پارسی نو / ورزش / بیوگرافی ورزشکاران / عکس و بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر

عکس و بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر

همسر حسن یزدانی
یکی از ورزش هایی که شاید بتوان گفت دارای اصالت ایرانی است، ورزش کشتی است. ورزش کشتی دو نوع دارد یکی آزاد و دیگری فرنگی. در کشور ما هم در هر دو نوع کشتی ورزشکاران زبده ای وجود دارند که برخی هم عناوین و مدالهای جهانی کسب کرده اند.

از جمله حسن یزدانی یکی از این ورزشکاران در ورزش کشتی است که نام آور در سطح بین المللی است. ما در این مقاله از پارسی نو به طور کامل بیوگرافی حسن یزدانی را آورده ایم و به مواردی چون اینستاگرام حسن یزدانی هم اشاره کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی

حسن یزدانی یکی از ورزشکاران جوان و نام آور ایرانی است که در تاریخ ۵ دی ماه از سال ۱۳۷۳ در روستای لپو صحرا در شهر زیبای جویبار در استان سر سبز مازندران به دنیا آمده است. باید به این نکته اشاره کرد که نام کامل او حسن یزدانی چراتی است و در بین عامه چراتی از ادامه نام خانوادگی او حذف شده است. گفتنی است که او دارای یک متر و هفتاد و شش سانت قد است.

وی کشتی ‌گیر آزادکار ایرانی است و قهرمان المپیک ریو سال ۲۰۱۶ در وزن ۷۴ کیلوگرم است که تا کنون موفق شده است که دو مدال طلا از مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ و سال ۲۰۱۹ و همینطور مدال نقره قهرمانی جهان سال ۲۰۱۵ را از آن خود کند. او دارنده مدال برنز قهرمانی جهان سال ۲۰۱۸ هم هست.

حسن توانست تا در طی سال ‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به همراهی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی کشتی مقام قهرمانی تیمی را به دست آورد. از دیگر موفقیت های او آن است که مدال طلای بازی ‌های آسیایی سال ۲۰۱۸ جاکارتا در وزن ۸۶ کیلوگرم را نیز دریافت کرده است.

از جمله موفقیت های مردمی حسن یزدانی آن است که در اسفند سال ۱۳۹۵ در نظرسنجی که از سوی مردم صورت گرفت او به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران شناخته شد و در سال ۲۰۱۷ نیز از سوی فدراسیون جهانی کشتی عنوان بهترین کشتی‌گیر مرد جهان را به خود اختصاص داد.

یکی از مهمترین دستاوردهای این ورزشکار با اخلاق ایرانی آن است که وی همراه عبدالله موحد، امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، رسول خادم، علیرضا دبیر و کمیل قاسمی یکی از هفت کشتی ‌گیر آزادکار ایرانی به شمار می رود که موفق شده است تا مدال طلای المپیک را از آن خود و کشورش کند و با توجه به مدال‌ های دریافتی اش در رده ‌بندی بهترین کشتی ‌گیران ایران در رشته کشتی آزاد، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در مورد مذهب و اصالت حسن یزدانی بیشتر بدانید

حسن یزدانی مسلمان است و دارای مذهب شیعه است و از نظر اصالت هم اهل جویبار است اما اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باید بدانید که وی اهل چرات، سوادکوه می ‌باشد و به همین علت هم چراتی دنباله نام خانوادگی او است. ارادت او به امیر المومنین به حدی است که وی در بسیاری از مسابقات بر روی دوبنده اش لفظ یاعلی را درج می کند. او دوستدار اهل بیت است و در این راستا مدال طلای المپیک سال ۲۰۱۶  خود را به حرم امام رضا (ع) اهدا داد. در ضمن حسن یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ خادم حرم امام رضا (ع) هم شد.

پدر حسن یزدانی , خانواده حسن یزدانی
حس یزدانی و پدرش

خانواده حسن یزدانی

پدر حسن یزدانی کشاورز است و مادر حسن یزدانی هم خانه دار می باشد. او دارای سه برادر است و خودش یکی مانده به آخر پسران خانواده اش می باشد. ظاهرا ورزش کشتی به صورت موروثی در خانواده آنها رایج بوده است چرا که رضا یزدانی کشتی گیر معروف به پلنگ جویبار از پسر عموهای  پدرش به شمار می رود. او در این مورد گفته است که با یکی از برادرانم ورزش کشتی را شروع کردم اما در بین راه او به خاطر یک سری مسائل ورزش کشتی را رها کرد او گفته است که پدرم هم در مسابقات محلی کشتی که برگزار می شد، شرکت می کرد.

میزان تحصیلات حسن یزدانی

در مورد تحصیلات این ورزشکار باید بدانید که وی دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه سما واحد قائم ‌شهر است. به همین علت هم پس از کسب عنوان قهرمانی یزدانی در المپیک ۲۰۱۶، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی یک پیامی کسب مدال طلای المپیک را به او و جامعه ورزشی کشور تبریک گفت. گفتنی است که او دارای مدرک فوق دیپلم تربیت بدنی هم هست.


ازدواج حسن یزدانی

در مورد وضعیت تاهل این ورزشکار ارزنده کشورمان باید بدانید که او فعلا ازدواج نکرده است و مجرد می باشد. هر چند در مورد حسن یزدانی و همسرش تا به حال شایعات زیادی منتشر شده است و حتی برخی از سایت ها عکس همسر حسن یزدانی را هم منتشر کرده اند، او خود اعلام کرده است که هنوز مجرد است!

خصوصیات اخلاقی حسن یزدانی

او در مورد این که چه خصوصیات خاص اخلاقی دارد گفته است که خیلی ساکت هستم و عموما در مهمانی های خانوادگی خیلی کم حاضر می شوم، او ادامه داده است که عاشق تمرین و ورزش هستم و در مورد ادامه تحصیل هم گفته است که درسم را هم می خوانم و در کل فردی هستم که سرم به کار خودم گرم است. خیلی جالب است بدانید که حسن یزدانی اهل ورزش فوتبال نیست و گفته است حتی مسابقات تیم ملی را هم دنبال نمی کند و اگر قرار باشد طرفدار تیم فوتبال باشد، ترجیح می دهد تیم پرسپولیس را دنبال کند.

این ورزشکار اخلاق مدار و مردمی کشورمان برای افرادی که به ورزش کشتی علاقه دارند هم توصیه هایی داشته است از جمله او گفته است که ورزش کشتی مانند یک دنیا است و در این ورزش هر چقدر هم یاد بگیری باز هم چیزهایی وجود دارد که باید به دنبالشان بروی و در خودت آنها را تقویت کنی. اما او در نهایت گفته است که مهمترین چیز در ورزش کشتی، تمرین است و تمرین و تمرین!

حسن یزدانی فعالیت خود را چگونه آغاز کرد؟

این ورزشکار منحصر به فرد ورزش کشتی را از زمانی که ۱۱ سال سن داشت، شروع کرد یعنی وی از سال ۲۰۰۶ میلادی وارد ورزش کشتی شده است. استعداد او در این ورزش به حدی بود که او در سال ۲۰۱۱ موفق شد تا به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآید و در اوت سال ۲۰۱۱ با حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ موفق شد تا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یابد. اندکی بعد یعنی چیزی در حدود نوزده روز پس از کسب مدال برنز این دوره از مسابقات، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان حاضر شد و با کسب عنوان دوم موفق شد تا مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان را دریافت کند.

حسن یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا حضور یافت و با پیروزی در برابر حریفان موفق شد تا به مقام قهرمانی دست یابد و مدال طلا را از آن خود کرد. یزدانی دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن ۶۶ کیلوگرم حاضر شد و در این دوره از مسابقات هم موفق شد تا قهرمان جوانان جهان شود. یزدانی پس از کسب این قهرمانی توانست به رده سنی بزرگسالان وارد شود و در لیگ برتر کشتی ایران توانست قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه یعنی ختاگ تسابالوف را شکست دهد.

مسابقات حسن یزدانی , مدالهای حسن یزدانی

اوج درخشش حسن یزدانی

درخشش حسن یزدانی به حضور او در مسابقات المپیک ریو سال ۲۰۱۶ بر می گردد. ماجرا از این قرار بود که او در حالی در فینال بازی ها ۶ – ۰ عقب بود موفق شد تا مسابقه را در ثانیه های آخرش به مساوی بکشاند و به علت گرفتن آخرین امتیاز موفق شد تا با افتخار تمام به مدال طلای المپیک دست یابد. این مدال برای کشتی ایران تاریخی بود چرا که پس از گذشت ۱۶ سال در رشته آزاد در المپیک ایران موفق شد تا مدال طلا المپیک را دریافت کند.


حسن یزدانی و حضور در امور خیریه

حضور حسن یزدانی با لباس آتش ‌نشانی روی تشک

یکی از اقدامات زیبای این ورزشکار آن بود که در حاشیه رقابت‌ های بین‌ المللی کشتی آزاد جام تختی سال ۲۰۱۷ که در مشهد برگزار شد، از حسن یزدانی به عنوان بهترین کشتی ‌گیر ایران در رشته کشتی آزاد تجلیل به عمل آمد و این ورزشکار ارزنده کشورمان هم برای زنده نگه‌ داشتن یاد آتش ‌نشانان حادثه پلاسکو، با لباس آتش‌ نشان‌ها بر روی تشک رفت و جایزه اش را از دست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گرفت.

حسن یزدانی در جمع کودکان دارای سندروم داون

این ورزشکار مردم دوست ایرانی در تاریخ ۲۳ آبان سال ۱۳۹۶ به همراه چند کشتی‌ گیر دیگر در جمع کودکان دارای سندروم داون حضور یافت و به نشانه حمایت از این کودکان با آن ‌ها به شکل نمادین کشتی گرفت.

حسن یزدانی و همراهی و کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه

در آبان سال ۱۳۹۶ حسن یزدانی و جمعی دیگر از کشتی ‌گیران ایرانی با هدف کمک به مردم به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رفتند و ضمن ملاقات و همدردی با مردم این منطقه از کشورمان، کمک‌ های غیرنقدی خود، مردم و جامعه کشتی را به دست مردم زلزله‌ زده رساندند.

اینستاگرام حسن یزدانی

با پیشرفت وسایل ارتباطی بسیاری از افراد صاحب نام و چهره ها به سهولت بیشتری با هوادارن خود ارتباط برقرار می کنند. از جمله اینستاگرام یکی از این روشهای ارتباطی است که چون قابلیت انتشار عکس و فیلم را دارد برای افراد مشهور دارای جذابیت بیشتری است. حسن یزدانی در اینستاگرام دارای فعالیت است و پیجی به آدرس hasan_yazdani73 دارد. او در این پیج خود با طرفداران اش در ارتباط است و شما می توانید عکس های خانوادکی حسن یزدانی را در این پیج ببینید یا در مورد جدیدترین مسابقات حسن یزدانی و… اطلاعات دست اول را از پیج او دریافت کنید.


افتخارات و دستاوردهای حسن یزدانی

دستاوردهای انفرادی حسن یزدانی

حسن یزدانی در مسابقات المپیک :

برنده مدال طلا المپیک سال ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم

حسن یزدانی و قهرمانی جهان:

برنده مدال طلا قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در وزن ۸۶ کیلوگرم

برنده مدال طلا قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم

برنده مدال نقره قهرمانی جهان سال ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم

برنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم

حسن یزدانی و قهرمانی آسیا:

برنده مدال طلا قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم

حسن یزدانی در بازی‌ های آسیایی:

برنده مدال طلا بازی‌ های آسیایی سال ۲۰۱۸ جاکارتا در وزن ۸۶ کیلوگرم

حسن یزدانی المپیک , حسن یزدانی اینستاگرام

حسن یزدانی در سایر مسابقات:

برنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۱ در وزن ۵۰ کیلوگرم

برنده مدال نقره قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ در وزن ۵۰ کیلوگرم

برنده مدال طلا قهرمانی جوانان آسیا سال ۲۰۱۴ در وزن ۶۶ کیلوگرم

برنده مدال طلا قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۱۴ در وزن ۶۶ کیلوگرم

برنده مدال طلا جام تختی در سال ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم

برنده مدال طلا جایزه بزرگ پاریس در سال ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم

برنده مدال نقره جایزه بزرگ پاریس در سال ۲۰۱۶ در وزن ۷۴ کیلوگرم

برنده مدال نقره جام مدوید در سال ۲۰۱۶ در وزن ۷۴ کیلوگرم

برنده مدال طلای بازی ‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم


افتخارات تیمی حسن یزدانی

حسن یزدانی در جام جهانی کشتی

کسب عنوان قهرمانی در طی سالهای ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

افتخارات شخصی حسن یزدانی

حسن یزدانی و کسب عنوان مرد سال ورزش مازندران در سال ۱۳۹۵

حسن یزدانی و کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران در سال ۱۳۹۵

حسن یزدانی و کسب عنوان بهترین کشتی ‌گیر آزادکار سال ۱۳۹۵ ایران

حسن یزدانی و کسب عنوان بهترین کشتی ‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷

حسن یزدانی و کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران در سال ۱۳۹۶


مطالب مشابه : بیوگرافی مهدی قائدی بیوگرافی امیر علی اکبری  و لیونل مسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.