پارسی نو / ⚡️ پزشکی و سلامت / پیشگیری و بیماری ها / راه های درمان بیماری کبد چرب

راه های درمان بیماری کبد چرب

علائم کبد چرب , درمان کبد چرب با طب سنتی , درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی
پر خوری و اضافه وزن امروزه یکی از معضلات بزرگ جامعه ایرانی تبدیل شده است که بیماری کبد چرب یکی از عوارض آن می باشد. استفاده زیاد از چربی در غذاها و کم تحرک بودن زندگی های امروزی باعث بروز برخی از بیماری ها شده است. کبد چرب علائم مختلفی دارد که بعضی از آن ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد. این بیماری نیز میتواند با عرقیات گیاهی و طب سنتی و اسلامی به سادگی درمان شود.

کبد چرب چیست

کبد چرب انواع مختلفی دارد که ممکن است در افرادی که الکل مصرف می کنند ایجاد شود که البته در کشور ما علت های دیگری دارد که کبد چرب غیر الکلی نامیده می شود. این بیماری در پزشکی حالتی برگشت پذیر از تجمع واکوئول های چربی در سلول های کبدی است که با التهاب کبد مشخص می‌شود.

وجود چربی در کبد طبیعی است اما زندگی کم تحرک در دنیای جدید و استفاده زیاد از غذاهای چرب و فست فود باعث بروز برخی بیماری های از جمله چاقی و کبد چرب می شود. در بسیاری از افراد نیز مصرف الکل باعث بروز این بیماری می شود که نشانه خاصی ندارد اما بعد از رعایت نکردن و پیشروی این بیماری در کبد باعث سوءهاضمه شده و در نهایت منجر به مرگ انسان می‌شود. رسوب چربی در کبد را کبد چرب می نامند.

علائم کبد چرب , درمان کبد چرب با طب سنتی , درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی


علائم کبد چرب چیست

بیماری کبد چرب علائم مختلفی دارد ولی معمولا به صورت اتفاقی با مراجعه به پزشک کشف می شود و در بسیاری از بیماران نشانه ای ندارد اما می توان به چند مورد زیر اشاره کرد :

  • خستگی مزمن
  • دردهایی در ناحیه کبد
  • کاهش وزن یا کم‌اشتهایی
  • ضعف
  • حالت تهوع
  • گیجی، ضعف قوه تشخیص یا مشکل در تمرکز کردن

درمان کبد چرب

برای بهبود کبد چرب راه های مختلفی وجود دارد که بهتر است قبل از درمان این گونه مریضی ها حتما پیشگیری انجام دهید که مهم ترین آن می تواند بهبود در تغذیه و انجام تحرک های بیشتر در زندگی باشد. سعی کنید حتما به پزشک متخصص و خوب مراجعه کنید تا روند درمان شما را بهبود بخشد. در ادامه به درمان کبد چرب با طب سنتی و عرقیات کیاهی خواهیم پرداخت.

علائم کبد چرب , درمان کبد چرب با طب سنتی , درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی


درمان کبد چرب با طب سنتی و تغذیه مناسب

همانطور که میدانید طب سنتی و تغذیه مناسب می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها همچون کبد چرب کمک کند که تعداد آن ها زیاد می باشد و ما در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  1. ۸ تا ۱۰ عدد برگ انجیر معابد را بکوبید سپس با آب سرد مخلوط کنید و بنوشید.
  2. لیمو : آب لیموی تازه حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. مصرف آب لیمو به طور روزانه، سلول های چرب کبد را سم زدایی می کند.
  3. جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز می تواند تاثیر زیادی در کاهش جذب چربی و تری گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد.
  4. نوشیدن دم کرده گل مریم نیز اثربخش است.
  5. زنجبیل و زردچوبه تاثیر مفیدی بر روند بهبود کبد چرب دارد.
  6. از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست فود، انواع شیرینی ها، پیتزا، انواع سرخ کردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدارپرهیز کرده و تا می توانید به جای آنها از میوه های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید.

علائم کبد چرب , درمان کبد چرب با طب سنتی , درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی


درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از آنجا که طبعی سرد و تر دارند موجب کاهش میزان کلسترول خون می شوند و در عین حال به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا ۲ لیوان ازیکی از عرقیات شاه تره، کاسنی و خارشتر یا ترکیبی از آنها می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را به صفر برساند

درمان کبد چرب با ورزش

ورزش در زندگی های کم تحرک امروزی بسیار مهم می باشد و علاوه بر پیشگری به بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله کبد چرب نیز کمک می کند. ورزش هایی مانند یوگا جریان گردش خون در شکم را افزایش می دهد از این رو در بهبود عملکرد کبد موثر است.

علائم کبد چرب , درمان کبد چرب با طب سنتی , درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی

درمان کبد چرب با طب سنتی


همچنین بخوانید :

درمان تبخال لب

درمان یبوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.