پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی هالزی خواننده زن آمریکایی

عکس و بیوگرافی هالزی خواننده زن آمریکایی

بیوگرافی هالزی
اشلی نیکولت فرانچی پانی یا هالزی یکی از خوانندگان مشهور زن آمریکایی است که با توجه به صدایی که دارد در عرصه موسیقی دارای طرفداران زیادی است.

وی علاوه بر خوانندگی در عرصه هنرپیشگی هم فعال است و می توان فیلم های هالزی را هم مشاهده کرد که ما در این مقاله از پارسی نو برای شما لیست آنها را منتشر کرده ایم. در ادامه آیدی اینستاگرام هالزی را هم درج کرده ایم. در این مقاله در مورد بیماری هالزی هم مطالبی را می توانید بخوانید.


بیوگرافی کامل هالزی

اشلی نیکولت فرانچی پانی که به انگلیسی معادل Ashley Nicolette Frangipane نام دارد در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال ۱۹۹۴ در ادیسون، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است. وی که هم اکنون در لس آنجلس زندگی می کند با نام حرفه ای هالزی در جهان موسیقی شناخته شده است. او خواننده و ترانه ‌سرا است.

هالزی کار در عرصه هنر را با انتشار موسیقی در شبکه های مجازی اغاز کرد و با استعدادی که در این زمینه دارد توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. هالزی در سال ۲۰۱۴ موفق شد تا قرارداد ضبط خود را با استرالوکس به امضا برساند و نخستین آلبوم چند آهنگه خود را به نام اتاق ۹۳ بعداً در همان سال به انتشار رساند.

به این ترتیب او از سال ۲۰۱۴ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه موسیقی فعالیت دارد. گفتنی است که هالزی علاوه بر این که خواننده و ترانه سرا است، هنرپیشه هم هست.

سبک هالزی

در مورد سبک هنری این هنرمند زن آمریکایی باید بدانید که سبک او الکتروپاپ، سینث‌پاپ، ایندی پاپ است.

همسر هالزی

خانواده هالزی و زندگی او

در مورد پدر و مادر هالزی باید بدانید که کریس فرانچی پانی نام پدر او است و نیکول فرانچی پانی نیز نام مادر هالزی است. هالزی فارغ التحصیل مدرسه منطقه وارن هیلز در نیوجرسی و دانشجوی انصرافی دانشگاه طراحی رود آیلند است و در حال حاضر هم در کنار ترانه سرایی فعالیت خیرخواهانه نیز در عرصه اجتماعی دارد.

اولین آلبوم استودیویی این هنرمند آمریکایی، سرزمین بد نام دارد که در سال ۲۰۱۵ آن را منتشر کرده است. این آلبوم او به همراه چهار تک آهنگ اش موفق شد تا گواهی پلاتینیوم از آر آی ‌ای ‌ای را دریافت کند.

نام حرفه‌ای این خواننده مشهور آمریکایی، هالزی است که در مورد این نام باید بدانید که برگرفته از ایستگاه خیابان هالزی مترو نیویورک سیتی در بروکلین است و همچنین جا به ‌جا شده نام اصلی وی، اشلی است، جایی که بیشتر دوران نوجوانی ‌اش را در آنجا سپری کرده است.

در مورد شغل والدین او باید بدانید که مادرش نیکول در بخش امنیتی بیمارستان مشغول به کار بود و پدرش کریس هم مدیریت یک نمایندگی ماشین را بر عهده داشت. در مورد اصالت و نژاد هالزی باید گفت که او از طرف مادر خود دارای نژاد ایتالیایی، مجارستانی و ایرلندی است و از طرف پدرش هم یک آفریقایی-آمریکایی به شمار می رود. هالزی دارای دو برادر کوچک ‌تر از خود است.

نام برادران او سِویان و دانته است. وی در هنگام بزرگ شدنش ویولن، ویولن بزرگ و ویولن سل می ‌نواخت تا در زمانی که ۱۴ سال سن داشت شروع به نواختن گیتار آکوستیک کرد. هالزی در یکی از اولین مصاحبه ‌هایش گفت که زمانی که ۱۶ و ۱۷ ساله بوده است به اختلال دو قطبی مبتلا شده است. وقتی در سن ۱۸ سالگی بوده است با مشکل مالی مواجه می شود و موزیک را به عنوان روش پرداخت اجاره‌ اش تبدیل کرد.

وی برای رفع مشکلات مالی اش، اجراهای صوتی زیادی تحت نام‌ های هنری گوناگون در شهرهای مختلف به اجرا درآورد. هالزی در اصل می‌خواست که به کالج  رفته و در رشته هنرهای زیبا ادامه تحصیل دهد، اما هنگامی که متوجه شد که از عهده اش بر نمی ‌آید، به جای آن در رشته نویسندگی خلاق در کالج ثبت نام کرد.

هالزی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ یک عمارت در لس آنجلس کالیفرنیا خریداری کرد. او در فوریه همان سال یک سگ را به فرزندی هم پذیرفت.


درباره ازدواج هالزی و همسرش

هالزی در سال ۲۰۱۵ با یک تهیه کننده موسیقی به نام لیودو نامزد کرد ولی در سال ۲۰۱۶ پس از یک سال ارتباط با هم از یکدیگر جدا شدند. او از سال ۲۰۱۷ با یک رپر آمریکایی به نام G-Eazy آشنا شد و بر اساس اخبار گفته شده هالزی همچنان با او است و با همدیگر در ارتباط هستند.

دوجنسگرایی هالزی

هالزی خواننده به صورت آشکارا یک دوجنسگرا به شمار می رود. او از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ با یک تهیه ‌کننده نروژی به نام ”لیودو” قرار می گذاشت که به او در تولید سرزمین بد کمک کرد و الهام بخش وی در پادشاهی چشمه ناامید هم بود.

بیوگرافی هالزی

در سال ۲۰۱۷ هالزی با رپر آمریکایی جی-ایزی قرار ملاقات هایش را آغاز کرد. آن‌ ها در یک مهمانی در سال ۲۰۱۷ یکدیگر را ملاقات کردند و هر چند آن‌ ها در نوع موسیقی با هم متفاوت هستند، اما موفق شدند تا زمینه مشترک برای همکاری “او و من” را بیابند که در آن عشق و شیوه زندگی شان مورد بحث قرار گرفت. این زوج در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ از یک دیگر جدا شدند ولی از سپتامبر این رابطه بین آنها مجددا برقرار شد. هالزی در یک مصاحبه در سال ۲۰۱۹ با Glamour تأیید کرد که آهنگ انتشار یافته اش در اکتبر سال ۲۰۱۸ به نام “بدون من” برای طرفداری بخشی از رابطه خود بوده ‌است. او در سال ۲۰۱۹ با یانگ بلاد هنرمند بریتانیایی آشنایی یافت.

سلامت روحی و روانی هالزی

این خواننده جوان آمریکایی دارای مشکل روحی اختلال دوقطبی است. او زمانی که ۱۷ سال سن داشت متوجه شد که دچار این اختلال روانی است. گفته شده است که مادر هالزی هم به این مشکل روانی دچار است.  این اختلال در او به حدی شدید است که هنگامی که هالزی در سن هفده سالگی بوده است، تلاش کرد تا خودکشی کند و این تلاش او ناکام ماند چرا که این امر به تشخیص خود و پذیرش رفتن هفده روزه او در یک بیمارستان روانپزشکی خاتمه یافت.

جالب آن که مدت ‌ها پس از اقدام به خودکشی او، هالزی شروع به کسب موفقیت در صنعت موسیقی کرد. او ادعا کرد که آواز خواندن و اجرای آن به وی کمک کرده ‌است تا علائمی را تجربه کند که ناشی از اختلال دوقطبی است. با وجود مبارزاتی که هالزی در نتیجه با اختلال خلق و خوی اش با آنها مواجه شده‌ است، این گونه گفته است که او دو قطبی را بغل می کند؛ زیرا این مشکل روانی باعث می شود او “بسیار مضطرب” شود.

در مورد مشکلات روحی و روانی این هنرمند مطرح آمریکایی باید بدانید که هالزی در سال ۲۰۱۶ به بیماری اندومتریوز تشخیص داده شد و خودش این مشکل اش را در حساب کاربری توییتر به اشتراک گذاشت. بنا به گفته های هالزی در سال ۲۰۱۵ یک سقط جنین را به خاطر بیماری اندومتریوز خود تجربه کرد و در خصوص این مشکل در ابتدای سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که این سقط جنین به خاطر برنامه تور نامنظم او رخ داده است. در این مورد جالب است بدانید که تنها چند ساعت پس از اینکه هالزی فهمید که او سقط جنین کرده‌ است، در طی یک تور به روی صحنه رفت و در مورد علت ان هم گفت که چون نمی‌خواست با از دست دادن یک اجرا، باعث شود که شغلش جریحه دار شود. هالزی در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ در مورد مبارزه خود با بیماری اندومتریوز این گونه گفت که جایی که او نشان داد قصد دارد تا تخمدان ‌های خود را منجمد کند. همچنین هالزی در سال ۲۰۱۸ در مورد اندومتریوز و درد آن در Blossom Ball که توسط بنیاد اندومتریوز آمریكا برگزار می‌شود صحبت كرد. او در این خصوص گفت که:

برخی اوقات من نفخ میکنم، من مریض هستم و در حال سپری کردن دوره درمان هستم. من در بک استیج از این که یک دفعه در میان اجرا خونریزی بکنم و لباسم خونی شود وحشت زده می شوم.

او به افرادی که در این جلسه حاضر بودند گفت که می‌خواهد صحبت کند چرا که رسانه‌ ها اغلب او را به عنوان فردی با سلامت جسمانی کامل علیرغم مبارزه با اندومتریوز، نشان می‌دهند. در ژانویه سال ۲۰۱۷، هالزی تحت عمل جراحی قرار گرفت تا سعی کند درد بر گرفته از اختلال را بکاهد. البته این که او تحت چه نوع جراحی یا آزمایش برای رفع این مشکل اش قرار گرفته‌ است، مشخص نشده ‌است.

هالزی

هالزی چگونه فعالیت هنری اش را آغاز کرد؟

هالزی در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶

هالزی کارش را در یوتیوب و با کاور کردن آهنگ ‌ها با نام واقعی خود استارت زد. وی در سال ۲۰۱۲ یک پارودی از آهنگ “می‌دانستم تو مشکل‌سازی” “تیلور سویفت” به نام “آهنگ هیلور” در خصوص رابطه سوییفت با یکی از اعضای گروه وان دایرکشن، هری استایلز ضبط کرد و آن را در حساب تامبلراش به اشتراک گذاشت. سپس او در سال ۲۰۱۴ یک آهنگ به نام “روح” را ضبط کرد واین آهنگ را از طریق ساوندکلاود انتشار داد. او با انتشار این آهنگ توجه لیبل آسترالورکس را به خود جلب کرد و در نتیجه این جلب توجه هالزی موفق شد تا با آن‌ ها قرارداد ببندد. این هنرمند مطرح آمریکایی در عرصه موسیقی بعد از آن نخستین آلبوم چند آهنگه اش را با نام اتاق ۹۳ در ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. چهار عدد از پنج آهنگ تمدید شده در بر دارنده یک ویدیو بودند.

هالزی در سال ۲۰۱۴ در قالب خواننده کمکی در تور دکوکس با آنها همکاری داشت. وی در سال ۲۰۱۵ توانست تا به عنوان بیشترین یاد شده از اجراکنندگان فستیوال جنوب از جنوب غربی در توییتر برگزیده شد. هالزی در طی مارس و آوریل سال ۲۰۱۵ همراه با یانگ رایزینگ سانز یک تور را رهبری کرد. وی همچنین حمایت خود را از ایمجین دراگنز در تور اسموک + میررز در آمریکای شمالی بین ژوئن و اوت سال ۲۰۱۵ نشان داد.

اولین آلبوم هالزی به نام سرزمین بد در تاریخ ۲۸ اوت سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. هالزی در طی یک مصاحبه ای در مورد سرزمین بد این گونه گفت که این آلبوم یک ضبط “فمینیستی عصبانی” است و به این صورت آن را توصیف کرد، اما بعدها گفت که اشتباه منظورش را رسانده است و در حقیقت منظورش از این عبارت یک ضبظ “زنانه عصبانی” بوده ‌است. هالزی در یک گفتگو با بیلبورد در ژوئن سال ۲۰۱۵ گفت که، قبلاً برای نوشتن دومین آلبوم استدیویی اش اقدام کرده ‌است. وی برای بالا بردن سطح موسیقی اش، با مصاحبه گرها و مجریان متعددی شامل ده لیت شو ویت استیون کلبر همگام بوده ‌است.

هالزی در مه سال ۲۰۱۶ آهنگ «فری استایل»  را منتشر کرد. این آهنگ تهیه شده توسط لیدو بوده است. او به عنوان خواننده مهمان برای دچینسموکرز تک‌  آهنگ به نام «نزدیکتر» را اجرا کرد که این آهنگ موفق شد تا ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمریکا به شماره ۱ برسد.

هالزی در سال ۲۰۱۷

این خواننده مشهور آمریکایی در تاریخ مارس سال ۲۰۱۷ از طریق توییتر به هوادارانش گفت که دومین آلبوم استودیویی‌ اش در تاریخ ۲ ژوئن منتشر می شود. نام این آهنگ او به نام پادشاهی چشمه ناامید بود. گفتنی است که تک ‌آهنگ به نام «یا الان یا هیچ‌ وقت» از این آلبوم در تاریخ ۴ آوریل سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌ است.

هالزی در تاریخ ۴ مه ال ۲۰۱۷ تک‌  آهنگ به نام «چشم‌ های بسته» را به عنوان دومین تک‌ آهنگ از آلبوم پادشاهی چشمه ناامید انتشار داد.

اعتقادات سیاسی هالزی

هالزی در سال ۲۰۱۹

این هنرمند آمریکایی مشهور در زمینه موسیقی در ماه مارس سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که فعالیت خود را بر روی سومین آلبوم استودیویی اش متمرکز کرده است و گفت که این آلبومش قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. هالزی همراه با گروه بی ‌تی ‌اس در تاریخ ۱۲ آوریل آهنگ به نام  Boy With Luv به معنای پسری با عشق را منتشر کرد و آنچنان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که موزیک ویدیو آن بالای ۷۸ میلیون بازدید دریافت کرد و به این ترتیب توانست در رده پربازدیدترین موزیک ویدیوها در ۲۴ ساعت اول در یوتیوب قرار گیرد. در ۱۹ آوریل هالزی به همراه ۹ موزیسین دیگر در آهنگی به نام ”زمین” را منتشر کرد. در مورد این آهنگ باید بدانید که آن در مورد آگاهی بخشی از تغییرات آب و هوایی است. در ۱۷ مه سال ۲۰۱۹ هالزی یک تک آهنگ جدید به نام “کابوس” را هم منتشر کرد.

فعالیت خیرخواهانه هالزی

هالزی پس از ارتکاب ناموفق اش در خودکشی اش در حال حاضر عضو یک کمپین آگاهی سازی پیشگیری از خودکشی است، این کمپین گوش دادن نام دارد که برنامه های آن در رادیو پخش می شود. او یکی از حامیان موسسه خیریه دست ها نیز به شمار می رود.

اعتقادات سیاسی هالزی

هالزی مانند سایر هنرمندان در هر جای جهان در سیاست هم دارای نظرات خاص خود است از جمله او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ از برنی سندرز پشتیبانی می کرد که در نهایت با انتخابات درون سازمانی حزب با آرای ۴۴% به هیلاری کلینتون ۵۵% نامزدی نهایی را به وی واگذار کرد.

اینستاگرام هالزی

اینستاگرام هالزی

امروزه در عرصه های مختلف هنری، ورزشی، سیاسی و… افراد صاحب نام زیادی هستند که هوادران زیادی هم دارند و این هوادارن هم از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با افراد مورد علاقه شان در ارتباط هستند. از جمله این افراد هالزی است که می توانید هالزی در اینستاگرام را با آیدی iamhalsey پیدا کرده و آهنگ های جدید هالزی را بشنوید و عکس های جدید او را هم در این پیج می توانید دنبال کنید.


ترانه شناسی هالزی

آلبوم های هالزی

آلبوم اتاق ۹۳ هالزی در سال ۲۰۱۴

آلبوم سرزمین بد هالزی در سال ۲۰۱۵

آلبوم پادشاهی چشمه نا امید هالزی در سال ۲۰۱۷

آلبوم مانیک هالزی در سال ۲۰۲۰

فیلم شناسی هالزی

موزیک ویدئوهای هالزی

هالزی

موزیک ویدئو “Now or Never” هالزی در سال ۲۰۱۷

موزیک ویدئو Bad at Love”” هالزی در سال ۲۰۱۷

موزیک ویدئو “Now or Never” هالزی در سال ۲۰۱۸

موزیک ویدئو “Alone”featuring Big Sean and Stefflon Don هالزی در سال ۲۰۱۸

موزیک ویدئو “Strangers” featuring Lauren Jauregui هالزی در سال ۲۰۱۸

هالزی در همه این موزیک ویدئوها نقش کارگردان را داشته است.

فیلم های هالزی

هالزی در فیلم تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند! در سال ۲۰۱۸

هالزی در فیلم ستاره ای متولد شده ‌است در سال ۲۰۱۸

تورهای هالزی

تور سرزمین بد هالزی در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶

تور جهانی پادشاهی چشمه نامید هالزی در سال ۲۰۱۷

همراه هالزی با تورهای زیر:

همراهی هالزی با تور جوانان آمریکایی در سال ۲۰۱۵

همکاری هالزی با تورهای زیر:

همکاری هالزی با تور ایمجین دراگنز – تور اسموک + میررز در سال ۲۰۱۵

همکاری هالزی با تور د ویکند – تور سقوط جنون در سال ۲۰۱۵

جوایز و افتخارات هالزی

نامزد دریافت جایزه موسیقی MTV Europe در سال ۲۰۱۵

نامزد دریافت جایزه منتخب مردمی در سال ۲۰۱۶

نامزد دریافت جوایز NME در سال ۲۰۱۶

دریافت زنان بیلبورد در موسیقی در سال ۲۰۱۶

نامزد دریافت جوایز انتخاب نوجوان در سال ۲۰۱۷

دریافت جوایز موسیقی Myx در سال ۲۰۱۷

نامزد دریافت جوایز موسیقی ایتالیایی MTV در سال ۲۰۱۷

دریافت جوایز موسیقی iHeartRadio در سال ۲۰۱۷

هالزی خواننده

نامزد دریافت جایزه گرمی در سال ۲۰۱۷

نامزد دریافت و برنده برخی جوایز جوایز موسیقی بیلبورد در سال ۲۰۱۷

نامزد دریافت جوایز موسیقی آمریکایی در سال ۲۰۱۷

نامزد دریافت جوایز انتخابی جوانان در سال ۲۰۱۸

نامزد دریافت جوایز موسیقی iHeartRadio در سال ۲۰۱۸

نامزد دریافت iHeartRadio بسیاری از جوایز ویدئو موسیقی در سال ۲۰۱۸

نامزد دریافت و برنده برخی جوایز رسانه ای GLAAD در سال ۲۰۱۸

نامزد دریافت جوایز موسیقی بیلبورد در سال ۲۰۱۸

نامزد دریافت برخی جوایز و برنده یک جایزه Titanium iHeartRadio در سال ۲۰۱۹

نامزد دریافت برخی جوایز و برنده دو جایزه از جوایز موسیقی iHeartRadio در سال ۲۰۱۹

نامزد دریافت برخی جوایز و برنده یک جایزه از جوایز Titanium iHeartRadio در سال ۲۰۱۹

نامزد دریافت برخی جوایز و برنده یک جایزه از جوایز موسیقی بیلبورد در سال ۲۰۱۹

رکوردهای جهانی گینس هالزی

برنده جایزه رکورد جهانی گینس برای بیشترین بازدید یوتیوب را در ۲۴ ساعت توسط یک گروه K-pop برای آهنگ پسری با عشق سال ۲۰۱۹

برنده جایزه رکورد جهانی گینس برای بیشترین بازدید موزیک ویدئو یوتیوب در ۲۴ ساعت برای آهنگ پسری با عشق در سال ۲۰۱۹

برنده جایزه رکورد جهانی گینس برای بیشترین ویدیو یوتیوب مشاهده شده در ۲۴ ساعت برای اهنگ پسری با عشق در سال ۲۰۱۹


مطالب مشابه : بیوگرافی بیلی ایلیش کتی پری و بیوگرافی سلنا گومز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.