پارسی نو / آشپزی / آموزش آشپزی / غذاهای ایرانی / آموزش طرز تهیه دمپختک سبزواری

آموزش طرز تهیه دمپختک سبزواری

آموزش پخت دمپختک سبزواری , طرز تهیه دمپختک سبزواری , دمپختک خوشمزه سبزواری
امروز برای شما آموزش آشپزی و پخت یک غذای ایرانی خوشمزه را قرار داده ایم. این دمپختک از غذاهای محلی سبزوار می باشد که شما می توانید این غذا را ساده و سریع در خانه درست کنید. در ادامه مطلب میتوانید طرز تهیه دمپختک سبزواری را مشاهده کنید.

مواد لازم جهت تهیه دمپختک سبزواری

مواد مورد نیازمیزان لازم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سویا۱۵۰ گرم
برنج۳ پیمانه
لپه پخته شده۳۰۰ گرم
لوبیا چشم بلبلی۳۰۰ گرم
عدس۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
زعفرانبه میزان لازم
نمک۱ قاشق غذاخوری
ادویه کاری۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری
دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه دمپختک سبزواری

برای تهیه دمپختک سبزواری ابتدا پیاز را سرخ میکنیم و بعد از طلایی شدن پیاز،کشمش را به آن اضافه میکنیم و تفت میدهیم. سپس زعفران را به آن اضافه كرده و هم میزنیم. وقتی رنگ زعفران درآمد،کمی از مواد را برای تزیین غذا کنار میگذاریم. برای خوشمزه تر شدن غذا، لپه پخته شده و عدس و لوبیا چشم بلبلی پخته شده را به مواد داخل ماهیتابه می افزاییم و تفت میدهیم تا خوب عطر و طعم زعفران را بگیرد. سپس در قابلمه ای جدا برنج به همراه کمی نمک میگذاریم تا جوش بخورد و سپس آبکش کنیم.

در ادامه گوشت و سویا (اگر فقط سویا هست باید پیاز بزرگ تر باشد و بیشتر در مخلوط کن قرار بدهیم) را در مخلوط کن به همراه یک پیاز و کمی زعفران ، کمی نمک ، زرد چوبه ، دارچین و ادویه کاری میریزیم و حسابی چرخ میکنیم. سپس مواد داخل ماهیتابه را که پخته شده و طعم دار شده را در ظرف جدا میریزیم،و شروع به درست کردن کوفته های ریز میکنیم. ب

عد کوفته هایی به اندازه گردو اماده میکنیم و در ماهیتابه سرخ میکنیم. در ادامه کار آب و روغن و کمی زعفران را در قابلمه نهایی میریزیم و کمی برنج سفید آبکش شده میریزیم و بعد هم کمی از مخلوط اماده شده میریزیم(مخلوط پیاز ،زعفران،لپه،عدس،کشمش و لوبیا)و به همین ترتیب برنج و مایع را یک لایه در میان به همراه دارچین میریزیم تا مواد و برنج تمام بشود و در نهایت زعفران باقیمانده را روی آن میریزیم و میگذاریم تا برنج دم بکشد. در نهایت کوفته های ریز را به همراه پیاز های سرخ شده روی غذا تزیین میکنيم، اکنون آشپزی شما به پایان رسیده و حالا غذا آماده سرو است.

همچنین ببینید طرز تهیه : کتلت مرغ ، خورش ماست اصفهانی و خورش هویج

آموزش پخت دمپختک سبزواری , طرز تهیه دمپختک سبزواری , دمپختک خوشمزه سبزواری

دمپختک سبزواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.