پارسی نو / تکنولوژی / آموزش و ترفند / سامانه هم آوا چیست؟ (آموزش کامل)

سامانه هم آوا چیست؟ (آموزش کامل)

سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی , ورود به سامانه هم آوا
یکی از دانشگاههایی که در چند ساله اخیر در کشور راه اندازی شده است، دانشگاه علمی و کاربردی است. در این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

سیستم آموزشی مورد استفاده این دانشگاه، سامانه سجاد بود که اخیرا به سامانه هم آوا تغییر نام داده است و نحوه ورود به سامانه هم آوا برای اغلب دانشجویان سوال است.

در واقع سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی همان کارهای آموزشی سامانه سجاد را انجام می دهد، اما در مقایسه با سیستم پیشین، بهینه سازی شده است. گاهی اوقات سامانه سجاد آوا هم نامیده می شود. سامانه هم آوا مشاهده نمرات از مهمترین جستجوهای دانشجویان است.


سامانه هم آوا چگونه سامانه ای است؟

هر دانشگاهی برای انجام کارهای آموزشی، یک سیستم خاصی را دارد. برخی از دانشگاهها از سیستم گلستان استفاده می کنند، برخی از سامانه سما کمک می گیرند.

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاههای کشور است که سالانه دانشجویان زیادی را در مقاطع مختلف جذب می کند و این دانشگاه همانند سایر دانشگاههای کشور دارای سیستم خاصی برای انجام کارهای آموزش دانشجویان و اساتید است.

قبلا این سیستم مورد استفاده دانشگاه علمی کاربردی، سامانه سجاددنام داشت که اخیرا به سامانه هم آوا تغییر نام داده و به تبع تحولاتی هم در اجرای این برنامه در مقایسه با برنامه پیشین در ان وجود دارد که دانشجویان و اساتید و کارکانا آموزش باید نحوه وارد شدن به سامانه هم آوا را فرا گیرند.

سایت هم آوا یا همان سامانه هم آوا برای دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در کل کشور این امکان را فراهم می کند که تنها با دریافت رمز عبور سایت هم آوا به همه اطلاعات تحصیلی خود دسترسی داشته باشند و کارهایی از قبیل: ثبت نام، انتخاب واحد، حذف و اضافه، دریافت کارنامه، اعتراض و کلیه فرآیندهای مرتبط به تحصیل شان به راحتی به انجام برسانند.

امکان ثبت نام برای تدریس در سامانه هم آوا

این امکان در سایت هم آوا برای آن دسته از کسانی که متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی هستند، فراهم شده است که با ورود به این سامانه، اطلاعات خود را وارد کنند و تقاضای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی را به ثبت برسانند.

آدرس برای وارد شدن به سایت هم آوا در زیر آورده شده است:

https://edu.uast.ac.ir

با سامانه جامع دانشگاه علمی کاربری هم آوا بیشتر آشنا شوید

همانطور که گفتیم سامانه هم آوا با سامانه سجاد در سیستم آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی جایگزین شده است. این را باید افزود که سامانه هم آوا از جمله کاربردی ترین سایت های دانشگاهی در ایران به شمار می آورد. در حقیقت شاید بتوان گفت که سایت هم آوا بهینه شده سامانه سجاد است؛ راه اندازی سامانه هم آوا با هدف بهینه سازی و حل مشکلات گذشته بوده است.

آموزش نحوه ورود به سامانه هم آوا

دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی برای ورود به این سامانه جدید هم آوا، می بایست بر اساس مراحل زیر پیش بروند.

  • در اولین مرحله باید کد ملی را وارد کرد.
  • مرحله بعد وارد کردن کلمه عبور است که در ابتدا شماره شناسنامه دانشجو است. برای آن دسته از دانشجویانی که شماره شناسنامه و کد ملی آنها یکی است، این کلمه عبور همان کد ملی شان است.

چگونه وارد سایت هم آوا شویم؟ , مشکلات سامانه هم آوا

  • چنانچه با انجام مراحل فوق در زمان ورود به این سامانه دچار مشکل شدید، می توانید بر روی گزینه با عنوان نام کاربری/ کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟  کلیک کنید. به این صورت کد جدید برای شما ارسال می شود و می توانید وارد سامانه شوید.

سامانه هم آوا و سوالات مرتبط با آن

به طور معمول یک سری سوالات برای دانشجویان در زمان استفاده ا ز این سامانه پیش می آید که همگی را می توان در قالب سوالات زیر دسته بندی کرد. در ادامه هر سوال پاسخ سوالات احتمالی دانشجویان را هم آورده ایم.

سوال: چگونه می‌توانم وارد حساب کاربری خودم شوم؟

در پاسخ به سوال فوق باید گفت که بعد از مراجعه به آدرس سایت هم آوا، در بخش نام کاربری کد ملی را وارد کنید و در بخش رمز عبور هم کد ملی و یا شماره شناسنامه خود را وارد نمایید. در ادامه پاسخ سوال امنیتی را در بخش مربوطه بنویسید.

سوال: کد ملی و شماره شناسنامه من یکسان است؟

زمانی که این ابهام برای دانشجویان به وجود می آید، جای نگرانی نیست و دانشجو می بایست در هر دو قسمت نام کاربری و رمز عبور کد ملی خود را وارد کند.

سامانه هم آوا مشاهده نمرات , سامانه هم آوایی

سوال: رمز عبور خود را فراموش کرده ام و نمی توانم وارد سامانه شوم؟

دانشجو می بایست برای رفع این مشکل خود به واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کند.

سوال: روش دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به چه صورتی است؟

برای دریافت این فرم، می بایست به سایت دانشگاه مراجعه کرده و از قسمت «فرم‌های آموزشی» تقاضای گواهی را دریافت کنید و آن را پر کرده، و بعد بصورت حضوری آن را تحویل آموزش داده و یا به آدرس ایمیل دانشگاه این فرم تکمیل شده دریافت گواهی را ارسال کنید تا این درخواست در نوبت صدور قرار بگیرد.

مختصری در مورد دانشگاه جامع علمی کاربردی

این دانشگاه یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور است که هدف آن ارتقاء سطح مهارت در شاغلین بخشهای مختلف است. در حقیقت افزایش سطح مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان از این مرکز آموزش که پیش از آن مهارت خاصی نداشتن، اولویت اصلی این دانشگاه است. در این دانشگاه مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد: مقاطع کاردانی و کارشناسی

به این ترتیب ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای کاربردی در جامعه هدف حیاتی دانشگاه علمی و کاربردی است و همگام با آن، زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین در کشور هم مد نظر برنامه ریزان و مسولین این دانشگاه است.


همچنین بخوانید : نحوه حذف اکانت تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.