پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی و همسرش

عکس و بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی و همسرش

هومن حاجی عبداللهی
یکی از سریال های پرمخاطب این سالها، سریال پایتخت است که تا کنون بر اساس استقبال مخاطبان در ۵ فصل ساخته شده است و همه منتظر ساخت سریال پایتخت ۶ هستند.

یکی از بازیگران سریال پایتخت هومن حاجی عبداللهی است که ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا برای علاقه مندان به این بازیگر بیوگرافی کامل هومن حاجی عبداللهی را منتشر کنیم. در این مقاله می توانید عکس همسر هومن حاجی عبداللهی را هم مشاهده کنید. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی یکی از بازیگران مرد ایرانی به شمار می رود که شاید در رده بندی هنری او را در رده بازیگران کمدی گنجاند. او در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمده است. حاجی عبداللهی علاوه بر بازیگری در عرصه صداپیشگی هم فعال است. او صداپیشه عروسک پنگول است.

حاجی عبداللهی از سال ۱۳۷۳ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه هنر کشورمان فعالیت دارد.

تحصیلات هومن حاجی عبداللهی

از نظر میزان تحصیلات این بازیگر باید بدانید که وی دارای دیپلم ریاضی فیزیک و هنرستان گرافیک رایانه است. وی همچنین دانشجوی انصرافی رشته تئاتر دانشگاه آزاد تهران مرکز در سال ۱۳۷۲ است.


ازدواج هومن حاجی عبداللهی

در مورد وضعیت تاهل هومن عبداللهی باید بدانید که او ازدواج کرده است و متاهل است. او در مورد ازدواجش و در مورد آشنایی با همسرش گفته است که من و همسرم در یک برنامه رادیویی با هم آشنا شدیم و در واقع آن برنامه فضای خوبی برای ما فراهم كرد تا ما با یکدیگر به خوبی آشنا شویم و به خصوصیات اخلاقی هم پی ببریم.

هومن حاجی عبداللهی و زنش
هومن حاجی عبداللهی و همسرش

به این ترتیب ما بعد از آشنایی مان خیلی زود تصمیم گرفتیم تا با هم ازدواج كنیم. او گفته است که من و همسرم در سال ۱۳۸۱ پای سفره عقد نشستیم و سال ۱۳۸۲ هم زندگی‌ مشترک خود را آغاز کردیم.

نام همسر هومن حاجی عبداللهی سلیمه قطبی است. در مورد شغل سلیمه قطبی هم باید بدانید که وی گوینده و مدیر دوبلاژ است. به این ترتیب هومن حاجی عبداللهی و همسرش یک زوج هنری خوب را تشکیل داده اند.

این زوج هنرمند کشورمان دارای یک فرزند پسر هستند. نام پسر هومن حاجی عبداللهی جانان است که به گفته خودش او ۱۰ سال بعد از ازدواج شان به دنیا آمده است.

هومن حاجی عبداللهی و زنش
هومن حاجی عبداللهی و همسرش

هومن گفته است که در طول این سال‌ ها  و در طول زندگی مشترک دو نفره من و همسرم، ما حسابی از زندگی دو نفره خود لذت بردیم و در این زمان به هر جا دوست داشتیم سفر كردیم. او ادامه داده است که  حالا هم با تولد پسرم جانان زندگی سه‌ نفره شیرین تری داریم.

او در مورد علایق کارتونی پسرش گفته است که من صداپیشه پنگول هستم اما پسرم از این عروسک زیاد خوشش نمی آید و به کلاه قرمزی علاقه وافری دارد و به این دلیل هم من سی دی کلاه قرمزی را برای او خریداری کردم!

هومن حاجی عبداللهی و سلیمه قطبی

هومن حاجی عبداللهی و شروع فعالیت هنری

این بازیگر مرد مشهور ایرانی فعالیت در عرصه هنر را از سال ۱۳۷۱ با بازی در تئاتر نصر لال زار آغاز کرد. وی مدت های زیادی در این عرصه فعال بوده است و سپس در سال ۱۳۷۱ با بازی در سریال سیاهی لشکر موفق شد تا وارد تلویزیون شود. وی سپس در سال ۱۳۷۹ با اجرای مسابقه هفته به هفته بعنوان مجری نیز در تلویزیون حضور داشته است و به این ترتیب کار اجرا را در کارنامه خود به ثبت رساند.

هومن حاجی عبداللهی و فعالیت در رادیو

این هنرمند جوان کشورمان به خاطر صدای خاصی که دارد و در رادیو و در عرصه صداپیشگی هم به خوبی فعالیت دارد. وی کار خود را در رادیو از سال ۱۳۷۳ به صورت نیمه حرفه‌ ای در بخش موزیک و نوازندگی ضرب برای قطعات ریتمیک برنامه صبح جمعه با شما آغاز کرد. حاجی عبداللهی از سال ۱۳۷۷ به صورت حرفه‌ ای کار با باشگاه رادیو جوان را استارت زد و در حال حاضر بنا به استعداد هنری و برخوردار بودن از تن صدایی خاص، در قالب نویسنده، کارگردان، بازیگر، گوینده و گاهی سر دبیری نیز فعالیت دارد. گفتنی است که وی در مقطع بسیار کوتاهی عضو انجمن گویندگان جوان به شمار می رفته است.

به شهرت رسیدن هومن حاجی عبداللهی

یکی از نقش های ماندگار هومن بازی او در سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم بوده است. بازی او در این سریال باعث به شهرت رسیدن اش در بین مخاطبان شده است. بنا به گفته های خودش و عوامل ساخت این سریال، قرار نبود که نقش او در این سریال ماندگار شود. قرار بود او تنها در یک قسمت از آن ‌بازیگر مهمان باشد اما به‌ قدری نقش خود را شیرین بازی كرد كه عوامل ساخت سریال پایتخت خیلی زود تصمیم گرفتند که نقش رحمت خروس‌ باز با هنرمندی هومن حاجی عبداللهی را به یكی از نقش های اصلی مجموعه تبدیل كنند.

هومن حاجی عبداللهی و پسرش و همسرش
هومن حاجی عبداللهی و پسرش و همسرش

در مورد هومن حاجی عبداللهی بیشتر بدانید

این بازیگر از جمله بازیگران محبوب کشورمان است. علتش شاید همینی باشد که در ادامه این مقاله از پارسی نو آورده ایم. او گفته است که من سعی کرده‌ ام آنطور که در زندگی شخصی‌ ام هستم جلوی دوربین هم ظاهر شوم و هرگز ماسک و نقاب نزده‌ ام و رفتارم هرگز تصنعی نبوده است.

این بازیگر سریال پایتخت گفته این اگر کسی من را در زندگی اجتماعی‌ ام بشناسد، می‌ تواند شاهدی باشد بر گفته های من که شخصیت من در زندگی خودم هیچ فرقی با شخصیت جلوی دوربین ندارد و ادامه داده است که هرگز نقش‌ آفرینی نکرده‌ ام و خرسندم که مردم نیز من را اینگونه باور کرده‌ اند.

هر هنرمندی از جمله هومن به برخی از همکاران داخلی و خارجی خودش علاقه دارد. حاجی عبداللهی هم در این باره گفته است که بازیگران مورد علاقه‌ ام عبارتند از: آل پاچینو، رابرت دنیرو و در ایران هم با احترام به همه، مهدی هاشمی کارش واقعا حرف ندارد و بازی او را بسیار دوست دارم!

 هومن حاجی عبداللهی در پایتخت

این بازیگر سریال موفق پایتخت گفته است که به خاطر بازی در این سریال کار اجرا را کنار گذاشتم. شاید به جرات بتوان گفت که این روز‌ها فاصله بین حضوِ او در پلاتویی از اجرا و صداپیشگی بسیار زیاد شد و بسیاری از طرفداران این هنرمند این سؤال را دارند که چرا هومن حاجی ‌عبداللهی دیگر در تلویزیون کار اجرا ندارد؟

حاجی ‌عبداللهی در پاسخ به این سوال گفت که: شاید دلیل اول آن خستگی و دغدغه خودم هست و واقعیت آن است که جسته و گریخته کار اجرا را هم انجام می‌دادم و پیشنهاد‌های متنوعی هم برای کار مجری گری داشتم. اما تصمیم گرفتم تا دیگر کار اجرا را کنار بگذارم. در واقع به‌یک‌ باره خیلی خسته شدم و متوجه شدم که خیلی از خودم کار کشیده ‌ام. از طرف دیگر هم با توجه به دغدغه ام در زمینه بازیگری، ترجیح دادم بیشتر رویِ کار بازیگری تمرکز داشته باشم.

هومن رسما گفت که “قصد ندارم دیگر مجری تلویزیون باشم” و به دنبال آن تأکید کرد که: آن زمان که کار اجرای تلویزیونی و صداپیشگی انجام می دادم هر از چندگاهی سعی کردم سری به عرصه بازیگری بزنم، ولی از یک زمان به بعد قرار گذاشتم که کار دیگری نکنم و فقط در زمینه بازیگری فعال باشم، در نتیجه این تصمیم ام به صحنه اجرا بر نمی گردم.

هومن حاجی عبداللهی در خندوانه

این بازیگر مرد مشهور ایرانی در مرود پایتخت ۶ گفت که: من رحمتِ «سریال پایتخت» باقی ماندم، ولی از جزئیات اتفاقات فصل ششم این سریال پر مخاطب هنوز اطلاعی ندارم. ما هم منتظریم تا کار پیش‌ تولید و تولید به جریان بیفتد. هومن ادامه داد که این سریال از جمله کار‌هایی است که مردم همیشه آن را دوست دارند و به همین علت هم اینکه خواسته مخاطبان را برآورده کنیم در واقع یک وظیفه است که بر دوش ما عوامل ساخت این سریال بوده است.

اگر شما هم سریال پایتخت را دیده باشید یقینا از طرفداران آن به شمار می روید. وی در پاسخ به این سؤال که چرا مردم این قدر منتظر سریالی چون سریال «پایتخت» هستند، گفت که: کنار همه فاکتور‌هایی که یک سریال برای مخاطب، دلچسب و دلپذیر می ‌شود، نمایش صمیمیت رفتار و گفتار و توجه به سبک اصیل زندگی ایرانی است. سریال «پایتخت» تصویر درستی از خود ما ایرانی ‌ها را به نمایش می گذارد، به همین علت این سریال به دل مخاطبان نشسته و به دلیل علاقه به آن همواره منتظر ساخت فصل ‌های جدید آن هستند. همه این واقعیت را پذیرفته ایم که واقعاً کمتر اثری مانند سریال «پایتخت» مخاطب را به خود جلب می کند.

حاجی ‌عبداللهی تأکید کرد: وقتی جمعی از هنرمند تلاش می ‌کنند تا مردم را به هر قیمتی نخندانند این اتفاق رخ خواهد داد؛ چون باید پذیرفت که مردم به تفکر طنزآمیز و کمدین فاخر خندیده‌اند! وقتی بتوان بهانه‌ های قشنگ و مناسبی یافت با این هدف که همه کنار هم بتوانند شاد باشند و بخندند، نوستالژی شکل می گیرد. هنرمندان باید به این امر دقت لازم را داشته باشند که در اثرشان به هیچ‌ چیز و هیچ‌ کسی توهین نشود و هر قشری بتواند آن مطالب را ببیند و از دیدن و شنیدن آن بتواند بخندد و نگویند این اثر برای فلان قشر مناسب نیست. این اتفاق رخ می دهد که یک طنز فاخری ساخته می ‌شود که همه از آن استفاده می ‌کنند و از دیدن آن لذت می برند.

هومن حاجی عبداللهی و زنش

وی با اشاره به اینکه مردم تمایل دارند کار‌هایی مانند «پایتخت» ساخته شود و آن را در تلویزیون مشاهده کنند، خاطر نشان کرد: مردم دنبال سریالی مانند سریال پایتخت هستند. هومن اضافه کرد که طبع مردم ما بلند است و خیلی متخصصانه و کارشناسانه سریال خوب را از بد تشخیص می‌ دهند. او گفت که مردم می ‌دانند چه‌کسانی صادقانه برایشان کار می ‌کنند و چه‌ کسانی در آثارشان برای آنها کم می‌گذارند. این بازیگر مطرح کمدی گفت که حقیقتاً مردم همیشه منتظر دیدن سریالی مثل «پایتخت» هستند.

هومن حاجی عبداللهی در نون خ

هومن عبداللهی بعد از بازی در سریال پایتخت موفق شد تا در سریال نون خ هم خوش بدرخشد. او در مورد علت اصلی پذیرش همکاری در سریال «نون خ» گفت در این سریال بازی کردم فقط به خاطر ویژگی ‌هایی است که سعید آقاخانی دارد.

او ادامه داد که: کار با سعید  آقاخانی برای من راحت تر است، او در مورد آقاخانی گفت که وی آدمی است با کمترین ترس ‌ها. سعید آقاخانی از جمله هنرمندانی است که خیلی جسور و با اخلاق است و بدون کمترین اضطرابی کار خود را انجام می ‌دهد. حاجی عبداللهی گفت که من در کنار این آدم بیشتر حالم خوب می ‌شود و واقعا اعتماد به نفس می‌گیرم.

هومن در مورد نقش اش در سریال نون خ آقاخانی گفت که: نقشم در این سریال در مقایسه با سایر سریالها بسیار متفاوت بود و همین تفاوت هم علت دیگری پذیرش این نقش برای من شد و به این ترتیب موفق شدم تا با آقاخانی همکاری داشته باشم. او ادامه داد که فکر می‌ کنم برای هر بازیگر در طول عمر بازیگری ‌اش این امکان فراهم نباشد که بتواند در چنین نقشی ظاهر شود. او گفت که ما باید همیشه به خاطر داشته باشیم که همیشه هم سریال «پایتخت» وجود ندارد و ما باید کارمان را انجام دهیم.

بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی

حاجی عبداللهی در مورد غیبت یک ساله اش پس از ایفای نقش در سریال پایتخت گفت که: این انتخاب خودم بود که در این یک سال در اثری ایفای نقش نداشته باشم. هومن اعتراف کرد که بعد از بازی در کاری مانند پایتخت که به خوبی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، بازی در هر کاری را  قبول نپذیرفتم و منتظر نقش خوب ماندم تا پیشنهادی متفاوت، آن طور که خود متمایل داشتم دریافت کنم و در سریال «ن-خ» این اتفاق برای من پیش آمد و سریال موفقی از آب درآمد.

اینستاگرام هومن حاجی عبداللهی

این روزها شبکه های اجتماعی به محلی برای برقرای تعاملات مردم با همدیگر و با هنرمندان و افراد مورد علاقه شان شده است. در این بین اینستاگرام به محبوب ترین اپلیکیشن تبدیل شده است چرا که در آن می توان عکس و فیلم را بارگذاری کرد و این بهترین امکان برای هنرمندان است تا بتوانند مخاطبان خود را از جدیدترین ترین ها در مورد خود مطلع کنند. هومن حاجی عبداللهی در اینستاگرام دارای یک پیجی به آدرس Hoomanhajiabdolahi بود اما ظاهرا آن را یا حذف کرده است یا به حالت تعلیق درآورده است. وی قبلا در این پیج خود عکس ها و مطالبی از خود و همکارانش را منتشر می کرد.


فیلم شناسی هومن حاجی عبداللهی

فیلم های سینمایی هومن حاجی عبداللهی

بازی هومن حاجی عبداللهی در فیلم سینمایی سامورایی در برلین در سال ۱۳۹۷

بازی هومن حاجی عبداللهی در فیلم سینمایی پیشونی سفید ۳ در سال ۱۳۹۷

بازی هومن حاجی عبداللهی در فیلم سینمایی پیشونی سفید ۲ به کارگردانی سید جواد هاشمی در سال ۱۳۹۶

بازی هومن حاجی عبداللهی در فیلم سینمایی گینس به کارگردانی محسن تنابنده در سال ۱۳۹۳

بازی هومن حاجی عبداللهی در فیلم سینمایی اختاپوس در سال ۱۳۹۰

بازی هومن حاجی عبداللهی در فیلم سینمایی چند می گیری گریه کنی در سال ۱۳۸۴

سریال های تلویزیونی هومن حاجی عبداللهی

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی پایتخت ۲ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۲

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی پایتخت ۳ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۳

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی پایتخت ۴ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۴

بازی هومن حاجی عبداللهی در مستند امام هدایت

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی آقا و خانم سنگی در سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی بیمار استاندارد به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۵

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۶

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۷

بازی هومن حاجی عبداللهی در مینی سریال تلویزیونی  دختر گمشده به کارگردانی به احمد کاوری در سال ۱۳۹۷

بازی هومن حاجی عبداللهی در سریال تلویزیونی نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۸

اجراهای هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه مسابقه تلویزیونی «در صد ثانیه»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه مسابقه تلویزیونی «جام طلایی»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه مسابقه تلویزیونی «مار و پله»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه مسابقه تلویزیونی «پشت خط»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه مسابقه گوی طلایی

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه تلویزیونی «مثلث»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه تلویزیونی «جشن رمضان ۹۳»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه تلویزیونی «راه شب» یا «ساعت ۲۵»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه «جمعه تعطیل نیست»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای ویژه برنامه «ب مثل بهار»

هومن حاجی عبداللهی و اجرای برنامه جنگ «بهار باش»

 هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در رنگین‌کمان (صداپیشه پنگول)

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در فیلم سینمایی «پنگول» یا «شهر گربه‌ها» (صداپیشه پنگول)

هومن حاجی عبداللهی در پایتخت

کارهای صداپیشگی هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در عصر یخبندان ۳ در نقش باک

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در باب ‌اسفنجی شلوارمکعبی در نقش باب اسفنجی

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در شرک ۱ در نقش شرک

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در رئیس مزرعه در نقش مایلز / پیتزا فروش ‌ها

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در خوش قدم در نقش شاهین

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در ملاقات با رابینسون‌ ها در نقش جوانی پدربزرگ

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در آواتار: آخرین بادافزار در نقش پدر ساکا/شاه باسیکسن

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در هیولاها علیه بیگانگان در نقش دکتر سوسکه

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در پنج بچه و شنی در نقش شنی

هومن حاجی عبداللهی و صداپیشگی در دنیای وحش در نقش سنجاب باغ وحش

هومن حاجی عبداللهی و کارهای کمدی

حضور هومن حاجی عبداللهی در برنامه خنداننده برتر

جوایز و افتخارات هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی در سی و هفتمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر «ایران دو» موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نمایش «تناسخ سه تا سی و پنج تومن» دریافت کند.

هومن حاجی عبداللهی و کارهای کمدی


مطالب مشابه : بیوگرافی جواد رضویان شاهرخ استخری و بیوگرافی شیلا خداداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.