پارسی نو / سرگرمی / تعبیر خواب / تعبیر خواب خواستگاری کردن و خواستگار داشتن

تعبیر خواب خواستگاری کردن و خواستگار داشتن

رفتن به خواستگاری در خواب
مراسم خواستگاری رفتن و یا خواستگار آمدن یکی از شیرین ترین اتفاقات برای هر فردی در طی زندگی اش است. گاهی پیش می آید که خواستگار در خواب دیده می شود. دیدن خواستگاری در خواب دارای معانی و تعابیر متفاوتی است.

مثلا تعبیر خواب پیشنهاد خواستگاری متفاوت است از تعبیر خواب خواستگار آمدن برای دختر دم بخت. گاهی هم خواب هایی دیده می شود که برای خواب بیننده شاید تعبیر آن مهم باشد. مثلا تعبیر خواب خواستگار آمدن برای زن شوهردار و یا تعبیر خواب خواستگار آمدن برای زن بیوه. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد تعبیر مراسم خواستگاری در خواب از منابع مختلف تعابیری را گردآوری و منتشر کرده ایم.


تعبیر کلی دیدن خواستگار در خواب

دیدن خواستگار و خواستگاری کردن در خواب می توانند بازتابی از احساسات شما در زندگی عاشقانه تان باشد. در واقع این خواب می تواند نمادی از احساس فشار و سنگینی در پیدا کردن عشق زندگی و شریک عاطفی باشد. شاید شما در زندگی واقعی خود موقعیت های اجتماعی را همچون دری گشوده برای پیدا کردن و دیدار با شریک عاطفی خود می دانید.

از طرف دیگر، در تعبیر خواب خواستگار و خواستگاری کردن می توان گفت که نشان دهنده احساسات شما نسبت به کسانی است که در زندگی شما دخالت می کنند یا با آزمودن ایده های جدید خود وقت شما را هدر می دهند. این خواب همچنین می تواند نشان دهنده آن باشد که شما در زندگی خصوصی دیگران دخالت می کنید یا ایده های جدیدی را بر دیگران تحمیل می کنید.

در واقع خواب خواستگار می تواند نمادی از احساس ناخوشایند شما در برابر موقعیتی خاص باشد و به این مفهوم است که شما این موقعیت یا شرایط را بیهوده و نامناسب می دانید.

خواستگاری در خواب می‌تواند به موقعیت‌ ها و پیشنهادات جدیدی که هم اکنون و در زندگی بیداری با آن‌ها رو به رو هستید اشاره داشته باشد. این پیشنهادات صرفا زمینه‌های عاطفی را شامل نشده و می‌تواند نشان دهنده‌ی پیشنهادات جدید شغلی یا حتی عقاید جدیدی باشد که در معرض آن‌ها قرار گرفته اید. خواستگاری در خواب استعاره از یک تصمیم گیری مهم است که در زندگی بیداری با آن رو به رو شده‌اید و شما را به چالش کشیده است، مثل پذیرفتن یک دوست یا گروه دوستی جدید که شما را با فضای ذهنی جدیدی رو به رو می‌کند.

بسیار اهمیت دارد که در حین دیدن این خواب چه احساساتی را تجربه می‌کنید و در زمان دیدن مجلس خواستگاری، با چه چالش‌ها یا صحبت‌هایی رو به رو می‌شوید. تفاوتی ندارد که مجلس خواستگاری مربوط به کیست و چه انسان‌هایی در این مجلس حضور دارند. تمام انسان‌هایی که در خواستگاری مشاهده می‌کنید، سمبل ابعاد مختلف افکار و شخصیت خودتان هستند.

برای این که دلیل حضور سمبلیک این اشخاص را در خواب خود درک کنید، توجه داشته باشید که فکر کردن به این اشخاص، چه احساس، فکر یا خاطره‌ای را در شما زنده می‌کند؟ اگر این افراد را در زندگی بیداری می‌شناسید، توجه داشته باشید که چه درسی از این اشخاص گرفته اید و این درس چگونه به شما کمک می‌کند تا از چالش‌های فعلی خود در زندگی بیداری عبور کنید؟

اگر در خواب مشاهده کنید که فردی به خواستگاری شما آمده است، توجه داشته باشید که این فرد، چه وجه شباهتی یا موقعیت‌های جدیدی دارد که در زندگی بیداری در معرض آن‌ها قرار گرفته اید.

این شباهت می‌تواند یک شباهت اسمی یا شغلی ساده باشد. از طرفی توجه داشته باشید که در خواب، چه احساسی نسبت به پیشنهاد ازدواج دارید؟ اگر این پیشنهاد در خواب برای شما ناخوشایند یا ناراحت کننده باشد، یعنی موقعیت‌های جدیدی که در زندگی بیداری با آن‌ها رو به رو شده اید، بر خلاف ارزش‌ها و خواسته‌های قلبی شماست و علاقه‌ای به پذیرش آن‌ها ندارید. اما اگر احساس کنید که این شخص مطابق میل شماست، یعنی موقعیت‌های جدید برای شما خوشایند هستند.

اگر فردی که در خواب به خواستگاری شما آمده است را نشناسید و ماهیت او برای شما روشن نباشد، باید بدانید که او سمبل ابعاد ناشناخته‌ی شخصیت شماست. اگر نسبت به او نظری مثبت داشته باشید، یا احساس کنید که او بسیار به شما علاقه‌مند است، نشان دهنده‌ی این معناست که انگیزه‌های جدیدی که در حال شکل گیری در ذهن شماست بسیار مثبت بوده و به سرعت به شما کمک می‌کند تا زمینه‌های مختلف زندگی خود را گسترش داده و به اهداف جدیدی دست پیدا کنید.

اگر در خواب مشاهده کنید که به خواستگاری فرد مورد علاقه‌ی خود رفته اید، این خواب نشان دهنده‌ی تلاش شما برای شناخت یا تثبیت یک موقعیت جدید می‌باشد. این موقعیت جدید صرفا عاطفی نیست و می‌تواند به یک موقعیت شغلی، یا تکمیل یک مهارت یا ایده در ذهن شما اشاره داشته باشد. این خواب از شما می‌خواهد تا ترس‌ها و توانایی‌های خود برای رسیدن به این موقعیت جدید را شناخته و برای رسیدن به اهداف خود اقدام کنید.


تعبیر خواب خواستگار آمدن برای دختر

لیلا برایت می‌ گوید : اگر در خواب به شما پیشنهاد ازدواج شد، نشانه‌ی خوشبختی در زندگی می‌باشد، شوهر کردن در خواب، نشانه‌ی رفاه مالی است و طلاق گرفتن، علامت آن است که مورد تهمت دیگران قرار خواهید گرفت.

کارل یونگ ، پروفسور سوئیسی میگوید : خواب دیدن اینکه از شما خواستگاری می شود بیانگر این است که شما یک جنبه ی خودتان را که قبلا ناشناخته بوده، ترکیب می کنید. به طور مستقیم تر، خواب ممکن است به این معنی باشد که شما در مورد ازدواج یا تعهد/پروژه/موقعیت بلند مدت فکر می کنید. آیا در مورد خواستگاری از کسی فکر می کنید؟ عکس العمل شما به خواستگاری بیانگر احساس واقعی شما در مورد ازدواج یا تعهد است.

امام جعفر صادق ( ع ) میفرماید : خواستگار زن بودن ( خواستگاری کردن ) بر ۴ وجه است :
بزرگی
افزایش مال
سرحالی
خرمی و شادی

محمد بن سیرین در مورد فردی که خواهان ازدواج یا به قول امروزی‌ ها خواستگار است می‌گوید اگر کسی در خواب ببیند که خواستار ازدواج با دختری است نشانه آن است که بزرگی و مرتبه او از بین خواهد رفت.
اگر زنی در خواب ببیند که فرد مرده ای به خواستگاری او آمده و با او ازدواج کرد بیانگر این است که از مال زن کم خواهد شد.
اگر کسی در خواب ببیند که قصد ازدواج دارد ولی دختری که قصد ازدواج با او را دارد نه می‌شناسد و نه نامش را می‌داند ابن سیرین این خواب را به نزدیک بودن اجل فرد تعبیر کرده است.

ابراهیم کرمانی: اگر زن شوهر داری ببیند که همسرش با شخص دیگری ازدواج کرده و آن همسر جدید را ملاقات نکرده نشانه عزت و شرف زن خواهد بود.

آنلی بیتون می‌گوید : اگر زنی خواب ببیند کسی از او خواستگاری شد، نشانه آن است که آنطور که انتظار می رود کسی حاضر به خواستگاری او نیست ، و به دنبال کسب لذتهای واهی ناامیدی خواهد بود .
اگر مردی خواب ببیند از زنی خواستگاری کرد ، دلالت بر آن دارد که او شایسته دوستی و رفاقت نیست.
اگر خواب ببینید یکی از اقوام از شما خواستگاری می کند ، تعبیرش رنج و ناامیدی است .
اگر خواب ببینید با یکی از اقوام مکاتبه عاشقانه دارید ، نشانه آن است که بین اقوام و بستگان اختلاف بوجود می آید.


تعبیر خواب به خواستگاری رفتن

اگر در خواب ببینید که شما به عنوان خواستگار در خانه ای وارد می شوید، تعبیر آن است که احتمالا در آینده ای نزدیک مجبور به انجام کاری غیرعادی و عجیب و غریب خواهید شد.

تعبیر خواب ازدواج دختر جوان با پیرمرد

آنلی بیتون می‌گوید: اگر دختری خواب ببیند پیرمردی به خواستگاری او آمده و با او ازدواج می‌کند، علامت آن است که با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

تعبیر رد شدن پیشنهاد خواستگاری در خواب

برخی اوقات نیز دیدن خواستگاری در خواب نشان دهنده نیرنگ و ناامیدی است. اگر خواب بینده در خواب خود را به شکل دامادی ببیند که پیشنهاد خواستگاری او رد شده است، تعبیر آن است که در واقعیت به کسب و کاری خطرناک و بدون سود خواهد پرداخت.

تعبیر خواب صحبت کردن پدر و مادر با خواستگار

این خواب نمادی از پیش داوری ها و قضاوت هایی است که مورد مخالفت قرار گرفته است. به این ترتیب، اگر در خواب خواستگاری را ببینید که با پدر یا مادر شما در حال گفتگو است، تعبیر آن است که ازدواج یا طلاقی در خانواده شما رخ خواهد داد.

تعبیر خواب صحبت کردن خواستگار با خود فرد

اگر در خواب ببینید که خواستگار با خود شما گفتگو می کند، تعبیر آن است که در هفته های آتی احتمالا شما یکی از افراد حاضر در مراسم ازدواج یا طلاق یکی از افراد خانواده خود خواهید بود. آسوده خاطر باشید. شما یکی از مناسب ترین گزینه ها هستید و کلید حل مسائل در چنین موقعیت هایی در دستان شما قرار دارد. همواره خونسرد و خوشحال باشید.

تعبیر خواب حلقه نامزدی

تعبیر خواب حلقه نامزدی به کیفیت آن حلقه در خواب بستگی دارد هر چه حلقه زیباتر باشد بخت شما نیز بهتر خواهد بود.
اگر در خواب دیدید که به کسی حلقه دادید به این معنی است که عاشق او هستید و دوست دارید هر چه زودتر با آن شخص ازدواج کنید.

تعبیر خواب خواستگاری بدون حلقه

اگر در خواب دیدید که از شخصی خواستگاری کردید ولی حلقه نداشتید نشان دهنده این است که هنوز برای یک رابطه طولانی مدت آماده نیستید. شاید نگرانی اصلی شما تامین هزینه های زندگی است.

تعبیر خواب دیدن صحنه خواستگاری کردن

اگر دختری در خواب شاهد صحنه خواستگاری باشد و نداند که عروس چه کسی خواهد بود، این خواب هشداری برای شور و شوق شدید او نسبت به مردی جوان است. خواب بیننده باید بداند که احساسات اولیه گذرا و ناپایدار هستند.

تعبیر خواب دیدن صحنه خواستگاری و ازدواج فرزندان توسط پدر و مادر

اگر پدر یا مادری ازدواج دختر خود را در خواب ببیند، تعبیر آن است که او باید بداند اکنون زمان پذیرش این حقیقت در زندگی واقعی رسیده است که فرزندانش بزرگ شده اند و باید سطحی وسیع تر از آزادی را برای آن ها فراهم سازند.


مطالب مشابه : تعبیر دیدن خواب صدفتعبیر خواب هندوانه و تعبیر خواب هشت پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.