پارسی نو / رپورتاژ / ۴ نکته مهم برای عکاسی از لباس ها برای فروشگاه های آنلاین

۴ نکته مهم برای عکاسی از لباس ها برای فروشگاه های آنلاین

۴ نکته مهم برای عکاسی از لباس ها برای فروشگاه های آنلاین

عکس از لباس

با داغ شدن فروش های اینترنتی و دنیای جدید مجازی برای فروش کالا و خدمات نیاز به امکانات عکاسی حرفه ای به میزان چشمگیری در میان بلاگر ها و خصوصا فشن بلاگر ها افزایش یافته است. دنیای صنعتی جای خود را به جهانی مجازی داده که بسیاری از خرید و فروش ها توسط یک دستگاه دیجیتال انجام می­شود. دقیقا شبیه به پول یا همان ارز دیجیتال دنیای مدرن هم به سمت مجازی شدن حرکت کرده است. در اینستاگرم بسیاری از افراد به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و درآمد های میلیونی و یا حتی میلیاردی بدست می­آورند. در این میان اگر شما هم علاقه به ورود به دنیای بلاگری دارید ابتدا باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که در چه کاری مهارت کافی دارید. بسیاری از آنلاین شاپ های اینستاگرام ابتدا تنها از روزمرگی خود فیلم و عکس می­گذاشتند و اکنون به درآمدهای بالایی دست یافته اند که توانسته اند از کاری که به آن علاقه دارند کسب درآمد کنند. یکی از بازارهای داغ این روزهای اینستاگرام بازار فروشندگان لباس و طراحان لباس خلاق ایرانی است.

طرح‌ های جدید و به روز مانتو و سایر لباس‌ها ابتدا در اینستاگرم و آنلاین شاپ‌ها فراگیر می­شود. سپس آنها را در ویترین مغازه ها می­بینیم در واقع اکنون حرف اول را آنلاین شاپ ها می­زنند.

اگر شما هم به فروش لباس به صورت اینترنتی علاقه مند هستید باید بدانید برای این که چند ابزار لازم دارید. این ابزارها را در ادامه توضیح و مورد بررسی قرار می­دهیم و دلیل نیاز به آن ها را نیز شرح خواهیم داد بنابراین تا انتها با ما همراه شوید تا به دنیای بزرگ فروش مجازی و آنلاین شاپ ها بپیوندید.

  1. ابزارهای عکاسی

توجه به این نکته که بسیاری از افراد با دست خالی و گوشی‌های بی کیفیت به درآمدهای بالا رسیده‌اند شاید شما را هم به این فکر بیاندازد که شاید بتوانید با کمترین امکانات به جایی که خیلی ها رسیده اند برسید اما اکنون کمی داستان فرق کرده و با بالارفتن تکنولوژی های موجود خیلی از کسانی که تنها یک گوشی آیفون داشته اند به موفقیتی یک شبه دست یافته اند. با این اوصاف داشتن برخی امکانات عکاسی شما را چندین قدم به جلو پرتاب خواهد کرد.

  1. دوربین عکاسی

یکی از اولین چیزهایی که به آن نیاز خواهید داشت دوربین عکاسی است و البته شما نیاز به یک دوربین بسیار گران قیمت با لنزهای قوی ندارید. یک دوربین متوسط هم کارتان را راه می­اندازد. می­توانید یک دوربین کانن ۲۰۰۰ D  خریداری کنید که برای عکاسی در فضای باز و بسته مناسب به نظر می­رسد و از نظر قیمت هم به نسبت سایر دوربین ها مناسب به نظر می­رسد.

  1. سه پایه

شما نمی­توانید تنها با خرید یک دوربین بدون هیچ تجهیزاتی انتظار عکاسی خوبی داشته باشید. یک دوربین خوب در کنار تجهیزات خوب می­تواند انتظارات شما را برطرف کند.  بنابراین بعضی از این تجهیزات که بیشتر از همه مورد نیازتان است را به شما معرفی خواهیم کرد. شما در ابتدا به یک سه پایه عکاسی که دوربین را روی آن قرار دهید نیاز دارید. سه پایه ها انواع مختلفی دارن و با بالاتر رفتن قیمت‌شان به نسبت کیفیت سه پایه بالاتر می­رود و همچنین برخی امکانات هم به آن اضافه می­­شود. برای مثال برخی سه پایه­ها نگهدارنده موبایل دارند. اما برای شروع نیازی نیست هزینه­ی سنگینی کنید و فقط یک سه پایه معمولی تهیه کنید. می­توانید سه پایه ای بگیرید که به سه پایه رومیزی هم تبدیل شود.

مدلینگ

سافت باکس، اکتاباکس و رینگ لایت‌ها از برخی لوازم نورپردازی هستند. شما برای شروع می­توانید بنا به بودجه خود یکی را خریداری کنید. بیشتر بلاگرهای اینستا از رینگ لایت‌ها استفاده می­کنند. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که رینگ لایت‌ های کوچک برای گوشی موبایل هم تولید شده است که می­توانید برای سلفی گرفتن از نور آن استفاده کنید.

  1. رینگ لایت و نکات مهم در عکاسی استایل با رینگ لایت

زمانی که می­خواهیم یک عکاسی با دقت انجام دهیم و از تمام جوانب کار و رنگ کار یک عکس با کیفیت احتیاج داریم از انواع رینگ لایت های حرفه ای و با کیفیت استفاده می­کنیم. در واقع سایه های تصویر را روشن می­کند و تصویر واضحی از تمام قسمت های کار خواهیم داشت.

استفاده از رینگ لایت روش خاص خود را دارد. رینگ لایت ها قطر های مختلفی دارند و شما باید یک رینگ لایت با قطر مناسب برای کار خود را تهییه کنید. اگر می­خواهید از لباس و استایل عکاسی کنید باید از رینگ لایت بزرگتری استفاده کنید. بهترین کیفیت نور رینگ لایت ها مدلیست که دستساز است و از لامپ های تنگستن معمولی ساخته شده و بیشترین کیفیت نور را به ما خواهد داد و برای عکاسی از پارچه و لباس بهترین مورد خواهد بود. در واقع ما وری احتیاج داریم که حالت و نوع پارچه و رنگ آن را به درستی نشان خواهد داد. دلیل گرد بودن رینگ لایت هم همین عکاسی از تمام جوانب است.

استایل

عکس هایی که می­خواهید از لباس و استایل بگیرید نیاز به رینگ لایت های دستساز دارد. مثل آینه‌هایی که دور تا دور آن را لامپ پوشانده می­توانید با استفاده از ویدیوهای آموزی یک تکه چوب را به همراه تعدادی لامپ به یک رینگ لایت دستساز با کیفیت تبدیل کنید. این رینگ لایت بسیار ارزان قیمت و همچنین حرفه ای است چون در این عکاسی سوژه بسیار بزرگ است و نیاز به عکس با کیفیت و با رنگ درست از آن داریم نمی­توانیم از رینگ لایت های آماده استفاده کنیم بنابراین هزینه و وقت خود را صرف پیدا کردن و خرید رینگ لایت آماده نکنید.

نکته بسیار مهم دیگر در استفاده از رینگ لایت ها در عکاسی استایل داشتن فاصله درست از سوژه عکاسی است. اگر فاصله رینگ لایت بسیار زیاد از سوژه باشد بی شک شما عکس مناسب و با کیفیتی از سوژه نخواهید داشت و سایه‌های مختلفی روی عکس شما وجود خواهد داشت. برای از بین بردن سایه‌ها هنگام عکاسی به این نکات توجه کنید.

برای آن که بتوانید عکاسی خوبی از لباس و استایل داشته باشید و یک فشن بلاگر شوید نیاز دارید متفاوت از بقیه مسیر را پیش بروید و کارهایی انجام دهید که بسیار از افراد از انجام آن سر باز می­زنند و آن‌ها را انجام نمی­دهند و بهانه های مختلفی هم برای انجام ندادن این کارها خواهند داشت.

می­توانید گوشه‌ای از اتاق خود را به اتاق عکاسی از استایل‌هایی که دارید تبدیل کنید. تنها چیزهایی که احتیاج دارید لباس‌های است که برای فروش تهیه کرده‌اید، رینگ لایت دست ساز خود با استفاده از تعدادی لامپ معمولی و در نهایت دوربین عکاسی و یک گلدان سفید رنگ از برگ انجیری. با این روش شما می­توانید به یک فشن بلاگر حرفه‌ای تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.