پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی روزبه بمانی ترانه سرا و خواننده

عکس و بیوگرافی روزبه بمانی ترانه سرا و خواننده

بیوگرافی روزبه بمانی
یکی از هنرمندان جوان و با اخلاق کشورمان روزبه بمانی است که هم شاعر و ترانه سرا و هم خواننده است. گفتنی است که او تجربه بازی در تئاتر و سینما را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

از آنجایی که اشعار روزبه بمانی و صدای او دارای طرفداران خاص خود است ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد زندگی خصوصی روزبه بمانی مطالبی را گرداوری و منتشر کرده ایم. در هیمن مقاله هم می توانید آدرس پیج اینستاگرام روزبه بمانی را هم مشاهده کنید و با فالو کردن این هنرمند در مورد جدیدترین های او مطلع شوید.


بیوگرافی کامل روزبه بمانی

روزبه بمانی یکی از هنرمندان نامی و جوان کشورمان است که در تاریخ ۷ آذر سال ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمده است. او شاعر است و ترانه سرایی هم می کند و از جمله خوانندگان خوش صدای کشورمان هم به شمار می رود.

روزبه فعالیت هنری اش را با بهروز صفاریان شروع کرده است و به عنوان ترانه ‌سرا سابقه همکاری با هنرمندان صاحب نامی را در کارنامه هنری خود دارد. از جمله او با هنرمندان زیر همکاری داشته است : داریوش، گوگوش، منصور، محسن چاوشی، محمد اصفهانی، احسان خواجه ‌امیری، کامران و هومن، محمد علیزاده. فرزاد فرزین، محسن یگانه، مهدی یراحی و کاوه یغمایی

گفتنی است که سبک شعر روزبه بمانی شعر نو و کلاسیک است و از سال ۱۳۷۵ تا کنون به شکل حرفه ای در این عرصه مشغول به فعالیت است.

زندگی خصوصی روزبه بمانی

این هنرمند با اخلاق کشورمان در دهکده المپیک متولد شده است. جالب است بدانید که او در خانواده ‌ای متولد شده و پرورش یافته است که هیچ پیشینه هنری نداشته اند و ظاهرا فقط روزبه به هنر علاقه داشته است. در مورد روزبه باید بدانید که پیش از هنرمند شدن در عرصه ورزش فعالیت داشته است به طوری که او در سنین جوانی فوتبال را به‌طور جدی دنبال کرده است.

دنبال کردن ورزش فوتبال از سوی او به گونه ای بوده است که او عضو تیم جوانان استقلال تهران هم بود و تا اردوی تیم ملی جوانان ایران در فوتبال هم موفق شده است تا رشد کند. اما او فوتبال را ادامه نداد و به ادامه تحصیل فکر کرد و در این راستا در در رشته مهندسی متالورژی مشغول به تحصیل شد. اما در این رشته هم دوام نیاورد و پس از مدتی از تحصیل در این رشته انصراف داد و رشته مهندسی نرم ‌افزار ا برای ادامه تحصیل انتخاب کرد اما متاسفانه این رشته را هم به پایان نرساند. وی در نهایت به رشته ادبیات فارسی وارد شد و فعلا پایان این رشته مشخص نیست!

بیوگرافی کامل روزبه بمانی

فعالیت حرفه ای روزبه بمانی

بمانی از دوران نوجوانی به شعر و ادبیات علاقه داشته است. از بین شاعران او به حافظ و سعدی علاقه داشته است. به مرور زمان این علاقه او رنگی دیگر به خود گرفت و وی به شعر نو علاقه ‌مند شد و به دنبال این علاقه تازه، شروع به مطالعه آثار اخوان ثالث و فروغ کرد. او در سن ۱۸سالگی نخستین شعر خود را در قالب شعر نو سرود. این شعر او تحت تأثیر اشعار سهراب و شاملو نوشته شد و در سن ۱۹ سالگی هم موفق شد تا نخستین ترانه ‌اش را بسراید.

روزبه در سال‌ های فعالیت هنری اش با بسیاری از خوانندگان مشهور ایران همکاری کرده است و این همکاری هم باعث شده است تا چندین بار در نظرسنجی های معتبر به عنوان «بهترین ترانه ‌سرای سال» دست یابد. روزبه از جمله هنرمندانی است که ممنوع الاسم است و به همین دلیل هم در تیتراژ برخی برنامه ‌های تلویزیونی از نام ‌های مستعار «بهزاد بمانی»، «بهروز بمانی» استفاده کرده ‌است و به همین دلیل هم بسیاری از خوانندگانی که از اشعار و ترانه ‌های او استفاده کرده ‌اند، این اجازه را نداشته اند که نام وی را به عنوان ترانه ‌سرا به صورت رسمی بیاورند. او با پشت سرگذاشتن تمام سختی ‌ها در تمام این سال‌ ها، موفق شد در مهر ماه ۱۳۹۷ آلبوم شخصی خود را با نام «کجا باید برم» منتشر کند.


ازدواج روزبه بمانی

در مورد وضعیت تاهل روزبه بمانی باید بدانید که او ازدواج کرده است و متاهل است. در مورد همسر روزبه بمانی اطلاعات خاصی منتشر نشده است.

خوانندگی روزبه بمانی

او خود در مورد هنر خوانندگی اش گفته است که به این هنر هیچ علاقه ای نداشته است و تنها در دوران جوانی وسوسه برخی ترانه‌ ها باعث شده است که به این عرصه کشیده شود. وی در سال ۱۳۸۵ ترانه به نام منو زیر سایه خودت بگیر که از سروده های خودش بود را با همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی اجرا کرد. در سال ۱۳۸۶ تیتراژ برنامه شب شیشه ای با ترانه‌ ای از خودش اجرا کرد. وزبه بمانی پس از زلزله سال ۱۳۹۱ آذربایجان دکلمه آوار را به مردم این استان تقدیم کرد و به این ترتیب با او همدردی کرد.

ترانه های روزبه بمانی

شهرت روزبه بمانی

روزبه بمانی یکی از خوانندگان نامی کشورمان است و بویژه پس از خواندن قطعه کجا باید برم به عنوان تیتراژ و موسیقی متن لاتاری در سال ۱۳۹۶ موفق شد تا به محبوبیت بالایی دست یابد.

حضور روزبه بمانی در تئاتر و سینما

روزبه بمانی علاوه بر خوانندگی در عرصه بازیگری هم وارد شده است. به گفته خودش او در دوران نوجوانی تجربه‌ های زیادی در حوزه هنر تئاتر داشته ‌است و در این راستا در نمایشی به نام «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» همکاری داشته است. این نمایش به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا حداد در ماه شهریور و مهر ۱۳۹۳ با بازی روزبه بمانی در تماشاخانه ایران ‌شهر روی صحنه رفت. جالب است بدانید که این نمایش در سال ۱۳۸۲ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر هم به صحنه رفته بود و پس از آن نیز در کشورهای مختلف به اجرا درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

روزبه بمانی کار در عرصه سینما را هم در کارنامه هنری خود دارد. او در سال ۱۳۹۴ در فیلم سینمایی ناموفق به نام «ربوده شده» همکاری داشت. این فیلم به کارگردانی بیژن میرباقری بوده است و در آن بازیگرانی چون نیکی کریمی به ایفای نقش پرداخته است. در این فیلم سینمایی که دوست و همکار قدیمی روزبه یعنی علیرضا افکاری هم حضور داشت، تعدادی از ترانه ‌های خود را در لابلای فیلم و با صدای خود به اجرا درآمد. وی همچنین چند قطعه برای سریال رقص روی شیشه نیز خوانده است و به این ترتیب با این فیلم سینمایی همکاری داشته است.

عکس روزبه بمانی بیوگرافی

اینستاگرام روزبه بمانی

این روزها بیشتر افراد صاحب نام در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی از طریق شبکه های اجتماعی با هوادارن خود در ارتباط هستند و محبوب ترین اپلیکیشن ارتباطی برای این دسته از افراد، اینستاگرام است چرا که قابلیت بارگذاری عکس و فیلم را دارد و می توانند مخاطبان خود را در زمینه های کاری خود مطلع کنند. روزبه بمانی در اینستاگرام مانند سایر همکاران خود فعالیت دارد. اگر آدرس پیج او را بخواهید باید به roozbehbemaniofficial مراجعه کرده و با دنبال کردن این خواننده جوان و محبوب از جدیدترین ها در مورد او مطلع شوید.


ترانه شناسی روزبه بمانی

آهنگ های روزبه بمانی

آهنگ بازی عوض شده روزبه بمانی در سال ۱۳۹۰

آهنگ خسته شدم روزبه بمانی در سال ۱۳۹۵
آهنگ کجا باید برم روزبه بمانی در سال ۱۳۹۵

آهنگ حالم خوش نیست روزبه بمانی در سال ۱۳۹۶

آهنگ خون بس روزبه بمانی در سال ۱۳۹۶

آهنگ چالوس روزبه بمانی در سال۱۳۹۶

آهنگ خودم خواستم روزبه بمانی در سال ۱۳۹۶

آهنگ بدون تاریخ، بدون امضا روزبه بمانی در سال ۱۳۹۶

آهنگ من حافظم روزبه بمانی در سال  ۱۳۹۷

آهنگ خرقه روزبه بمانی در سال ۱۳۹۷

آهنگ اتفاق روزبه بمانی در سال ۱۳۹۸

آهنگ اسمت که میاد روزبه بمانی در سال ۱۳۹۸

عکس روزبه بمانی

آلبوم های روزبه بمانی

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم سکوت سرد کاوه یغمایی در سال ۱۳۸۶

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم بی خوابی سعید شهروز در سال ۱۳۸۷

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم فصل من هلن در سال ۱۳۸۸

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم باید به تو برگردم خشایار اعتمادی در سال ۱۳۸۹

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم دنیای این روزای من داریوش اقبالی در سال ۱۳۸۹

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم بازی عوض شده علیرضا عصار در سال ۱۳۹۰

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم اعجاز گوگوش در سال ۱۳۹۱

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم تو محکومی به برگشتن خشایار اعتمادی در سال ۱۳۹۱

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم عاشقانه ها احسان خواجه امیری در سال ۱۳۹۱

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم امپراطور مهدی یراحی در سال ۱۳۹۲

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم شخصی فرزاد فرزین در سال ۱۳۹۲

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم پاروی بی قایق محسن چاووشی در سال ۱۳۹۳

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم پاییز، تنهایی احسان خواجه امیری در سال ۱۳۹۳

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم ۳۰ سالگی احسان خواجه امیری در سال ۱۳۹۵

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم معجزه بهنام صفوی در سال ۱۳۹۵

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم آینه قدی مهدی یراحی در سال ۱۳۹۵

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم منشور کاوه یغمایی در سال ۱۳۹۵

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم شانزلیزه فرزاد فرزین در سال ۱۳۹۶

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم شهر دیوونه احسان خواجه امیری در سال ۱۳۹۷

ترانه سرایی روزبه بمانی برای آلبوم به من فرار کن محمدرضا علیمردانی در سال ۱۳۹۸

افتخارات روزبه بمانی

روزبه بمانی برگزیده بخش کارشناسی برترین شعر سال از اولین دوره جشنواره موسیقی ما برای آهنگ نابرده رنج از آلبوم عاشقانه ها در سال ۱۳۹۲

روزبه بمانی  و دریافت تندیس بهترین ترانه ‌سرا از بخش کارشناسی اولین دوره جشنواره موسیقی ما در سال ۱۳۹۲

روزبه بمانی برگزیده بخش مردمی برترین شعر سال از اولین دوره جشنواره موسیقی ما برای آهنگ نابرده رنج از آلبوم عاشقانه ها در سال ۱۳۹۲

روزبه بمانی  و دریافت تندیس بهترین ترانه ‌سرا پاپ از بخش مردمی اولین دوره جشنواره موسیقی ما در سال ۱۳۹۲

روزبه بمانی کاندید دریافت جایزه بهترین ترانه پاپ در بخش کارشناسی از دومین دوره جشنواره موسیقی ما برای سازش از آلبوم امپراطور در ساال ۱۳۹۳

روزبه بمانی و دریافت تندیس بهترین ترانه‌ سرا پاپ از بخش کارشناسی دومین دوره جشنواره موسیقی ما در سال ۱۳۹۳

روزبه بمانی و دریافت جایزه بهترین ترانه پاپ در بخش مردمی از دومین دوره جشنواره موسیقی ما برای ماه ‌عسل از البوم شخصی در سال ۱۳۹۳

روزبه بمانی کاندید دریافت جایزه بهترین ترانه پاپ در بخش کارشناسی از سومین دوره جشنواره موسیقی ما برای پاییز از آلبوم پاییز، تنهایی در سال ۱۳۹۴

روزبه بمانی و دریافت تندیس بهترین ترانه ‌سرا پاپ از بخش کارشناسی سومین دوره جشنواره موسیقی ما ۱۳۹۴ در سال ۱۳۹۴


مطالب مشابه : بیوگرافی زانیار خسروی فرزاد فرزین و بیوگرافی پرویز پرستویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.