پارسی نو / رپورتاژ / مهارت‌ های مورد نیاز برای موفقیت دندانپزشک

مهارت‌ های مورد نیاز برای موفقیت دندانپزشک

دندانپزشک حرفه‌ای
به طور قطع دندانپزشکان برای کار در حوزه خود نیاز به سطح مشخصی از آموزش دارند، با این حال، مهارت‌های دیگری نیز وجود دارند که یک دندانپزشک برای موفقیت و برتری در حرفه خود به آنها نیاز دارد و برخی از آنها در دانشگاه آموزش داده نمی‌شوند.


مهارت‌ های مورد نیاز برای موفقیت دندانپزشک

قبل از ورود به این حرفه و شروع به کار، ارزیابی اینکه آیا شما در این زمینه دارای صلاحیت هستید یا خیر، مفید است. اگر احساس می‌کنید فاقد صلاحیت هستید، خیلی نگران نباشید! شما همیشه می‌توانید با بهبود مهارت‌های خود برای تبدیل‌شدن به یک دندانپزشک حرفه‌ای و موفق، روی خود کار کنید. در اینجا به ده مهارت دندانپزشکی که برای موفقیت مورد نیاز است، اشاره شده‌است:

  1. جزییات

توجه به جزییات یک مهارت مهم دندانپزشک است. به طور معمول، شما به عنوان یک دندانپزشک به دندان‌های بیمار نگاه می‌کنید که نیاز به دیدن جزییات کوچک دندان‌ها و لثه‌ها دارد. اگر نتوانید بر روی جزییات کوچک تمرکز کنید، ممکن است چیزهایی را در طول درمان از دست بدهید. از دست‌دادن جزییات می‌تواند به معنای این باشد که بیمار از درمانی که نیاز دارد، محروم شده‌است. علاوه براین، اگر شما به جزییات توجه نکنید، ممکن است در طول درمان به بیمار آسیب بزنید. بسیاری از قطعات تجهیزات دندانپزشکی بسیار کوچک هستند و نیاز به تمرکز و دقت دارند.

  1. رهبری

رهبری یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی دندانپزشک است. غالبا دندانپزشکان در حین انجام مراحل کار و مدیریت مشتری، سایر کارمندان را مدیریت می‌کنند. توانایی رهبری، مهم است به این دلیل که کارکنان احساس اعتماد به نفس می‌کنند و مدیریت موثر شما در نهایت منجر به انجام کار با موفقیت می‌شود. توانایی عملکرد به عنوان عضوی از یک گروه، یکی دیگر از مولفه‌های رهبری است. به بازخوردهای همکارانتان گوش کنید و به آنها کمک کنید تا جایی که می‌توانند یادبگیرند و رشد کنند.

  1. ارتباط

دندانپزشک روزانه با بیماران کار می‌کند و مهارت‌های ارتباطی یکی از مهمترین مهارت‌های دندانپزشک است. کسب اطلاعات در مورد سوابق بیمار، بحث در مورد مراقبت‌های روتین و صحیح دندا‌ها و توضیح در مورد درمان، همه بخشی از دندانپزشک بودن است، اما باید به شکلی انجام شود که مورد استقبال بیمار بوده و او نیز احساس آرامش داشته باشد.

  1. مهارت‌های دستی

دست‌های استوار و ثابت در حرفه دندانپزشکی برنده هستند. از آنجایی که بسیاری از ابزار دندانپزشکی که به دهان بیمار وارد می شوند، تیز هستند یا شکل ناخوشایندی دارند، کنترل کامل دست، که به عنوان مهارت دستی شناخته می‌شود، برای تکمیل درمان به شکلی ایمن لازم است.

دندانپزشک موفق

  1. مهارتهای بین فردی

دندانپزشک بودن کار شماست. از طرف دیگر، برای بیمار، مراجعه به دندانپزشک یک تجربه و گامی در جهت سلامتی بیشتر است. درمان بیمار به عنوان یک کالا یا مورد مطالعاتی نیست که در مطب اتفاق می‌افتد. مهارت‌های قوی بین فردی عنصر ویژه‌ای از مهارت دندانپزشک است. مردم دوست دارند بدانند شما بیش از دندانپزشک آنها هستید، آنها دوست دارند، احساس کنند که با شما ارتباطی دارند که فراتر از صندلی دندانپزشک است. این موضوعی بسیار مهم است، زیرا بیمارانی که با شما ارتباط دارند احتمالاً دوباره به وقت و زمان خود، به دفتر شما باز می‌گردند و از این طریق یک رابطه طولانی‌مدت با شما برقرار می‌کنند. بدون این روابط طولانی مدت، شما نمی‌توانید به عنوان یک دندانپزشک جایگاهی پیدا کنید.

  1. حل مساله

هر حرفه پزشکی نیاز به حل مساله دارد به این دلیل که هر بیمار به معنای کاربرد درمانی متفاوت است که بستگی به شخص دارد. برخی از مشکلات ساده خواهند بود مانند اینکه از بیمار بخواهید دهان خود را بیشتر باز کند، برخی از مسائل هم سخت‌تر هستند، مانند اینکه چه درمانی برای بیماری که مبتلا به آسیب‌های شدید دهانی است، مفید است.

  1. مهارت

اینکه بتوانید با دستان خود به خوبی کار کنید یک مهارت مهم برای دندانپزشک است. شما هر رو با دستان خود کار می کنید و دفعات زیادی آنها را حرکت می‌دهید، این مهم است که این کار برای شما راحت و طبیعی باشد. این مهارت دندانپزشک برای کمک به سایر کارمندان و بیماران نیز بسیار مهم است. شما اگر بدانید که چگونه وظایف دندانپزشکی را انجام دهید، می‌توانید به دیگران نیز برای انجام وظایفشان کمک کنید. توضیح کلامی به تنهایی برای آموزش مهارت دنداپزشکی به دیگران کافی نیست.

  1. عشق به یادگیری

هر متخصص پزشکی می‌داند که تقریباً هر روز، اطلاعات جدیدی به دانش موجود اضافه می‌شود. شما به عنوان یک دندانپزشک، باید با مطالعات جدید و اطلاعات قابل استفاده در زمینه خود، به روز باشید. اگر عاشق یادگیری باشید، این کار بسیار آسان است!

  1. مهارت‌های شغلی

شاید این برای ورود به رشته دندانپزشکی ضروری نباشد اما برای توسعه کار خود به عنوان یک دندانپزشک، لازم است. در نهایت کار دندانپزشکی یک شغل است که اگر شخص نسبت به نحوه انجام آن آگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند در آن موفق باشد. اگر به دنبال شروع کار خود هستید، علاوه بر مهارت‌های مربوط به دندانپزشکی برخی از مهارت‌های شغلی را نیز یاد بگیرید.

  1. مهربانی و دلسوزی

مراجعه به دندانپزشک برای هر کسی جالب نیست. درمان‌های دهان و دندان می‌تواند بسیار دردناک باشد به همین دلیل بسیاری از مراجعه به مطب دندانپزشکی خودداری می‌کنند. برای ترغیب مردم به مراجعه به دندانپزشک و حفظ بهداشت دهان و دندان، مهربان و دلسوز بودن دندانپزشک مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.