پارسی نو / سرگرمی / متن و اس ام اس / مجموعه ای زیبا از عکس پروفایل و متن شب قدر

مجموعه ای زیبا از عکس پروفایل و متن شب قدر

متن شب قدر , متن کوتاه شب قدر , متن برای شب قدر
شب های قدر یکی از مهمترین شب های سال برای ما مسلمانان است که دارای آداب و رسوم خاصی است و عباداتی در آن مستحب است و بنا به روایات معتبر از ائمه در این شب ها سرنوشت انسان تا سال بعد رقم می خورد. امسال هم در شب قدر ۹۷ ما در پارسی نو همراه شما خواهیم بود و برای شما که در نظر دارید تا اس ام اس شب قدر را برای فرد یا افرادی خاصی ارسال کنید، مطالب جدیدی را گردآوری کرده ایم.

در این مقاله متن جدید شب قدر ۹۷ را می توایند در دسته بندی های رسمی و اداری ، التماس دعا و… مشاهده کنید. امیدواریم در این شب ها ما را هم از دعای خیر خود محروم نکنید. از شما دعوت می کنیم تا پایان همراه ما باشید.


متن جدید برای شب های قدر

من از عمق وجود خود خدایم را صدا کردم

نمیدانم چه میخواهی ولی امشب،

برای تو،

برای رفع غم هایت

برای قلب زیبایت

برای آرزوهایت

به درگاهش دعا کردم و میدانم خدا از آرزوهایت خبر دارد

یقین دارم دعاهایم اثر دارد

متن و عکس نوشته پروفایل شب قدر زیبا | اعمال و فضیلت شب های قدر

شب قدر است بیا قدر بدانیم کمی

خانه دل ز گناهان بتکانیم کمی

شعله افتاده به ملک دلم از فرط گناه

دوست را از دل این شعله بخوانیم کمی

هنوز آخرین جمله ی خدا تو گوشم زنگ می زند

از قلب کوچک تو تا من یک راه مستقیم است ؛

اگر گم شدی از این راه بیا

بلند شو،

از دلت شروع کن

و پرواز را بیاموز،

زیرا باید روزی از خودت تا خدا پرواز کنی

این منم بیدار از هول گناه

می کنم بر آسمان شب نگاه

این منم از راه دور افتاده ای

رایگان عمر خود از کف داده ای

این منم در دست غفلت ها اسیر

ای خدای مهربان دستم بگیر

جملات شب قدر , تسلیت شب قدر , شبهای قدر 97


فضیلت و اعمال شب قدر

از پيامبر گرامي اسلام (ص) نيز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرين بر كسي كه به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزيده نشود.

“انس بن مالك” از پيامبر (ص) نقل كرده كه فرمودند: ماه مبارك به شما رو آورده است و در اين ماه شبي است كه برتر از هزار ماه است و هر كس از فيض شب قدر محروم گردد، از تمام خيرات بي‌نصيب مانده است و محروم نمي‌ماند از بركات شب قدر، مگر كسي كه خويشتن را محروم كرده است.

از امام باقر (ع) نيز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: كه اگر خداوند كارهاي مؤمنان را چند برابر نكند به سر حد كمال نمي‌رسند، اما از راه لطف كارهاي نيكوي آن‌ها را چند برابر مي‌فرمايد تا كاستي هايشان جبران شود.

بر اين اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختياري صالحي است كه با عنايت خداوند، بركت يافته و چند برابر مي‌شود.

از حضرت رسول (ص) نيز پيرامون شب زنده داري شب قدر نقل است كه فرمودند: كسي كه شب قدر را شب زنده‌داري كند، تا شب قدر آينده، عذاب دوزخ از او دور گردد.

امام موسي بن جعفر (ع) نيز درباره شب قدر فرمودند: كسي كه در شب قدر غسل كرده و تا سپيده صبح شب زنده‌داري كند، گناهانش آمرزيده مي‌شود.

تمامي اين روايات بر اين مطلب دلالت دارند كه برخي مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتيجه كار خود بندگان است و سرنوشت هر انساني در شب قدر به دست خودش رقم مي‌خورد.

در شب قدر به خواندن دعاهايي از جمله “جوش كبير”، “دعاي افتتاح” و “ابوحمزه ثمالي” سفارش شده زيرا انسان با يادآوري لطف، گذشت، كرم، رحمت و بخشش بي‌پايان خداي مهربان او را در كنار و دستگير خويش مي‌بيند و نور اميد در دلش مي درخشد.


مجموعه ای زیبا از عکس پروفایل و متن شب قدر

اعمال مخصوص شب های قدر

شب نوزدهم :اين شب با عظمت آغاز شبهاى قدر است،و شب قدر آن شبى است كه در طول سال،شبى به خوبى‏ و فضليت آن يافت نمی ‏شود،و عمل در اين شب (شب قدر)از عمل در طول هزار ماه بهتر است،و تقدير امور سال در اين شب صورت‏ می‏گيرد،و فرشتگان و روح كه اعظم فرشتگان الهى است،در اين شب به اذن پروردگار به زمين فرود می ‏آيند،و به محضر امام زمان(عج) می ‏رسند و آنچه را كه براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‏دارند.

و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است: يكى اعمالى كه در هر سه شب بايد انجام داد،و ديگر اعمالى كه مخصوص به هر يك از شبهاى قدر است

اوّل:اعمالى است كه در هر سه شب بايد انجام داد،و آن چند عمل است:

اوّل:غسل كردند.علاّمه مجلسى فرموده‏ بهتر است غسل شب قدر در هنگام غروب آفتاب انجام گيرد،كه نماز شام را با غسل بخواند.

دوم:دو ركعت نماز كه‏ در هر ركعت پس از سوره«حمد»،هفت مرتبه«توحيد»خوانده،و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد،استغفر اللّه و اتوب اليه در روايت نبوى است:كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد،تا آخر خبر. سوم:قرآن مجيد را باز كند و در برابر خود گرفته و بگويد:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكِتَابِكَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِيهِ وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ وَ أَسْمَاؤُكَ الْحُسْنَى وَ مَا يُخَافُ وَ يُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ.

خداى از تو درخواست مى‏كنم به حق كتاب نازل شده‏ات،و آنچه در آن است،و در آن است نام بزرگت‏ترت،و نامهاى نيكوترت‏ و آنچه بيم‏انگيز است و اميدبخش،اينكه مرا از آزادشدگان از آتش دوزخ قرار دهى.


عکس پروفایل و متن شب قدر

ادامه فضیلت و اعمال شب های قدر

سپس هر حاجت كه دارد بخواهد.

اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِيهِ وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ
خدايا به حق اين قرآن،و به حق كسى‏كه آن را بر او فرستادى،و به حق‏ هر مؤمنى كه او را در قرآن ستودى،و به حق خود بر آنان،پس احدى شناساتر از تو به حق تو نيست
سپس ده مرتبه بگويد:

بِكَ يَا اللَّهُ(به ذاتت اى خدا)….،و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ (به حق محمّد)….،و ده مرتبه بِعَلِيٍّ (به حق على)،و ده مرتبه بِفَاطِمَةَ (به حق فاطمه)….،و ده مرتبه بِالْحَسَنِ (به حق حسن)…،و ده مرتبه بِالْحُسَيْنِ (به حق حسين‏)…..،و ده مرتبه بِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (به حق على بن الحسين)….،و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ (به حق محمّد بن على)…..،و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (به حق جعفر بن محمّد )……،و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (به حق موسى بن جعفر)…..،و ده مرتبه بِعَلِيِّ بْنِ مُوسَى (به حق على بن موسى)…..،و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ (به حق محمد بن على)…..، ده مرتبه بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ (به حق على بن محمّد )….،و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ (به حق حسين بن على)…..،و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ (به حق حجّت).

پس هر حاجتى كه دارى از خدا بخواه.

پنجم:حضرت سيد الشهّدا عليه السّلام‏ را زيارت كند.در روايت آمده:هنگامى كه شب قدر مى‏شود،منادى از آسمان هفتم از پشت عرش ندا سر می دهد كه خدا هركه را به زيارت مزار امام حسين عليه السّلام آمده آمرزيد.

ششم:اين شبها (شب های قدر) را احيا بدارد،روايت شده هركه شب‏ قدر را احيا بدارد،گناهانش آمرزيده مى‏شود،هرچند به شماره ستارگان آسمان و سنگينى كوهها و پيمانه درياها باشد.

فضیلت و اعمال شب های قدر

عکس نوشته آیه قرآن برای شب قدر

هفتم:صد ركعت نماز بجا آورد،كه فضليت بسيار دارد و بهتر آن است كه در هر ركعت پس از سوره«حمد»،ده‏ مرتبه«توحيد»بخواند.هشتم:اين دعا را بخواند،

اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَ

سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى

مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ

فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ

الْفَقِيرُ الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِي نَاسِيا لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِكَ

فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لا آيِسا مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ [كُنْتُ‏] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ

شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ

خدايا شام كردم درحالى‏كه براى تو تنها بنده كوچك و خوارى هستم،كه براى خويش سود و زيانى را به دست ندارم،و نمى‏توانم از خود پيش‏آمد بدى را بازگردانم،به اين امر بر خويش گواهى مى‏دهم،و در پيشگاهت به ناتوانى و كمى چاره‏ام اعتراف مى‏كنم،خدايا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست،و آنچه را به من و همه مردان و زنان مؤمن،از آمرزش در اين شب وعده دادى وفا كن، و آنچه را به من عنايت فرموده‏اى كامل ساز،كه من بنده بيچاره،درمانده،ناتوان،تهيدست خوار توام.خدايا مرا فراموش كننده‏ ذكرت قرار مده،در آنچه سزاوار آنم فرمودى،و نه فراموش كننده احسانت،در آنچه عطايم نمودى،و نه نااميد از اجابتت،گرچه مدّت زمانى طولانى گردد،چه در خوشى يا ناخوشى،يا سختى،يا آسانى،يا عافيت،يا بلا،يا تنگدستى،يا در نعمت‏ همانا تو شنونده دعايى.

عکس پروفایل شب قدر زیبا

اين دعا را كفعمى از امام زين العابدين عليه السّلام روايت كرده كه در شب های قدر،در حال قيام و قعود و ركوع و سجود مى‏خواندند،و علاّمه مجلسى فرموده:بهترين اعمال در اين شبها،درخواست آمرزش و دعا است،براى‏ حوايج دنيا و آخرت خود،و پدر و مادر و خويشان،و برادران و خواهران مؤمن،چه آنان‏كه زنده‏اند،و چه آنان‏كه از دنيا رفته‏اند،و خواندن اذكار،و صلوات بر محمّد و آل محمّد عليهم السّلام به هر اندازه كه بتواند و در بعضى از روايات وارد شده:دعاى‏ جوشن كبير را در اين سه شب بخواند.فقير گويد:كه دعاى جوشن كبير را در بخشهاى پيش آورده‏ام.روايت شده كه خدمت‏ رسول خدا صلى اللّه عليه و آله عرض شد:اگر شب قدر را يافتم،از خداى خود چه بخواهم؟فرمود:عافيت. دوّم:اعمال مخصوص هر يك از اين شبها است.


عکس نوشته پروفایل برای شب قدر

عکس نوشته پروفایل برای شب قدر

با خودم میگفتم

که چگونه خواهی بخشید

این شکننده توبه های مکرر را

و نومید میشدم …

اما تو در جانم زمزمه کردی

که کریمی

و با کریمان کارها دشوار نیست …

التماس دعا

غرق گناهم به که روی آورم

نامه سیاهم به که روی آورم

از غم و غصه شده ام زیر و رو

غیر خدایم به که روی آورم

التماس دعا

متن رسمی برای شب های قدر سال ۹۷

شب قدر،

فصل نزول انوار رحماني بر بوستان جانهاي روحاني است.

شب قدر،

آبستن سپيده فلاح و رستگاري انسانهاي دل سپرده به مهر مهربانترين مهربانان است.

شب قدر،

شب حضور روح و ملايك در محضر امام زمان (عج) است.

شب قدر،

شبي است كه در عرصه آن انسان،

ره صد ساله را يك شبه طي مي كند.

جملات کوتاه مخصوص شب قدر

شب قدر،

حاوي نهر نوري است كه در زلال پر بركت آن جان مؤمنان از گناه تطهير مي شود.

پیامک شب قدر , پیامک رسمی شب قدر , پیامک اداری شب قدر

عکس نوشته شب قدر برای پروفایل

شب قدر،

طلايه دار فلاح و رستگاري عارفان عاشق و عاشقان بيدل در بين شبهاي سال است.

شب قدر،

آواي ايمان را در گوش جان مؤمنان به غيب نجوا مي كند.

اشعار زیبا در مورد شب قدر

باز امشب “ليله القدر” خداست

ذکر يارب يارب و ورد دعاست…

گاه استغفار و دل لرزيدن است…

گاه توبه گاه “آمرزيدن” است…

گاه عجز و التماس و هم نياز…

روبه درگاه کريم چاره ساز…

گاه جوشن خوانی شب تا سحر…

بارش باران اشک ازچشم تر…

پس به وقت ابتهال وحال زار…

ياد کن از اين “حقير بيقرار”

التماس دعا

قرآن به سرم بود که امشب شب قدر است

جانم به کفم بود که قربان تو باشم

آیات تو را بر طَبَقِ سینه گذارم

رِحلی شوم و حافظ قرآن تو باشم

امام صادق(ع) میفرماید:
شبِ قَدر، آغازِ سالِ اعمالِ جدیدِ انسان‌هاست، و در این شب، برنامه‌ی سالِ آینده نوشته می‌شود.

امشب خدا بگشود درهای سما را

پیوسته می خواند به خود اهل دعا را

گر پهن کردی ساعتی سجاده ات را

یاد آر یاران و ببرهم نام ما را

شب عفو است و محتاج دعایم

زعمق دل دعایی کن برایم

اگر امشب به معشوقت رسیدی

خدا را در میان اشک دیدی

کمی هم نزد او یادی زما کن

کمی هم جای ما او را صدا کن

بگو یارب فلانی رو سیاه است

دو دستش خالی و غرق گناه است …

و کنون وقت دعاست

وقت شکر از کرم و لطف خداست

وقت عاشق شدن و مهر و صفاست

وقت امید بر قلم عفو خداست

التماس دعا

درد مندیم اى خدا درمان نما

درد بى درما نما ن درمان نما

هر که ارد دست حاجت نزد تو

با ر الهى درد او درمان نما

التماس دعا

انیس قلب خود تنها خدا کن

خدا را در دل شبها صدا کن

ز خوف حق چو اشکی را چکاندی

به حال این رفیقت هم دعا کن…

پیام شب قدر , پیام کوتاه شب قدر , پیام مخصوص شب قدر

عکس نوشته شب قدر برای پروفایل

از غافلان حساب دلم را جدا کنید

حرف و حدیث کهنه خود را رها کنید

چیزی به شب نمانده به خلوت که می روید

قدر است، قدری دل شکسته ی مارا دعا کنید

متن تسلیت شبهای قدر

خدایا:
شاد کن دلی را که گرفته و دلتنگه
بی نیاز کن کسی را که به درگاهت نیازمنده
امیدوارکن کسی را که به آستانت نا امید است
بگیر دستانی که اکنون به سوی تو بلند است
مستجاب کن دعای کسی که با اشک‌هایش تو را صدا می‌زند
حامی اون دلی باش که تنها شده
دست گیر کسی باش که درموندست و رو به آسمونت درازه
با دستهای مهربانت
با چشمهای زیبایت
با تمام قدرت و عظمت و تواناییت

على عاشقترین مرد خدا بود
كه عشقش را میان سجده میدید
جهان در حسرت خواب بهشت است
بهشت هر شب على را خواب مىدید

علی آن شیر خدا شاه عرب

الفتی داشته با این دل شب
شب ز اسرار علی آگاه است

دل شب محرم سر الله است
شب شنفته ست مناجات علی

جوشش چشمه‌ی عشق ازلی
کلماتی چو دُر آویزه‌ی گوش

مسجد کوفه هنوزش مدهوش
ناشناسی که به تاریکی شب

می‌برد شام یتیمان عرب
عشقبازی که هم آغوش خطر

خُفت در خوابگه پیغمبر
آن دم صبح قیامت تاثیر

حلقه در شد از او دامن گیر
دست بر داامن مولا زد در

که علی بگذر از ما نگذر

خیبر چو به دستان علی کنده شد از جا
دیوار به در گفت: علیاً ولی الله

شمشیر دو دم چون به مصاف سپر آمد
در گوش سپر گفت: علیاً ولی الله

اندر شب معراج، علی، مرد شجاعت
در اوج خطر گفت: علیاً ولی الله

یک چشم، گنهکار شد و غیر علی دید
آن چشم دگر گفت: علیاً ولی الله…

گفتم: دعا چیست؟
گفتند: طلب نیاز از بی نیاز
گفتم: التماس دعا چیست؟
گفتند: خوبان را در درگاه خدا واسطه قرار دادن
پس با افتخار می‌گویم:
ای خوبان خدا التماس دعا

به صاحب صفات سمیع و بصیر
کریم خطابخش پوزش پذیر
جهان قعر خواب بدی رفته است
به جای جهان هم تو احیا بگیر

خدایا، به حق شهید شب‌ های قدر
تقدیر ما را محبت و ولایت و پیروی راه مولا علی علیه السلام رقم بزن
آمین

تسلیت شب قدر , تسلیت برای شب قدر , تسلیت شب های قدر

در جوشن کبیر یک عبارتی هست که می‌گوییم:
یا کریم الصفح
معناش خیلی جالب است:
یک وقتی یک کسی تو رو می‌بخشه اما
یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه
یک جوری نگات میکنه که تو می‌فهمی هنوز یادش
نرفته یک جورایی انگار سابقه بدت رو مدام به یادت میاره
ولی یک وقتی یک کسی تو رو می‌بخشه و یک طوری فراموش میکنه
انگار نه انگار تو خطایی رو مرتکب شدی، اصلا هم به روت نمیاره
به این نوع بخشش میگن: صفح
و خدای ما اینگونه است…

زیباترین پیام ها برای شب قدر 

خدایا در این شبهای قدر قدم هایی را که برایم بر می‌داری بر من آشکار کن،

تا درهایی را که به سویم می‌گشایی ندانسته نبندم

و درهایی را که به رویم می‌بندی به اصرار نگشایم …

شبي است که «ليلة البراتش» خوانند:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
و اندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند
چه مبارک سحري بود و چه فرخنده شبي
آن شب قدر که اين تازه براتم دادند

شب قدر،

فصل نزول آيات رحمانی بر بوستان جان‌های روحانی است.

شعر شب قدر , شعر مخصوص شب قدر , ابیات شب قدر

شب قدر،

گاه رويش جوانه‌هاي الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب است.

شب قدر،

بهترين منزلگاه نيايش‌گران سرسپرده به مهر حق است.

شب قدر،

وقت شناخت قدر خويش است.

شب قدر،

بهترين گاه آرايش صحيفه دل مؤمنان به زيور ذکر خداست.

دست مـرا بگير در اين ” بالحسين ” ها

اين دست بر حسين تو يك عمر سينه زد

اونجا که تقدیرمونو مینویسن، زمین نیس که قیدِ زمان و مکان برداره!
اونی که تقدیرمونو مینویسه مث خودمون نیس که فقط یه وقتا برامون وقت و حوصله خرج کنه!
خدا هر لحظه حواسش بهمونه!
تقدیرمون هرجا و هروقتی میتونه نوشته شه یا تغییر کنه.
مناسبتی نباشیم! منتظر تقویم نمونیم برا هرکاری! خدا رو فقط تو شبای قدر و فقط وسط دعاهایی که خیلیامون ترجمشونو بلد نیستیم نبینیم،
از خدا میخوام هر شبمون شب قدر، هر لحظمون لحظه اذان، هر نقطه برامون مسجد و هر فرشی برامون سجاده باشه!
خدا رو محدود نکنیم به مناسبت و به زمان و مکان خاص و به احکام!
خدا رو قد خودش بزرگ ببینیم!
قد خودشم نتونستیم بزرگ ببینیمش ، قد خودمون کوچیک نبینیمش!
حال دلتون خوش رفقا
دعا واس حال و دل و راه هم کنیم
همیشه و همه‌جا

ای ماه سر به مهر
سر از سجده بر ندار
تیغی طمع نمونده که “شق القمر” کند….

شب قدر 🌃
ز مظلوم جهان یادی کن🌸
اولین حاجت خود را🙏🏻
فرج مهدی کن

🍃ڪربــلا
پــــای پـــیــاده
زائـر سـقــا شـدن

کـــاش تـــقـدیــرم،
شــــب قـــدر
از همین هـا پــر شــود…💚

اشعار زیبا در مورد شب قدر

عکس نوشته دعای جوشن کبیر

عکس پروفایل شب قدر

عکس نوشته گیف gif برای شب قدر

عکس نوشته گیف gif برای شب های قدر

عکس نوشته متحرک برای شب قدر

عکس متحرک و گیف برای شب های قدر

دانلود عکس متحرک و گیف برای شب های قدر

پایان مطلب “متن و عکس نوشته پروفایل شب قدر زیبا | اعمال و فضیلت شب های قدر” امیداست مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.


عکس نوشته های مذهبی برای پروفایل

یک دیدگاه

  1. عالییییی و خیلی خوبه ممنون از سايت خوبتون .....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.