پارسی نو / آشپزی / آموزش آشپزی / غذاهای خارجی / آموزش پخت و طرز تهیه پلو بحرینی

آموزش پخت و طرز تهیه پلو بحرینی

آموزش پخت پلو بحرینی , طرز تهیه پلو بحرینی , پلو بحرینی با مرغ
امروز برای شما آموزش آشپزی و پخت یک پلو خوشمزه را قرار داده ایم. این پلو که بحرینی نام دارد هم می توان با ران مرغ و هم با سینه مرغ در منزل تهیه کرد. در ادامه مطلب می توانید طرز تهیه پلو بحرینی را مشاهده کنید.

مواد لازم جهت تهیه پلو بحرینی

مواد مورد نیازمیزان لازم
برنج۳ لیوان
مرغ (ران و سینه)۶ عدد
پیاز متوسط۴ عدد
گردو و خلال بادام۱ لیوان
کشمش پلویی۱/۲ لیوان
پودر لیمو عمانی۱ قاشق غذا خوری
لیمو عمانی درسته۲ عدد
ادویه پلوییبه مقدار لازم
دارچین و زردچوبهبه میزان لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو بحرینی

برای درست کردن پلو بحرینی ابتدا برنج را خوب شسته و خیلی کم نمک بزنید و به مدت ۲ ساعت قبل از پخت خیس کنید. مرغ‌ ها را با مقداری آب ،پیاز و دو عدد لیمو عمانی درسته و مقداری زردچوبه ونمک بگذارید بپزند .البته باید یادآور شد که آب مرغ باید زیاد باشد چرا که برای دم کردن برنج از آب مرغ استفاده می شود. سپس پیازها را پوست کنده و خلال و سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند. سپس پیازهای سرخ شده را به دو قسمت تقسیم کنید، نیمی از آنها را برای پلو و نیمی دیگر را برای تزیین پلو استفاده کنیدنصف پیازها را در قابلمه‌ی موراد نظر برای دم کردن پلو بریزید.

بعد از پخت مرغ‌ها آب آن را جدا کنید و در قابلمه ی پبازها ریخته وبعد ازجوش آمدن برنج را از نمک شسته و در قابلمه‌ی آب مرغ بریزید و بگذارید با حرارت نسبتا متوسط بجوشدتا آب آن تمام شود.سپس قبل از اینکه آن را دم کنید مقداری ادویه ی پلویی و دارچین روی آن بپاشید و پلو را دم کنید. سپس از دم کشیدن پلو،با کفگیر پلو را مخلوط کنید تا ادویه و دارچین با پلو مخلوط شوند.سپس کمی روغن اضافه کنید و دردیس بکشید.

بهتر است پلو را در وسط و مرغها را دور تا دور دیس ومواد را بین مرغ‌ها قرار دهید (کشمش و گردو و خلال بادام را با نیمی ازپیازسرخ شده تفت داده وپودر لیمو عمانی روی آن بپاشید). اکنون آشپزی شما به پایان رسیده است که می توانید غذا خود را تزیین و بعد سرو کنید.

همچنین ببینید طرز تهیه : طرز تهیه بیف استروگانف

آموزش پخت پلو بحرینی , طرز تهیه پلو بحرینی , پلو بحرینی با مرغ

آموزش تهیه و طرز پخت پلو بحرینی سریع و خوشمزه با مرغ

آموزش پخت پلو بحرینی , طرز تهیه پلو بحرینی , پلو بحرینی با مرغ

پلو بحرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.