پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی و عکس نیلوفر رجایی فر بازیگر پایتخت ۵

بیوگرافی و عکس نیلوفر رجایی فر بازیگر پایتخت ۵

نیلوفر رجایی فر , بازیگر نقش دختر انگلیسی در پایتخت 5
احتمالا شما هم پس از شنیدن نام نیلوفر رجایی فر به عنوان بازیگر جدید در نقش یک دختر انگلیسی بنام الیزابت در سریال پایتخت ۵ حس کنجکاوی تون برانگیخته شده است تا اطلاعات بیشتری در مورد این بازیگر جوان کسب کنید و پس از جستجوی نام این بازیگر جوان ایرانی به مطلب ما رسیده اید. پس با ما در این مطلب از سایت پارسی نو همراه باشید تا جدیدترین اطلاعات در مورد بیوگرافی نیلوفر رجایی فر را به محض انتشار با شما کاربران عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت


بیوگرافی نیلوفر رجایی فر

نام و نام خانوادگی: نیلوفر رجایی فر

تاریخ تولد: ۱۱ بهمن ماه ۱۳۷۱ (۱۳۷۱/۱۱/۱۱)

محل تولد: تهران

تحصیلات : لیسانس فیزیک و اختر فیزیک از دانشگاه رویال لندن (Physics and Astrophysicist from Royal Holloway University of London)

وضعیت تاهل: مجرد

نیلوفر رجایی فر , نیلوفر رجایی فر بازیگر سریال پایتخت 5

کارنامه هنری نیلوفر رجایی فر

سریال پایتخت ۵  (سیروس مقدم، ۱۳۹۷)

خانواده نقی معمولی در سریال پایتخت پنج پس از مسافرت به کشور ترکیه هنگامی که سوار بر بالن بودند به علت فوت کاپیتان بالن دچار حادثه شدند، اتفاقی که باعث شد بالن آنها به دریا سقوط کند و آنها با امواج خروشان آب به ساحل هدایت شوند، آنها پس از نجات از آن حادثه هولناک به امید رسیدن به شهر شروع به پیاده روی کردند ، غافل از آنکه در کشور سوریه فرود آمدند. در این میان به روستایی رسیدند که تنها یه دختر انگلیسی در آن بود، دختری به نام الیزابت که با اسلحه ره استقبال آنها آمد و پس از صحبت با ریما رامین فر بازیگر نقش هما معلوم شد که او جزو نیروهای داعش بوده است ولی در حال حاضر از آنها جدا شده است و در حال فرار است ، نقش الیزابت دختر انگلیسی سریال پایتخت را نیلوفر رجایی فر بازیگر جوان کشورمان ایفا کرده است.


گفتگوی نیلوفر رجایی فر با خبرگزاری فارس

نحوه آشنایی با گروه آقای مقدم و پیوستنش به سریال پایتخت

رشته تحصیلی من، فیزیک و اختر فیزیک است و در دانشگاه رویال لندن تحصیل کرده‌ام. در لندن تئاتر دانشجویی کار می‌کردم و همیشه پیگیر بازیگری بودم و در دانشگاه محل تحصیلم هم چند نقش کوتاه بازی کرده بودم. در ایران هم چندبار تست بازیگری داده بودم، ولی به خاطر مدت کوتاه اقامتم در ایران نمی‌توانستم در آنها حضور داشته باشم که در نهایت از طریق دوستان که در جریان فعالیت‌های من بود، به کار معرفی شدم و دیداری با آقای محسن تنابنده داشتم. ایشان درباره نقش با من صحبت‌هایی کرد و در نهایت در حالی که سریال کلید خورده بود، من به کار پیوستم.

آیا فصل های قبلی پایتخت را دیده بودید و می ‌دانستید چنین مجموعه پرمخاطبی تولید شده است؟

واقعیتش این است که بخش‌هایی از سریال را دیده بودم، ولی چون آن زمان در ایران نبودم، نتوانسته بودم که مدام پیگیر باشم و بدانم که قصه سریال چیست. اما بلافاصله و بعد از اینکه قرار شد در سریال حضور داشته باشم، تمام قسمت‌ها را طی ۲ شب دیدم و بعد به کار پیوستم.

پس وقتی به بازیگران سریال پایتخت اضافه شدید، دیگر با خانواده نقی معمولی آشنا بودید و می‌ دانستید که ماجرا از چه قرار است.

بله همه را می‌شناختم جز بهتاش که او هم در فصل پنج به کار اضافه شد.

قبل از اینکه جلوی دوربین بروید، می‌دانستید که قرار است نقش یک زن داعشی را بازی کنید؟

کسی که مرا به کار معرفی کرد، گفت که یک نقش بسیار خوب و جذاب است که حتما با ایفای آن دیده می‌شوی و مهم‌تر از همه اینکه ارسطو قرار است عاشقت بشود! (با خنده) و البته من آن زمان نمی‌دانستم یعنی چه که ارسطو قرار است عاشقم بشود! بعد هم در طول کار متوجه شدم و حتی با آقای مصطفی تنابنده هم که صحبت کردم او هم همین را گفت ولی بعدا متوجه شدم که موضوع اصلا عاشقی ارسطو نیست. الیزابت حداقل برای من به قدری لایه‌های شخصیتی جالب و متفاوتی داشت که واقعا خیلی خوشحالم این نقش را ایفا کردم.

عکس بچگی نیلوفر رجایی فر , سن نیلوفر رجایی فر

عکس کودکی نیلوفر رجایی فر بازیگر پایتخت ۵


شما قبل از حضور در مجموعه پایتخت نسبت به داعش و جنایاتش آگاهی داشتید و می‌دانستید که چه می‌کند؟

بله، کاملا. چون زندگی کردن در اروپا داعش را برای شما ملموس‌تر و آشناتر می‌کند.

به خاطر حملات انتحاری و انفجارهایی که روی می‌دهد؟

بله. من در یکی از روزهایی که سر کار می‌رفتم، با خط سیاه قطار، خودم را به محل کار رساندم. وقتی رسیدم متوجه شدم ۱۰ دقیقه بعد در همان جا یک بمب خنثی کرده‌اند و خطر از بیخ گوشم رد شده بود.

پس شما به واسطه زندگی در ایران و اروپا شاید بیشتر از ایرانی‌ها متوجه امنیتی که در کشورمان وجود دارد، باشید و آن را درک کنید.

بله. کاملا همینطور است. من به واسطه اتفاقاتی که در آنجا می‌افتد، بیشتر متوجه امنیت موجود در ایران هستم.

در این مدت با افراد داعشی هم مواجهه داشته‌اید؟

نه به هیچ وجه. فقط در اخبار متوجه شدم و اینکه مثلا در محله کناری یک دختر به داعش پیوست و یا از فلان محله دیگر ۴ پسر به این گروه ملحق شده‌اند. مثلا چندی پیش شنیدم که برادر یکی از دوستان نزدیکم بی‌خبر برای کمک به سوریه رفته بود. او متخصص کامپیوتر بود و البته برای مبارزه با داعش به سوریه رفته بود، ولی کسی نمی‌دانست و او خبری در این زمینه نداده بود.

عکس جدید نیلوفر رجایی فر , بیوگرافی نیلوفر رجایی فر

عکس اینستاگرام نیلوفر رجایی فر


پس شما با این یکباره رها شدن‌ها آشنایی داشتید. اتفاقی که در سریال برای الیزابت می‌افتد و او از طرف همسرش رها می‌شود.

بله. کاملا همینطور است. این موضوع برای من کاملا ملموس است و الیزابت را کاملا حس کردم. الیزابت همیشه یک قسمتی از من خواهد بود. چون با او رنج کشیدم و حتی برایش گریه کردم. من حتی نمی‌دانستم که خط داستانی که الیزابت را پیش می‌برد، چیست و در طول کار و فیلمنامه‌ای که به دست من می‌رسید، متوجه رنج‌هایی می‌شدم که این زن متحمل می‌شد و این دردها باعث شد که من الیزابت را یک شخصیت جدا و مستقل از خودم بدانم.

تجربه کار با آقای مقدم که یک کارگردان کاربلد و مشهور هستند، چطور بود؟

خیلی شیرین و عالی بود و توانستم چیزهای بسیاری از ایشان یاد بگیرم. او به قدری باتجربه است که کار روان پیش می‌رود.

درباره موضوع داعش که به آن اشاره کردید، مردم اروپا و حداقل کسانی که شما آنها را می‌شناسید، نسبت به داعش آگاهی حقیقی داشتند؟

به نکته مهمی اشاره کردید. من تابستان سالی که به ایران برگشتم، یکی از دوستان نزدیکم که اسپانیایی است و ما در لندن باهم آشنا شده بودیم، تصمیم داشت که به ایران سفر کند و من را ببیند. اما اولین نگرانی پدر و مادر او حضور داعش در ایران و نگرانی آنها از این موضوع بود. دوست من هم مدام اخبار و مقالاتی برای آنها می‌فرستاد که متوجه بشوند یکی از جاهایی که داعش هنوز پایش را آنجا نگذاشته، ایران است. آنها به سختی باور کردند که ایران امن است و خطری دخترشان را تهدید نمی‌کند.

واقعیت این است که چون ایران در این منطقه حضور دارد، آنها فکر می‌کنند که در ایران هم داعش حضور دارد و کشور ناامنی است. البته این متعلق به نسل قدیم است و جوان‌ترها بهتر می‌دانند که ایران جای امنی است.

عکس تولد نیلوفر رجایی فر , سریال های نیلوفر رجایی فر

  عکس جشن تولد ۲۵ سالگی نیلوفر رجایی فر


شما در ایران می‌مانید و کار هنریتان را ادامه می‌دهید یا قصد دارید برای ادامه زندگی به اروپا برگردید؟

فعلا در ایران هستم. به واسطه کارم مسافرت زیاد می‌کنم، ولی قصد مهاجرت و ماندن در کشور دیگری را ندارم.

بازخوردهایی که از کار گرفتید چطور بود؟

عالی. سعی می‌کنم تمام نظرات مخاطبان را دنبال کنم. علی‌رغم اینکه خیلی ارتباط خوبی با فضای مجازی ندارم ولی تمام نظرات را دنبال می‌کنم و می‌خوانم و اتفاقا پیگیر نقدهای سازنده هم هستم. مردم ما خیلی مهربان هستند و لطف بسیاری به من داشتند.

کدام یک از نقش‌های پایتخت را بیشتر دوست داشتید؟

تک تک این شخصیت‌ها را دوست داشتم و حتی بازیگران این سریال در زندگی شخصیشان را هم خیلی دوست دارم. هرکدام از آنها به نوعی کمک حال من بودند. یکی از لحاظ تکنیکی، یکی از لحاظ آرامش، یکی اینکه من در سریال خوشحال باشم. همه را مساوی و به یک اندازه دوست داشتم. شیرینی صحبت کردن فهیمه، درستکاری و مهربانی هما، دل مهربان نقی و اینکه در عین حال می‌خواهد بگوید من از همه بهترم. بهتاش و غدبازیِ‌های جوانی‌اش، باباپنجعلی، رحمت و … نمی‌دانم کسی را از قلم انداخته‌ام یا نه.

عکس بازیگر دختر انگلیسی در پایتخت 5

ارسطو چطور؟ او را نگفتید.

ارسطو دیگر گفتن ندارد.(می‌خندد) همه می‌دانند عالی است.

اگر فصل ششم پایتخت ساخته شود در آن حضور دارید؟

آن را باید ببینیم.

عکس نیلوفر رجایی فر بازیگر سریال پایتخت 5 , اینستاگرام نیلوفر رجایی فر

عکس نیلوفر رجایی فر به همراه ریما رامین فر، احمد مهرانفر، محسن تنابنده

هومن حاجی عبداللهی و سارا و نیکا در پشت صحنه پایتخت ۵

عکس الیزابت در سریال پایتخت 5


سیروس مقدم : بازی درخشان [نیلوفر رجایی فر] را در سریال پایتخت ۵ از دست ندهید!

آخرین روزهای سال ۹۶ تلویزیون شاهد برگزاری چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم بود. در حاشیه این مراسم فرزاد حسنی اولین برنامه زنده شبکه نسیم با نام “تلویزیون” را به روی آنتن برد برنامه ای که با محوریت جشنواره جام جم به صحبت با کاندیداهای بخش های مختلف جشنواره می پرداخت و در اولین قسمت از این برنامه سیروس مقدم کارگردان مطرح تلویزیون میهمان حسنی بود که در سوال پایانی برنامه وقتی فرزاد حسنی از او پرسید : بازیگری که دوست دارید مردم با دقت بیشتری در سریال پایتخت ۵ نگاه کنند و خستگی تون رو از تن تون در کرده میدونم همه خوب بودند یک نفر رو بگید من امسال عید به همه بگم به اون نگاه کنند؟

سیروس مقدم در پاسخ گفت: در پایتخت ۵ بازی های درخشانی خواهید دید من یک نفر رو میگم برای اینکه به بقیه بر نخورد ما در واقع یک دختر خانمی جدیدی تو این سریال داریم که نقش یک دختر انگلیسی را بازی می کند

فرزاد حسنی درباره اسم این بازیگر جدید پرسید که سیروس مقدم در فراری رو به جلو اعلام کرد حالا بعدا معلوم میشه اسمش چیه  گفته میشه، ولی من به نظرم چون یه آدم جدید به سریال اضافه شده و فوق العاده نقش اش رو خوب بازی کرده با معذرت از بقیه بچه ها چون میدونم همه خوب هستند من این یدونه رو جدا کردم که قاطی خانواده پایتخت نشه .

فیلم مصاحبه فرزاد حسنی با سیروس مقدم در رابطه با ایفای نقش نیلوفر رجایی فر در سریال پایتخت ۵

یک دیدگاه

  1. نیلوفر واقعا مهشر بود بازی کردنش.واقعا من به شخصه تا زمانی که توی برنامه تلویزیونی نگفته بودن ایرانیه هرکس میگفت باورم نمیشد.استاد زبان انگلیسیه.البته چهرشم شبیه اوروپایهاست.ای ولا داری دختر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.