پارسی نو / ⚡️ پزشکی و سلامت / رژیم و تغذیه / ۴ نوع ماده غذایی برای تقویت حافظه انسان

۴ نوع ماده غذایی برای تقویت حافظه انسان

تقویت حافظه تصویری , تقویت حافظه در شب امتحان
برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ یکی از عمده ترین سوالاتی است که شما هم حتما با آن درگیر بوده اید. شاید در مقام دانشجو و دانش آموز این سوال برای تان مطرح شده باشد و یا شاید در مقام والدین برای اینکه فرزندان تان در فعالیت هایشان موفق باشند، با این سوال برخورد کرده باشید.

در واقع تقویت حافظه برای درس خواندن از مهمترین سرچ هایی است که کاربران در فضای مجازی به دنبال جواب آن هستند. تقویت حافظه در طب سنتی بهترین روش است که در آن بر مواد غذایی مورد مصرف تاکید زیادی دارند.

و به این ترتیب خوراکی تقویت حافظه تقریبا برای همه در این علم مورد معرفی قرار گرفته اند. البته کتاب تقویت حافظه هم در بازار موجود است که پیشنهاد می کنیم آنها را هم مورد مطالعه قرار دهید.

در این مطلب از پارسی نو درباره روشهای غذایی برای بهبود عملکرد حافظه برای شما بیشتر صحبت کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.


برنامه غذایی برای تقویت حافظه

اگر احساس فراموشی میکنید، ممکن است به علت کمبود خواب یا تعدادی از دلایل دیگر، از جمله دلایل ژنتیکی، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد. با این حال، هیچ شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد.

بهترین منو برای تقویت حافظه و عملکرد مغز آن منویی است که موجب جریان خون خوب مغز شود. چرا که به یاد داشته باشید که هر آنچه برای تقویت حافظه مصرف می کنید ارتباط مستقیمی دارند با آنچه که می خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه کمک می کند تا پیری مغز را به تعویق اندازید، و شواهد روزافزون نشان می دهد غذاهایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای با عملکرد بهتر شناختی، حافظه و هوشیاری رابطه محکمی دارند.


در ادامه لیستی از مواد خوراکی که باعث عملکرد بهتر حافظه شما می شوند را آورده ایم.

خوردن سبزیجات برای تقویت حافظه

این بند را هرگز فراموش نکنید و سبزیجات را در هر وعده غذایی مورد مصرف قرار دهید. دریافت سبزیجات کافی، به ویژه کلم ها، از جمله کلم بروکلی، کلم و سبزیجات برگ سبز تیره، ممکن است به بهبود حافظه کمک کند.

اگر عادت به خوردن سیب زمینی سرخ کرده دارید، توصیه می کنیم که آن را با سبزیجات جایگزین کنید. به خاطر داشته باشید که کلم بروکلی هم یک گزینه عالی برای صرف در وعده های ناهار یا شام است.


مصرف انواع توت ها و گیلاس شیرین برای حافظه

توت ها به ویژه توت های تیره از قبیل تمشک، زغال اخته و گیلاس – یک منبع غنی از آنتوسیانین ها و دیگر فلاونوئیدها هستند که می توانند عملکرد حافظه را افزایش دهند.

لذت بردن از خوردن تعداد انگشت شماری از انواع توت ها برای میان وعده، همراه با غلات پخته شده به عنوان یک دسر غنی از آنتی اکسیدان باعث بهبود عملکرد حافظه شما می شود. شما می توانید این مزایای ذکر شده در مورد خواص توت ها برای حافظه، را از انواع توت ها و گیلاس های به صورتهای تازه، یخ زده و خشک انتظار داشته باشید.


مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به طور مناسب برای حافظه بهتر

اسیدهای چرب امگا ۳، اسید داکوزاگزنئوئیک یا DHA نه تنها برای سلامت مغز ضروری هستند، بلکه می توانند به بهبود حافظه کمک کنند. غذاهای دریایی، جلبکها و ماهیهای چرب – از جمله ماهی قزل آلا، ماهیان آبی، ساردین ها و شاه ماهی – بعضی از بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ به شمار می روند. شما می توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را از روغن ماهی، جلبک دریایی و مکمل های میکروالایزر دریافت کنید.

ماهی را به جای گوشت چند بار در هر هفته برای دریافت یک دوز سالم از مواد مغذی شان، جایگزین گوشت کنید. طعم ماهی قزل آلا را با طعم انواع کلم هادتست کنید، مثلا میان وعده هایی با ماهی ساردین همراه با سبزیجات سالادی برای شام لذت بخش هستند و تقویت حافظه شما را هم به دنبال دارند.

اگر تصمیم گرفتید که ماهی را مورد مصرف قرار دهید، گزینه های دیگر مصرف مواد غذایی و مکمل های غذایی خود را با پزشک یا متخصص تغذیه تان در میان بگذارید تا بدون هیچ گونه عارضه ای و با سلامت کامل مغزی فعال داشته باشید.


مصرف گردو برای تقویت حافظه

گردو یک ماده بی نظیر برای سلامت بدن است و اثر آن به خوبی برای تاثیر مثبت بر سلامت قلب شناخته شده است و همچنین عملکرد شناختی و ذهنی را بهبود می بخشد. سعی کنید در طول روز و به صورت میان وعده از گردو استفاده کنید. مثلا ساندویچ گردو و سبزی بهترین پبشنهاد برای مصرف به عنوان میان وعده است.

گردو برای تقویت حافظه
خوردن گردو برای تقویت حافظه

در پایان باید بدانید که این غذاها فقط برای مغز مفید نیستند، بلکه مصرف آنها سلامت قلب و تمام قسمتهای بدن را حفظ می کند. به یاد داشته باشید که مصرف این مواد غذایی به صورت مداوم می تواند در بلند مدت تاثیر لازم بر سلامت کل بدن را در پی داشته باشند و بر تقویت و بالا بردن ظرفیت ذهنی و بهبود عملکرد حافظه شما اثرگذار باشند.


مقالات مشابه : خواص سیر برای پوست و مو خواص بی نظیر سیاه دانه و  روغن سیاه دانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.