پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان

عکس و بیوگرافی سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان

بیوگرافی سعید آقاخانی
یکی از بازیگران و کارگردانان محبوب کشورمان، سعید آقاخانی است. سعید آقاخانی بازیگر است و سعید آقاخانی کارگردان هم هست. اگر به اینستاگرام سعید آقاخانی مراجعه کنید در مورد فعالیت های بازی و کارگردانی او اطلاعات به روزی را دریافت خواهید کرد.

سعید آقاخانی در نون خ هم بازیگر بود و هم کارگردان و این سریال هم با استقبال خوبی مواجه شد. در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل سعید آقاخانی مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم از جمله در مورد سعید آقاخانی و همسرش می توانید در همین مقاله مطالبی را دنبال کنید.


بیوگرافی کامل سعید آقاخانی

سعید آقاخانی یکی از بازیگران طنزپرداز و یکی از کارگردانان و نویسندگان موفق کشورمان است که در تاریخ ۴ اسفند سال ۱۳۵۰ در بیجار استان کردستان به دنیا آمده است. وی از سال ۱۳۷۲ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه سینما و تلویزیون مشغول به کار است و در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی زیادی ایفای نقش کرده است و یا نویسندگی و کارگردانی آنها را به عهده داشته است. اغلب فیلم ها و سریال ها به کارگردانی و یا با بازی و نویسندگی او با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده است. این بازیگر اصالتا کرد بوده و دارای خانواده ای هشت نفره بوده و خودش هم فرزند چهارم خانواده است.

تحصیلات سعید آقاخانی

این هنرمند خوب کشورمان دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه تهران است.

تحصیلات سعید آقاخانی

شروع به کار سعید آقاخانی

آقاخانی پس از مطرح شدن به عنوان یک بازیگر حرفه ‌ای در عرصه تئاتر، از سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی پرواز ۵۷ به کارگردانی مهران مدیری موفق شد تا تجربه کار جلوی دوربین را هم کسب کند و به این ترتیب فعالیت خود را به عنوان بازیگر و نویسنده ادامه داد.

آقاخانی از جمله هرمندان موفق در عرصه سینما هم هست و در این زمینه باید بدانید که او فعالیت سینمایی خود را در قالب بازیگر از سال ۳۸۸ با بازی در فیلم بعد از ظهر سگی شروع كرد.

سعید آقاخانی به عنوان نویسنده و کارگردان

این بازیگر مرد مشهور ایرانی از جمله نویسندگان موفق کشورمان هم به شمار می رود. او فعالیت در این عرصه را با نویسندگی فیلمنامه و از سال ۱۳۸۴ با سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران آغاز کرد. سپس در چند کار در قالب بازیگردان مشغول به فعالیت شد و با سریال عید امسال در سال ۱۳۸۸ به عنوان کارگردان حرفه فعالیت خود را استارت زد.

به شهرت رسیدن سعید آقاخانی

شاید به جرات بتوان گفت که بیشتر شهرت سعید آقاخانی بر می گردد به نقش آفرینی او در مجموعه طنز ساعت خوش در سال ۱۳۷۲ که در این مجموعه به کارگردانی مهران مدیری وی در قسمت سعید و خان دایی جان و آهنگ معروف سلام سلام صدتا سلام، خان دایی جان خان دایی جان توانست تا برای خود در بین مخاطبان جایی را باز کند.

عکس قدیمی رضا عطاران و سعید آقاخانی
عکس قدیمی رضا عطاران و سعید آقاخانی

ازدواج سعید آقاخانی

در مورد وضعیت تاهل سعید آقاخانی باید بدانید که او متاهل بوده و ازدواج کرده است. اگر می خواهید بدانید که نام همسر سعید آقاخانی چیست باید بدانید که نام وی گلرخ حقیقی است. همسر او اهل شیراز است.

این بازیگر مرد مشهور ایرانی دارای دو فرزند دختر است. نام دختران سعید آقاخانی دریا و خورشید آقاخانی است. در مورد دریا آقاخانی و خورشید آقاخانی اطلاعات خاصی منتشر نشده است اما از بس که آقاخانی به دخترانش علاقه دارد، گفته است که نمی خواهد هیچ وقت داماد دار شود.

سعید آقاخانی در سریال نون خ

اگر مخاطب سریال نون خ به کارگردانی و بازی سعید آقاخانی بوده باشد متوجه شده اید که این سریال با مضمون طنز اجتماعی در شهر زیبای کردستان ساخته شده است و همین هم برای بسیاری جای سوال داشت که چرا در تهران این سریال ساخته نشد؟

آقاخانی در پاسخ به این سؤال که چرا این ریسک را را کرده و در شهر دیگری غیر از تهران سریال پر مخاطب نون.خ را ساخته است  گفت که: فکر نمی‌کنم بنا به این که من کرد هستم ساخت این سریال در کردستان برای من کار سختی می بود، اما اعتراف می کنم که می‌دانستم این کار سختی ‌های خود را  به همراه دارد.

وی ادامه داد که بسیار تمایل داشتم لوکیشن کردستان را برای ساخت این کار انتخاب کنم، چراکه علاوه بر بکر بودن این منطقه، کار کردن با آدم ‌های ساده این منطقه هم فضای بهتری را برای ما فراهم می ‌کرد و باید به این نکته اشاره کنم که از ابتدا در مورد این موضوع فکر کردم که این سریال را در  استان کردستان بسازم و این نکته هم برای من حایز اهمیت خاصی بود چرا که تصور می ‌کنم همه‌ چیز تهران در فیلم ها و سریال های ساخته شده پیشین لو رفته و این شهر دیگر خیلی بافت زیبایی ندارد به صورتی که بتوان در آن سریال ساخت. او گفت که من معتقدم به نوعی قصه ‌پردازی در تهران خیلی سخت شده و به تکرار رسیده است.

سعید آقاخانی در سریال نون خ

احتمالا شما هم می دانید که سریال شب عید به کارگردانی سعید آقاخانی هم در شهر مشهد ساخته شده است. وی در این مورد گفت که سریال “شب عید” را هم به همین دلیلی که پیشتر اشاره کردم در مشهد ساختم. در کل بر این اعتقاد هستم که کار در تهران راحت ‌تر است، اما این یک واقعیت است که زیبایی شهرهای دیگر ایران را تهران ندارد!

این هنرمند محبوب کشورمان ادامه داد که: مخاطبان تلویزیون می بایست آداب و رسوم فرهنگ ایرانی را مشاهده کنند و فکر می‌کنم این اتفاق در  سریال”نون.خ” صورت گرفت.

آقاخانی در این سریال هم بازیگر بود و هم کارگردان و در این مورد گفت که دوست دارم در یک کار یا کارگردان باشم یا بازیگر و واقعا مدیریت‌کردن این دو کار دشواری است، او گفت: در این سریال نخستین بار بود که در کار به کارگردانی خودم بازی هم می‌ کردم و به طبع یک مقدار سخت بود؛ چرا که من این‌ طور نمی‌ بینم که در حرفه بازیگری خودت یک نقش را طراحی کنی و برای نوع بازی خودت هم به ‌تنهایی تصمیم بگیری!

بازیگر نقش نورالدین خانزاده در سریال نون خ ابراز کرد: چنانچه کار خوبی به من پیشنهاد شود، در آثار سایر کارگردانان تلویزیون هم بازی می کنم. آقاخانی در این مورد گفت ولی اگر با پیشنهاد خوبی برای بازی نداشته باشم، آن کار را نمی‌پذیرم. این بازیگر مرد کمدی ایران گفت که اگر نقش خوبی به من پیشنهاد شود، ژانر آن نقش برایم فرقی ندارد و باید اشاره کنم که کار در عرصه های سینما و تلویزیون هم برای من دارای اهمیت خاصی نیست و برای من  مهم این است که کار خوبی را برای مخاطب ارائه دهم. من در تلویزیون منتظرم تا یک نقش خوب به من پیشنهاد شود و آن را بازی کنم.

این بازیگر محبوب ایرانی گفت که تا به‌ امروز موقعیت مناسبی برای ساخت سریال اجتماعی در تلویزیون نیافته ام و اگر چنین اتفاقی برایم پیش بیاید، حتماً سریالی را برای مخاطبان تلویزیون می سازم. او به حق اشاره کرد: زندگی‌ در دوران کنونی واقعا سخت شده است و بدون شعار می گویم که بسیار تمایل دارم تا تمام تلاشم را کنم و در نتیجه لبخندی بر روی لب مردم بنشانم.

سعید آقاخانی و بهرام افشاری

جوایز و افتخارات سعید آقاخانی

او تا کنون موفق شده است تا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم خداحافظی طولانی شود.

یکی از افتخاراتی که او دارد و برای جامعه هم بسیار مفید بوده است، آن است که وی در عرصه مبارزه با اعتیاد و ترک اعتیاد بیش از ۱۰ سال است که فعالیت دارد و اقدامات او باعث شده است تا افراد معتاد زیادی به زندگی برگردند و بهبودی کامل بیابند.

دوستان نزدیک سعید آقاخانی

آقاخانی گفته است که محسن تنابنده، امیر جعفری، علی شام بیاتی و امیر غفارمنش از جمله بهترین دوستان من به شمار می روند. وی اشاره کرده است که در دوران دانشجویی با رضا عطاران هم خوابگاهی بوده است و وی هم از جمله رفقای آقاخانی به شمار می رود.

اینستاگرام سعید آقاخانی

اغلب هنرمندان از طریق شبکه های اجتماعی با هواداران خود در ارتباط هستند. یکی از پرطرفدارترین شبکه ارتباطی برای هنرمندان، اینستاگرام است چرا که امکان انتشار عکس و فیلم در آن وجود دارد. سعید آقاخانی در اینستاگرام فعال است و پیجی به آدرس saeedaghaakhani دارد که می توانید به آن مراجعه کرده و با فالو کردن آن ضمن دیدن جدیدترین عکس های سعید آقاخانی از تازه های هنری او هم مطلع شوید.

سعید آقاخانی در نون خ


فیلم شناسی سعید آقاخانی

فیلم های سینمایی سعید آقاخانی

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۹۸

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی زنبور کارگر به کارگردانی افشین صادقی در سال ۱۳۹۸

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی قسم به کارگردانی محسن تنابنده در سال ۱۳۹۷

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی ماهی و برکه به کارگردانی علی براتی در سال ۱۳۹۷

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۷

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی حمال طلا به کارگردانی تورج اصلانی در سال ۱۳۹۷

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زند حقیقی در سال ۱۳۹۶

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی کامیون به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال ۱۳۹۶

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی پیلوت به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان در سال ۱۳۹۶

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی یک کیلو و بیست و یک گرم به کارگردانی رحیم طوفان در سال ۱۳۹۵

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی آباجان به کارگردانی هاتف علیمردانی در سال ۱۳۹۵

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی اروند به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سال ۱۳۹۴

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن در سال ۱۳۹۳

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی من دیه­ گو مارادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی در سال ۱۳۹۳

سعید آقاخانی و کارگردانی فیلم سینمایی لامپ ۱۰۰ در سال ۱۳۹۳

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی ضد گلوله به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۹۰

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی هر چی خدا بخواد به کارگردانی نوید میهن دوست در سال ۱۳۸۹

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی پیتزا مخلوط به کارگردانی حسین قاسمی جامی در سال ۱۳۸۹

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی سگی به کارگردانی مصطفی کیایی در سال ۱۳۸۸

بازی سعید آقاخانی در فیلم سینمایی کلید ازدواج به کارگردانی داود موثقی در سال ۱۳۷۶

اینستاگرام سعید آقاخانی

سریال های تلویزیونی سعید آقاخانی

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۷

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی شب عید به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۷

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی بیمار استاندارد به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۴

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی دیگری به کارگردانی احمد کاوری در سال ۱۳۹۳

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی روزهای بد به در به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۳

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی خروس به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۱

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی دزد و پلیس به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۱

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی نقطه سر خط به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۰

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی خوش نشین ها به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۹

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی راه در رو به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۹

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی زن بابا به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۹

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی چاردیواری به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۸

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی عید امسال  به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۸

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا به کارگردانی مهدی مظلومی در سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۸۶

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۸۴

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی من یک مستاجرم به کارگردانی پریسا بخت آور در سال ۱۳۸۳

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی کمربندها را ببندیم به کارگردانی مهدی مظلومی در سال ۱۳۸۳

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی ماجراهای تقی خان به کارگردانی مرضیه محبوب در سال ۱۳۸۳

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی کلانتر (اپیزود ستاره من) به کارگردانی محسن شاه محمدی در سال ۱۳۸۲

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی پشت کنکوری ها به کارگردانی پریسا بخت آور در سال ۱۳۸۱

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی قصه های شبانه به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۱

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی پلیس آسمانی به کارگردانی فرشته صدر عرفایی در سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۱

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی خانه آرزوها به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۸۰

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی داستان یک شهر – فصل دوم به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۸۰

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی کاشانه به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۷۸

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی چشم به راه به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۷۷

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی مجتمع مسکونی فرخ و فرج به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۷۷

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی جادوی مهتاب به کارگردانی بهمن زرین پور در سال ۱۳۷۶

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی گالری ۹ به کارگردانی غلامرضا رمضانی در سال ۱۳۷۶

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی همه فرزندان من به کارگردانی محمد دستگردی در سال ۱۳۷۶

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی سلام، سلام به کارگردانی سید علی سمنانی در سال ۱۳۷۵

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی خانه به خانه به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۱۳۷۵

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی سال خوش به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۴

بازی سعید آقاخانی در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۳

بازی سعید آقاخانی در سریال تلویزیونی پرواز ۵۷ به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۲

دختران سعید آقاخانی

فیلم های تلویزیونی و ویدئویی سعید آقاخانی

نویسندگی و اجرای فیلم مستند جهت به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۵

نویسندگی و بازی در فیلم هفت خط به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۲

سعید آقاخانی و نویسندگی فیلم نیش به کارگردانی مجید صالحی در سال ۱۳۹۱

بازی سعید آقاخانی در فیلم جوجه تیغی ها به کارگردانی حسین تبریزی در سال ۱۳۸۹

بازی سعید آقاخانی در فیلم میش به کارگردانی مجید صالحی در سال ۱۳۸۸

بازی سعید آقاخانی در فیلم روز اردو به کارگردانی حسین قناعت در سال ۱۳۸۷

نویسندگی و بازی سعید آقاخانی در فیلم هندوانه شب یلدا به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۶


مطالب مشابه : علیرضا طلیسچی علی لهراسبی و بیوگرافی سیروان خسروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.