پارسی نو / اخبار / ورزشی / جزئیات مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

جزئیات مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه
سوت شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به وقت ایران در روز پنجشنبه ۲۴ خرداد و در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه زده خواهد شد. دوساعت ساعت پیش از این دیدار مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد. دیدار اول جام جهانی ۲۰۱۸ بین روسیه و عربستان در ورزشگاه لوژینکی در شهر مسکو انجام می شود.

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸

طبق گفته مسولان برگزاری قرار است مراسم افتتاحیه‌ ی امسال برخلاف چهار سال پیش که در کشور برزیل برگزار شد، مراسمی ساده برگزار شود و در این مراسم بسیاری از نمایش‌ های محلی با موضوعات مختلف فرهنگ روسیه را به نمایش در خواهد آمد.

در مراسم افتتاحیه، بسیاری از هنرمندان و خوانندگان روسی برای سرگرم کردن جمعیت و خوش‌آمدگویی به تیم‌های کشورهای مهمان، هنرنمایی خواهند کرد. همچنین مراسمی با شکوه، با دقتی بسیار، برای تماشاچیان برنامه‌ریزی شده است.


تاریخ و زمان افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸

همانطور که گفتیم این مراسم در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و دوساعت قبل از دیدار افتتاحیه در ورزشگاه لوژینکی به صورت زنده اجرا خواهد شد. در ابتدای این مراسم بیش از ۵۰۰ رقصنده‌ی محلی، هنرمندان عرصه‌ی ژیمناستیک و نوازندگان محلی متعددی ایفای نقش می‌کنند.

در ادامه، نمایش‌های فرهنگی اجرا خواهد شد و ستاره‌های شناخته شده‌‌ی جهان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. در نهایت، یک آتش‌بازی با شکوه، به مراسم پایان خواهد داد.

این نکته رو باید بدانید که قیمت بلیط برای مراسم افتتاحیه کمی بیشتر از قیمت بلیط برای مشاهده‌ی بازی‌های فوتبال است؛ اما این مراسم می‌تواند برای شما و خانواده‌تان بسیار مفرح باشد.

تاریخ و زمان افتتاحیه جام جهانی 2018


نام ورزشگاه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

محل برگزاری مراسم افتتاحیه ورزشگاه لوژنیکی در شهر مسکو روسیه است. استادیوم لوژنیکی با گنجایش ۸۱ هزار نفر تماشاچی، علاوه بر میزبانی بازی افتتاحیه و فینال، میزبان ۳ بازی اول در مرحله گروهی، یک بازی در یک شانزدهم نهایی و بازی نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ است.

این استادیوم در مجتمع ورزشی لوژنیکی (Luzhniki Sports Complex) در امتداد رودخانه‌ ی مسکو و در فاصله‌ ی ۶ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر واقع شده است. این ورزشگاه در گذشته نیز میزبان مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویدادهای ورزشی و فینال بازی‌های فوتبال بوده است.


شبکه های پخش کننده افتتاحیه جام جهانی 2018

شبکه های پخش کننده افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

غیر از کانال های ماهواره ایی، افرادی که برنامه‌ های رسمی فیفا را روی گوشی‌ های خود نصب کرده‌اند، می‌ توانند این مراسم و مسابقات فوتبال را به صورت زنده از طریق گوشی‌ های هوشمند خود تماشا کنند. در صورتی که علاقه دارید این مراسم را از نزدیک تماشا کنید، باید برای مراسم افتتاحیه بلیط تهیه کنید.

اولین دیدار پس از مراسم افتتاحیه بین روسیه و عربستان سعودی نیز در همین ورزشگاه انجام خواهد شد. بزودی لیستی از کانال ها و شبکه های ماهواره ایی که این مراسم را به صورت زنده پخش خواهند کرد را به شما معرفی خواهیم نمود.

در ایران شبکه های تلویزیونی سه و سه اچ دی و ورزش و همچنین رادیو ورزش به طور مستقیم تمامی مسابقات را پوشش دهند همچنین علاوه بر شبکه های تلویزیونی یاد شده، شبکه های اختصاصی اپلیکیشن هایی نظیر لنز، آنتن، آیو، ورزش و سایر موارد نیز به پوشش این مسابقات بپردازند.

شبکه های تلویزیونی سه و ورزش و جام جم و رادیو ورزش صدا و سیما ایران
==================
کانال آلمانی ARD
ماهواره هاتبرد
فرکانس:۱۱۵۴۱ V-22000
==================
پکیج بئین اسپورت(Bein Sport)
در سه ماهواره هاتبرد – بدر – نایلست
==================
پکیج یورواسپورت با زبان های مختلف
با دو کیفیت HD و SD
ماهواره هاتبرد
فرکانس: ۱۱۲۴۰-V27500 11278-V-27500
==================
کانال های سوئیسی RSI LA2 و SRF
با دو کیفیت HD و SD
ماهواره هاتبرد
فرکانس: ۱۱۵۲۶-H- 27500
==================
کانال آمریکایی ESPN Caribbean
ماهواره تل استار ۱۲
پارامتر فنی + کد BISS این کانال زیبا
فرکانس:۱۲۵۱۵ V 7552 3/4
SID:0385
Biss: 28 4C D2 46 7E 4B 4E 17
==================
کانال لهستانی TVP SPORT
ماهواره هاتبرد
فرکانس:۱۰۷۹۶-V-27500
==================
کانالهای K4 تی آر تی TRT ترکیه
ماهواره ترکست


خوانندگان مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸

دو خواننده مطرح بریتانیایی و روسی قرار است که در مراسم افتتاحیه جام جهانی به اجرای موسیقی بپردازند.

رابی ویلیامز خواننده افتتاحیه جام جهانی روسیه

رابی ویلیامز بازیگر و خواننده بریتانیایی با دوازده آلبوم پرفروش است که با دریافت ۱۷ جایزه بریت یا جشنواره موسیقی بریتانیا رکورددار است. او بعد از این که به عنوان بهترین خواننده دهه ۹۰ انتخاب شد نامش در تالار مشاهیر و افتخارات موسیقی بریتانیا ثبت شد. او در تور خود برای آلبوم Intensive Care موفق به فروش ۱٫۶ میلیون بلیط شده و توانست به کتاب رکوردهای گینس راه یابد.

aida garifullina , آیدا گاریفولینا

اما دیگر خواننده ای که قبل از شروع مسابقه افتتاحیه برنامه اجرا خواهد کرد آیدا گاریفولینا خواننده و بازیگر اپرای روس است. او در سال ۲۰۱۳ و در اولین نقش بزرگ و اصلی خود در سالن بزرگ اپرای سن پترزبورگ در اثر موتزارت «عروسی فیگارو» درخشید و توانست جوایزی را هم به دست بیاورد.

سه ستاره مطرح از عرصه های مختلف روی صحنه خواهند رفت. یکی از این سه ستاره رونالدوی برزیلی است که دوبار توانسته به عنوان بازیکن به مقام قهرمانی در جام جهانی برسد. او به همراه برزیل در سال های ۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان جام جهانی شده است. اما دو ستاره دیگری که قرار است قبل از بازی افتتاحیه برای حاضران در ورزشگاه لوژنیکی اجرا کنند رابی ویلیامز ستاره بریتانیایی موسیقی پاپ و آیدا گاریفولینا خواننده اپرای روس است.

این مراسم در شهر مسکو برگزار خواهد شد که بر اساس کمیته برگزاری جام جهانی، مراسمی ساده خواهد بود که با حضور ژیمناستیک کاران روسی و همچنین رقصنده های ملی این کشور به همراهی آتش بازی و نوازندگان محلی، سعی بر آن شده تا فرهنگ این منطقه کهن به جهانیان معرفی شود.

همچنین بخوانید : برنامه بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.