پارسی نو / آشپزی / شیرینی پزی / آموزش کامل دستور تهیه پنکیک در ۱۵ دقیقه

آموزش کامل دستور تهیه پنکیک در ۱۵ دقیقه

آموزش تهیه پنکیک , طرز تهیه پنکیک ساده
درست کردن پنکیک یکی از چیزهایی است که اغلب خانمها و بخصوص مادران به دنبال آموزش تهیه آن هستند. البته طرز تهیه پنکیک بدون شیر با طرز تهیه پنکیک با شیر متفاوت است.

می توان پنکیک با آب را هم تهیه کرد. شاید یکی از مهمترین دلایل توجه به آموزش تهیه پنکیک در بین کاربران، مناسب بودن پنکیک برای صبحانه است. انواع پنکیک با طعم های مختلف وجود دارند. مثلا پنکیک با موز یا پنکیک شکلاتی و.. در این مقاله ما آموزش تهیه پنکیک فوری را برای شما در نظر گرفته ایم.


آموزش تهیه پنکیک ساده

در این آموزش روش درست کردن نوعی شیرینی ساده و البته پرطرفدار را برای شما در نظر گرفته ایم به نام پنکیک که برای عصرانه و صبحانه هم بسیار مفید است. البته این شیرینی ساده در طعم های مختلف قابل تهیه است که ما در این آموزش، نوع ساده آن را برای شما آموزش داده ایم و شما می توانید اسانس یا طعم مورد نظرتان را به این مواد اضافه کنید و طعم های مختلف آن را آماده کنید و در کنار دوستان و خانواده میل کنید.


مواد لازم برای درست کردن پنکیک ساده

مواد مورد نیازمیزان لازم
کره آب شدهنصف قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمکنصف قاشق چایخوری
شیر۱ و نیم پیمانه
آرد۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

نکته : چنانچه تمایل داشته باشید، می توانید به میزان ۱ قاشق چایخوری هم پودر کاکائو را اضافه کنید تا پنکیک شما طعم دار شود. همینطور می توانید از میوه هایی مانند موز، توت فرنگی، پرتقال و… در تهیه این پنکیک استفاده کنید و اگر این میوه ها هم در دسترس نبودند، می توانید از اسانس آنها در زمان تهیه خمیر استفاده کنید و به این صورت انواع طعم های پنکیک را امتحان کنید.


روش درست کردن پنکیک ساده

در ابتدای آموزش شکر ، آرد ، بکینگ پودر و نمک را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید. به این نکته دقت داشته باشید که حتما آرد را الک کنید تا هوای لا به لای آن خارج شود و در زمان هم زدن همه مواد با هم، آرد شما گلوله گلوله نشود و یک خمیر روان و راحت را به دست آورید. در صورت امکان همه مواد خشک این آموزش از قبلی، بکینگ پودر و… را از الک رد کنید تا هیچ مشکلی در زمان مخلوط کردن برای شما پیش نیاید.

راهکار ساده هم این است که همه مواد خشک را با هم مخلوط کنید و بعد از الک رد کنید. به این صورت کار شما هم سریعتر پیش می رود و در عین حال، خمیرتان هم گلوله نمی شود.

در گام بعدی تخم مرغ  و کره را در یک ظرف دیگر ریخته و بوسیله چنگال یا به کمک دستگاه همزن برقی آنها را خوب با هم مخلوط کنید و بعد از مخلوط شدن، آنها را به مواد بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد شما در ظرف یکدست شوند.

نکته : اگر طعم کشمش را می پسندید، می توانید در این مرحله کشمش را به خمیر اضافه کنید.

درست کردن پنکیک , پنکیک برای صبحانه

در گام آخر پخت پنکیک، شیر را به مواد اضافه کنید. به این نکته دقت داشته باشید که بهتر است شیر را به صورت مرحله به مرحله به مواد اضافه کنید و تا جایی به این کار ادامه دهید که خمیر نرم و غلیظی برای شما به دست آید. در این زمان دیگر  از اضافه کردن شیر بیشتر خودداری کنید. البته این که نباید شیر بیشتر اضافه کنید، برای زمانی است که شما می خواهید پنکیک هایی پف کرده را تهیه کنید. اما چنانچه شما می خواهید پنکیک هایی پهن و بزرگ داشته باشید و برای صبحانه مورد استفاده قرار دهید، می توانید مقدار شیر را بیشتر کنید.

در ادامه کار پختن پنکیک، یک ظرف یا تابه نچسب را روی حرارت ملایم بگذارید، البته قبل از این کار، ته ظرف مورد نظرتان را با کمی کره چرب کنید.

نکته مهم :  بدون چرب کردن  کف ظرف یا تابه هم می توانید پنکیک را درست کنید و مشکلی پیش نمی آید.

در مرحله بعد از این آموزش، یک چهارم از مایع پنکیک را درون تابه بریزید و روی حرارت متوسط به مدت ۳ دقیقه بگذارید تا پنکیک پف کند و روی آن حباب بزند. در این زمان است که حالت شفافیت خمیر از بین می رود. بعد از گذشت این مدت زمان، پنکیک را برگردانده تا طرف دیگر آن هم پخته شود. در این زمان  شما به ۲ دقیقه حرارت دادن نیاز دارید تا پنکیک کمی برشته شود. به این ترتیب در مجموع پنکیک شما بعد از ۵ دقیقه حاضر است.

بقیه خمیر را به همین صورت که گفته شد حاضر کنید.

روش سرو پنکیک

این پنکیک را که آماده کردید، می توانید به صورت گرم یا سرد و البته به همراه خامه و عسل یا مربا برای عصرانه یا برای صبحانه میل کنید.

مادران عزیز هم می توانند این نان یا شیرینی خوشمزه را برای فرزندان خود به عنوان تغذیه ای سالم و برای میان وعده مدرسه آنها تهیه کنند.


مطالب پیشنهادی : طرز تهیه تارت توت فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.