پارسی نو / آشپزی / دسر / آموزش طرز تهیه دسر پاولووا روسی

آموزش طرز تهیه دسر پاولووا روسی

آموزش دسر پاولووا , طرز تهیه دسر پاولووا , دسر پاولووا شاهانه , پاولووا روسی
امروز آموزش آشپزی و تهیه دسر پاولووا روسی را قرار داده ایم. پاولووا یک دسر خوش طعم و باکلاس می باشد که ازش به عنوان یک دسر شاهانه یاد می شود. در ادامه می توانید طرز تهیه دسر پاولووا روسی را مشاهده کنید.

مواد لازم جهت تهیه دسر پاولووا روسی

مواد مورد نیازمیزان لازم
سفیده تخم مرغ۶ عدد
شکر۱ و نیم فنجان
وانیل۱ قاشق چایخوری
آب لیمو۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۲ و نیم قاشق چایخوری
آب آلبالو۱ و نیم فنجان
عسل۱/۴ فنجان
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری
خامه فرم گرفته۱ و نیم فنجان
شکر (برای رویه دسر)۱ قاشق غذاخوری
آلبالو۱ فنجان

طرز تهیه دسر پاولووا

جهت تهیه دسر پاولووا ابتدا سفیده های تخم مرغ را ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. در این فاصله کف سینی فر یک کاغذ روغنی یا فویل قرار دهید. یک دایره به قطر ۲۲ سانتیمتر کف کاغذ بکشید. کاغذ را برگردانید تا دایره پشت کاغذ قرار گیرد. سپس فر را روی ۱۲۱ درجه سانتیگراد قرار دهید. سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه همزن بریزید و با سرعت متوسط بزنید تا فرم بگیرد و رد پره های همزن روی آن بماند ( حالت سافت پیک). ۱ و نیم فنجان شکر را قاشق قاشق اضافه کنید و با سرعت بالا بزنید تا سفیده سفت شود و وقتی همزن را بلند می کنید سفیده حالت سفت و خشک داشته باشد( حالت استیف پیک). ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو را اضافه کنید نشاسته ذرت را روی سفیده بپاشید و به آرامی ترکیب کنید.

سپس مواد را به اندازه دایره ای که کشیدید روی کاغذ روغنی بریزید و با قاشق دور تا دور آن را گرد کنید. بهتر است لبه ها کمی بلندتر باشد تا مواد راحتتر روی آن قرار بگیرند. سینی فر را به مدت ۱ ساعت داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. در این مدت به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا پف پاولووا نخوابد. پس ازین مدت فر را خاموش کنید و اجازه دهید دسر پاولووا یک ساعت دیگر داخل فر بماند. در این فاصله شربت آلبالو را آماده کنید. آب آلبالو، عسل را داخل یک شیر جوش بریزد و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی مایع به جوش آمد حرارت را کم کنید. اجازه دهید به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ریز بجوشد، غلیظ شود و حجم آن نصف شود. شربت انار را داخل کاسه ای بریزید و اجازه دهید خنک شود.

در ادامه تهیه پاولووا خامه فرم گرفته ویک قاشق غذاخوری شکر و ۱ قاشق چایخوری وانیل باقی مانده را را داخل کاسه بریزید و با سرعت متوسط بزنید تا سفت و فرم گرفته شود ( حالت استیف پیک). بهتر است از قبل کاسه و پره های همزن را داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند. سینی فر را خارج کنید و مرنگ پخته شده را به آرامی از کاغذ روغنی یا فویل جدا کنید و روی بشقاب سرو قرار دهید. خامه فرم گرفته را روی آن بریزید و پخش کنید. دانه های آلبالو را روی آن بچینید. در آخر شربت آلبالو را روی دسر بریزید. اکنون کار به پایان رسیده و دسر پاولووا روسی شما آماده شده است.

همچنین بخوانید : طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

آموزش دسر پاولووا , طرز تهیه دسر پاولووا , دسر پاولووا شاهانه , پاولووا روسی

پاولووا (Pavlova)

پاولووا در اصل دسری با پایه مرنگ و متعلق به منطقه استرالیا و نیوزیلند است که نام آن به افتخار آنا پاولووا، بالرین روسی، “پاولووا” گذاشته شده است. این دسر آنقدر در میان مردم این دو کشور محبوب است و در فرهنگ آشپزی آنها اهمیت دارد که آن را در جشن ها و مناسبت های مهم سرو می کنند. زمان آماده سازی مواد آن حدودا یک ساعت است و پخت آن حدودا دو ساعت وقت می برد.

آموزش دسر پاولووا , طرز تهیه دسر پاولووا , دسر پاولووا شاهانه , پاولووا روسی

آموزش دسر پاولووا , طرز تهیه دسر پاولووا , دسر پاولووا شاهانه , پاولووا روسی

دسر پاولووا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.