پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی نیما شعبان نژاد

عکس و بیوگرافی نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد اینستا , نیما شعبان نژاد عکس
نیما شعبان نژاد یکی از بازیگران جوان و با اخلاق کشورمان است که به نوعی نامش با برنامه خندوانه گره خورده است. در واقع نیما شعبان نژاد در خندوانه به علت ایفا کردن نقش های متفاوت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

البته نیما شعبان نژاد در ممنوعه هم برای مخاطبان به نوعی جدید ظاهر شده است که در نقشش هم خوش درخشیده است. گفتنی است که نیما شعبان نژاد در سریال گلشیفته هم ایفای نقش کرده است. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما زندگی خصوصی نیما شعبان نژاد را منتشر کرده ایم ضمن این که عکس های جدید نیما شعبان نژاد را هم در ادامه می توانید ببینید.


بیوگرافی کامل نیما شعبان نژاد

نیما شعبان‌نژاد یکی از بازیگران جوان کشورمان است که در عرصه های تئاتر و تلویزیون فعالیت دارد. این بازیگر در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در کلن آلمان به دنیا آمد.

وقتی که نیما سه سال و نیم داشت به ایران آمدند و از آن زمان تا کنون در ایران ساکن هستند. مادر نیما شعبان نژاد هم هنرمند است و در عرصه هنر نقاشی فعال است و نقاش است. گفتنی است که پدربزرگ نیما شعبان نژاد که «محمد پناهنده» نام دارد هم هنرمند است و از عکاسان شناخته شده به شمار می رود.

تحصیلات نیما شعبان نژاد

این بازیگر جوان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر است. نیما شعبان نژاد  از سال ۱۳۸۳ به شکل حرفه‌ای، کار خود را در عرصه بازیگری تئاتر شروع کرده ‌است. نیما شعبان نژاد , نیما شعبان نژاد کیست

شخصیت نیما شعبان نژاد از نظر خودش

این بازیگر و کارگردان تئاتر جوان کشورمان گفته است که: من یک فرد معمولی هستم و از نظر خصوصیات اخلاق فردی هم فرد جدی و هم فرد شوخی هستم. ناگفته نماند که شوخی‌ های من با افرادی است كه آنها را می‌ شناسم و به اصطلاح در دایره آشنایان من هستند اما با افرادی كه نمی‌ شناسم خیلی جدی هستم.

نیما در خصوص سایر ویژگیهای فردی و اخلاقی اش ادامه داده و گفته است که: یک مقدار آدم بد بینی هستم اما نه به آن شکل كه صرفا یک فرد منفی‌ نگر باشم. من شخصا بر این اعتقاد هستم که رفتار من عادی است اما این حرفه بدبین است. هنر بازیگری یک حرفه پر از حاشیه است که اتفاقات ریز و درشت آن كه در بلند مدت فرد هنرمند متوجه آنها می شود و از این رو به نظرم شهرت زیاد خوشایند نیست. اما علیرغم این نظرم سعی می‌ كنم شخصا نگاه بدبینانه نداشته باشم.

ازدواج نیما شعبان نژاد

این که همسر نیما شعبان نژاد چه کسی است؟ برای بسیاری از طرفداران او سوال است. در خصوص وضعیت تاهل این بازیگر می توان گفت او تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

ازدواج نیما شعبان نژاد

 نیما شعبان نژاد در خندوانه

در مورد این که نیما چگونه به خندوانه وارد شده است، باید گفت که  او بواسطه محمد زیکساری که خودش در این برنامه تلویزیونی نقش «استاد کهنمویی» را ایفا می‌کند، وارد مجموعه خندوانه شده است. این هنرمند در مجموعه تلویزیونی خندوانه در قالب شخصیت‌های مختلفی ایفای نقش می کند.

چگونگی آشنایی نیما شعبان نژاد با رامبد جوان

خود نیما در مورد ماجرای آشنایی‌ اش با رامبد جوان گفته است که من با رامبد خیلی اتفاقی آشنا شدم اما همین برخورد و آشناییِ اتفاقی تبدیل به یک امکان و شرایط خاص برای به شهرت رسیدن نیما شعبان نژاد شد. این شهرت تا جایی بود‌ كه سری اول خندوانه به سرعت از نیما ستاره ساخت.

نیما در مورد موفقیت اش گفته است که: من ۱۰ سال تمرین داشته ام تا به این جایگاهی که هستم رسیده ام. او حرف جالبی زده است و گفته که:

برای این جایگاه هم نمایش اضافی نداشته ام به این علت که آدم حسودی نیستم، و هیچ وقت هم نگفته ام که بیایید من و کارم را ببینید.

نیما گفته است که من بر این اعتقاد هستم که اگر فرد هنرمند کارش را به شکل درست انجام دهد، همیشه مخاطبان به سراغش می روند. او گفته است که من به یک نفر هم نگفته ام که در خندوانه حضور دارم و من را ببینید. نه به فامیل و نه حتی به خانواده ام نگفته ام من را ببینید.

نیما شعبان نژاد چطور بازیگر شد؟

او گفته است به خاطر دارم که در زمان مدرسه ما دانش آموزان را به سیرک خلیل عقاب بردند و از همان زمان هم از دیدن دلقک ها در سیرک یا تلویزیون لذت می بردم. در کنار این لذت بردن شخصی از دیدن برنامه های سیرک، کتاب  عقاید یک دلقک هاینریش بل را نیز خواندم.

به این ترتیب خیلی درگیرش شدم، و به دنبال این علایق تصمیم گرفتم که بازیگر شوم؛ یک دلیل این دیگر این تصمیم آن است که با بازیگری می توانم خودم را راحت بیرون بریزم.

نخستین نقش آفرینی رسمی نیما شعبان نژاد

اولین بازی رسمی نیما شعبان نژاد در ژانر متفاوت و جدی با سریال رهایم نکن در سال ۱۳۹۷ در تلویزیون شروع شد.

همراهی نیما شعبان نژاد و رامبد جوان در ایده پردازی ها

همانطور که می دانید این دو هنرمند در برنامه خندوانه همراه هم هستند و جالب است بدانید که بیشتر کاراکترها و سناریو های متفاوت نیما در برنامه تلویزیونی خندوانه را خود نیما ایده پردازی کرده است وسپس این ایده ها را با نظر و مشورت رامبد جوان عملیاتی می کند.

هنرمندان طنزپرداز مورد علاقه نیما شعبان نژاد

این بازیگر خوب کشورمان هم مانند بسیاری از مردم عادی دیگر به برخی از هنرمندان در عرصه طنز علاقه دارد اما در پاسخ  به این سوال که کمدین های مورد علاقه شما چه کسی هستند؟ گفته است که :

کمدین های محبوب من شناخته شده نیستند. از جمله آنها هنرمندانی مثل زیرو ماستل، وایلدر، مل بروکس، مارتی فلدمن و روآن اتکینسون و هیل هستند، از طنزپردازان ایرانی هم رضا عطاران و رامبد جوان را می پسندم و دوست دارم. بر این اعتقاد هستم که اشل اجرایی رامبد واقعا بین المللی است.

 

زندگینامه نیما شعبان نژاد , فیلم های نیما شعبان نژاد
عکس کودکی نیما شعبان نژاد

تواضع نیما شعبان نژاد

این هنرمند بسیار متواضع است و همیشه بر این اعتقاد است که عقب است و نیاز به تلاش بیشتر در کار خود دارد. او گفته است که: مدیوم خودم را با ۱۰ سال گذشته خودم مقایسه می کنم، ده سال دیگر هم اگر در دویست فیلم سینمایی و سریال ایفای نقش کنم، باز هم همین شخصیت که هستم خواهم بود؛ و این احساس من از آن رو است که همیشه احساس می کنم عقب هستم و باید تلاشم را بالا ببرم.

عامل شهرت نیما شعبان نژاد از نظر خودش

این هنرمند خوب کشورمان نظر جالبی در مورد نام و شهرت و محبوبیت امروز خود دارد. او شهرت امروز خود را مدیون تلاش های خود  و دیده نشدن ده ساله خود می داند. او از سال ۱۳۸۳ در ده ها تئاتر ایفای نقش داشته است و البته تجربه کارهای کارگردانی موفقی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

کارهای موفق نیما شعبان نژاد

نیما از جمله هنرمندان بسیار موفق در تئاتر کارگردان های بزرگ و صاحب نامی چون قطب الدین صادقی بوده است. ناگفته نماند که خودش هم آثار موفقی را کارگردانی کرده است و روی صحنه برده است.

نیما شعبان نژاد در نظر دارد تا فعالیت های هنری اش را در عرصه سینما نیز پیش ببرد. پارسی نو برای این هنرمند جوان در تمام عرصه ها آرزوی موفقیت دارد.

نقش متفاوت نیما شعبان نژاد در ممنوعه

نقش آفرینی نیما شعبان‌نژاد در سریال ممنوعه برای بسیاری از طرفدارانش جالب توجه است. این سریال به کارگردانی امیر پورکیان تهیه شده است. در این سریال که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود، نیما شعبان نژاد با نقش و گریم متفاوتی جلوی دوربین ظاهر شده است.

از جمله بازیگران سریال ممنوعه بازیگران زیر هستند :

نیکی کریمی، هادی حجازی‌ فر، پژمان بازغی، لیلا زارع، الهه حصاری، خاطره اسدی، نسرین نکیسا، آناهیتا درگاهی، امیرحسین آرمان، مجید مظفری، نیلوفر رجایی فر و آتیلا پسیانی.

در مورد داستان «ممنوعه» باید بدانید که این فیلم داستان سه نسل را به شکل همزمان و پیوسته روایت می کند، از دغدغه های جوانان امروز تا آسیب مسایل روز خانوادگی و اجتماعی. گفتنی است که پخش این سریال توسط موسسه سرو رسانه پارسیان انجام می گیرد.


لیست فعالیت‌های هنری نیما شعبان نژاد

مجموعه های تلویزیونی نیما شعبان نژاد

بازی در سریال تلویزیونی «سرباز» در سال ۱۳۹۷

بازی در سریال تلویزیونی «رهایم نکن» در سال ۱۳۹۷

نیما شعبان نژاد در مجموعه نمایش خانگی

بازی در سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۷

بازی در سریال «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان در سال ۱۳۹۷

نیما شعبان نژاد در گلشیفته , نیما شعبان نژاد در ممنوعه

تئاترهای نیما شعبان نژاد

حضور در تئاتر مرگ در نمی‌زند در قالب کارگردان در سال ۱۳۸۴

حضور در تئاتر آش‌پز نابلد در قالب کارگردان در سال ۱۳۸۴

حضور در تئاتر باغ و وحش شیشه‌ای در سال ۱۳۸۵

حضور در تئاتر زندانی شماره ۳ از آمریکا  در قالب کارگردان در سال ۱۳۸۶

حضور در تئاتر همسایه سطل آشغالی در قالب کارگردان در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹

حضور در تئاتر میر نوروزی در سال ۱۳۸۸

حضور در تئاتر طعم گس مرگ در سال ۱۳۸۹

حضور در تئاتر نبرد و مدآ در سال ۱۳۸۹

حضور در تئاتر آزادی در بن‌بست تاریکی در قالب کارگردان در سال ۱۳۸۹

حضور در تئاتر چهار فصل مثل هم در قالب کارگردان در سال ۱۳۸۹

حضور در تئاتر محاکمه در کوهستان در قالب کارگردان در سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰

حضور در تئاتر در انتهای هر سفر در سال ۱۳۹۰

حضور در تئاتر شاگرد دماغ‌ساز در سال ۱۳۹۰

حضور در تئاتر باگانه  در سال ۱۳۹۰

حضور در تئاتر لابیرنت در اسل ۱۳۹۲

حضور در تئاتر جمجمه ای در کانه مرا در سال ۱۳۹۲

حضور در تئاتر توضیح واضحات در قالب کارگردان در سال ۱۳۹۴

حضور در تئاتر خشم اژدها در سال ۱۳۹۴

حضور در تئاتر چیدمان غلط در سال ۱۳۹۵

حضور در تئاتر دریبل در سال ۱۳۹۶

نیما شعبان نژاد در برنامه خندوانه

این هنرمند تاکنون در قالب هفت نقش متفاوت در برنامه خندوانه هنرنمایی کرده‌ است که در ادامه لیست نقش های نیما شعبان نژاد در خندوانه را می بینید:

در نقش: نیما (خودش)

در نقش: خانومی(مزاحم تلفنی خندوانه)

در نقش: کیا تاناکورا

در نقش: جوبان

در نقش: بایرام کوکَکی تبسّم

در نقش: دکتر پاینده (پای نده) سازگار با محیط زیست

در نقش: گزارشگر ورزشی (بخصوص گزارش‌های کشتی با تقلید صدای «هادی عامل»)


مطالب مشابه : زندگینامه شهاب حسینیعکس های سام درخشانی و بیوگرافی پژمان بازغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.