایرانی آمریکایی

بیوگرافی پیمان معادی بازیگر ایرانی آمریکایی

پیمان معادی در متری شیش و نیم , جوایز پیمان معادی
یکی از بازیگرانی که در چند ساله اخیر خوش درخشیده است، پیمان معادی است. پیمان معادی بازیگر ایرانی است که دارای اصالت امریکایی هم هست چرا که در نیویورک به دنیا آمده است و هم اکنون پیمان معادی و همسرش به همراه دو فرزندشان بین ایران و لس آنجلس در رفت و امد هستند.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل پیمان معادی مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. از جمله آدرس اینستاگرام پیمان معادی. ما را در ادامه همراهی کنید.


پیمان معادی و بیوگرافی کامل او

پیمان مَعادی یکی از هنرمندان مطرح کشورمان است که در تاریخ ۹ تیر سال ۱۳۴۹ در نیویورک به دنیا آمده است. او هنرمند ایرانی / آمریکایی است که در سن ۶ سالگی به ایران آمده است.

پیمان کارگردان، فیلمنامه ‌نویس و بازیگر توانایی است و در فیلمهایی که ایفای نقش می کند به خوبی می درخشد و نظر مخاطب را جلب می کند. قدرت بازیگری او به حدی بالاست که او را صاحب سبک بازیگری می دانند. این توانایی و صاحب سبک بودن او در فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی» شناخته شد.

به طور خلاصه در مورد افتخارات پیمان باید بدانید که او دارنده سیمرغ بلورین هیئت ویژه داوران در سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر است. پیمان همچنین موفق شده است تا جایزه خرس نقره ‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین ‌المللی فیلم برلین سال ۲۰۱۱ را به‌ همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین از آن خود کند.

همانطور که اشاره کردیم پیمان معادی از بازیگران ایرانی-آمریکایی به شمار می رود و از مهم ‌ترین نقش ‌های بین‌المللی این بازیگر توانا می‌توان به نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری، فیلم آخرین شوالیه‌ها در کنار مورگان فریمن و در نقش پدر نصیر خان در سریال آمریکایی آن شب اشاره کرد.


ازدواج پیمان معادی

پیمان معادی متاهل است و ازدواج کرده است. نام همسر پیمان معادی فرانک قوانلو است و دارای دو فرزند هم هستند. او یک پسر و یک دختر دارد. نام دختر پیمان معادی باران است و نام پسر پیمان معادی هم رایان است. پیمان معادی و خانواده اش بین ایران و لس آنجلس در رفت و آمد هستند. گفتنی است که پیمان دارای یک خواهر و یک برادر است.

پیمان معادی و دخترش
عکس پیمان معادی و دخترش
عکس پیمان معادی و همسرش
پیمان معادی و همسرش فرانک قوانلو

زن پیمان معادی

برخی خصوصیات اخلاقی خاص پیمان معادی

آن طور که دوستانش گفته اند این هنرمند دارای قدرت تجزیه و تحلیل خاصی است و بسیاری از مطالبی که به اشتراک می گذارد دارای فاز سیاسی هستند و معانی اجتماعی و سیاسی دارند.

او گفته است که در زندگی ولع این را ندارم که به ستاره تبدیل شوم و گفته است که از سن من هم گذشته است که به فکر رسیدن به اوج شهرت باشم. این هنرمند بسیار با اخلاق کشورمان بسیار خانواده دوست است و از همراهی با خانواده و دوستانش لذت می برد.

در مورد پیمان معادی بیشتر بدانید

پیمان معادی بازیگر مشهور ایرانی آمریکایی فرزند یک زوج ایرانی است که به تاریخ میلادی در سال ۱۹۷۰ در نیویورک، آمریکا متولد شده است.

رشته تحصیلی این بازیگر مرد مشهور ایرانی مهندسی متالوژی است و مدرک خود در این رشته از دانشگاه کرج دریافت کرده است. پیمان علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری، دارای یک گالری ساعت در تهران هم هست.

پیمان معادی فعالیت هنری خود را از کجا آغاز کرد؟

این بازیگر با اخلاق و موفق کشورمان فعالیت خود را در سن ۳۰ سالگی یعنی در سال ۱۳۷۹ در سینما در قالب فیلمنامه ‌نویس با نگارش فیلم ‌نامه آواز قو شروع کرد و تا سالهای متمادی به نوشتن فیلم ‌نامه ‌هایی از قبیل عطش، کافه ستاره، کمای و… مشغول بود.

معادی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۷ در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی دیده شد و این دیده شدن او هم با موفقیت های چشمگیری همراه بود و مخاطبان را به خود جذب کرد.

در مورد فعالیت های هنری او در خارج از کشور باید بدانید که پیمان در سال ۲۰۱۴ در یک سریال به نام «آن شب» محصول شبکه اچ ‌بی ‌او به کارگردانی استیون زایلیان ایفای نقش کرد. این سریال در سال ۲۰۱۶ پخش شد. معادی در این سریال در کنار هنرمندان مطرحی چون جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز ایفاگر نقش شخصیتی به نام سلیم خان بود. زایلیان یکی از نویسندگان فیلم‌ نامه فهرست شیندلر اثر استیون اسپیلبرگ بوده ‌است.

پیمان معادی همچنین در فیلم شش زیر زمین با رایان رینولدز همبازی بود. این فیلم به کارگردانی مایکل بی ساخته شده است. گفتنی است که با این فیلم پیمان معادی و مایکل بی دومین همکاری خود را بعد از فیلم «۱۳ ساعت» تجربه کردند.

معادی کارگردان قابلی هم هست و در این مورد باید بدانید که برف روی کاج ‌ها نخستین فعالیت او در قالب کار کارگردانی است. او در این زمینه هم موفق بوده است چرا که این فیلم در سی‌ امین جشنواره بین المللی فیلم فجرموفق شد تا برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود.

دومین فیلم به کارگردانی او بمب؛ یک عاشقانه نام دارد که این فیلم هم موفق از آب درآمد و توانست چندین جایزه را از آن خود کند. این فیلم در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران را برد و همینطور جایزه بهترین کارگردانی در ششمین دوره جشنواره فیلم بسفر را از آن خود کرد و همچنین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در چهارمین دوره جشنواره فیلم سینه ایران تورنتو را دریافت کرد. فیلم بمب؛ یک عاشقانه جایزه بهترین فیلمنامه را هم از جشنواره آسیا پاسیفیک در سال ۱۳۹۳ از آن خود کرده است.

نقطه قوت فیلم بمب؛ یک عاشقانه آن است که النی کاریندرو، موسیقی ساز مطرح سینمای جهان که سازنده موسیقی متن بسیاری از فیلم‌ های تئو آنگلوپولوس است با حضور در پروژه بمب؛ یک عاشقانه پیمان معادی برای اولین بار ساخت موسیقی یک فیلم از سینمای ایران را به عهده گرفت.

بیوگرافی پیمان معادی , همسر پیمان معادی

از دیگر نقش آفرینی های معادی باید گفت که او در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیگر نقش اول در اردوگاه اشعه ایکس در نقش علی ایفای نقش کرده است. گفتنی است که کریستن استوارت به عنوان نقش مکمل وی در این فیلم دیده می شود. فیلم اردوگاه اشعه ایکس هم موفق عمل کرده است چرا که در جشنواره فیلم ساندنس اکران شد و بازی معادی توجه منتقدان و عموم را به خود جلب کرد.

پیمان معادی در سال ۲۰۱۵ به عوامل ساخت فیلم آخرین شوالیه ‌ها پیوست و با مورگان فریمن و کلایو اوون همبازی شد. او در سال ۱۳۹۵ در فیلم ابد و یک روز حسابی نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد و بازی وی مورد توجه قرار گرفت و در نهایت هم برای این نقش آفرینی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد و همچنین موفق شد تا تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را از آن خود کند. او در سال ۱۳۹۷ در فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی بازی کرد و برای بازی در این فیلم هم برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ شد.

پیمان معادی و دریافت جایزه صدا و وجدان حقیقت

مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود MPAC  بعد از اکران فیلم کمپ ایکس ری با نقش آفرینی پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت و متن زیر از این بازیگر و هنرمند ایرانی آمریکایی تقدیر کرد:

«ما مفتخر هستیم که از شما به عنوان هنرمند مسلمانی که با بازی در فیلم کمپ ایکس ری فضای مناسبی را برای اعتراض به رفتارهای ضد بشری نسبت به یک مسلمان زندانی شده، به وجود آوردید تشکر کنیم».

رده بندی پیمان معادی و لیلا حاتمی در بین هنرمندان جهان

بازیگران ایرانی «لیلا حاتمی» و «پیمان معادی» در فهرست ۵۰ بازیگر برتر جهان قرار گرفتند. در این مورد باید بدانید که نشریه هنری «ایندی وایر» طی یک گزارش کامل، پنجاه بازیگر برتر سینمای جهان در دهه اخیر مورد معرفی قرار داده است. این نشریه به فیلم هایی که این بازیگران در آنها درخشیده اند هم اشاره کرده است.

در این فهرست نام لیلا حاتمی و پیمان معادی هم برای بازی درخشان خود در فیلم جدایی نادر از سیمین در رتبه های ۳۶ و ۳۷ دیده می شود که برای جامعه هنری ایران جای بسی افتخار است.

گفتنی است که بنا به نظر منتقدین «ایندی وایر» هر چند که  فیلم سینمایی«جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را در سال ۲۰۱۲ را از آن خود اما نقش آفرینی بازیگران آن به ویژه لیلا حاتمی و پیمان معادی را شایسته قدردانی ویژه و جداگانه ای دانسته اند.

اینستاگرام پیمان معادی

اغلب هنرمندان در شبکه های اجتماعی فعال هستند و با هواداران خود در ارتباط هستند. عکس های جدید و اخبار جدید در حیطه کار خود را در این شبکه ها منتشر می کنند. پیمان معادی هم از این قاعده مستثنی نیست و در این شبکه های مجازی فعالیت دارد. از جمله پیمان معادی در اینستاگرام حضور دارد و آدرس پیج اینستاگرام او هم paymanmaadi است که می توانید به آن مراجعه کرده و با فالو کردن پیج این هنرمند او را حمایت کنید. او در این پیج در مورد جوایز دریافتی خود پست هایی را منتشر کرده است و البته عکس های جدید خود و فرزندانش را هم منتشر کرده است.

فیلم های خارجی پیمان معادی , پیمان معادی و همسرش


فیلم شناسی پیمان معادی

فیلم ها با فیلمنامه نویسی پیمان معادی

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه آواز قو در سال ۲۰۰۰

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه عطش در سال ۲۰۰۲

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه کما در سال ۲۰۰۴

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه کافه ستاره در سال ۲۰۰۶

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه شام عروسی در سال ۲۰۰۶

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه ماتیک در سال ۲۰۰۷

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه برف روی کاج ها در سال ۲۰۱۳

پیمان معادی نویسنده فیلمنامه بمب؛ یک عاشقانه در سال ۲۰۱۹

فیلم های سینمایی پیمان معادی

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی درباره الی در سال ۲۰۰۹

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی سوگ در سال ۲۰۱۱

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین در سال ۲۰۱۱

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی کمپ ایکس ری در سال ۲۰۱۴

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی ملبورن در سال ۲۰۱۴

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی قصه ها در سال ۲۰۱۴

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی آخرین شوالیه ها در سال ۲۰۱۵

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی در سال ۲۰۱۶

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی ابد و یک روز در سال ۲۰۱۶

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی آن شب در سال ۲۰۱۶

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی اسب های پنجره ای: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی در سال ۲۰۱۶

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی خوک در سال ۲۰۱۷

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی بمب؛ یک عاشقانه در سال ۲۰۱۹

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی ناگهان درخت در سال ۲۰۱۹

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی متری شیش و نیم در سال ۲۰۱۹

بازی پیمان معادی در فیلم سینمایی درخت گردو در سال ۲۰۱۹

پیمان معادی و کارگردانی فیلم

پیمان معادی و کارگردانی فیلم ماتیک در سال ۲۰۰۷

پیمان معادی و کارگردانی فیلم برف روی کاج ها در سال ۲۰۱۳

پیمان معادی و کارگردانی فیلم بمب؛ یک عاشقانه در سال ۲۰۱۹

اینستاگرام پیمان معادی , تلگرام پیمان معادی

تئاترهای پیمان معادی

پیمان معادی و بازی در تئاتر خشکسالی و دروغ به کارگردانی محمد یعقوبی در سال ۱۳۹۰

پیمان معادی و بازی در تئاتر در انتظار گودو و دروغ به کارگردانی همایون غنی زاده در سال ۱۳۹۲

جوایز و افتخارات پیمان معادی

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین از اسکرین آسیا پاسیفیک در سال ۲۰۱۱

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین از نظرسنجی ولیج ویس در سال ۲۰۱۱

برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین از شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۲۰۱۱

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای بازی در فیلم برف روی کاج ها از سی ‌امین دوره جشنواره فیلم فجردر سال ۲۰۱۳

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای بازی در فیلم برف روی کاج ها از سی ‌امین دوره جشنواره فیلم فجردر سال ۲۰۱۳

نامزد دریافت چرخ طلایی برای فیلم برف روی کاج ها از جشنواره بین المللی فیلم وزول در سال ۲۰۱۴

برنده جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم برف روی کاج ها از جشنواره بین المللی فیلم اربیل در سال ۲۰۱۴

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم ابد و یک روز از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۲۰۱۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم ابد و یک روز از هجدهمین دوره جشن خانه سینمای ایران در سال ۲۰۱۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم ابد و یک روز از دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۲۰۱۶

دریافت جایزه ویژه هیئت داوران (سیمرغ بلورین) برای بازی در فیلم بمب؛ یک عاشقانه از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۲۰۱۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم متری شیش و نیم از نوزدهمین دوره جشن دنیای تصویر در سال ۲۰۱۹

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم متری شیش و نیم از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۲۰۱۹


مطالب مشابه : بیوگرافی یوسف تیموری همایون شجریان و محسن چاوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.