پارسی نو / آشپزی / آموزش آشپزی / غذاهای ایرانی / آموزش طرز تهیه میگو پلو

آموزش طرز تهیه میگو پلو

آموزش پخت میگو پلو , طرز تهیه میگو پلو , میگو پلو مجلسی
امروز در سایت پارسی نو برای شما آموزش پخت یک غذا خوشمزه و مقوی را قرار داده ایم. شما با یک آشپزی ساده در خانه می توانید یک غذای مجلسی عالی تهیه کنید. در ادامه مطلب میتوانید طرز تهیه میگو پلو را مشاهده کنید.

مواد لازم جهت تهیه میگو پلو

مواد مورد نیازمیزان لازم
میگو پاک شده۵۰۰ گرم
برنج۱ کیلو
سیر۱ بوته
پیاز۲ عدد بزرگ
سبزی معطر (گشنیز و شنبلیله و شوید)۵۰۰ گرم
دارچین۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
ادویه۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه میگو پلو

برای درست کردن میگو پلو خوشمزه و مجلسی اول برنج را خیس می کنیم و میگو ها را پاک می کنیم و خوب می شوییم یکی از پیازها را به شکل نگینی ریز خرد می کنیم داخل مقداری روغن تفت می دهیم سپس میگو را به آن اضافه می کنیم تا آب میگو کشیده شود زمانی که میگو سرخ شد دارچین را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و بعد آن ها را کنار می گذاریم. سپس گشنیز و شنبلیله را ریز خرد می کنیم بعد یک عدد پیاز را هم ریز خرد می کنیم و به همراه سبزی های خرد شده در مقداری روغن تفت می دهیم و سیر خرد شده را به همراه فلفل و زردچوبه و ادویه به موادمان اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم بعد میگو سرخ شده را به آن ها اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم سپس مقداری نمک به آن ها اضافه می کنیم.

اکنون برنج را که خیس کرده بودیم را آبکشی می کنیم و یک قابلمه مناسب برمی داریم و مقداری روغن کف آن می ریزیم سپس مقداری برنج داخل قابلمه می ریزیم مقداری هم شوید روی آن می ریزیم سپس مقداری از مواد را که آماده کرده بودیم را روی آن می ریزیم و این کار را چند بار تکرار می کنیم و اجازه می دهیم تا حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت کم قرار بگیرد تا برنج خوب دم بکشد بعد از اینکه برنج پخته شد آن را داخل ظرف مناسبی می کشیم. حالا آشپزی شما به پایان رسیده است که می توانید این غذا خوش طعم را تزیین و سپس میل کنید.

همچنین ببنید : طرز تهیه سالاد میگو

آموزش پخت میگو پلو , طرز تهیه میگو پلو , میگو پلو مجلسی

طرز پخت سریع و روش تهیه میگو پلو مجلسی در خانه

آموزش پخت میگو پلو , طرز تهیه میگو پلو , میگو پلو مجلسی

میگو پلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.