پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی زیبا بروفه و همسرش

عکس و بیوگرافی زیبا بروفه و همسرش

زیبا بروفه کیست
یکی از بازیگران که شاید به نوعی بازی های او نوستالژی هم محسوب می شوند، زیبا بروفه است. زیبا بروفه در مجید دلبندم برای همه چهره آشنا است. زیبا بروفه و پیام صابری زوج هنری بودند که متاسفانه پیام صابری درگذشت و در حال حاضر زیبا بروفه و پسرش تنها هستند.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل زیبا بروفه مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم ضمن این که بیوگرافی پیام صابری را هم مورد اشاره قرار داده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی زیبا بروفه

قبل از هر چیز در مورد بیوگرافی زیبا بروفه، باید این را بدانید که نام اصلی این بازیگر زن مشهور ایرانی، آم طلایی است. در مورد این که این نام به چه معنا است و چطور شده است که به زیبا بروفه تبدیل شده است، اطلاعاتی در دست نیست. در هر حال، در زمان حاضر این بازیگر زن با نام زیبا بروفه شناخته شده است و دارای شهرت است و باید بدانید که در تاریخ ۲۹ شهریور سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمده است.

بروفه سالها است که در عرصه سینما و تلویزیون به صورت حرفه ای فعالیت دارد. گفتنی است که وی در برخی از بازی های خود در ذهن مخاطبان ماندگار شده است. گفتنی است که زیبا بروفه از جمله بازیگرانی است که با تلویزیون به شهرت رسید.

تحصیلات زیبا بروفه

در مورد میزان و رشته تحصیلی این بازیگر باید بدانید که او دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق قضایی است. این بازیگر همزمان بخاطر علاقه اش به هنر و بویژه به بازیگری، به دوره های آموزش بازیگری در آموزشگاه بازیگری رفت و بواسطه دوستانش در کلاس های بازیگری دانشگاه هنر نیز شرکت می کرد.


ازدواج زیبا بروفه

زیبا بروفه همسر مرحوم پیام صابری هست که در سال ۱۳۹۷ همسرش را بر اثر ایست قلبی از دست داد و در حال حاضر مجرد است. حاصل ازدواج زیبا بروفه و پیام صابری یک پسر است که قبل از فوت پدرش به دنیا آمد. نام پسر زیبا بروفه اهورا صابری است.

در مورد چگونگی آشنایی زیبا بروفه با همسرش هم باید بدانید که پیام صابری در یک کاری که زیبا بروفه مشغول بازی در آن بود چهره پردازی می کرد و در آن زمان طبق گفته پیام صابری، خودش ۲۱ سال سن داشته است و به این ترتیب با زیبا آشنا شده که این آشنایی منجر به ازدواج آنها شده است.

پیام صابری , زیبا بروفه و پیام صابری
عکس مرحوم پیام صابری همسر زیبا بروفه

بیوگرافی پیام صابری همسر زیبا بروفه

پیام صابری از بازیگران، کارگردانان و چهره پردازان مطرح کشورمان بود که در سال ۱۳۵۲ در بم به دنیا آمده بود. وی در تاریخ ۱۸ آذر سال ۱۳۹۷ یعنی زمانی که ۴۵ سال سن داشت بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. ظاهرا پیام در منزل شخصی خود دچار تنگی نفس می شود و به اصرار همسرش به بیمارستان مراجعه می کند که در بیمارستان بر اثر عارضه قلبی جانش را از دست می دهد. این هنرمند فقید از سال ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۹۷ به صورت حرفه ای در عرصه هنر کشورمان فعالیت داشت.

در مورد فعالیت های هنری پیام صابری باید گفت که وی در سریال ریحانه به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد و کار چهره ‌پردازی را با دستیاری در سریال معروف امام علی (ع) با همکاری داوود میرباقری تجربه کرد. پیام به صورت حرفه ای بازیگری را با بازی در «خانه شلوغ» به کارگردانی علی شوقیان در سال ۱۳۷۳ شروع کرد و بعد از این فیلم هم، بازی در فیلم شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان را تجربه کرد. همانطور که اشاره کردیم، صابری از جمله کارگردانان کشورمان بود و آخرین کار او در زمینه کارگردانی ساخت سریال «کوله پشتی» برای شبکه زاگرس بود.

زیبا بروفه و همسرش
زیبا بروفه و مرحوم پیام صابری

نظر زیبا بروفه در مورد همسرش پیام صابری

زیبا بروفه بعد از فوت همسرش در یک مجلس ختمی که برای او برگزار شده بود گفت که ۲۲ سال با عشق با همسرم زندگی کردم و در این سالها اصلا تردیدی در عشق مان نداشتم. او گفت پیام برای او همسر و مرد بزرگی بوده است و علیرغم این که او همیشه شکایت و گلایه داشته است اما پیام او را درک کرده و در عوض خودش فرد تو داری بوده است به حدی که ظاهرا حتی بیماری اش را از همسرش بروفه مخفی نگه داشته است. او گفت بعدها به پسرم خواهم گفت که پدرت یک مرد بود!

مردم و همکاران زیبا بروفه او را در این درد بزرگ تنها نگذاشتند به حدی که خودش در اینستاگرامش عنوان کرد که من درد بزرگی را تجربه کردم به طوری که غیر از اهورا نقطه روشنی در زندگی خود نمی دیدم اما شما عزیزانم کنار بودید و با کلام و با محبتت تان توانستم جانی دوباره بگیرم. این بازیگر از این اتفاق به عنوان معجره ای در زندگی اش یاد کرد و گفت به حمایت شما همچنان نیاز دارم تا زمانی که زنده ام!

به شهرت رسیدن زیبا بروفه

این بازیگر محبوب ایرانی در فیلم سینمایی به نام «شب روباه» بازی کرده است و در سال ۱۳۷۷ با بازی در سریال محبوب تلویزیونی «مجید دلبندم» به کارگردانی رضا عطاران موفق شد تا به شهرت دست یابد. وی در سریال دلبندم با برخی بازیگران از قبیل مجید صالحی و بهراد خرازی همبازی بود.

زیبا بروفه چگونه بازیگر شد؟

این بازیگر زن بالاخره در سال ۱۳۷۳ در سن ۱۹ سالگی بعد از موفقیت در تست بازیگری برای سریال تلویزیونی خانه شلوغ، موفق شد تا اولین تجربه جلوی دوربین خود را رقم بزند.


علت ممنوع الکار شدن زیبا بروفه

زیبا بروفه هم از جمله هنرمندانی است که تجربه ممنوع الکاری را داشته است و در مورد علت این اتفاق برای او باید گفت که وی به ‌مدت چهار سال به علت منتشر شدن فیلم ازدواجش ممنوع الکار شد. گفتنی است که این فیلم بدون اجازه او و همسرش در اینترنت منتشر شده بود که باعث شد تا مجوز رسمی فعالیت او لغو شود.

زیبا بروفه گفت که در آن زمان سن من کم بود و از این حادثه خاطرات تلخی برای من ماندگار شد چون به شدت ترسیدم و بعد از آن در هیچ مراسمی شرکت نمی کردم و فقط هدیه ام را ارسال می کردم. او عنوان کرد که اگر در حال حاضر این اتفاق برای کسی بیفتد با یک تذکر حل می شود! او گفته که در آن زمان من سه فیلم سینمایی روی پرده داشتم و روند پیشرفتم خوب بود تا این اتفاق افتاد و رسما به من گفتند اجازه کار ندارم. بعد از این که مدت ممنوع الکاری من گذشت من فقط اجاره کار در نقش های دو سه را داشتم که خودم نپذیرفتم و به همین دلیل هم در مجموع سالها دور  از فعالیت هنری بودم.

زیبا بروفه

چرا فیلم عروسی زیبا بروفه لو رفت؟

ماجرای انتشار کلیپ عروسی زیبا بروفه و پیام صابری از این قرار بود که آتلیه فیلم بردار مجلس آنها شاید برای تبلیغ کار خود، فیلم عروسی پیام صابری و زیبا بروفه رو به عنوان نمونه کار در اختیار مشتری دیگری قرار می دهد و متاسفانه آن مشتری هم این فیلم را بدون اجازه خود بازیگران در اینترنت پخش کرده و همین انتشار این فیلم تا مدت ها این زوج هنری را درگیر مشکلات روحی و کاری کرد به طوری که زیبا بروفه ممنوع الکار شد!

ماجراهای عمل زیبایی زیبا بروفه

این بازیگر گفت که در اینستاگرام برای او کامنت های زیادی می آید که دماغت را عمل کرده ای، پروتز لب گذاشته ای و… در حالی که من اصلا هیچ گونه عمل زیبایی نکردم.

زیبا بروفه و شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی و زیبا بروفه در سال ۱۳۷۹ در فیلم سینمایی پر پرواز با هم همبازی بود و تقریبا می توان گفت این فیلم یکی از فیلم های خاطره انگیز برای ایرانیان است چرا که صدای خواننده محبوب ایرانی که در خارج از کشور و به ناچار اقامت دارد را در خود دارد.

در مورد این که عقیلی محبور به مهاجرت شد، بروفه بارها در مصاحبه های خود گفته است که امیدوارم شرایط محیا شود تا شادمهر به ایران بر گردد چون این خواننده جوان و محبوب فرد با احساسی و وابسته به خانواده است.

زیبا بروفه در عرصه برندینگ

این بازیگر زن گفته است که برخی از برندها از من درخواست کردند که مدل تبلیغ برند آنها باشم و برای بررسی های لازم محصولات آنها را مورد استفاده قرار دادم و چون از کیفیت کار آنها رضایت نداشتم، وجدانم قبول نمی کرد که این کار را انجام دهم و در نتیجه این گونه پیشنهادات را رد کردم.

اینستاگرام زیبا بروفه

این بازیگر محبوب مانند سایر افراد هنرمند و صاحب نام در شبکه های اجتماعی فعال است و از جمله زیبا بروفه در اینستاگرام پیجی به آدرس zibaborufeh دارد که شما می توانید با فالو کردن او جدیدترین عکس های زیبا بروفه را ببینید و همچنین در جریان کارها و فیلم های جدید زیبا بروفه قرار بگیرد.

گفتنی است که زیبا بروفه عنوان کرده است اینستاگرام بخشی از اوقات فراغت اوست هر چند که عنوان هم کرده است که از طریق پیج خود درآمد زایی هم دارد و صرفا برای دیده شدن و برای ایجاد حاشیه از زندگی شخصی خود در این فضا وارد نشده است! وی گفت که در اوقات فراغت خود مسافرت می رود، مطالعه می کند و کارهای بی سر و سامان خود را سر و سامان می دهد.

اینستاگرام پیام صابری همسر زیبا بروفه

علیرغم این که همسر زیبا بروفه، یعنی پیام صابری مدتها است که فوت شده اما در اینستاگرام فالورهایش پیج او را آنفالو نکرده و همچنان هستند! ما هم در این مقاله از پارسی نو آدرس پیج اینستاگرام پیام صابری را منتشر کرده ایم. payam_saberi_ آیدی اینستای مرحوم پیام صابری که آخرین پست آن هم بر می گردد به بارداری همسرش و تبریک روز مادر به همه مادران از جمله به مادر زیبا بروفه و به خود زیبا بروفه.


فیلم شناسی زیبا بروفه

فیلم های سینمایی زیبا بروفه

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی استخر در سال ۱۳۹۳

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی پایان دوم به کارگردانی یعقوب غفاری در سال ۱۳۸۹

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی پرتقال خونی به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۸۹

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی احضار شدگان به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۸۶

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر به کارگردانی حسن هدایت در سال ۱۳۸۶

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی دوشیزه به کارگردانی محمد درمنش در سال ۱۳۸۱

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی بی همتا به کارگردانی جهانگیر جهانگیری در سال ۱۳۸۰

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی پر پرواز به کارگردانی خسرو معصومی در سال ۱۳۷۹

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی مانی و ندا به کارگردانی پرویز صبری در سال ۱۳۷۹

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۷۵

بازی زیبا بروفه در فیلم سینمایی سایه ها به کارگردانی حسین شهابی در سال ۱۳۸۴

اسم اصلی زیبا بروفه

سریال های تلویزیونی زیبا بروفه

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی خانه شلوغ به کارگردانی علی شوقیان در سال ۱۳۷۳

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی با اجازه به کارگردانی علی شوقیان در سال ۱۳۷۴

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی زیر گنبد کبود به کارگردانی بهمن زرین پور در سال ۱۳۷۴

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی جادوی مهتاب به کارگردانی بهمن زرین پور در سال ۱۳۷۶

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی دلبندم به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۷۷

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۷۸

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی همسفر به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۷۹

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی دختران به کارگردانی اصغر توسلی در سال ۱۳۷۹

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی مزه خوب کودکی ۲ به کارگردانی مسعود رشیدی در سال ۱۳۸۱

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی فرستاده به کارگردانی جواد شمقدری در سال ۱۳۸۱

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی طلسم شدگان به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال ۱۳۸۲

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی پول کثیف به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۸۳

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی ریحانه به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۴

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی مار و پله به کارگردانی سید محسن یوسفی در سال ۱۳۸۵

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی جابر بن حیان به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۸۵

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی مسافر زمان ۲ به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۸۷

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی موج و صخره به کارگردانی مجید صالحی در سال ۱۳۸۹

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی مثل شیشه به کارگردانی جواد مزدآبادی در سال ۱۳۹۰

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی خانه ای روی تپه به کارگردانی داریوش یاری در سال ۱۳۹۱

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی رخنه به کارگردانی حسین تبریزی در سال ۱۳۹۲

بازی زیبا بروفه در سریال تلویزیونی هاتف به کارگردانی داریوش یاری در سال ۱۳۹۵

تله فیلم های زیبا بروفه

بازی زیبا بروفه در تله فیلم سکو

بازی زیبا بروفه در تله فیلم نشانی لاله ها به کارگردانی اکبر منصور فلاح

بازی زیبا بروفه در تله فیلم حس تماس به کارگردانی داریوش یاری در سال ۱۳۹۱

بازی زیبا بروفه در تله فیلم دوباره زندگی به کارگردانی سید علی سجادی در سال ۱۳۸۸

بازی زیبا بروفه در تله فیلم آخرین مجرد به کارگردانی محمدرضا فاضلی در سال ۱۳۸۹

بازی زیبا بروفه در تله فیلم بلور باران به کارگردانی شاهد احمدلو در سال ۱۳۸۹

بازی زیبا بروفه در تله فیلم سکو به کارگردانی او در سال

اینستاگرام زیبا بروفه , پسر زیبا بروفه

زیبا بروفه در نمایش خانگی

بازی زیبا بروفه در سریال آسپرین به کارگردانی فرهاد نجفی در سال ۱۳۹۵

مستندهای زیبا بروفه

حضور زیبا بروفه در مستند عشق پرداز به کارگردانی حمید کاویانی


مطالب مشابه : بیوگرافی جواد رضویان بیوگرافی شبنم مقدمی و هومن حاجی عبداللهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.