پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی محمدرضا فروتن بازیگر

عکس و بیوگرافی محمدرضا فروتن بازیگر

بیوگرافی محمدرضا فروتن
یکی از بازیگران مرد مشهور ایرانی که دارای طرفداران زیادی هم هست، محمدرضا فروتن است. هر فیلمی که وی در آن ایفای نقش کرده است مخاطبان را به خود جلب کرده است.

وی از جمله بازیگرانی است که بیش از سه دهه است که جزو ستارگان سینمای ایران به شمار می ورد. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل محمدرضا فروتن مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. در این مقاله عکس همسر محمدرضا فروتن را منتشر کرده ایم و آدرس اینستاگرام محمدرضا فروتن را هم درج کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن یکی از بازیگران مرد مشهور ایرانی است که در تاریخ ۷ دی سال ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمده است. او هم بازیگر و هم صداپیشه و خواننده است. این بازیگر از سال ۱۳۷۳ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه هنر کشورمان مشغول به فعالیت است.

وی از جمله بازیگرانی است که در فیلم کارگردان‌ های معروف و بزرگی از قبیل مسعود کیمیایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد و… ایفای نقش کرده است و تا کنون موفق شده است تا از جشنواره ‌های مختلف جایزه هایی مبنی بر بهترین بازیگر مرد را دریافت کند. او یکی از داوران جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۶ بود.

بیوگرافی محمدرضا فروتن

تحصیلات محمدرضا فروتن

در مورد میزان تحصیلات محمدرضا فروتن باید بدانید که او دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته روانشناسی بالینی است. وی از دانشگاه آزاد مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده است. او گفته است که تحصیل در این رشته بسیار به من کمک کرد و در این رشته بود که دریافتم فقط جسم نیست که نیاز به رسیدگی دارد و بلکه باید به روح و درون هم توجه لازم را داشت. به این صورت است که می توانیم انسانهای موفقی باشیم.

او گفته است که پس از فراغت از تحصیل هم تلاشم آن بوده است تا همیشه در این حوزه کتابهایی را مطالعه کنم و روحم را تغذیه کنم.

البته فروتن گفته است که من به ادبیات هم علاقه داشته ام اما از آن دور بوده ام و در نظر دارم تا به ادبیات هم نزدیک شوم. او گفته است من به جلسات مثنوی خوانی علاقه زیادی دارم و می خواهم روی سعدی هم مطالعاتی داشته باشم.


ازدواج محمدرضا فروتن

در مورد وضعیت تاهل این بازیگر باید بدانید که او ازدواج کرده و متاهل است. او در سال ۱۳۸۰ ازدواج کرده، نام همسر محمدرضا فروتن سحر ابراهیمی ثابت است.

خانواده محمدرضا فروتن

فروتن تنها پسر خانواده است و برادری ندارد. او دارای چهار خواهر است. اطلاعات بیشتری در مورد خانواده او در دسترس نیست.

همسر محمدرضا فروتن
عکس و محمدرضا فروتن و همسرش سحر ابراهیمی ثابت

محمدرضا فروتن چگونه بازیگر شد؟

در مورد این که محمدرضا چگونه بازیگر شده است باید بدانید که او گفته است: اوایل دهه ۷۰ به واسطه یكی از دوستانم که اكبر اصفهانی نام دارد و عكاس فیلم ها و سریال ها بود به بهرام کاظمی کارگردان معرفی شدم. کاظمی برای ایفای نقش كوتاهی در فیلم خود به دنبال یك بازیگر تازه كار بود که من به او معرفی شدم.

پس از اجرای اولین پلان فیلم هدف در سال ۱۳۷۳ و بروز استعداد هنری اش مورد تشویق كاظمی قرار گرفت و به دنبال این تشویق ها در كلاس های آزاد بازیگری شرکت کرده و زیر نظر استاد حمید سمندریان آموزش های لازم برای بازیگری را سپری کرد.

او گفته است که از دوران کودکی به بازیگری و کار هنر علاقه داشتم در حالی که خانواده ام اصرار داشتند تا پزشک شوم. این در حالی بوده است که او بچه درس خوانی هم نبوده است.

محمدرضا فروتن و رسیدن به شهرت

این بازیگر مرد دارای استعداد زیادی در بازیگری است به حدی که نقش آفرینی فروتن در یکی از قسمت ‌های سریال سرنخ به نام تماشاخانه به اندازه ای تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش آن از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی را دریافت کرد.

در مورد به شهرت رسیدن محمدرضا فروتن باید بدانید که او با نقش آفرینی در فیلم ‌های مرسدس و اعتراض موفق شد تا به شهرت برسد. این موفقیت های فروتن ادامه داشت و  با بازی در فیلم‌ های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا، زن دوم به یک بازیگر مطرح در سینمای ایران مبدل گشت. این بازیگر مرد ایرانی توانست تا برای بازی در فیلم قرمز از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برای بازی در فیلم شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

دومین زوج هنری سینمای ایران: محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی

زوج هنری فروتن و هدیه تهرانی با بازی در فیلم قرمز پس از زوج  هنری خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در هامون دومین زوج سینمایی تاریخ سینمای ایران به شمار می روند که موفق شدند تا برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شوند.

برخی از فیلم های سینمایی فروتن با سر و صدای زیادی همراه بودند. از جمله در سال ۱۳۷۷ دو فیلم پرفروش اول سال فیلم‌ های قرمز و دو زن بودند که در هر دو فروتن در آنها ایفای نقش کرده بود. گفتنی است که هر دو فیلم مذکور در زمره آثار پر سر و صدا و جریان‌ ساز دهه بوده ‌اند.

بعد از اکران فیلم مرسدس در سال ۱۳۷۶ تا پایان دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ وی هم مورد توجه مردم و منتقدان بود و هم سوپراستاری سینمای ایران به شما رمی رفت. این یک واقعیت است که وی عنوان موفق ‌ترین بازیگر مرد اواخر این دهه را در اختیار داشت و این موفقیت اش از آن رو بود که مجموعه ‌ای از بهترین و مطرح ‌ترین فیلم‌ های آن سال‌ ها را به عنوان جوان اول سینما به ویژه در نقش‌ های یک فرد عاشق عصیانگر یا بازی تحسین شده وی در فیلم شب یلدا تجربه کرد.

جالب است بدانید که فروتن هنوز هم یکی از ستاره های سینمای ایران است. وی در طی سال ‌های اخیر مورد تشویق جشنواره ‌های زیادی قرار گرفته است و جوایزی را هم تجربه کرده است و به این ترتیب موفق شده است تا در آستانه نزدیک شدن به دهه سوم فعالیت های هنری اش همچنان بدرخشد. او در مورد این که چگونه در نزدیک به سه دهه موفق شده است تا این موقعیت خود را حفظ کند این چنین گفته است که: «از اولین سال‌های فعالیتم تا کنون همواره تلاش کرده ام تا انتخاب های درستی داشته باشم، و تلاش کرده ام تا در فیلم‌ های گیشه ‌ای بازی نکنم و با انتخاب‌ های خاص، سنجیده و مورد بررسی قرار گرفته شده برای حرفه و کارم احترام قائل هستم.»

به اعتقاد فیلمسازان و هواداران او، محمدرضا فروتن با مسیر و هدف مشخصی وارد عرصه سینمای ایران شده است و با تلاش های ش هم موفق شده است تا همواره این مسیر رو به رشد را حفظ کند و به دور از حواشی و با ذوق و استعداد بالا و البته با جدیت به راهش در این عرصه ادامه داده است. فروتن در سال ۱۳۹۰ در نخستین سریال تلویزیونی خود به نام از یاد رفته سه نقش متفاوت را عهده دار بود. با بازی فروتن و سایر هنرمندان این سریال موفق شد تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

محمدرضا فروتن خواننده

در مورد محمدرضا فروتن خواننده هم بدانید

فروتن از جمله خوانندگان خوب کشورمان است و تا کنون آهنگ هایی را منتشر کرده است و باید گفت که دارای صدای خوبی هم هست. او در این مورد گفته است که من همیشه رویای خوانندگی را در سر داشتم، حتی پیش از اینکه بازیگر شوم به فعالیت در حرفه خوانندگی فکر می کردم اما به جز مادرم که همیشه مشوق من در این زمینه بوده‌ اند سایر اعضای خانواده‌ام در این راستا مشوقم نبودند.

او گفته است که در فیلم شب یلدا در سال ۱۳۷۹ موفق شدم تا بخوانم و بسیار از این کار لذت بردم تا اینکه در پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی دکتر افشین یداللهی را ملاقات کردم و در مورد عشقم به کار خواندن با ایشان صحبت کردم. ایشان گفتند می‌خواهی برایت ترانه بگویم؟ من هم از این پیشنهاد او استقبال کردم و به این ترتیب بود که همکاری ما با هم شکل گرفت و نتیجه‌ آن انتشار آلبوم می‌ فهممت بود که در سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

محمدرضا فروتن در مانکن

یکی از سریال های نمایش خانگی که طرفداران زیادی هم دارد، مجموعه مانکن است که در آن بازیگران زیر نقش آفرینی می کنند:

محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، نازنین بیاتی و امیرحسین آرمان، فرزاد فرزین، حسین پاکدل، بهشاد شریفیان، نفیسه روشن، علی فرهنگی، رابعه مدنی، پانته‌آ کیقبادی، بهزاد محسنی، بهزاد خلج و با حضور الهام پاوه نژاد، رضا توکلی و همایون ارشادی و با هنرمندی لیندا کیانی و شبنم قلی خانی. در این سریال دو بازیگر جدید هم حضور دارند به نامهای محمد صادقی و عارفه معماریان.

محمدرضا فروتن نقش اصلی ملودرام اجتماعی سريال مانکن را بر عهده دارد و بازی او مانند همیشه یک بازی درخشان بوده است. گفتنی است که این سریال پر مخاطب به کارگردانی حسین سهیلی ‌زاده و تهیه‌ کنندگی ایرج محمدی تهیه شده است.

انستاگرام محمدرضا فروتن

اینستاگرام محمدرضا فروتن

این روزها اکثر هنرمندان و افراد صاحب نام از طریق شبکه های اجتماعی با مخاطبان خود در ارتباط هستند. از جمله مهمترین این شبکه های اجتماعی اینستاگرام است چون این امکان برای کاربران وجود دارد تا عکس و فیلم منتشر کنند و بتوانند هواداران خود را در مورد اخبار جدیدشان آپدیت نگه دارند. محمدرضا فروتن هم یکی از این هنرمندان محبوب است. محمدرضا فروتن در اینستاگرام پیجی به آدرس mohammadrezaforoutan دارد که می توانید به آن مراجعه کرده و ضمن فالو کردن وی، عکس های جدید محمدرضا فروتن را هم مشاهده کنید و در مورد فیلم جدید محمدرضا فروتن هم اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید.


فیلم شناسی محمدرضا فروتن

فیلمهای سینمایی محمدرضا فروتن

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی هدف به کارگردانی بهرام کاظمی در سال ۱۳۷۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی آخرین بندر به کارگردانی حسن هدایت در سال ۱۳۷۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی فاتح به کارگردانی بهرام ری پور در سال۱۳۷۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی ماه و خورشید به کارگردانی محمدحسین حقیقی در سال ۱۳۷۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی مرسدس به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۶

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی فریاد به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۷۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی قرمز به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۷۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی زیر پوست شهر به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال ۱۳۷۸

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی اعتراض به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۸

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی متولد ماه مهر به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی شب یلدا به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۷۹

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی رقص با رویا به کارگردانی محمود کلاری در سال ۱۳۸۰

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی ملاقات با طوطی به کارگردانی علیرضا داوود نژاد در سال ۱۳۸۱

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی بر باد رفته به کارگردانی صدرا عبداللهی در سال ۱۳۸۱

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی سربازهای جمعه به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۸۲

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی شاه خاموش به کارگردانی همایون شهنواز در سال ۱۳۸۲

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی هشت پا به کارگردانی علی رضا داوود نژاد در سال ۱۳۸۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی مجردها به کارگردانی اصغر هاشمی در سال ۱۳۸۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی باغ های کندلوس به کارگردانی ایرج کریمی در سال ۱۳۸۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی بازنده به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی به آهستگی به کارگردانی مازیار میری در سال ۱۳۸۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی نوک برج به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۸۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی وقتی همه خواب بودند به کارگردانی فریدون حسن پور در سال ۱۳۸۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی خاک سرد به کارگردانی رضا سبحانی در سال ۱۳۸۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی اتوبوس شب به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۸۵

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی حس پنهان به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی در سال ۱۳۸۵

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی کنعان به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۸۶

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی زن دوم به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۸۶

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی پای پیاده به کارگردانی فریدون حسن پور در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی محاکمه در خیابان به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی پستچی سه بار در نمی زند به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی شبانه روز به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی میزاک به کارگردانی حسینعلی لیالستانی در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی عیار ۱۴ به کارگردانی پرویز شهبازی در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۸۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی چها سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان در سال ۱۳۸۸

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی دیگری به کارگردانی مهدی رحمانی در سال ۱۳۸۸

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی دموکراسی در روز روشن به کارگردانی علی عطشانی در سال ۱۳۸۸

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی خیابان های آرام به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۹

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی بی خداحافظی به کارگردانی احمد امینی در سال ۱۳۹۰

محمدرضا فروتن آهنگ اینستاگرام

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی قصه ها به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال ۱۳۹۰

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی پیمان به کارگردانی مجید فهیم خواه در سال ۱۳۹۰

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی تجریش ناتمام به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سال ۱۳۹۰

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی چارسو به کارگردانی فرهاد نجفی در سال۱۳۹۰

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی هیچ کجا هیچ کس به کارگردانی ابراهیم شیبانی در سال ۱۳۹۱

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی دلتنگی های عاشقانه به کارگردانی رضا اعظمیان در سال ۱۳۹۱

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۹۲

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی طبقه هساث به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۲

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی سایه روشن به کارگردانی فرزاد مؤتمن در سال ۱۳۹۲

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی فصل انار به کارگردانی محسن شرفی نیا در سال ۱۳۹۲

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی در سال ۱۳۹۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی خنده های آتوسا به کارگردانی علیرضا فرید در سال ۱۳۹۳

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی آااادت نمی کنیم به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان در سال ۱۳۹۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی نگار به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۹۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی نقطه کور به کارگردانی مهدی گلستانه در سال ۱۳۹۴

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی مرداد به کارگردانی بهمن کامیار در سال ۱۳۹۵

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی آقای سانسور به کارگردانی علی جبارزاده در سال ۱۳۹۶

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی تولدت مبارک به کارگردانی سمیه زارعی نژاد در سال ۱۳۹۷

بازی محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال ۱۳۹۷

سریال های تلویزیونی محمدرضا فروتن

بازی محمدرضا فروتن در سریال تلویزیونی چشم آفتاب به کارگردانی حسن لفافیان در سال ۱۳۸۹ از شبکه سه

بازی محمدرضا فروتن در سریال تلویزیونی ذهن برتر به کارگردانی بهروز مفید در سال ۱۳۸۸از شبکه تهران

بازی محمدرضا فروتن در سریال تلویزیونی ۵:۲۸ به کارگردانی علی رضا بذرافشان در سال ۱۳۸۷ از شبکه یک

بازی محمدرضا فروتن در سریال تلویزیونی خرده جنایت های زن و شوهری به کارگردانی فرهاد آییش در سال ۱۳۸۷ از شبکه چهار

بازی محمدرضا فروتن در سریال شبکه خانگی مانکن به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۹۷

بازی محمدرضا فروتن در سریال رالی ایرانی به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۹۱

بازی محمدرضا فروتن در سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۹

بازی محمدرضا فروتن در سریال از یاد رفته ها به کارگردانی فریدون حسن پور در سال ۱۳۸۹

بازی محمدرضا فروتن در سریال روزهای بیاد ماندنی به کارگردانی همایون شهنواز و تورج منصوری در سال ۱۳۸۱

بازی محمدرضا فروتن در سریال سر نخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۷۵

تئاترهای محمدرضا فروتن

بازی محمدرضا فروتن در تئاتر رومئو و ژولیت به کارگردانی علی رفیعی در سال ۱۳۷۹

خوانندگی محمدرضا فروتن

آهنگ فیلم متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۹۲

انتشار آلبوم می‌فهممت در سال ۱۳۹۵ عوامل تهیه این آلبوم به شرح زیر هستند:

ترانه‌سرای این آلبوم: افشین یداللهی

آهنگ‌ ساز آن: بابک زرین

تنظیم‌کنندگان آلبوم: سیروان خسروی، بابک زرین، امیرمیلاد نیکزاد، رضا تاج ‌بخش

نوازندگان آلبوم: همایون نصیری، کریم قربانی، بابک ریاحی ‌پور، رضا تاج ‌بخش، علی جعفری پویان، میثم مروستی، فیروز ویسانلو، یاشار خسروی، میلاد عالمی

آهنگ اینستاگرام در سال ۱۳۹۸٫ این آهنگ به ترانه ‌سرایی اندیشه فولادوند و آهنگ ‌سازی: کارن همایونفر و تنظیم: احسان بیرقدار آماده شده است.

آهنگ هیهات در سال ۱۳۹۸٫ ترانه ‌سرایی این آهنگ به عهده اندیشه فولادوند بوده است. آهنگ ‌ساز آن کارن همایونفر نوازندگی گیتار بر عهده فیروز ویسانلو و به تنظیم احسان بیرقدار تهیه شده است.

آهنگ نفس بکش در سال ۱۳۹۸ این آهنگ به ترانه ‌سرایی اندیشه فولادوند تهیه شده است. آهنگ‌ سازی آن بر عهده کارن همایونفر بوده و احسان بیرقدار هم کار تنظیم آن را بر عهده داشته است.

جوایز و افتخارات

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «مرسدس» از شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۷۶

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «قرمز» از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۷۷

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «به آهستگی» از بخش بین ‌الملل بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر  در سال ۱۳۸۴

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «کنعان» از بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۶

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «عیار ۱۴» از بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۷

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم “چهل سالگی” از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۸

دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «قرمز» از سومین دوره جشن خانه سینما در سال ۱۳۷۸

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «زیر پوست شهر» از چهارمین دوره جشن خانه سینما در سال ۱۳۷۹

دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «شب یلدا» از پنجمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۰

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «به آهستگی» از دهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۵

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم “اتوبوس شب” در یازدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۶

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم “دیگری” از چهاردهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۹

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم «قرمز» در سال ۱۳۷۸

انتخاب به عنوان سومین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم «زیر پوست شهر» در سال ۱۳۷۹

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم «شب یلدا» در سال ۱۳۸۰

نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم “کنعان” در دومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در سال ۱۳۸۷

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم “عیار ۱۴” از سومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی در سال ۱۳۸۸

دریافت جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شب یلدا از پنجمین جشن دنیای تصویر


مطالب مشابه : بیوگرافی مصطفی زمانی بیوگرافی مسعود صادقلو و امیرحسین آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.