پارسی نو / رپورتاژ / پنج اشتباهی که نباید در سفرهای خارجی مرتکب شوید

پنج اشتباهی که نباید در سفرهای خارجی مرتکب شوید

اشتباهات سفرهای خارجی
همانطور که می‌دانید هر کشوری قوانین خاص خود را دارد از این رو نمی‌توان بدون اطلاع دقیق از این قوانین، یک سفر خارجی را برنامه ریزی کرد. بی اطلاعی از مقررات کشور مقصد، نا آگاهی نسبت به قیمت ها، اماکن دیدنی و مواردی از این دست می‌تواند موجب شود تا تجربه سفر خارجی شما به یک خاطره تلخ بدل شود.

از این رو بهتر است قبل از تهیه بلیط هواپیما یا قطار به مقصد دلخواه خود، تلاش کنید تا اطلاعات لازم را در خصوص مقصد سفرتان کسب کرده و بدون کوچکترین اشتباهی، سفر خود را آغاز کنید. با این وجود در ادامه این مطلب با عنوان ” پنج اشتباهی که نباید در سفرهای خارجی مرتکب شوید ” به بررسی برخی از این موارد می‌پردازیم تا ذهنتان را بیشتر برای این موضوع آماده کنیم؛ با ما در قاصدک ۲۴ همراه باشید.

به همراه نداشتن کپی مدارک و نسخه چاپی آنها

شاید تصور کنید که امروزه با وجود تلفن های هوشمند، دیگر نیازی به تهیه نسخه چاپی یا کپی گرفتن از مدارک سفر خود نداشته باشید. اما بد نیست تصور کنید که در فرودگاه به هر دلیل ممکن شارژ تلفن همراهتان تمام شده است و یا اصلاً در شرایطی هستید که به تلفن هوشمند خود دسترسی ندارید. بدیهی است که در چنین شرایطی نمی‌توانید از متصدی مربوطه تقاضا کنید که تصویر نسخه ارسالی بلیط به ایمیل شما را بررسی کرده و به شما اجازه دهد تا سوار هواپیما شوید. بنابراین بهتر است حتماً از تصاویر مدارک سفر خود، یک نسخه چاپی تهیه نمایید و آن را برای اطمینان به همراه داشته باشید.

دیگر مدارک سفرتان همچون گذرنامه و بیمه مسافرتی نیز از مواردی هستند که بهتر است از آنها کپی بگیرید. کپی این مدارک شاید از اعتبار برخوردار نباشند اما به شما کمک می‌کنند تا در صورت گم شدن مدارک اصلی، راحت تر پروسه مربوط به پیگیری آنها را دنبال کنید. پس نسبت به این موارد بی توجه نباشید و کپی گرفتن از مدارک سفرتان را جدی بگیرید.

حمل بیش از اندازه پول نقد

شما به راحتی می‌توانید قبل از فراهم کردن مقدمات سفر خود و خریدن بلیط قطار، اتوبوس یا … شرایط را برای استفاده از کارت های بانکی خود در خارج از کشور فراهم کنید. برای این منظور تنها کافی است قبل از سفر، سری به بانک خود بزنید و از متصدی مربوطه در این خصوص پرس وجو کنید. در نهایت با ایجاد تغییراتی در حساب بانکی خود قادر خواهید بود تا به راحتی از کارت اعتباری خود در کشور مقصد استفاده نمایید. حال تصور کنید به جای این کار بخواهید با خود پول نقد به همراه ببرید؛ بدیهی است که برای اینکه بتوانید از پس تمام هزینه های سفر خود بربیایید باید مقدار زیادی پول نقد تهیه کنید. پر واضح است به همراه داشتن این حجم از اسکناس به خودی خود، خطرآفرین بوده و شما را به یک طعمه متحرک برای سارقین بدل می‌سازد و در نهایت اگر به طور اتفاقی چمدان خود را گم کنید نیز تمام بودجه مورد نیاز خود برای سفر را از دست داده اید.

اشتباهات سفرهای خارجی

چک نکردن رومینگ و هزینه های تلفن همراه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از بازگشت از یک سفر کاری یا تفریحی، با قبض نجومی تلفن همراه خود غافلگیر شده باشید. بدیهی است که اگر چنین چیزی را تجربه کرده اید، حتماً اشتباهی را در سفر خارجی خود مرتکب شده اید و این اشتباه هزینه سنگینی روی دستتان گذاشته است. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اگر قرار است در سفر از شماره تلفن همراه فعلی خود استفاده نمایید، می‌بایست حتماً شرایط رومینگ را بررسی کرده و تلفن خود را برای خروج از کشور آماده کنید. در غیر این صورت می‌توانید در کشور مقصد یک سیم کارت محلی تهیه کنید و از ان برای مکالمات خود استفاده نمایید. البته پیش از این کار، بهتر است اطلاعات لازم در خصوص هزینه های تلفن همراه با سیم کارت خارجی را بررسی نمایید و اگر این کار برای شما دارای صرفه اقتصادی بود، مقدمات آن را فراهم سازید.

اشتباهات سفرهای خارجی

از یاد بردن امنیت لوازم برقی و ولتاژ آنها

ولتاژ برق خانگی در کشورهای مختلف متفاوت است بنابراین اگر شما این موضوع را از یاد ببرید و اشتباهاً تلفن همراه، سشوار یا لپ تاپ خود را به پریز برق متصل نمایید، ممکن است امنیت این وسایل را به خطر بیاندازید. از این رو بهتر است قبل از اینکه مقدمات سفر خود را مهیا کنید در خصوص ولتاژ برق در کشورهای مختلف، اطلاعات لازم را کسب نمایید و آداپتور یا تبدیل های مورد نیاز را در این زمینه تهیه کنید.

اشتباهات سفرهای خارجی

همچنین نباید فراموش کنید که برای استفاده از پریز برق می‌بایست حتماً از تبدیل های مناسب بهره بگیرید تا بتوانید از دوشاخه یا سه شاخه لوازم برقی خود استفاده نمایید. گفتنی است برای این کار می‌توانید از تبدیل های ۴ در ۱ که این امکان را برای شما فراهم می‌سازند بهره بگیرید.

وابستگی بیش از حد به یک نوع از سفر

اگر شما به طور معمول راه های هوایی را برای سفر کردن انتخاب می‌نمایید و تمایلی به خرید بلیط اتوبوس یا قطار ندارید باید بدانید که پس از مدتی دیگر هیجان لازم برای سفر کردن را نخواهید داشت. وابستگی بیش از حد به یک نوع از سفر موجب می‌شود تا شما هرگز تجربه جدیدی را در سفرهای خود کسب نکنید و سفرهای یکنواخت و بدون هیجانی را پیش رو داشته باشید. بنابراین بهتر است گاهی خود را برای نوع متفاوتی از سفر آماده کنید یا مثلاً به جای بازدید از بناهای تاریخی به طبیعت گردی بروید تا بتوانید از سفر خود لذت کافی را ببرید و تجربه های جدیدی را در آن کسب کنید.

اشتباهات سفرهای خارجی

در نهایت اگر تمامی موارد احتمالی را در نظر گرفته و مدت زمان اعتبار گذرنامه خود را بررسی نموده اید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت قاصدک ۲۴ بلیط سفر دلخواه خود را خریداری نمایید. فراموش نکنید که شما در قاصدک ۲۴ به راحتی قادر خواهید بود تا بیمه نامه مسافرتی مورد نیاز خود را نیز تهیه کرده و هتل دلخواهتان را نیز در سراسر ایران رزرو نمایید. در پایان یادآور می‌شویم با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ به راحتی به تمامی این خدمات در تلفن همراه خود دست خواهید یافت.

برگرفته شده از:
Ghasedak 24
https://ghasedak24.com/بلیط-هواپیما-استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.