پارسی نو / ⚡️ پزشکی و سلامت / روانشناسی / دلایل و عوارض خودارضایی در دختران و پسران چیست؟

دلایل و عوارض خودارضایی در دختران و پسران چیست؟

خودارضایی در زنان , خودارضایی در مردان
شاید شما هم تا به حال اصطلاح خودارضایی را شنیده باشید و یا با افرادی که دارای مشکل خودارضایی کردن هستند مواجه شده باشید. خودارضایی در دسته های مختلفی قابل بحث است.

از جمله خودارضایی در کودکان، خودارضایی در زنان و دختران، خودارضایی در مردان و… در هر کدام از اینها هم درمان خودارضایی می تواند متفاوت باشد و باید بر اساس آن شرایط پیش رفت تا بتوان بهترین روش درمان خودارضایی را انجام داد و به بهترنی نتیجه هم دست یافت.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد عوارض خودارضایی و همینطور در مورد علائم خودارضایی برای شما مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.


چرا خودارضایی می کنیم؟

نیازهای جنسی یکی از مهمترین نیازها در انسان و غیر انسان است که در بین انسانها دارای قوانین خاص خود است و می بایست در راستای این قوانین انجام گیرد. معمولا رفع نیاز جنسی با ازدواج و طبق قوانین هر جامعه بین زن و مرد محقق می شود.

اما گاهی عدم محقق شدن ازدواج باعث می شود تا فرد تنها به عمل خودارضایی روی آورد و نیاز جنسی خویش را به وسیله خود مرتفع کند. البته گاهی خودارضایی در بین افراد متاهل هم انجام می گیرد و علت هم می تواند هر چیزی باشد از جمله در دسترس نبودن همسر است.

دلایل خودارضایی چیست؟

علاوه بر احساس لذت جنسی، خودارضایی دلایلی دیگر هم دارد که در این مقاله از پارسی نو برای شما آنها را عنوان می کنیم :

  • خودارضایی برای رها شدن از تنش‌های جنسی
  • خودارضایی برای رفع اضطراب و حصول آرامش
  • خودارضایی برای کنجکاوی درباره دستگاه‌های تناسلی
  • خودارضایی جهت پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی یا بارداری

خود ارضایی در دختران

در حالت کلی خودارضایی به عملی گفته می شود که فرد آلت تناسلی خویش را برای تخلیه هیجان جنسی خود تحریک می کند. بیشتر زنان در فاصله سنین ۱۳ تا ۲۰ سالگی برای نخستین بار اقدام به خود ارضایی می‌کنند.

هر چند این را باید گفت که برای خود ارضایی سنی خاصی مشخص نشده است. به طوری که حتی زنان ممکن است در دهه ۸۰ زندگی شان هم عمل خود ارضايی را انجام دهند. و این را هم باید بدانید که خود ارضایی همیشه در بین خانمهای مجرد صورت نمی گیرد، و ممکن است حتی وقتی همسر فرد متاهل در دسترس نباشد، آن زن نیازهای جنسی خود را با خود ارضایی رفع کند.


تفاوت خودارضایی در زنان و مردان چیست؟

عارضه خودارضایی در بین مردان و زنان دارای تفاوتهایی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

۱- خانمها در نسبت با مردان، عمل خود ارضایی را در سن بالاتری انجام می دهند.

۲- آن دسته از مردانی که خودارضایی را انجام می دهند در مقایسه با زنان، یک نیاز درونی به انجام آن دارند.

۳- زمانی که یک زن آموخت که چگونه نیاز جنسی را با خودارضایی رفع کند، به طور معمول این کار را در مقایسه با مردان کمتر انجام می دهد. مثلا ممکن است یک خانم بدون این که مشکلی برایش پیش بیاید، شش ماه خودارضایی نداشته باشد، در حال که مردان این همه مدت نمی توانند  دوام بیاورند.

۵-  در مورد روشهای خودارضایی باید بدانید که تنوع روشهای خودارضایی در زنان بسیار زیاد است به حدی که یک زن حتی در حال انجام کارهایی مثل کار منزل و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در زمان رانندگی کردن نیز می تواند عمل خودارضایی را انجام دهد.


علت تفاوت خودارضایی در مردان و زنان چیست؟

یکی از علتهایی که زنان در سن بالاتر  خودارضایی می کنند و در مقایسه با مردان کمتر اقدام به خودارضایی می کنند آن است که آلت جنسی مرد کاملا مشخص است و بیرون از بدن او قرار می گیرد و مرد به راحتی در سنین پائین حساسیت آلت جنسی خود را می شناسد و با آن درگیر می شود، در صورتیکه اعضاء جنسی که باعث ارگاسم در زنان می شوند زیاد هستند و اکثرا پنهان می باشند و تشخیص آنها توسط خود فرد تا مدتها برای یک خانم به راحتی صورت نمی پذیرد. به عنوان مثال یافتن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای اغلب خانمها کار ساده ای نیست.

نشانه های خودارضایی , درمان خودارضایی


لیستی از علائم و عوارض خود ارضایی در چهره و صورت

گفته می شود افرادی که خودارضایی انجام می دهند، دارای یک سری خصوصیات در چهره شان هستند که البته این گفته اعتبار علمی ندارد و لزوما هر فردی که این علائم را در چهره اش داشته باشد، عمل خودارضایی را انجام نمی دهد.

دختران و پسرانی که خودارضایی می کنند این خصوصیات را در چهره خود دارند :

۱ رنگ پریدگی در صورت

۲- کبودی و گودی اطراف چشم

۳- احساس خستگی و بی حالی زیاد

۴- احساس خواب آلودگی مفرط

۵- حالت سستی و بی رمقی

۶- مشکل لرزش اعضای بدن

۷- ضعیف بودن حافظه

۸- داشتن اضطراب

۹- احساس افسردگی

۱۰- عصبی بودن

۱۱- احساس یأس و ناامیدی

اینها مهمترین نشانه هایی هستند که می توان در صورت افرادی که خودارضایی می کنند، دید که ما در این مطلب از پارسی نو آنها را برای شما لیست کردیم.


رهایی از خودارضایی , ترک خودارضایی

روش درمان و ترک خودارضایی

خودارضایی یک نوع انحراف جنسی است که دارای آثار زیان بار فراوانی است که ما در پارسی نو سعی می کنیم راهکارهایی برای درمان و رهایی از خودارضایی را برای شما عنوان کنیم که امیدوارمی مورد استفاده تان قرار گیرند.

هشدار خیلی مهم :

هیچ زمان به کسانی که نیاز جنسی شان را با خود ارضایی برطرف کرده اند نباید گفت که سریع باید این کار را ترک کنند چون این کار در راستای رفع یکی از مهمترین نیازهای غریزی انسان است و به سادگی شروع نشده که به شادگی آن را از میان برداشت و فرد آن عادت را ترک کند. پس به زمان نیاز است تا این عادت ناپسند از سر فرد بیفتد.

پس گام به گام مراحل زیر را انجام دهید:

۱) سعی کنید هیچوقت تنها نباشید تا فکر انجام آن به ذهن شما خطور نکند.

۲) چنانچه دیدن اندام جنس مخالف باعث تحریک شما می شود، از این کار اجتناب کنید و در صورتی که بدون اختیار این اتفاق برای شما افتاد، بلافاصله روی خود را برگردانید.

۳) اکیدا توصیه می شود که از دیدن عکس، فیلم، و خواندن مطالبی که باعث تحریک شما می شود بپرهیزید و در عوض فیلم های کمدی و شاد نگاه کنید تا حواستان پرت شود.

۴) ورزش کردن را فراموش نکنید.

۵) در کلاس های مورد علاقه تان شرکت کنید.

۶) از پوشیدن لباس های تنگ و جذب پرهیز کنید.

۷) زمانی به رختخواب بروید که کامل خسته باشید و سریع بخوابید.

۸) مدت زمان حمام کردن و زیر دوش ماندن را کوتاه کنید.

۹) پرخوری نکنید.

۱۰)  غذاها و مواد خوراکی محرک جنسی را کنار بگذارید.

۱۱) از فکر کردن به مسائل جنسی پرهیز کنید و به کارهای هنری بپردازید تا مشغول شوید.

امیدواریم با انجام راهکارهای پیشنهاد شده بتوانید مشکل خودارضایی در خود یا اطرافیان تانن را به راحتی برطرف کنید و در پی رفع این عادت، یک زندگی شاد و جسم و روان سالمی داشته باشید.


علائم خودارضایی , دلایل خودارضایی

در مورد رابطه خودارضایی و کوتاهی قد چه می دانید؟

در مورد این که عمل خوارضایی یاعث کوتاهی قد می شود یا نه؟ باید گفت که بله موثر است. و علت آن هم این است که کم شدن قدرت بدنی و همینطور ایجاد بلوغ زودرس و در نتیجه آن تاثیرات هورمونی به دنبال خود ارضایی موجب کوتاهی قد می شود.

خوب است که بدانید عمل خودارضایی علاوه بر این که مشکلات جسمی از قبیل آسیب دستگاه تناسلی، ضعیف شدن بینایی، ضعف جسمانی و احساس کوفتگی، رنگ پریدگی چهره، گودی و کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی زیاد، احساس خواب آلودگی مفرط، سستی و بی رمقی، لرزش بدن و اعضای آن، کم شدن قدرت حافظه را به دنبال خود دارد، فرد عمل کننده را دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس هم می کند و همه اینها د رابتدا زندگی شخصی و بعد زندگی اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند.

پس تا دیر نشده است بستر یا بسترهای فراهم کننده خودارضایی را جمع کنیم تا از شر این عواقب در زندگی هم محفوظ بمانیم.


همچنین بخوانید : راه های درمان بیماری سوزاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.