پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی محسن چاوشی و همسرش

عکس و بیوگرافی محسن چاوشی و همسرش

بیوگرافی محسن چاوشی , پسر محسن چاوشی
همه شما محسن چاوشی خواننده را می شناسید اما شاید همه اطلاع نداشته باشید که نام کامل محسن چاوشی چیست. در این مورد باید بدانید که نام کامل او محسن چاوشی حسینی است.

آهنگ های محسن چاوشی بسیار طرفدار دارند، به خصوص آهنگ محسن چاوشی در شهرزاد برای بسیاری از مخاطبان این سریال پر از احساس و عاطفه بوده است. در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد محسن چاوشی و همسرش مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


بیوگرافی کامل محسن چاوشی

محسن چاوشی حسینی یکی از خوانندگان و آهنگسازان مطرح کشورمان است که دارای آهنگ های بسیار زیبا و همچنین دارای طرفداران زیادی است. این هنرمند خوب کشورمان در تاریخ ۸ مرداد سال ۱۳۵۸ در خرمشهر به دنیا آمده است. او خواننده، تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز، ترانه ‌سرا و تنظیم ‌کننده سبک پاپ و راک نیز به شمار می رود.

محسن چاوشی در حاضر در تهران زندگی می کند و از سال ۱۳۸۲ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه موسیقی فعالیت های چشمگیری دارد.

اطلاعاتی در مورد محسن چاوشی

سبک هنری محسن چاوشی پاپ، الکترونیک، ترنس، راک داب استپ، فانک اسلو راک و کلاسیک است. او دارای قدی حدود ۱۸۵ سانت است و لقب اقای خاص را دارا می باشد.


ازدواج محسن چاوشی

در مورد وضعیت تاهل محسن چاوشی باید بدانید که او ازدواج کرده و متاهل است. نام همسر محسن چاوشی اسپاکو یوسفی است که در سال ۱۳۸۸ با هم ازدواج کرده اند. آنها دارای یک فرزند پسر هستند. نام پسر محسن چاوشی زانکو چاوشی است که در سال ۱۳۹۲ به دنیا آمده است. همسر محسن چاوشی اصالتا بختیاری است.

همسر محسن چاوشی , پسر محسن چاوشی
عکس همسر محسن چاوشی و پسرش زانکو
عکس زن محسن چاوشی
عکس همسر محسن چاوشی و پسرش

در مورد خانواده محسن چاوشی بیشتر بدانید

محسن چاوشی در شهر خرمشهر به دنیا آمده است. چاوشی از نظر اصالت کردتبار است اما بنا به شرایط شغلی پدرش که کارمند شرکت نفت بود به خرمشهر رفته و در آنجا زندگی کرده اند و این گونه بوده است که محسن در خرمشهر به دنیا آمده است.

محسن فرزند پنجم خانواده اش به شمار می رود و دارای دو خواهر و سه برادر است. نام برادران محسن چاوشی مهراد، فرهاد و هوشنگ است.

بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی، خانواده او به شهرهای کرمانشاه، مشهد و نهایتاً تهران مهاجرت کردند.

محسن چاوشی چگونه وارد عرصه هنر شد؟

این خواننده معروف ایرانی بعد از دریافت فوق دیپلم اش در رشته حسابداری و بعد از پایان خدمت سربازی، در سال ۱۳۸۲ فعالیت هنری به شکل حرفه ای خود را در زمینه موسیقی آغاز کرد. او استارت کار هنری خود را با آلبوم نفرین شروع کرد و پس از دریافت مجوز در سال ۱۳۸۷ موفق شد تا آلبوم یه شاخه نیلوفر خود را منتشر کند. از محسن چاوشی تاکنون بیش از ۲۰۰ قطعه موسیقی منتشر شده است. آنچه که از او انتشار یافته است شامل یازده آلبوم و نیز چندین تک ‌آهنگ هستند.

محسن چاوشی در عرصه فیلم و سینما و تلویزیون هم فعال است چرا که او خواننده و آهنگساز ترانه ‌های فیلم سینمایی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی است. او همچنین یک قطعه برای تیتراژ پایانی فیلم سینمایی لامپ ۱۰۰ به کارگردانی سعید آقاخانی خوانده است.

محسن چاوشی

یکی از سریال های پر طرفدار در سالهای اخیر که از شبکه نمایش خانگی پخش شد، سریال شهرزاد بود. محسن چاوشی خواننده ترانه ‌های این سریال موفق شبکه خانگی بود. گفتنی است که شهرزاد فیلمی از حسن فتحی می ‌باشد که نقش مهمی در محبوب شدن تک‌ آهنگ کجایی محسن چاوشی داشت.

آهنگ محسن چاوشی برای سنتوری

خوانندگی محسن چاوشی در سنتوری داستان بسیار جالبی دارد او در مورد نحوه ضبط صدایش برای آهنگ‌ های این فیلم می‌ گوید: «چاره‌ای جز این برای من باقی نمانده بود که در خانه و در یکی از اتاق‌ ها کار ضبط آهنگ را انجام دهم. برای این کار به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره نصب کردیم و دیوارها را هم با پتو پوشش دادیم تا به این طریق صدا نپیچد. سپس برای پوشش بهتر مادرم که از اتاق بیرون رفت با یک پتو از بیرون، در اتاق را هم پوشاند. خودم هم از داخل اتاق یک پتو به در آویزان کردم تا بتوانم به این شکل فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن این امکان فراهم باشد وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها و نصب پتوهای زیاد روی در و دیوار، پتوی دیگر را روی سرم کشیدم و در همان شرایط خواندم و موفق شدم تا همه وکال را ضبط کنم. به این ترتیب وقتی از زیر پتو بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود و همان نسخه ای که به این طریق آماده شده بود هم نهایی شد و پخش شد».

چرا هیچ وقت کنسرت محسن چاوشی برگزار نشده است؟

از زمان انتشار اولین آلبوم محسن چاوشی به نام «نفرین» تا به امروز، شایعات زیادی در مورد برگزاری کنسرت توسط چاوشی به گوش هوادارانش رسیده است و عده ‌ای هم سوء استفاده هایی کرده اند.

در این مورد باید بدانید که محسن چاوشی بعد از دریافت مجوز و در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی اش، در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ در قالب یک نامه‌ به هوادارانش این گونه گفت که در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و یک کنسرت بعد از انتشار آلبوم «ژاکت» برگزار خواهد کرد، اما پس از گذشت مدتی از آن زمان و انتشار این آلبوم او، این اتفاق نیفتاد و تاکنون نیز این اتفاق نیفتاده است.

شنیده شده است تا چندی پیش «شهاب اکبری» مسئول جمع کردن گروه برای محسن چاوشی بوده است که احتمال می رود قبل از او فرد دیگری مسئولیت این کار را عهده دار بوده است. سپس شایعه دیگر منتشر شد در این مورد که با بهروز صفاریان برای جمع‌ بندی پارت کنسرت همکاری می کند.

این یک واقعیت است که هیچ خواننده مطرحی پیدا نمی شود که با گذشت ۱۰ سال از کسب شهرت کنسرتی برگزار نکرده باشد. اما محسن چاوشی یکی از این خوانندگان مشهور است که تا کنون کنسرتی برگزار نکرده است.

همین امر هم باعث شده است تا عده ‌ای بگویند چاوشی توانایی اجرای زنده را ندارد، اما خود او در واکنش به این اخبار گفته است که بهتر از هر کسی می تواند اجرای زنده داشته باشد. در اردیبهشت سال ۱۳۹۴، چاوشی در مصاحبه‌ای درباره عدم برگزاری کنسرت گفت: «در ایران اجرای کنسرت بیشتر شبیه جُنگ شادی است تا اجرای کنسرت موسیقی.

برف شادی می ‌زنند و یکباره خواننده از توی جعبه در می‌آید و روی سن برای مخاطبان ظاهر می‌شود! صدابردار خوب هم که نداریم. به همین علت در اغلب کنسرت‌ ها خبری از هارمونی وجود ندارد و همچنین آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود، انجام نمی گیرد و به این ترتیب فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند و به اسم کنسرت به خورد مخاطب می دهند که من اهلش نیستم و بنابراین کنسرت را به این شکل هیچگاه اجرا نمی کنم».

محسن چاوشی و احسان علیخانی


اجرای زنده محسن چاوشی

محسن چاوشی خواننده مشهور ایرانی تاکنون، به صورت تمرینی دو ترانه «زخم زبون» و «خاکستر» را به شکل زنده اجرا و ضبط کرده‌ است. وی برای اولین بار در تیرماه سال ۱۳۹۵ بخشی از قطعه آهنگ متاسفم برات را به شکل زنده اجرا کرد و این اجرای خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

حاشیه‌ های محسن چاوشی

این خواننده معروف ایرانی دارای حواشی بوده است از جمله این که قرار بود او خواننده تیتراژ فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا باشد، اما این امر به وقوع نپیوست و علت آن هم اظهارات حاتمی ‌کیا در نشست خبری این فیلم بود که در این خصوص ادعا کرده بود که: «فیلم بسته شده بود و بعد از بسته شدن، آقای چاوشی فیلم را دیدند و خیلی با چ ارتباط برقرار کردند و گفتند فیلم را بسیار دوست دارند که در نهایت قرار شد یک کار آزاد در این ‌باره به انجام برسانند اما نه برای تیتراژ».

به دنبال این اظهارات حاتمی کیا، محسن چاوشی در صفحه شخصی خودش این گونه گفت که: «به علت طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب در مورد نحوه همکاری من با فیلم چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، مناسبتر آن است که کماکان همکاری با فیلم سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ من باشد.»

حاشیه دیگر این خواننده مربوط می شود به قرار گرفتن ریمیکس آهنگ‌ قطار و آهنگ عروس من محسن چاوشی در نظرسنجی برنامه هفت ترانه از شبکه شما و همچنین پخش آهنگ «قطار» به عنوان تیتراژ برنامه ساعت ۲۵ از شبکه پنج صدا و سیما. به دنبال پخش شدن این اهنگ ها در این برنامه ها محسن چاوشی به شکل رسمی یک بیانیه منتشر کرد. او در بیانیه خود گفت که: «برای پخش هیچ ‌یک از قطعات آلبوم‌ هایم در این برنامه ها از من کسب اجازه نشده است».

محسن چاوشی از جمله خوانندگانی است که خیلی در بین هوادارانش ظاهر نمی شود اما او برای نخستین بار در طول سال ‌های فعالیت حرفه ای خود در سال ۱۳۹۲ در میان مردم و در کنسرت مهدی یراحی به عنوان مهمان حضور یافت. ویدئویی نیز از این حضور او منتشر شد و خلاصه این حضور او جنجالی شد. گفته ها حاکی از این هستند که محسن چاوشی به شکل مخفیانه در کنسرت های خوانندگان زیادی حاضر می شود.

دیگر حاشیه این خواننده مربوط به این قضیه است که محسن چاوشی پیشنهاد همکاری در پروژه «سنتوری مرد پاییزی» به کارگردانی داریوش مهرجویی کارگردان مشهور ایرانی را به صورت غیر مستقیم و محترمانه نپذیرفت. او با درخواست مبلغی عدم رضایت خود را به مهرجویی فهماند که با واکنش شدید او مواجه شد. اتفاق جالب بعد از رد پیشنهاد مهرجویی توسط چاوشی آن است که بهرام رادان بازیگر نقش اول فیلم، اردوان کامکار نوازنده ساز سنتور و یاس خواننده به نام هیپ هاپ هم درخواست داریوش مهرجویی را برای حضور در این فیلم نپذیرفتند!

محسن چاوشی و احسان علیخانی

محسن چاوشی و احسان علیخانی و امیر جعفری

حاشیه داغ دیگر محسن چاوشی به این ماجرا بر می گردد که در جریان فصل دوم برنامه استیج، شهرام آذر گفت که محسن چاوشی صدای خود را در دستگاه بازسازی می ‌کند و ادامه داد که این صدای خود محسن چاوشی نیست. پس از این ادعا توسط شهرام آذر، محسن چاوشی در اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و در آن این گونه نوشت که: «من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است.» چاوشی همچنین در کامنتی از هواداران خود خواست که به فردی که این ادعاها را عنوان کرده است، توهین نکنند. او در ادامه دو ویدئو از آواز خواندنش را در اینستاگرام منتشر کرد.

ماجرای ممنوع الکار شدن محسن چاوشی

خبر ممنوع ‌الفعالیت شدن محسن چاوشی در خرداد سال ۹۷ منتشر شد. در این خبر گفته شد که او به علت انتشار قطعه خوزستان با ترانه‌ ای از حسین صفا در سالروز آزادی خرمشهر ممنوع الکار شده است. جالب است که در حالی در فضای مجازی این خبر منتشر شد که خود او این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد که ممنوع الکار نشده است.

گفتنی است که محسن چاوشی از جمله خوانندگانی است که دارای بیشترین آثار لو رفته است. اهنگ های محسن چاوشی مثل بندباز ،حضرات و خیلی از کار های دیگر بدون هماهنگی و خواست چاوشی پخش شده اند.

اینستاگرام محسن چاوشی

محسن چاوشی در اینستاگرام فعال است و از این طریق با مخاطبان خود در ارتباط است. آدرس اینستاگرام محسن چاوشی mohsenchavoshi است که در آن می توانید جدیدترین عکس های محسن چاوشی و جدیدترین آهنگ های محسن چاوشی را ببینید.


ترانه شناسی محسن چاوشی

آلبوم های محسن چاوشی

آلبوم نفرین محسن چاوشی در سال ۱۳۸۳

آلبوم خودکشی ممنوع محسن چاوشی در سال ۱۳۸۴

آلبوم لنگه کفش محسن چاوشی در سال ۱۳۸۴

آلبوم متاسفم محسن چاوشی در سال ۱۳۸۵

آلبوم سنتوری محسن چاوشی در سال ۱۳۸۵

آلبوم یه شاخه نیلوفر محسن چاوشی در سال ۱۳۸۷

آلبوم سلام آقا محسن چاوشی در سال ۱۳۸۸

آلبوم ژاکت محسن چاوشی در سال ۱۳۸۸

آلبوم هشت محسن چاوشی در سال ۱۳۸۸

آلبوم حریص محسن چاوشی در سال ۱۳۸۹

آلبوم خاص محسن چاوشی در سال ۱۳۹۰

آلبوم پرچم سفید محسن چاوشی در سال ۱۳۹۰

آلبوم دلصدا محسن چاوشی در سال ۱۳۹۰

آلبوم من خود آن سیزدهم محسن چاوشی در سال ۱۳۹۱

آلبوم من و ما محسن چاوشی در سال ۱۳۹۳

آلبوم منو از یاد ببر محسن چاوشی در سال ۱۳۹۳

آلبوم پاروی بی قایق محسن چاوشی در سال ۱۳۹۳

آلبوم امیر بی گزند محسن چاوشی در سال ۱۳۹۵

آلبوم ابراهیم محسن چاوشی در سال ۱۳۹۷

آلبوم قمار باز محسن چاوشی در سال ۱۳۹۸

اسم آهنگ های محسن چاوشی

آهنگ های محسن چاوشی در سینما و تلویزیون

آهنگ شبی که ماه کامل شد محسن چاوشی برای فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار در سال ۱۳۹۸

آهنگ جورچین محسن چاوشی برای تیتراژ سریال دلدار از شبکه دو در ماه رمضان سال ۱۳۹۸

آهنگ ناوک محسن چاوشی برای ویژه برنامه تحویل سال نو از شبکه پنج در سال ۱۳۹۷

آهنگ حلالم کن محسن چاوشی برای تیتراژ فیلم سینمایی ژن خوک به کارگردانی سعید سهیلی در سال ۱۳۹۷

آهنگ چه شد… محسن چاوشی برای تیتراژ سریال بانوی عمارت از شبکه سه سیما در سال ۱۳۹۷

آهنگ شهرزاد محسن چاوشی برای سریال شهرزاد (فصل سوم) به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷

آهنگ شهرزاد محسن چاوشی برای سریال شهرزاد (فصل دوم) به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۹۶

آهنگ شهرزاد محسن چاوشی برای سریال شهرزاد (فصل اول) به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۹۴

آهنگ مریض حالی محسن چاوشی برای تیتراژ سریال سایه بان از شبکه دو در سال ۱۳۹۶

آهنگ مادر محسن چاوشی برای برنامه مهربانو از شبکه سه در ایام نوروز در سال ۱۳۹۴

آهنگ بید مجنون محسن چاوشی برای تیتراژ فیلم سینمایی لامپ ۱۰۰ به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۱۳۹۳

آهنگ زندگی محسن چاوشی برای برنامه زندگی وو تحصیلات عالی از شبکه سه در سال ۱۳۹۱

آهنگ واسه آبروی مردمت بجنگ برای برنامه پشت صحنه از شبکه سه در سال ۱۳۹۱

آهنگ لباس نو برای ویژه برنامه تحویل سال نو از شبکه دو در سال ۱۳۹۰

آهنگ سنتوری برای فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۶

جوایز و افتخارات محسن چاوشی

جایزه بهترین موسیقی متن فیلم برای محسن چاوشی و اردوان کامکار در هفتمین دوره جشنواره بین ‌المللی «کرافیلم» در کراچی پاکستان به برای فیلم سنتوری.

دریافت جایزه بهترین موسیقی متن فیلم در جشنواره «حافظ» برای فیلم سنتوری.

دریافت جایزه بهترین آهنگسازی پاپ در بخش مردمی از نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما.

دریافت جایزه بهترین آلبوم پاپ برای آلبوم من خود آن سیزدهم در بخش مردمی از نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما.

دریافت جایزه بهترین ترانه پاپ  برای آهنگ غلط کردم غلط در بخش مردمی از نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما.

دریافت جایزه بهترین کاور آلبوم برای کاور آلبوم من خود آن سیزدهم در بخش مردمی از نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما.

دریافت جایزه بهترین تیتراژ برای واسه آبروی مردمت بجنگ، به همراهی فرزاد فرزین در بخش مردمی از نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما.

دریافت تندیس بهترین قطعه پاپ خارج از آلبوم موسیقی برای قطعه «چشمه طوسی» در بخش کارشناسی از سومین جشنواره سالانه موسیقی ‌ما در سال ۱۳۹۳

دریافت جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ برای آلبوم «امیر بی‌گزند» محسن چاوشی در اختتامیه سی و دومین «جشنواره موسیقی فجر».

دریافت جایزه بهترین آلبوم پاپ برای آلبوم «امیر بی‌گزند» از جشنواره موسیقی ما.

تجلیل از محسن چاوشی در چهاردهمین دوره همایش مولانا.

برنده جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری برای قطعه «مریض حالی» در پنجمین دوره جشنواره جام جم.

کاندید بهترین ترانه تیتراژ برای مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت در جشن نوزدهم دنیای تصویر.


مطالب مشابه : بیوگرافی افسانه پاکرو گلاره عباسی و بیوگرافی رضا صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.