پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی و حواشی زندگی احسان علیخانی

بیوگرافی و حواشی زندگی احسان علیخانی

زندگی شخصی احسان علیخانی , زندگی خصوصی احسان علیخانی
علاقه احسان علیخانی به کار اجرا بر می گردد به این که او با دیدن اجرای جواد یحیوی به این کار علاقه شد‌. نخستین برنامه زنده او در سال ۱۳۸۰ به اجرا درآمد.


در مورد احسان علیخانی و زندگی او بیشتر بدانید

احسان علیخانی مجری محبوب و جوان کشورمان است که در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمده است و فعلا هم مجرد است. او علاوه بر این که مجری تلویزیون است، تهیه‌کننده، دستیار کارگردان و کارگردان نیز هست. در مورد میزان تحصیلات احسان علیخانی باید بدانید که او فارغ‌ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران است.

در مورد تعداد اعضای خانواده او باید بدانید که او دارای دو خواهر و یک برادر است و خودش فرزند آخر خانواده است. شغل مادر احسان علیخانی پرستاری است البته در حال حاضر بازنشسته است. احسان علیخانی با مادرش رابطه خوبی دارد و به گفته خود او مادرش بهترین رفیق و دوستش است.

چگونگی ورود احسان علیخانی به کار اجرا

احسان علیخانی اجرای برنامه هایی از قبیل صبح آمد، ماه عسل و سه ستاره و… را عهده دار بوده است. اولین بار در برنامه تلویزیونی با نام «پسرهای ایرونی» به عنوان مجری، جلوی دوربین ظاهر شد و بعد از اجرای برنامه «جزر و مد» با اجرای برنامه «ماه عسل» به یک چهره تبدیل شد.

شروع فعالیت های احسان علیخانی به صورت حرفه ای

احسان علیخانی در دفتر یکی از فیلمسازان به عنوان یکی از اعضای گروه صحنه و دستیار کارگردان فعالیت هنری خود را آغاز کرد، سپس به تلویزیون آمد و مشغول ساخت کارهای تبلیغاتی، تیزرسازی و مستندسازی شد.

احسان علیخانی و همسرش , احسان علیخانی قبل از عمل


برنامه ماه عسل ایده احسان علیخانی

ماه عسل عنوان یک برنامه زنده تلویریونی است که تم اجتماعی-معنوی دارد و میزبان مهمان‌هایی از متن جامعه است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون هر سال در ایام ماه مبارک رمضان پیش از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

ایده اولیه برنامه ماه عسل را احسان علیخانی ارائه داد. او پس از اجرای برنامه‌های مناسبتی مثل جزر و مد در سال‌های ۸۴ و ۸۵ تصمیم گرفت خودش برنامه‌ای به شکل مستقل برای ماه مبارک رمضان بسازد و به این شکل بود که ماه عسل از سال ۸۶ متولد شد و در این ایام میهمان مردم روزه دار ایران است.

در مورد مهمان‌های این برنامه باید بدانید که این میهمانان غالباً مردم عادی جامعه هستند که در زندگی فردی و اجتماعی شان موفقیت های را به دست آورده اند. برخی هم در زندگی اطرافیان شان اثرگذار بوده اند و در این زمینه موفقیت هایی را کسب کرده اند. برخی هم به علت وقوع حادثه ای خاص در زندگی شان، میهمان این برنامه می شوند.

اکثر میهمان‌های این برنامه در زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه بوده اند اما همگی با امید، پشتکار و تلاش و مبارزه بر مشکلات سر راهشان غلبه کرده و به انسان‌هایی موفق در زندگی شان مبدل شده‌اند.

احسان علیخانی تهیه کننده , سن احسان علیخانی

هدف از ساخت این برنامه آن است که با تلنگرهایی که از طریق دعوت مهمانان مختلف به مخاطب می‌زند، وجدان مخاطب و بیننده را بیدار کند. چون که این برنامه در ماه رمضان پخش می‌شود، این موضوع بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار می دهد . مردم در این ایام روزه دار هستند و بیش از پیش به خدا نزدیک هستند و نماز و دیگر عبادات را بیشتر از ماههای قبل انجام می دهند.

گفتنی است اولین سری این برنامه با اجرای فرزاد حسنی پخش می شد که جنس میهمانان دعوت شده اولین برنامه با جنس میهمانان دعوت شده با اجرای احسان علیخانی متفاوت بود. در برنامه فرزاد حسنی، صرفا تازه عروس دامادهایی دعوت می شدند که برای مراحل ازدواج شان سخت گیری نمی کردند و ازدواج ساده و زیبا داشتند و تجربه شان را با مخاطب در میان می گذاشتند.تم این برنامه با برنامه های سالهای بعد اساسا متفاوت بود و واقعیت آن است که اغلب افراد اولین برنامه با اجرای فرزاد حسنی را بیشتر می پسندیدند.

بازیگری احسان علیخانی

احسان علیخانی سابقه بازیگر هم دارد و  در سریالی به نام پرونده‌های مجهول به کارگردانی جمال شورجه تجربه بازیگری داشته است. البته او در این سریال دستیار کارگردان هم بود. او در مورد این اولین تجربه اش می گوید که نقش خیلی بدی داشتم و کارم در این نقش آن بود که در پارک نقش اول‌های سریال را معتاد می‌کردم!

عکس جدید احسان علیخانی , برنامه های احسان علیخانی


حاشیه های احسان علیخانی

ماجرای ممنوع‌ التصویرشدن احسان علیخانی

احسان علیخانی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، در پاسخ به گفته محمود احمدی‌ نژاد که عنوان کرده بود وسایل ضروری نوروز در سر کوچه ما قیمت بالایی ندارند و مردم تهران می‌ توانند بیایند و از محله ما خرید نوروزشان را انجام دهند، گفته بود گرانی هست و نمی توان منکر شد، مردم هم می‌بینند و درک می کنند و نمی‌توانند از سر کوچه شما خرید کنند.

همین پاسخ باعث توبیخ و ممنوع‌ الفعالیت شدن احسان علیخانی شد و مدتی بسیار کوتاه از حضور در تلویزیون محروم شد. چرا که پس از یک روز  از انتشار این خبر، ممنوع‌التصویر شدن علیخانی را تکذیب کردند.

جنجال دستمزد احسان علیخانی در برنامه ماه عسل

در تیرماه سال ۱۳۹۴ گمانه زنی‌هایی در خصوص میزان دستمزد احسان علیخانی مطرح شد که این گمانه زنی ها حاکی از آن بود که او مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان را برای اجرای یک‌ماهه ویژه برنامه ماه عسل دریافت کرده است. علاوه بر این مبلغ، مبلغی دیگر به میزان دویست میلیون تومان را هم برای حق «تهیه کنندگی» این برنامه گرفته است.

احسان علیخانی در مورد این خبر در یکی از قسمت‌ های این برنامه واکنش تندی به این صحبت ها نشان داد و گفت که  میزان درآم یک فیلم‌بردار مجالس عروسی از میزان درآمد یک تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون بیشتر است.

این مسئله از آن جایی باعث شد تا انتقادات زیادی برانگیخته شود که مردم در شرایط بد اقتصادی زندگی می کردند و دریافت ماهانه یک نفر آن هم به خاطر ساخت و اجرای برنامه ای که احساسات دینی مردم را تحریک می کرد، با عقل و منطق جور نبود.

دستمزد احسان علیخانی

بالاخره دستمزد احسان علیخانی در ماه عسل چقدر است؟

این هنرمند و مجری جوان، در نهایت در یکی دیگر از قسمت‌های برنامه ماه عسل در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۴ مبلغ دریافتی خود در این یک ماه را اعلام کرد و مدعی شد که مبلغ دستمزد او در این برنامه ۴۵ میلیون تومان می‌باشد.

او در ادامه این چنین گفت که این مبلغ دریافتی برای یک سال تلاش او برای انجام امور مربوط به آماده‌سازی و تهیه سوژه و بررسی و فیلمبرداری برای این ویژه برنامه است و غیر مستقیم اعلام کرد که این مبلغ برای یکسال چندان هم مبلغ زیادی نیست!

جزییات ماجرای بین موسسه ثامن الحجج و احسان علیخانی

در دادگاه مربوط به رسیدگی به تخلفات تعاونی اعتباری ثامن الحجج در تیر ماه سال ۱۳۹۷ اعلام شد که یک قراردادی بین احسان علیخانی مجری برنامه پر مخاطب ماه عسل و «دکتر میرعلی» برای حمایت مالی از این ویژه برنامه یادشده امضا شده است، در حالی که عنوان «دکتر» برای مدیرعامل مؤسسه یک عنوان ساختگی بیش نبوده است.

این خبر خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و واکنش افکار عمومی جامعه را به دنبال داشت که این واکنش نه به جعل کردن عنوان دکتر، بلکه به دریافت مبلغ ۳ میلیارد تومان بابت تبلیغ این مؤسسه اعتباری غیرمجاز و عنوان «هدیه» برای بخشی از وجوه دریافتی بوده‌ است.

رضا گلزار و احسان علیخانی

توضیحات احسان علیخانی در مورد دریافت مبلغ ۳ میلیارد تومان

احسان علیخانی در برنامه شنبه مورخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۷ در برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور حاضر شد و دریافت ۳ میلیارد تومان برای تبلیغات ۶ برنامه را قبول کرد؛ اما گفت این مبلغ را تحت عنوان تهیه‌کننده و برای تأمین هزینه تولید برنامه‌ها گرفته است که با توجه به کمبود بودجه سازمان صدا و سیما مجبور به دریافت ان بوده است.

این صحبت ها و دفاعیات احسان علیخانی باز هم با واکنش افکار عمومی رو به رو شد مبنی بر این که اول آن که پاسخ او را ناکافی دانسته و دوم آن را قضاوتی یک طرفه دیده اند که صدا و سیما در این مورد و موارد مشابه فرصتی برابر را در اختیار اشخاص دیگری که با اتهام مواجه شده‌اند قرار نمی‌دهد.


اخبار جدید از احسان علیخانی

احسان علیخانی و لقب و تندیس غلوآمیز او!

هواداران و دوستداران احسان علیخانی در یک اقدام خودجوش و احساسی با ساخت تندیسی از این مجری جوان، سی و ششمین سال تولدش را به این شکل تبریک گفتند و به او لقب «والی مهر ایران» دادند!

عصر جدید احسان علیخانی در شبکه سه

بر اساس آخرین اخبار ازاحسان علیخانی، او با برنامه عصر جدید با مضمون استعدادیابی به شبکه سه می آید. بنابر اخبار در مورد این برنامه در زمینه‌هایی از قبیل ورزش، هنری و سرگرمی استعدادیابی خواهد کرد.

احسان علیخانی عصر جدید

قرار است در برنامه عصر جدید با اجرای احسان علیخانی در زمستان امسال از شبکه سه سیما پخش شود. گفتنی است که پیش از این علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما از ساخت این برنامه خبر داده بود. بر اساس صحبت‌های او این برنامه یک یا دو شب در هفته، بعد از بخش خبر ۲۲ پخش خواهد شد.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، احسان علیخانی دارای سابقه‌ی اجرای ویژه برنامه ماه رمضان یعنی «ماه عسل» را دارد. او همچنین در زمینه تهیه کنندگی در عرصه سینما هم فعالیتهایی داشته است و به تازگی هم تهیه کنندگی فیلم سینمایی با نام «بدون تاریخ، بدون امضا» را به عهده داشته است. علیخانی سابقه اجرا یا ساخت برنامه‌هایی مانند «جشن سالگرد شبکه سه»، «سه ستاره»، «بهار نارنج»، «صبح آمد» و «جشن قهرمان قهرمانان» را نیز در کارنامه خود دارد.


مطالب مشابه : مهسا طهماسبی – بیوگرافی آناهیتا درگاهی و بیوگرافی مریم مومن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.