پارسی نو / ورزش / بیوگرافی ورزشکاران / بیوگرافی کامل علیرضا جهانبخش + لیست افتخارات

بیوگرافی کامل علیرضا جهانبخش + لیست افتخارات

علیرضا جهانبخش , عکس جدید علیرضا جهانبخش , علیرضا جهانبخش عکس
دنیای فوتبال برای اکثر مردم جهان یک دنیای پر از جنب و جوش است و شاید بتوان گفت یکی از ورزشهایی است که هم در بین زنان و هم در بین مردان دارای طرفداران خاص خود است. در هر تیم فوتبالی برخی از بازیکنان دارای مهارتهای خاصی هستند و به همین علت هم در بین عموم دارای طرفدارن مخصوص به خود هستند.

در تیم ملی ایران نیز این قاعده بر قرار است و یکی از بازیکنان جوان و با اخلاق و تکنیکی، علیرضا جهانبخش است که در پست هافبک تیم اجرای بازی دارد. اگر شما هم در مورد زندگی شخصی علیرضا جهانبخش می خواهید بیشتر بدانید یا در مورد افتخارات داخلی و خارجی جهانبخش می خواهید اطلاعاتی داشته باشید، با این مقاله از پارسی نو همراه باشید.


بیوگرافی علیرضا جهانبخش فوتبالیست

نام کامل : علیرضا جهانبخش جیرنده

تاریخ تولد : ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ شمسی ؛ به میلادی : ۱۱ اوت ۱۹۹۳

محل تولد : شهر کوچک جیرنده در استان گیلان

قد : ۱۸۰ سانتی‌ متر

وزن : ۷۸ کیلوگرم

باشگاه کنونی : ای زد آلکمار

شماره پیراهن : ۷

پست : وینگر ، هافبک هجومی

وضعیت تاهل : مجرد

علیرضا جهانبخش جیرنده فوتبالیست محبوب کشورمان است که در ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در گیلان متولد شده است. این بازیکن موفق آغاز فعالیت در ورزش فوتبال را از  بازی در داماش گیلان شروع کرد و در حال حاضر با تیم فوتبال ای‌ زد آلکمار قرارداد دارد و در تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر و هافبک راست بازی می‌کند.

زندگی شخصی او

علیرضا جهانبخش ایرانی است و اگر در مورد اصالت او می خواهید بیشتر بدانید، باید گفت که او اصالتاً از تات‌ های رودبار گیلان است و در جیرنده متولد شده است اما بعد از مهاجرت به قزوین، در آنجا زندگی خویش را ادامه داد.

جهانبخش به عنوان خوش تیپ ترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸

گلهای زده علیرضا جهانبخش , تعداد گلهای علیرضا جهانبخش

سایت فرانسوی “doctissimo” نام هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان، یعنی علیرضا جهانبخش را در بین ۱۰ بازیکن خوش تیپ جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داد و جای تبریک به این بازیکن خوش آتیه کشورمان دارد.

علیرضا جهانبخش به عنوان سفیر برند کلییر

علیرضا جهانبخش سفیر کلییر , بازی های علیرضا جهانبخش در داماش

عکس علیرضا جهانبخش خوش تیپ ترین بازیکن ایران در جام جهانی

جهانبخش مدتی است که برای برند کلییر تبلیغاتی را انجام داده است و در این کار هم موفق عمل کرده است.


افتخارات علیرضا جهانبخش

این بازیکن خوب کشورمان دارای استعداد خوبی در زمینه فوتبال است و در سطح جهانی از او به عنوان استعداد برتر یاد می کنند. در این راستا هم باید گفت که علیرضا جهانبخش در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۴ به عنوان دومین استعداد منحصر به فرد لیگ برتر فوتبال هلند انتخاب شد و در سال ۲۰۱۵ هم وی به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ انتخاب شد. همچنین او در فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ با ۲۱ گل زده آقای گل لیگ هلند شد و به عنوان نخستین بازیکن آسیایی لقب گرفت که در اروپا آقای گل می‌شود.

در ادامه افتخارات علیرضا جهانبخش را در دو بخش فردی و جهانی برای شما مورد بحث قرار داده ایم.

افتخارات فردی علیرضا جهانبخش

  • کسب مقام آقای گل و بهترین بازیکن لیگ هلند فصل: ۱۸–۲۰۱۷
  • دریافت عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: ۱۴–۲۰۱۳
  • به دست آورن عنوان برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
  • دستیابی به برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
  • کسب عنوان بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶

افتخارات جهانی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش همانطور که در ادامه به طور کاملتر شرح داده ایم، جدا از این که در تاریخ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی توانست به عنوان بازیکن ماه آسیا از کنفدراسیون فوتبال قاره کهن دست پیدا کند، در کشور هلند هم توانست جایزه بهترین بازیکن لیگ دسته اول این کشور را از آن خود کند و موفق شد نامزد دریافت جایزه پدیده سال هم شود و یک بار هم موفق شد تا لقب دومین استعداد درخشان رقابت های باشگاهی فوتبال هلند را از آن خود کند. او در فصل اخیر، موفق شد سه بار به تیم منتخب هلند راه پیدا کند و یک بار هم بازیکن هفته شد.

علیرضا جهانبخش در تیم امید , بازی های جهانبخش

ابراز نگرانی بابت خطر حاشیه دار شدن علیرضا جهانبخش در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸

به جرات می توان گفت که علیرضا جهانبخش کاملترین لژیونر در تاریخ فوتبال ایران است. علیرضا جهانبخش در بهمن ماه ۹۶ با دو اتفاق که در کارنامه اخلاقی و در کارنامه بازی او سابقه نداشت، رو به رو شد. یکی از این اتفاقات درگیری او در زمین و دیگری هم تمسخر و دریبل زدن بازیکنان یار تیم مقابل که باعث شد تا خشم مربی تیمش را برانگیزد.

جهانبخش که یکی از یاران کلیدی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ است ، از جمله بازیکنان بدون حاشیه و بدون رفتارهای پرخاشگرانه بوده است که دیدن این گونه رفتارها از او بعید است و ممکن است برای او در آستانه بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، حاشیه هایی را ایجاد کند.

علیرضا جهانبخش از چه زمانی فوتبال را آغاز کرد؟

محل رشد علیرضا جهانبخش تیم داماش گیلان بوده است و در واقع این تیم مجال بروز استدادهایش را برای او ایجاد کرد. او در سن ۱۸ سالگی در سال ۱۳۹۰ اولین بازی خود را در تیم داماش گیلان و در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داد و این بازی هم مقابل تیم مس کرمان انجام گرفت. در مجموع از کل بازی های علیرضا جهانبخش یعنی در ۴۲ بازی، برای داماش او توانست ۱۰ گل به ثمر برساند.


بازی علیرضا جهانبخش در تیم های خارجی

حضور علیرضا جهانبخش در ان.ئی. سی

فصل ۱۴–۲۰۱۳

این بازیکن جوان و خوش آتیه کشورمان، در ۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۲، با باشگاه ان.ئی. سی هلند وارد مذاکره شد و بعد از انجام تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار در او توانست در تاریخ ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به‌طور رسمی به این باشگاه بپیوندد و نخستین بازی خود را در برابر تیم ار.کی. سی والویک انجام داد.

جهانبخش در این تیم هم افتخار آفرینی کرد به طوری که اولین گل خود را در پیروزی ۸–۰ این تیم در مصاف با تیم هارکماس بویز در رقابت‌های جام حذفی فوتبال هلند به ثمر رساند. او در ۱ دسامبر سال ۲۰۱۳ یعنی ۱ آذر ماه سال ۱۳۹۲ هم توانست برای تیمش دو گل به ثمر رساند و در نتیجه گلهای او این تیم توانست به پیروزی ۳ بر ۲ در مصاف با ای‌زی آلکمار در رقابت‌های لیگ برسد.

لیست افتخارات خارجی علیرضا جهانبخش , افتخارات علیرضا جهانبخش در خارج

فصل ۱۵–۲۰۱۴

افتخارآفرینی جهانبخش در سالهای بعد هم برای تیم مورد قراردادش ادامه داشت به طوری که در بازی افتتاحیه لیگ فوتبال هلند او موفق شد یک گل در پیروزی ۳–۱ تیمش در مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون به ثمر برساند. همینطور او در تاریخ ۲۹ اوت دو گل به ثم رساند و دو پاس گل هم در پیروزی ۱ بر ۴  تیمش مقابل تیم هلموند اسپورت انجام داد.

به این ترتیب او در این فصل تعداد ۱۲ گل و ۱۸ پاس گل از خود در کارنامه اش ثبت کرد. و به دلیل همین هم بود که در این فصل او به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند انتخاب شد و موفق شد جایزه گاو طلایی را از آن خود کند. ذکر این نکته مهم است که جهانبخش دومین بازیکن خارجی بود که بعد از کیسوکه هوندای ژاپنی، توانست این افتخار را به دست آورد.

گلهای علیرضا جهانبخش در تیم های خارجی , علیرضا جهانبخش گاو طلایی

شروع فعالیت او در تیم آلکمار

فصل ۱۶–۲۰۱۵

بازی خوب علیرضا جهانبخش باعث شد تا او در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله رسما به تیم ای‌زد آلکمار بپیوندد. او موفق شد تا نامش در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار بگیرد. او در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس موفق شد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود چرا که توانست یک گل و یک پاس گل را ارائه کند. جهانبخش در فصل ۲۰۱۷_۲۰۱۸ و در لیگ هلند بار دیگر موفق شد جایزه بهترین بازیکن ماه هلند را از آن خود کند.

در مورد فعالیتها و پیشنهادات او گفتنی است که علیرضا جهانبخش از باشگاه‌ های ناپولی ایتالیا و لاتزیو نیز پیشنهادهای همکاری داشته‌ است.

فصل ۱۸–۲۰۱۷

در این فصل هم علیرضا جهانبخش توانست به افتخاراتی دست یابد؛ به این طریق که با تأثیرگذاری روی ۳۳ گل به ثمر رسیده تیمش توانست به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ اردیویسه هلند انتخاب شود.

جهانبخش لقب آقای گل را هم در این فصل به دست اورد. چرا که او توانست با به ثمر رساندن ۲۱ گل، به مقام آقای گلی لیگ اردیویسه هلند برسد و تبدیل به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که موفق شد تا در یک لیگ اروپایی به این مهم دست پیدا ‌کند و همچنین به اولین بازیکن آسیایی معروف شد که در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی عنوان آقای گلی را به دست آورد.

فعالیت علیرضا جهانبخش در تیم‌های ملی

حضور جهانبخش در تیم ملی زیر ۲۰ سال

او در سال ۲۰۱۰ در مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا در کشور چین، در تیم ملی دو بازی را به انجام رساند و توانست افتخار قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال جنوب آسیا را به دست آورد.

حضور در تیم امید

جهانبخش در مارس ۲۰۱۵، در مقام کاپیتان برای مقدماتی بازی‌های المپیک به تیم امید دعوت شد و به این ترتیب در این تیم هم سابقه حضور دارد. با حضور جهانبخش، تیم امید موفق شد به مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۶ که در کشور قطر برگزار می شد، راه پیدا کند.

عکس علیرضا جهانبخش خوش تیپ ترین بازیکن جام جهانی

سابقه درخشان حضور جهانبخش در تیم بزرگسالان

جهانبخش در بازی دوستانه ایران در مصاف با مونته‌ نگرو

علیرضا جهانبخش نخستین بازی ملی خود را در تاریخ سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ در مقابل تایلند در بازیهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به انجام رساند و نخستین گل ملی خود را در پیروزی ۳ بر صفر در برابر تیم تایلند در تاریخ ۲۴ آبان ۹۲ به ثمر رساند. این بازیکن توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ فرا خوانده شد.

در ادامه علیرضا جهانبخش در بازیهای مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۸ بعد از رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی در مقابل تیم ملی قطر شد.

علیرضا جهانبخش و اعضای تیم ملی ایران


اعضای خانواده علیرضا جهانبخش

علیرضا دارای دو خواهر و یک برادر است و مادرش خانه دار است و پدرش دارای شغل کشاورزی است.

خانواده علیرضا جهانبخش , عکس خانواده علیرضا جهانبخش , همسر علیرضا جهانبخش

ازدواج علیرضا جهانبخش

چندی پیش عکسی از علیرضا جهانبخش به همراه یک خانمی در شبکه های مجازی منتشر شده که گفته می شد همسر علیرضا جهانبخش است. اما او در واکنش به این عکس، عنوان کرد که این خانم همسرش نیست بلکه خواهرش میباشد. گفتنی است که او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

نام پدر علیرضا جهانبخش , نام مادر علیرضا جهانبخش

بیوگرافی علیرضا جهانبخش خوش تیپ ترین بازیکن ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

علیرضا جهانبخش در لیگ هلند , علیرضا جهانبخش در هلند

علایق جهانبخش : داماش، دوچرخه و دریانوردی

جالب است که همه علایق اصلی ورزشی جهانبخش با حرف «دال» آغاز می شوند؛ عاشق تیم داماش بوده است. در زمان بچگی ورزش دوچرخه سواری را بسیار علاقه داشته است. جهانبخش به دریانوردی و کلا جهانگردی هم علاقه داشته است.

بیوگرافی کامل سردار آزمون رو هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.