پارسی نو / ورزش / بیوگرافی ورزشکاران / عکس و بیوگرافی احسان حاج ‌صفی فوتبالیست

عکس و بیوگرافی احسان حاج ‌صفی فوتبالیست

بیوگرافی احسان حاج ‌صفی
یکی از ورزش های پر طرفدار در تمام جهان فوتبال است که در ایران هم این ورزش به شدت هم در بین مردان و هم در بین زنان شایع است. برخی از فوتبالیست ها بنا به استعداد ورزشی که در این نوع ورزش دارند به شدت مورد علاقه ورزش دوستان هستند و آنها را دنبال می کنند.

از جمله این فوتبالیست ها احسان حاج ‌صفی است که ما در این مقااله از پارسی نو برای شما بیوگرافی کامل احسان حاج ‌صفی را گردآوری و منتشر کرده ایم. در این مقاله  می توانید عکس احسان حاج ‌صفی و همسرش را هم مشاهده کنید. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل احسان حاجی صفی

احسان حاجی ‌صفی یکی از بازیکنان موفق تیم ملی فوتبال ایران است که در تاریخ ۶ اسفند سال ۱۳۶۸ در کاشان متولد شده است. او هافبک فوتبال اهل ایران و عضو تیم ملی فوتبال است که سابقه بازی در باشگاه فوتبال تراکتور را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد. هواداران این بازیکن خوش استعداد باید بدانند که او دارای ۱ متر و ۷۸ سانت قد است و معمولا هم در دفاع چپ توپ می زند. شماره پیراهن او هم ۲۸ است.

اگر بخواهیم به صورت مختصر به استعدادهای ورزشی حاج صفی اشاره کنیم باید بدانید که وی به همراه تیم سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۰۷ موفق شد تا به مقام نایب قهرمانی دست یابد. احسان همچنین در هر دو بازی سپاهان در جام باشگاه ‌های جهان سال ۲۰۰۷ برای این تیم توپ زد.

از باشگاه‌ هایی که احسان حاج‌ صفی در آنها بازی کرده است می ‌توان باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان، باشگاه فوتبال اف ‌اس ‌وی فرانکفورت، باشگاه فوتبال المپیاکوس و باشگاه فوتبال تراکتور را نام برد.

قد احسان حاج ‌صفی

تحصیلات احسان حاج صفی

در مورد میزان تحصیلات احسان حاج صفی باید بدانید که او تا مقطع دیپلم بیشتر درس نخوانده است و بیشتر روی استعداد فوتبالی اش متمرکز شده است.

احسان حاج صفی فوتبال را از کجا شروع کرد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که احسان فوتبال را از کجا و چگونه شروع کرده است. در این مورد باید بدانید که او در سن هفت یا هشت سالگی بازی فوتبال را شروع کرده است و وقتی که ۱۰ سال سن داشته است به اصفهان رفته و در سن ۱۱ سالگی موفق شده است تا به تیم نونهالان ذوب‌آهن وارد شود و بعد از سه سال یعنی وقتی که ۱۴ سال سن داشته است، از این تیم خط بیرون آمده است. در ادامه او به تیم سپاهان وارد شد و تا زمانی که ۱۷ سال سن داشت در رده جوانان توپ زد.

او در سال ۱۳۸۵ و زمانی که در سن ۱۸ سالگی بود موفق شد تا وارد تیم بزرگسالان تیم سپاهان شود و تا سال ۱۳۹۱ در این تیم بازی کرد. سپس احسان در طی سالهای ۹۰ تا ۹۱ در تیم تراکتورسازی خدمت سربازی خود را سپری کرد و مجددا به تیم سپاهان بازگشت. این بازیکن تا سال ۱۳۹۴ با ۲۶۰ بازی موفق شد تا ۳۲ گل برای این تیم به ثمر برساند.


ازدواج احسان حاج صفی

در مورد وضعیت تاهل احسان حاج صفی باید بدانید که او ازدواج کرده است و متاهل است. احسان حاج‌ صفی در تابستان سال ۱۳۹۶ با انتشار یک عکس خبر ازدواج خود را رسانه ای کرد. در مورد احسان حاج صفی و همسرش اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

عکس احسان حاج صفی و زنش
عکس احسان حاج صفی و همسرش
عکس عروسی احسان حاج صفی
عکس عروسی احسان حاج صفی

چه کسانی بر فوتبال احسان حاج صفی تاثیرگذار بودند؟

این بازیکن خوش آتیه تیم ملی فوتبال ایران در مورد مربیان تاثیرگذار بر خودش گفته است که: قلعه ‌نویی تأثیر زیادی در فوتبال من داشت و فرهاد کاظمی هم در این ورزش به من کمک بسیار کرده است. او از کی‌ روش، کرانچار و بوناچیچ هم به خوبی یاد کرده است و از آنها به خاطر کمک های شان تشکر کرده است.

او در مورد فوتبالیست های مورد علاقه خود هم صحبت کرده است. از جمله از محرم نویدکیا نام برده است و گفته است که این بازیکن الگوی بسیار خوبی برای سایر بازیکنان به شمار می رود.

احسان حاج ‌صفی در دبی

حاج صفی در این مورد ادامه داده است که البته من در ایران به غیر از نویدکیا یك بازیكن دیگر را نیز قبول دارم كه آن بازیکن هم كریم باقری است كه مانند نویدكیا از نظر فنی و اخلاقی در زمان خودش بازیکن بی نظیر به شمار می رفت.

خصوصیات احسان حاج صفی

این بازیکن جوان و با اخلاق کشورمان در مورد خصوصیات اخلاقی و شخصیتی اش گفته است که زیاد اهل حرف زدن نیست و به نوعی مرد عمل است و ترجیح می دهد بیشتر اقدام کند تا حرف زدن، در ضمن او اشاره کرده است که کم رو و خجالتی است. وی در مورد الگوی ورزش اش گفته است که رائول گونزالز را الگوی فوتبالی اش است.

اینستاگرام احسان حاج ‌صفی

احسان در مورد چگونگی گذران اوقات فراغتش گفته است که بیشتر در خانه می مانم و ادامه داده است که دروغ نگویم زیاد کتاب نمی‌خوانم و اهل کتاب نیستم اما اگر هم بخواهم کتابی بخوانم، بیشتر ترجیح می دهم تا کتابهای ورزشی یا انگلیسی را مطالعه کنم تا به این طریق بتوانم به زبانم کمک کنم و زبان انگلیسی را در خودم تقویت کنم.

احسان کاشان گردی را هم بسیار دوست دارد. در این مورد هم گفته است که حمام فین را در کاشان دوست دارم و افزوده است که این مکان تاریخی تا منزل ما ۱۵ دقیقه بیشتر فاصله ندارد!

حاج صفی در مورد دیدنی های کاشان گفته است که در ۱۰۰ کیلومتری شهر كاشان امام زاده آقا علی عباس (ع) قرار دارد كه حضور در آنجا را بسیار دوست دارم و اغلب اوقات برای زیارت به این مکان می روم. احسان گفته است که در كودكی نیز  به مشهد اردهال كه نزدیک كاشان است زیاد می رفتم. به این ترتیب می توان گفت که او فردی مذهبی است.

وی در مورد ستاره فوتبالی مورد علاقه اش گفته است که به لیونل مسی بسیار علاقه دارم. در مورد سرگرمی هایش هم گفته است که بیلیارد و بولینگ را هم برای سرگرمی انجام می دهم. احسان از فیلم فرار از زندان به عنوان فیلم مورد علاقه اش یاد کرده است و در مورد غذای مورد علاقه اش هم گفته است که به اسپاگتی و ماهی علاقه دارد.

احسان حاج صفی در تیم ملی

در مورد این که احسان حاج‌ صفی چگونه وارد تیم های ملی فوتبال در رده های سنی مختلف شده است باید بدانید که وی در ترکیب تیم ملی فوتبال جوانان ایران به ‌طور کامل برای ایران در قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۰۶ توپ زد.

این بازیکن با اخلاق کشورمان در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۸۷ نخستین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی زامبیا در ورزشگاه آزادی به انجام رسانید. او در این بازی خوش درخشید چرا که با دو پاس گل درخشانش تیم ملی فوتبال ایران توانست با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل زامبیا پیروز شود.

احسان حاج ‌صفی در تراکتور

احسان هشت روز بعد در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ موفق شد تا در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال از ابتدای بازی در مقابل تیم ملی امارات متحده عربی در خانه توپ بزند. در عوض او در بازی برگشت در میانه بازی وارد میدان شد و باعث شد تا ایران در بازی بیرون از خانه برنده شود.

احسان در کارنامه ورزش اش گل هایی را به ثبت رسانده است. نخستین گل ملی وی در مقابل تیم ملی فوتبال قطر در مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال ۲۰۰۸ به ثمر رسید. ذکر این نکته هم لازم است که ایران در این بازی با نتیجه شش بر یک پیروز میدان شد.

احسان حاج ‌صفی سابقه کاپیتانی را هم در کارنامه فوتبال اش دارد. در این مورد باید بدانید که او در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۲ در بازی مرحله مقدماتی جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ در مصاف با تیم ملی فوتبال کویت و در ورزشگاه انقلاب کرج، برای نخستین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را به بازو بست و بازی خوبی هم ارائه داد.

احسان حاج صفی و لژیونری

این بازیکن تیم ملی کشورمان در فصل ۹۴ – ۹۵ همراه با باشگاه فوتبال FC فرانکفورت آلمان به لیگ دسته سوم آلمان بوندس لیگا ۳ سقوط کرد. قرارداد احسان حاج صفی با باشگاه فوتبال FC فرانکفورت آلمان در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید و به این ترتیب او مجددا به تیم فوتبال سپاهان بازگشت.

این بازیکن در سال ۱۳۹۶ ابتدا به تیم پانیونیوس و بعد از آن به تیم المپیاکوس یونان که در سوپر لیگ بازی می کند رفت و هم اکنون در این تیم بازی می کند.

عکس احسان حاجی ‌صفی

احسان حاج صفی پرسپولیسی است یا استقلالی؟!

این بازیکن در مورد سوال مطرح شده اینگونه پاسخ داده است که هیچ‌ وقت استقلالی یا پرسپولیسی نمی شوم و چنانچه در ایران باشم، فقط برای تیم سپاهان بازی می كنم. احسان به این نکته هم اشاره کرده است كه از دوران بچگی پرسپولیسی بودم اما مصلحت بود به این تیم نروم!

ماجرای احسان حاج صفی و بازی مقابل تیم اسرائیلی

احتمالا اگر اهل فوتبال باشید می دانید که مسعود شجاعی و احسان حاج ‌صفی هر دو عضو باشگاه تیم فوتبال پانیونیوس یونان هستند و در این تیم بازی می کنند و در این تیم ها و در دیدار برگشت مرحله حذفی لیگ اروپا در مصاف با تیم مکابی اسرائیل حاضر شدند و توپ زدند که  این اقدام آنها با واکنش شدید مسئولان ورزشی در ایران رو به رو شد.

احسان حاج صفوی هم با انتشار متنی از اقدام خود اظهار پشیمانی کرد و به بازی های ملی برگشت اما مسعود شجاعی زیر بار نرفت و مانند احسان ابراز پشیمانی نکرد و به همین دلیل هم وی از بازی های ملی محروم شد!

اینستاگرام احسان حاجی صفی

با گسترش ارتباطات مجازی و گسترش استفاده از اپلیکیشن های این فضا، بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان از این طریق با هواداران خود در ارتباط هستند. احسان حاجی صفی هم از این قاعده مستثنی نیست و شما می توانید احسان حاج صفی در اینستاگرام را با این آیدی ehsanhajsafi28 پیدا کنید و با فالو کردن پیج او جدیدترین عکس های احسان حاج صفی را ببینید و یا در صورت نقل و انتقالات باشگاهی او جدیدترین اخبار را به صورت مستقیم از او دریافت کنید.

احسان حاج ‌صفی کاپیتان


افتخارات احسان حاج صفی

افتخارات باشگاهی احسان حاج صفی

احسان حاج صفی در لیگ برتر

احسان حاج صفی  و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

احسان حاج صفی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

احسان حاج صفی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

احسان حاج صفی و نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

احسان حاج صفی  و نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱ به همراهی تیم تراکتور آذربایجان

افتخارات احسان حاج صفی در جام حذفی

احسان حاج صفی و قهرمانی در جام حذفی در سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

احسان حاج صفی و قهرمانی در جام حذفی در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

احسان حاج صفی قهرمانی در جام حذفی در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

افتخارات احسان حاج صفی  در لیگ قهرمانان آسیا

احسان حاج صفی و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۷ به همراهی تیم سپاهان اصفهان

افتخارات ملی احسان حاج صفی

احسان حاج صفی و قهرمانی فوتبال غرب آسیا

احسان حاج صفی  و قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا سال ۲۰۰۸ به همراهی اعضای تیم ملی فوتبال ایران


مطالب مشابه : حسن یزدانی کشتی گیر بیوگرافی لیونل مسی و بیوگرافی علیرضا بیرانوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.