پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی پژمان جمشیدی فوتبالیست و بازیگر

بیوگرافی پژمان جمشیدی فوتبالیست و بازیگر

پژمان جمشیدی ویکی پدیا
پژمان جمشیدی یکی از ورزشکاران با اخلاق کشورمان است که در عرصه هنر هم خوش درخشیده است و الان همه پژمان جمشیدی بازیگر را می شناسند، اکثر مخاطبان هم فیلم های پژمان جمشیدی را دیده و مورد پسندشان قرار گرفته اند.

برای همین محبوبیت هم بیوگرافی پژمان جمشیدی برای اکثر مخاطبان تلویزیون و سینما جالب است. گاهی هم خبرهایی کذب مثلا در مورد پژمان جمشیدی و همسرش در فضای مجازی منتشر می شود، در حالی که او هنوز مجرد است. ما در این مقاله تقریبا به شکل کامل در مورد این هنرمند با ارزش کشورمان و زندگی خصوصی اش برای شما مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.


بیوگرافی کامل پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال کشورمان است که در حال حاضر در عرصه سینما و تلویزیون به کار بازیگری هم مشغول است و در فیلمهای زیادی ایفای نقش داشته است. او در تاریخ ۲۰ شهریور سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده است.

گفتنی است پژمان جمشیدی در باشگاه‌های فوتبال صاحب نام چون سایپا، پرسپولیس و پاس تهران سابقه بازی دارد و این را هم باید افزود که تک گل ملی خود را مقابل تیم گرجستان به ثمر رسانده است.

این هنرمند و ورزشکار محبوب سابقه مربی فوتبال را هم در کارنامه فعالیت های ورزشی خود دارد. بنا به آنچه خود او گفته است، دیپلم سنگ نوردی هم دارد.

خانواده پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی دارای یک برادر  و یک خواهر است. یعنی خانواده ای ۵ نفره داشته است. او یک برادر بزرگتر از خود دارد که نامش هومن است و متولد سال ۱۳۵۳ است و تنها خواهرش هم از او کوچکتر است و متولد سال ۱۳۶۱ است که مامک نام دارد و معلم است و به گفته پژمان جمشیدی سنگ صبورش هم همین خواهرش است.

پدر و مادر پژمان جمشیدی هر دو فرهنگی بودند. مادر پژمان جمشیدی معلم دبستان بوده است و پدر پژمان جمشیدی هم دبیر زیست شناسی و زمین شناسی دبیرستان بوده است. میزان تحصیلات پدر پژمان جمشیدی فوق لیسانس زمین شناسی و لیسانس تربیت بدنی بوده است.

تحصیلات پژمان جمشیدی

پژمان دانشجوی انصرافی مقطع کارشناسی در رشته عمران است که ۱۱۰ واحد هم پاس کرده است. بنا به آنچه پژمان جمشیدی گفته است، در آن زمان درگیر عشق و عاشقی شده بود و دیگر پیگیر درس اش هم نشده است. ظاهرا خانم فائزه هاشمی رفسنجانی هم در آن زمان برای ادامه تحصیل و دریافت سنوات از دانشگاه به او نامه ای داده بود که پژمان به خاطر مشکلات عاشقی پیگیر آن نامه هم نشد. خودش هم اشاهر می کند که در ان زمان اوج بازی فوتبال من در تیم پرسپولیس بود.

خداحافظی پژمان جمشیدی از دنیای فوتبال

پژمان گفته است که در سال ۱۳۹۰ بازی کردن را در فوتبال کنار گذاشتم و رفتم دو سال در تیم پاراگ به عنوان مربی مشغول فعالیت شدم و موفق شدیم تا قهرمان جام حذفی تهران شویم و بعد از این زمان بحث بازیگری برایم پیش آمد و به این شکل به طور کلی ازدنیای فوتبال دور شدم.


پژمان جمشیدی در مجموعه تلویزیونی پژمان

این ورزشکار و هنرمند خوب کشورمان در سال ۱۳۹۲ در سریال تلویزیونی به نام پژمان در قالب بازیگر ایفای نقش کرد. گفتنی است که ایده اولیه این سریال از خود پژمان جمشیدی بود. پس از بازی در سریال پژمان، او در تئاتر و سریالهای مختلفی حضور یافت و نظر مخاطبان را به خود جلب کرد.

ذکر این نکته لازم است که پژمان جمشیدی از سال ۱۳۹۰ تا کنون در عرصه هنر فعالیت داشته است.

پژمان جمشیدی و رضا عطاران

موفقیت های پژمان جمشیدی در عرصه هنرپیشگی

به جرات می توان گفت که پژمان جمشیدی از جمله موفق‌ترین ورزشکاران و فوتبالیستهایی است که به عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر وارد شده است.

پژمان جمشیدی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به عنوان نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای نقش آفرینی در فیلم سوءتفاهم برگزیده شد که این نامزد شدن او باعث تمسخر خبرنگاران حاضر شد؛ نکته مثبت این اتفاق آن بود که بسیاری از مردم و مخاطبان و البته برخی از هنرمندان صاحب نام چون پرویز پرستویی از پژمان جمشیدی حمایت کردند. او خود نیز پس از پایان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در برنامه تلویزیونی هفت حاضر شد و گفت که از این موضوع خیلی مکدر و ناراحت نشده ‌است.

پژمان جمشیدی در مصاحبه ای گفته بود هم از دوران زندگی فوتبالی و موفقیت های آن رضایت دارم و هم از دوران زندگی در دنیای هنر. هر کدام از این ها جذابیت های خاص خود را دارند.

پژمان جمشیدی در دورهمی

پژمان جمشیدی در برنامه پر مخاطب دورهمی حضور یافت و به سوالات مهران مدیری پاسخ داد. او در خصوص آغاز فعالیت‌ های هنری اش گفت که: من بعد از بازی فوتبال، رویدادها و خاطراتم را برای پیمان قاسم‌خانی تعریف می‌کردم و او هم به خاطراتم می‌خندید. به عنوان مثال قبل از اینکه بازی فوتبال را کنار بگذارم هر زمان خرید می‌رفتم، همه کمکم می‌کردند و همراهم بودند؛ ولی وقتی فوتبالم تمام شد و فوتبال را کنار گذاشتم، هیچ کدام از این توجه‌ها و کمک ها و همراهی ها برایم اتفاق نمی‌افتاد. همین خاطراتم به مرور طرح و ایده‌ای برای ساخت سریال شبکه سه شد.

پژمان جمشیدی عکس

پژمان جمشیدی این گونه ادامه داد که: ساخت مجموعه تلویزیونی پژمان با بازی یک بازیگر دیگر غیر از خودم ریسک بالایی بود و به همین علت هم خودم ایفای نقش پژمان در این سریال را پذیرفتم. تقریبا همه آدم‌هایی که من را می‌شناختند صد درصد با بازیگری‌ من آن هم در نقش پژمان مخالف بودند؛ اما تنها کسانی که موافق این قضیه بودند، پیمان و مهراب قاسم خانی بودند.

همانطور که در ادامه لیست تئاترهای پژمان جمشیدی را می توانید مشاهده کنید، این بازیگر سینما و تلویزیون در عرصه تئاتر هم فعالیت های خوبی داشته است. وی در خصوص حضورش در تئاتر و تجربه بازیگری روی صحنه اینگونه گفت که : یک روز میهمان منزل پیمان قاسم خانی و خانم بهاره رهنما بودم. بنا به این که بهاره رهنما می‌دانست من بازی تئاتر را دوست دارم، یک نقش در تئاتر به من پیشنهاد کرد و بعد از تمرین‌ برای اجرا روی صحنه رفتیم. پژمان گفت که من اطلاع نداشتم که تئاتر تا این حد برای طرفداران آن مقدس است. افراد زیادی پس از بازی من در عرصه تئاتر با حضور من روی صحنه مخالفت کردند و فشار زیادی در این خصوص بر من وارد شد.

پژمان جمشیدی گفت که این یک  واقعیت است که عرصه تئاتر به من چیزهای بیشتری را یاد می‌دهد. زمانی که جمشیدی میهمان برنامه دورهمی بود نمایش «آن سوی آینه» را در تماشاخانه شهرزاد را روی صحنه داشت. در عرصه سینما هم برای جشنواره فیلم فجر با احمدرضا معتمدی فیلم «سوء تفاهم» را برای اکران آماده داشت.

پژمان جمشیدی، بازیکن سابق تیم پرسپولیس در خصوص جایگاه فوتبال در زندگی‌ شخص اش گفت: یقینا اگر در سرنوشتم به عقب بازگردم، دوباره ورزش فوتبال را انتخاب می‌کنم؛ او در مورد قاطعیت اش در خصوص انتخاب ورزش فوتبال گفت که روی فوتبال ادعا دارم و این ورزش عشق دوران خوش زندگی من بوده است. او گفت که هیچ چیزی برای من جای فوتبال را در زندگی نمی گیرد.

پژمان جمشیدی با اشاره به اینکه سال‌های خوب فوتبال ایران را در مستطیل سبز بازی کرده است، در مورد بهترین بازیکن زمان خود گفت: بهترین هم دوره‌ای های من در ورزش فوتبال، حامد کاویان‌پور، جواد نکونام و علی کریمی بودند. او ادامه داد که در پست خودم هم معتقدم که مهدی مهدوی کیا و محمد نوازی از بازیکن های خوب و با ارزش ما بودند.

از آنجایی که میهمانان برنامه دورهمی در پایان به موزه این برنامه که در راستای کارهای خیرخواهانه به گردآوری آثار و اشیا با ارزش افراد صاحب نام می پرداخت، می بایست هدیه ای اهدا می کردند، پژمان هم هدیه ای را به همراه خود آورده بود. او در آخر گفتگوی خود با مهران مدیری، پیراهن خود را که پیش از این‌ برای آزادی ۷۷ زندانی به مزایده گذاشته بود، به موزه دورهمی هدیه داد.

عاشق شدن پژمان جمشیدی

یکی از سوالات مهران مدیری در برنامه دورهمی از میهمانانش این بود که آیا عاشق شده ای؟ همین سوال را از پژمان هم پرسید و پژمان اینگونه گفت که: من یک ‌بار و زمانی که ۲۵ سال سن داشتم عاشق شدم و تا به حال احساسی بالاتر از آن را پیدا نکرده ام. او اشاره کرد که دوست داشتن را زیاد تجربه کردم، اما عشق همان یک بار بود و دیگر برایم تکرار نشد.

دستمزد پژمان جمشیدی

فرق کار در سینما و تلویزیون با حرفه فوتبال برای پژمان جمشیدی

برای این هنرمند و ورزشکار کار در دو دنیا هنر و دنیای ورزش دارای تفاوتهای زیادی است. او معتقد است که سینما و بازیگری کلا تایم ثابتی ندارد و این خیلی سخت است؛ پژمان جمشیدی گفت که منظرم آن است که وقت آدم دست خودش نیست و دقیقا نمی‌دانی چه زمان کار داری و چه زمان کار نداری؛ درحالیکه به اعتقاد او  در دنیای فوتبال همه چیز مشخص وو تعیین شده است یعنی این که چه زمانی مسابقه داری مشخص است و چه زمانی تمرین داری هم مشخص است و یا این که چه زمانی از سال باید در اردو باشی و … مشخص است و به این شکل در دنیای فوتبال وقت آدم دست خودت است.


میزان دستمزد پژمان جمشیدی

از پژمان جمشیدی پرسیده شد که واقعیت دارد که بازیگر پرفروشی هستی؟ و دستمزد بالایی داری؟ او در پاسخ گفت که واقعیتش به این که آیا بازیگر پرفروشی شدم یا نه ! هیچوقت فکر نمی کنم اما  از اینکه در فیلمی  ایفای نقش کنم که مردم و مخاطبان دوست بدارند و بپسندند بسیار خوشحال می شود.

در این مورد خوشبختانه بازی من هم در فیلم «لونه زنبور» و هم در فیلم «تگزاس» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و این  برای من باعث خوشحالی است. پژمان جمشیدی ادامه داد که تگزاس چهارمین فیلمی است که من در آن ایفای نقش داشته ام که خوشبختانه این فیلم هم مثل سه فیلم ۵۰ کیلو آلبالو ، خوب بد جلف و لونه زنبور مورد توجه مردم عزیز قرار گرفته است.

در مورد این که میزان دستمزدم چقدر است؟ چون بر این اعتقاد هستم که این موضوع خیلی شخصی است و اصولا کسی در مورد میزان دستمزدش صحبت نمی کند، پس اجازه می خواهم که من هم در این مورد صحبت نکنم. فقط اشاره می کنم که مبلغ دستمزد من مبلغ عجیب و غریبی نیست و در مورد این که آیا بازیگر پر فروشی هستم؟ چون من دستمزد بقیه هنرمندان را نمی دانم پس نمی توانم بفهمم که بازیگر گرانی هستم یا نه! و در ضمن این را هم باید اشاره کنم که در کل موضوع اصلا دغدغه من نیست.


فیلم شناسی پژمان جمشیدی

فیلم های سینمایی پژمان جمشیدی

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی پیچ تند به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۷

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی تگزاس ۲ به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۷

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۷

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی در سال ۱۳۹۷

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۷

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی لابیرنت به کارگردانی امیرحسین ترابی در سال ۱۳۹۷

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی سوء تفاهم به کارگردانی احمدرضا معتمدی در سال ۱۳۹۶

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی در سال ۱۳۹۶

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی لونه زنبور به کارگردانی برزو نیک‌نژاد در سال ۱۳۹۶

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی من دیوانه نیستم به کارگردانی علیرضا امینی در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی آذر به کارگردانی محمد حمزه‌ای در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم خانی در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۴

بازی پژمان جمشیدی  در فیلم سینمایی آتش‌ب س ۲ به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۹۳

بازی پژمان جمشیدی  درتله فیلم شرف خانواده فاضل به کارگردانی  پوریا جاوید پور در سال ۱۳۹۲

پژمان جمشیدی و سام درخشانی

سریال ها و مجموعه های پژمان جمشیدی

بازی پژمان جمشیدی در سریال تلویزیونی نفس در سال  ۱۳۹۶

بازی پژمان جمشیدی در سریال تلویزیونی دیوار به‌ دیوار در سال  ۱۳۹۶

بازی پژمان جمشیدی در سریال تلویزیونی سال‌ های ابری در سال  ۱۳۹۳

بازی پژمان جمشیدی در سریال تلویزیونی پژمان در سال ۱۳۹۲

بازی پژمان جمشیدی در سریال تلویزیونی ساختمان پزشكان در سال  ۱۳۹۰

تئاترهای پژمان جمشیدی

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر بادی که تو را خشک کرد مرا برد به کارگردانی علی نرگس نژاد در سال ۱۳۹۲

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر آرسنیک و تور کهنه به کارگردانی حسین پارسایی در سال ۱۳۹۳

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر آرامسایش به کارگردانی محمد حاتمی در سال ۱۳۹۳

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر وقتی ما برگردیم دو پای آویزان باقی مانده‌است به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در سال ۱۳۹۳

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر گنجفه به کارگردانی نوشین تبریزی در سال ۱۳۹۳

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر پلیس به کارگردانی شایان افکاری در سال ۱۳۹۴

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر پپرونی برای دیکتاتور به کارگردانی خسرو احمدی در سال ۱۳۹۴

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر بی نوایان به کارگردانی سروش طاهری در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر نمایش خوانی «الد سیبروک» به کارگردانی مرتضی برزگر زاده گان در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر یادم تو را فراموش به کارگردانی ژاله صامتی در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر دو باره اون آهنگ رو بزن سَم به کارگردانی داود بنی اردلان در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر حکومت نظامی به کارگردانی تینو صالحی در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر پوست انداختن به کارگردانی آرش سنجابی در سال ۱۳۹۵

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر پپرونی برای دیکتاتور به کارگردانی علی احمدی ذر سال ۱۳۹۶

بازی پژمان جمشیدی در تئاتر آنسوی آینه به کارگردانی علی سرابی در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷


مطالب مشابه : بیوگرافی اشکان خطیبیاینستاگرام حسن کیایی و محسن تنابنده و همسرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.