پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی وحید رهبانی بازیگر و کارگردان

عکس و بیوگرافی وحید رهبانی بازیگر و کارگردان

وحید رهبانی , بیوگرافی وحید رهبانی
سریال گاندو یکی از سریالهایی است که موفق شد تا مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. وحید رهبانی در گاندو یکی از بازیگرانی است که باعث شد تا این سریال بیشتر به دل مخاطب بشیند.

وحید رهبانی در خانه ما هم که سریالی تقریبا قدیمی محسوب می شود توانسته بود در نقش یک جوان شاد و سر زنده در ذهن مخاطب ماندگار شود و در حقیقت همه این بازیگر را با سریال خانه ما به یاد می آورند. اخیرا اینستاگرام وحید رهبانی به شدت از طرف هواداران او دنبال می شود. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما بیوگرافی وحید رهبانی را آورده ایم.


بیوگرافی کامل وحید رهبانی

وحید رهبانی یکی از بازیگران جوان کشورمان است که در تهران و در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ به دنیا آمده است. او در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت دارد. مخاطبان تلویزیون وحید رهبانی را با بازی در مجموعه تلویزیونی خانه ما می شناسند. سریالی خانوادگی و با بازی رضا بابک، گوهر خیراندیش، حسین کسبیان بود.

تحصیلات وحید رهبانی

این بازیگر جوان به صورت آکادمیک وارد این عرصه شده است و دارای مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی تئاتر از مدرسه تئاتر کانادا است.

این مدرسه ملی تئاتر کانادا در سال ۱۹۶۰ در مونترئال تاسیس شد. گفتنی است که این مدرسه جزء معدود مدارس در دنیا به شمار می رود که مهارت های مختلف تئاتر را زیر یک سقف گردآوری کرده است و دقیقا به همین علت هم دانشجویان فارغ التحصیل از این مدرسه در کانادا در زمینه مهارت ها، تکنیک ها و روش ها در بخش های مختلف تئاتر بسیار قوی هستند.

وحید رهبانی بعد از فارغ التحصیلی به تدریس دوره های آموزش حرفه ای مهارت های مختلف تئاتر شامل بازیگری، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی لباس و تولید به زبان انگلیسی و فرانسه مشغول به تدریس شد.

همسر وحید رهبانی , فیلم های وحید رهبانی

زندگی شخصی وحید رهبانی

این بازیگر سال ها است که در کانادا زندگی می کند و گاهی اوقات برای اجرا به ایران می آید و مجدد بر می گردد.

در مورد ازدواج وحید رهبانی هم باید بدانید که او تا کنون ازدواج نکرده است و مجرد است.

وحید رهبانی گفته است که شغل من بازیگری نیست، او گفته است که گاهی اوقات پیش می آید که در یک سریال تلویزیونی ایفای نقش کنم اما شغل من بازیگری نیست بلکه تخصصم کارگردانی تئاتر است. او گفته است بازی در تلویزیون برای من به عنوان تفریح و از سر علاقه است و اگر کاری را دوست داشته باشم، پیشنهاد بازی در آن را می پذیرم.


علت بازگشت وحید رهبانی به ایران

همانطور که اشاره کردیم وحید رهبانی در کانادا زندگی می کند و به تازگی به ایران بازگشته است. او در مورد بازگشت اش گفته است که بازگشتم به ایران به این علت بوده است احساس می‌کردم به عنوان یک فرد فرهنگی ایرانی بعد از سپری کردن دوره های آکادمیک آموزش و یادگیری در عرصه هنر تئاتر و بازیگری به قولی صید ماهی جدید، حالا موظفم آنچه یاد گرفته و به دست آورده‌ام را با افرادی که قرار است بعد از من وارد این حیطه شوند قسمت کنم و به آنها به نحو مناسب آموزش دهم.

او هرگز به دنبال شهرت نبوده است چرا که فیلم سینمایی «دوئل» با بازی او اکران نشده بود که از ایران رفت. خودش در این مورد گفته است که فکر می‌کردم من کارگردان هستم نه بازیگر و تصورم این بود که باید بروم درس بخوانم و بعد بیایم و آنچه یاد گرفته ام را درس بدهم.

الان هم از این تصمیم و اجرایی کردن آن اصلا پشیمان نیستم و اتفاقاً خیلی هم خرسند و خوشحال هستم که اکنون بازگشته‌ام و در حال تدریس هستم. وحید رهبانی گفته است که به نظرم هیچ شغلی زیباتر از این نیست که معلم باشیم، شمعی باشید و نوری را منتقل کنیم.

وحید رهبانی در شبکه های اجتماعی

این هنمرمند در شبکه های اجتماعی هم فعال است و شما می توانید از طریق اینستاگرام وحید رهبانی کارهای هنری او را دنبال کنید. آیدی وحید رهبانب در اینستاگرام @vahidrahbani است که می توانید جدیدترین عکسهای او را هم در پیجش ببینید.

سن وحید رهبانی , وحید رهبانی در گاندو

نظر وحید رهبانی در مورد به شهرت رسیدن

این بازیگر جوان از جمله هنرمندانی است که زیاد درگیر کسب نام و شهرت نیست و اهداف والاتر فرهنگی را دنبال می کند. او گفته است که شهرت هم مثل خشم و … یک دیو است و عواقبی دارد و خوشحالم که با این دیو زودتر آشنا شدم.

جزییات حمله روزنامه کیهان به وحید رهبانی

در سال ۱۳۸۹ روزنامه کیهان این بازیگر را مورد انتقادات شدیدی قرار داد. علت حمله روزنامه کیهان به وحید رهبانی بخاطر نمایش هدا گابلر بود که وحید رهبانی آن را کارگردانی می کرد و به نویسندگی هنریک ایبسن بود. روزنامه کیهان در مورد این تئاتر گفت که با این نمایش بردگی جنسی و فراماسونری تبلیغ می شود.

این روزنامه دوستان رهبانی را تحت حمایت سیا خطاب کرد.

گفتنی است که وحید رهبانی مدتی هم در سال ۱۳۷۸ در نشریه «چکاوک هفته» همکاری کرده است که روزنامه کیهان سردبیر آن را از اعضای فرقه ضاله بهائیت دانسته است.

آغاز فعالیت هنری وحید رهبانی

این بازیگر با اخلاق و جوان کشورمان در سال ۱۳۷۵ به عرصه هنر بازیگری وارد شد. او بازیگری را با حضور در آموزشگاه بازیگری حمید سمندریان شروع کرد.

وحید رهبانی در سال ۱۳۷۶ به عنوان کارگردان نمایشنامه معرکه در معرکه به نویسندگی داوود میرباقری را به روی صحنه برد.

عکس اینستاگرام وحید رهبانی

ورود وحید رهبانی به تلویزیون و سینما

این بازیگر برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ با نمایش دایره گچی قفقازی وارد هنر بازیگری شد و در سال ۱۳۷۸ یعنی یک سال بعد با بازی در سریال خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی به مخاطبان تلویزیون معرفی شد.

ورود وحید رهبانی به سینما هم بر می گردد به سال ۱۳۸۲ و بازی در فیلم سینمایی دوئل به کارگدانی احمدرضا درویش

وحید رهبانی و انتخاب نمایشنامه

این بازیگر گفته است که به صورت معمول و روتین یکی از کارهای مورد علاقه اش خواندن نمایش نامه است. او گفته است که متن های نمایشنامه هایی که می خوانم در گوشه ذهنم ثبت و ذخیره می کنم که در موقعیت مناسب برای اجرا روی آنها مانور دهم و متن ها را با سالنی که در اختیار دارم مورد بررسی قرار می دهم.


وحید رهبانی در سریال گاندو

وحید رهبانی در سریال گاندو در نقش محمد ایفای نقش می کند. این سریال تلویزیونی بسیار پر مخاطب به یکی از سریالهای خبرساز تبدیل شده است. جذابیت سریال گاندو به این علت است که به پرونده ‌ای امنیتی می پردازد که مردم اخبار این پرونده جنجالی را همین سال قبل شنیده‌ اند و به همین دلیل حوادث این سریال را دنبال می کنند.

گفتنی است که «گاندو» به یکی از مهم‌ترین پرونده‌ های امنیتی ایران می‌پردازد. شاید از دلایل موفقیت سریال گاندو بتوان به همین جذابیت سوژه اشاره کرد و همینطور شخصیت‌پردازی مناسب در این سریال توانسته است مخاطبان مختلف با سلیقه های متفاوت را به خود جذب کند.

وحید رهبانی اینستاگرام , وحید رهبانی در خانه ما

از رهبانی پرسیده شد که چرا پس از بازی در سریال خانه ما دیگر از دوربین فاصله گرفتید، آیا از شهرت گریزان هستید؟

که او در پاسخ گفت دلیلیش این است که در این سالها مشغول یادگیری بود و در آینده هم آن را ادامه می دهم. او گفت در طی این سالها مشکلاتی برای من پیش آمد که در حال حاضر آن مشکلات برای من برطرف شدند و نقش محمد در گاندو یک نقشی است که در ذهن مخاطب ماندگار می شود و برای همین پذیرفتم تا در گاندو بازی کنم.

از او پرسیده شد نگران ارزیابی شخصیت محمد در گاندو نبودید؟

او در پاسخ به این سوال گفت که محمد در گاندو یک مامور امنیتی است که آدمی وطن‌پرست است که برای مملکت همه کار انجام می دهد و جانش در دستش است. او معتقد است یک همچین شخصیتی در ذهن مخاطب با تصور منفی همراه نیست و بلوکه نمی شود. او بر این اعتقاد است مامور امنیتی بر خلاف مامور پلیس به دنبال ارتقا و شهرت نیست و فقط انجام وظیفه برای او ملاک است.

وحید رهبانی نقش محمد در گاندو را بسیار به زندگی شخصی خود نزدیک می داند. او در این مورد گفته است که «محمد» آدم بسیار ساده‌ ای است که موتورسیکلتی دارد و در عین سادگی با آن به نامزدش سر می‌زند و با حس مسئولیت پذیری که در قالب مامور امنیتی دارد، گاها نیمه ‌شب ها به خانه بر می گردد. در این سریال خیلی از اوقات وقتی به خانه بر می گردد، مادرش خواب است.

عکس شخصی وحید رهبانی

وحید رهبانی گفته است که خانه محمد در گاندو یک خانه سنتی و با حال است که اتفاقا خودم هم در چنین خانه ‌ای بزرگ شده‌ و دوران کودکی را سپری کرده ام. او گفته است که خانه «محمد» شباهت زیادی با خانه کودکی من دارد. به این ترتیب در زمان انتخاب این نقش برای بازی مطمئن بودم چنین شخصیتی برای مخاطب محبوب خواهد شد.

او گفته است که شخصیت محمد بسیار به شخصیت خود من نزدیک است و برای همین در این نقش از دید مخاطب موفق بوده ام.

این سریال به آقازاده ها و خیانت برخی از وابستگان مسولان دولتی اشاره دارد ککه وحید رهبانی در این مورد گفته است که تلویزیون با سریال گاندو از خط‌قرمزی عبور کرده است که سال‌ ها در سینما و و تلویزیون تمایلی نداشتند به آن پرداخته شود و برای عوامل یک چنین فیلم ها و سریالهایی حواشی و مشکلاتی به وجود می آمد.

او گفته است که در گاندو پشت پرده های حاکمیت سیاسی بر ملا شده است و بر این اعتقاد است که این لازمه هر جامعه‌ای است که فضا باز شود و به دور از هر گونه سانسور می بایست درباره مسائل پشت ‌پرده حاکمیتی صحبت شود.

وحید رهبانی گفته است که در سریال گاندو دقیقا حرف مردم زده شده است، نه حرف جناح‌های سیاسی. او معتقد است که وقتی حرف دل مردم از طریق فیلم و سریال زده می شود، خود به خود مردم پشت سرت قرار می گیرند.

او گفته است که سریال گاندو جزییات زیادی داشت و در لوکیشن های زیادی فیلمبرداری شده است که قاعدتا می بایست طی دو سال این سریال ساخته می شود اما در طی ۸ ماه ساخت این سریال به پایان رسید.


وحید رهبانی و ساخت سریال گاندو ۲

این بازیگر در مورد ساخته شدن فصل دو گاندو گفته است که وقتی برخورد مخاطب را می بینیم بر این اعتقاد هستیم که فضا برای ساخت گاندو ۲ هم وجود دارد. او گفته است در مورد حضور خودش در فصل دو گاندو فعلا نظری نمی دهد.

سن وحید رهبانی

فیلم شناسی وحید رهبانی

تئاترهای وحید رهبانی

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام هنر به نویسندگی یاسمینا رضا در سال ۱۳۹۶

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام اگر… به نویسندگی نیک بین در سال ۱۳۹۵

وحید رهبانی و بازی در تئاتر با نام بازی یالتا به نویسندگی برایان فریل و کارگردانی لوون هفتوان در سال ۱۳۹۵

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام کابوس نامه (بیداری کاذب) به نویسندگی وحید رهبانی در سال ۱۳۹۳

وحید رهبانی و بازی در تئاتر با نام در شوره زار به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی حسین کیانی در سال ۱۳۹۳

وحید رهبانی و بازی در تئاتر با نام مشروطه بانو به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی حسین کیانی در سال ۱۳۹۲

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام درخت بلوط به نویسندگی تیم کرواچ در سال ۱۳۹۱

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام کابوس نامه (هزار توی رویاها) به نویسندگی گروهی در سال ۱۳۹۱

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام هدا گابلر به نویسندگی هنریک ایبسن در سال ۱۳۸۹

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام هبوط به نویسندگی وحید رهبانی در سال ۱۳۸۹

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام ناموس پرستان به نویسندگی گوهر مراد در سال ۱۳۸۵

وحید رهبانی و بازی در تئاتر با نام یکشنبه به نویسندگی لوون هفتوان و کارگردانی لوون هفتوان در سال ۱۳۸۵

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام الوتریا به نویسندگی ساموئل بکت در سال ۱۳۸۴

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام مرد اتفاقی به نویسندگی یاسمینا رضا در سال ۱۳۸۴

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام کرگدن به نویسندگی اوژن یونسکو در سال ۱۳۸۰

وحید رهبانی و بازی در تئاتر با نام ریچارد سوم به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی داوود رشیدی در سال ۱۳۷۸

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام در انتظار گودو به نویسندگی ساموئل بکت در سال ۱۳۷۷

وحید رهبانی و بازی در تئاتر با نام دایره گچی قفقازی به نویسندگی بوتولت برشت و کارگردانی حمید سمندریان در سال ۱۳۷۷

وحید رهبانی و کارگردانی تئاتر با نام معرکه در معرکه به نویسندگی داوود میرباقری در سال ۱۳۷۶

سریالهای تلویزیونی وحید رهبانی

بازی در سریال تلویزیونی به نام گاندو به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۹۷

بازی در سریال تلویزیونی به نام بچه های گروهان بلال به کارگردانی عبدالرحمان شلیلیان در سال ۱۳۹۷

بازی در سریال تلویزیونی به نام شاید برای شما هم اتفاق بیفتد(اپیزود همیشه داماد) به کارگردانی نوید میهن پرست در سال ۱۳۹۰

بازی در سریال تلویزیونی به نام کمین به کارگردانی مسعود کرامتی در سال ۱۳۸۱

بازی در سریال تلویزیونی به نام خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی در سال ۱۳۷۹

وحید رهبانی هدا گایلر , تئاترهای وحید رهبانی

تله فیلم های وحید رهبانی

تله فیلم وحید رهبانی به نام وقت خوب بودن به کارگردانی قاسم انصاری در سال ۱۳۹۱

تله فیلم وحید رهبانی به نام برگ و باد به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۹۱

تله فیلم وحید رهبانی به نام باد بهشت به کارگردانی کاوه سجادی حسینی در سال ۱۳۸۹

فیلم تلویزیونی وحید رهبانی به نام وزنه های بی وزن به کارگردانی مجید شیخ انصاری در کانادا و در سال ۲۰۱۰

فیلم های سینمایی وحید رهبانی

وحید رهبانی در فیلم سینمایی به نام آرمان شهر در سال ۱۳۹۲ به کارگردانی حسن ناظر به عنوان بازیگردان

وحید رهبانی در فیلم سینمایی به نام مادر پاییزی در سال ۱۳۹۱-۱۳۹۰ به کارگردانی سیروس رنجبر به عنوان بازیگر و بازیگردان

بازی وحید رهبانی در فیلم سینمایی دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۸۲-۱۳۸۱

وحید رهبانی و کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم کوتاه به نام سیزده در سال ۱۳۸۳ که این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از فستیوال بین المللی واشنگتن

وحید رهبانی و کار تدریس

تدریس بازیگری وحید رهبانی در موسسه فرهنگی هنری کارنامه در سال ۱۳۹۰

تدریس بازیگری وحید رهبانی در کارگاه آزاد بازیگری کیمیایی در سال ۱۳۹۰

تدریس بازیگری وحید رهبانی در کارگاه بازیگری مدرسه تئاتر سه نقطه


مطالب مشابه : بیوگرافی و عکس متین ستودهبیوگرافی مهراد جم و عکس های سانیا سالاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.