پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر

عکس و بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر

امیر جدیدی و همسرش , امیر جدیدی و صابر ابر
هومن سیدی بازیگر سرشناس و البته محبوب کشورمان است که در فیلم های سینمایی زیادی ایفای نقش کرده است، عامل بازیگر شدن امیر جدیدی بوده است. این بازیگر مربی تنیس هومن سیدی بوده است که به این طریق به دنیای بازی وارد شده است.

شاید برای شما هم بیوگرافی کامل امیر جدیدی جالب باشد و مثلا بخواهید در مورد همسر امیر جدیدی مطلبی یا عکسی ببینید و یا آدرس اینستاگرام امیر جدیدی را می خواهید بدانید و…. ما در این مقاله از پارسی نو زندگی خصوصی امیر جدیدی را زیر ذره بین قرار داده و همه اطلاعات در مورد این بازیگر مرد مشهور ایرانی را گرداوری و منتشر کرده ایم.


بیوگرافی کامل امیر جدیدی

امیر جدیدی یکی از هنرمندان جوان کشورمان است که در عرصه بازیگری فعالیت می کند. جدیدی در تاریخ ۳۱ خرداد از سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شده است. این هنرمند در عرصه تئاتر و سینما فعال است. او از سال ۱۳۸۹ تا کنون به شکل حرفه ای فعالیت هنری دارد و در فیلم های سینمایی و تئاترهای زیادی ایفای نقش کرده است.

از خصوصیات منحصر به فردی که به این بازیگر اختصاص داده اند آن است که گفته می شود او دارای فیزیک مناسب و صد‌ای تربیت‌ شده ای است.

ازدواج امیر جدیدی

تحصیلات امیر جدیدی

این بازیگر دانش آموز دبیرستان البرز بوده و بعد از فراغت از تحصیل دوره دبیرستان، وارد دانشگاه شده و موفق شد تا در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی خود را دریافت کند. این بازیگر دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته ام بی ای هم هست.

امیر جدیدی اهل ورزش هم هست و رشته ورزشی تنیس را در کنار انجام فعالت های هنری دنبال می‌کند. او مربی حرفه ای ورزش تنیس است.

خصوصیات خاص اخلاقی امیر جدیدی

این بازیگر دارای روابط عمومی خوبی است و ارتباطات را دوست دارد. در این مورد گفته است که مثلا اگر در خیابان در ترافیک گیر کرده باشم این احتمال وجود دارد که با راننده های دیگر شروع به صحبت کردن کنم تا ترفیک روان شود. او گفته است به این طریق آدمها را بهتر می شناسم و برای کار بازیگری بسیار به دردم می خورد.

امیر جدیدی در اوقات فراغت خود تنیس بازی می کند، بدنسازی می رود و البته با دوستان سینمایی و غیر سینمایی وقت خود را سپری می کند و بیرون می رود.

در مورد این که او در زندگی شخصی فردی سیگاری است از او سوال پرسیده شده است که جدیدی هم در پاسخ گفته است که خودم سیگاری نیستم اما اگر در قالب نقشی باشم که می بایست سیگار بکشد، حتما سیگار می کشم.

او عاشق بچه ها است و بچه ها را بسیار دوست دارد.

امیر جدیدی چگونه بازیگر شد؟

در مورد این که جدیدی چگونه وارد عرصه هنر شد باید بدانید که آشنایی او با هومن سیدی در ورزش مورد علاقه او یعنی ورزش تنیس وی را وارد عرصه هنر و بازیگری کرد.

در مورد رابطه امیر جدیدی و هومن سیدی باید بدانید که او مدتی مربی تنیس هومن سیدی بوده است و به پیشنهاد هومن هم چند کار تئاتری انجام به انجام رساند و سپس در سال ۱۳۸۹ برای نخستین بار در فیلم سینمایی به نام آفریقا به کارگردانی هومن سیدی ایفای نقش کرد.

امیر جدیدی , عکس امیر جدیدی

شروع فعالیت های هنری امیر جدیدی به صورت حرفه ای

این بازیگر فعالیت در عرصه سینما را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد. او در این سال همراه با هومن سیدی بود و فیلم آفریقا را با هم ساختند. این بازیگر دارای استعدادها و توانایی های منحصر به فرد خود است به صورتی که خیلی زود توانست در دید مخاطب صاحب امتیاز شود و موفق شد تا دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در دو فیلم به نامهای سیزده و پایان خدمت در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

امیر جدیدی در سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم من، کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او همچنین نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم من از دهمین جشن منتقدان سینمای ایران هم شده است.

این بازیگر همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم های تنگه ابوقریب و عرق سرد در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

بازی متفاوت امیر جدیدی در فیلم پایان خدمت

بازی در نقش یک فرد ترک زبان یکی از تجربه های خاصی است که امیر جدیدی با آن مواجه شده است. این بازیگر بعد از ایفای نقش در فیلم آفریقای هومن سیدی با پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی دیگری به نام پایان خدمت رو به رو شد.

در این فیلم او نقش یک سرباز ترک ماکویی دارد و خودش گفته چون اصالتا ترک زبان نیستم این نقش برایم جذابیت خاصی داشت و برای بازی در آن هم زحمت زیادی کشیدم چرا که به شهر زیبای تبریز رفته و روزها با مردم ترک زندگی کردم و روی نشستن، برخاستن، حرف زدن و … آنها زوم کردم.

امیر جدیدی می گوید الان در حدی با زبان ترکی آشنا هستم که اگر فرد ترک زبانی حتی لهجه هم نداشته باشد من متوجه می شوم که ترک است. در این مورد خاطره ای هم تعریف کرده است که همسر دوستش از کانادا آمده بود و ظاهرا هیچ لهجه ترکی هم نداشته اما او بلافاصله از وی پرسیده که ترک هستی؟ این سوال جدیدی باعث حیرت انها شده که چطور متوجه ترک زبان بودن آنها شده در حالی که آنها لهجه نداشته اند!

شغل دوم امیر جدیدی چیست؟

این بازیگر گفته است که مدل کار کردن من در سینما طوری نیست که بتوان با آن زندگی را چرخاند و برای همین گزیده انتخاب می کنم و در کنار آن کار ورزش تنیس و مربی گری خودم را هم دارم.

امیر جدیدی در فیلم سینمایی تختی و جزییات جدایی او از این فیلم!

فیلم سینمایی زندگی پهلوان تختی در حال ساخته شدن است و بخش دوران کودکی تختی در عرض ۲۰ روز و با فیلمبرداری در احمد آباد مستوفی به پایان رسید.

امیر جدیدی که قرار بود در این فیلم نقش تختی را داشته باشد و به مدت شش ماه تمام تمرین کشتی و آمادگی جسمانی را به انجام رساند اما به دلیل طولانی شدن آماده سازی دکورهای فاز ۲ و ۳  که مربوط به نوجوانی و جوانی پهلوان تختی است و به این ترتیب تغییر در زمان بندی پروژه و از سوی دیگر به علت حساسیت بسیار زیاد گریم بزرگسالی جهان پهلوان تختی که برای اجرای گریم هم نیاز به مواد اولیه تهیه شده از خارج از کشور بود ،تست گریم به روزهای پایانی موکول شد که پس از‌ تست گریم هم گروه تولید و هم امیر جدیدی متوجه این نکته شدند که امکان فیلمبرداری مبارزات کشتی جهان پهلوان تختی با این گریم سنگین کار عملی نیست.

اما از سوی دیگر امکان حذف این صحنه ها از فیلم هم وجود ندارد و نیاز به زمان بیشتر هست که با توجه به تعهد امیر جدیدی در پروژه های دیگر، با توافق دو طرف این بازیگر جوان از عوامل ساخت فیلم جدا شد.


ازدواج امیر جدیدی

این بازیگر جوان و پرطرفدار و خوش آتیه سینما و تئاتر ظاهرا مجرد است و ازدواج نکرده است و هنوز خبری از همسر امیر جدیدی نیست!

امیر جدیدی در شبکه های اجتماعی

این بازیگر در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله در اینستاگرام فعالیت دارد. آیدی اینستاگرام امیر جدیدی amirjadidi@ است که در صورت تمایل می توانید پیج او را فالو کرده و از فعالیت های جدیدی این بازیگر مطلع شوید.

فیلم شناسی امیر جدیدی

امیر جدیدی از جمله بازیگرانی است که برای ایفای نقش در هر فیلمی که برای نقش آفرینی انتخاب می کند، به جلد آن نقش می رود و با آن زندگی می کند به گونه ای که مطابق آنچه که خودش گفته است مثلا یک وقت هایی که در خانه آرام هستم مادرم می گوید رفتار و حالاتت خبر از این دارند که نقش آدم حسابی قرار است بازی کنی!

او گفته است که مثلا اگر نقش یک آدم لات را داشته باشم، در خانه هم با آن لحن این گونه افراد حرف می زنم. در این زمان مادرم می گوید چرا رفتار افراد لات را داری؟ تو که اینگونه نبودی؟!

این دسته بازیگران می توانند مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده و نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. در ادامه لیست فیلم ها و تئاترهای امیر جدیدی را برای شما آورده ایم.


فیلم های سینمایی امیر جدیدی

بازی امیر جدیدی در نقش کسری در فیلم سینمایی آفریقا به کارگردانی هومن سیدی در سال ۱۳۸۹

بازی امیر جدیدی در فیلم سینمایی لطفا پیغام بگذارید! به کارگردانی هومن سیدی در سال ۱۳۹۱

بازی امیر جدیدی در نقش آرش در فیلم سینمایی سیزده به کارگردانی هومن سیدی در سال ۱۳۹۲

بازی امیر جدیدی در نقش پوریا قزلباش در فیلم سینمایی پایان خدمت به کارگردانی حمید زرگر نژاد در سال ۱۳۹۲

بازی امیر جدیدی در نقش پیروز کیان پور در فیلم سینمایی رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال ۱۳۹۳

بازی امیر جدیدی در نقش بهزاد در فیلم سینمایی خنده های آتوسا به کارگردانی علیرضا فرید در سال ۱۳۹۳

بازی امیر جدیدی در نقش آریا(زلزله) در فیلم سینمایی من به کارگردانی سهیل بیرقی در سال ۱۳۹۴

بازی امیر جدیدی در نقش بابک حفیظی در فیلم سینمایی اژدها وارد می شود! به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۴

بازی امیر جدیدی در نقش سیاوش مطلق در فیلم سینمایی قاتل اهلی به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۹۵

بازی امیر جدیدی در فیلم سینمایی پدیده به کارگردانی علی احمدزاده در سال ۱۳۹۵

بازی امیر جدیدی در نقش فرزاد کنعانی در فیلم سینمایی هت تریک به کارگردانی رامتین لوافی در سال ۱۳۹۵

بازی امیر جدیدی در نقش یاسر شاه حسینی در فیلم سینمایی عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی در سال ۱۳۹۶

بازی امیر جدیدی در نقش حسن در فیلم سینمایی تنگه ابو قریب به کارگردانی بهرام توکلی در سال ۱۳۹۶

بازی امیر جدیدی در نقش فرخ فرخنده در فیلم سینمایی قانون مورفی به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۹۶

بازی امیر جدیدی در فیلم سینمایی لتیان به کارگردانی علی تیموری در سال ۱۳۹۷

امیر جدیدی ویکی پدیا , امیر جدیدی و هومن سیدی

فیلم های کوتاه امیر جدیدی

بازی امیر جدیدی در فیلم کوتاه پیش از طلوع در سال ۱۳۹۱

بازی امیر جدیدی در فیلم کوتاه کوشک (اکران نشد)

تله فیلم های امیر جدیدی

بازی امیر جدیدی در تله فیلم انگشتر در سال ۱۳۹۱

تئاترهای امیر جدیدی

بازی امیر جدیدی در تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق در سال ۱۳۹۱

بازی امیر جدیدی در تئاتر کالیگولا در سال ۱۳۹۴

بازی امیر جدیدی در تئاتر آوازه خوان در سال ۱۳۹۵

تهیه کنندگی و بازی امیر جدیدی در تئاتر شاه ماهی در سال ۱۳۹۸

جوایز و افتخارات امیر جدیدی

دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم سیزده از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۲

دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم پایان خدمت از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۲

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم من از سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۴

نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم من در دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۵

نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم من از هفدهمین جشن دنیای تصویر در سال ۱۳۹۶

نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم قاتل اهلی از هجدهمین جشن دنیای تصویر در سال ۱۳۹۷

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد  برای بازی در فیلم تمگه ابو قریب و عرق سرد در سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۶

نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم عرق سرد از دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۷

نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم تمگه ابوقریب از دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۷


عکس های اینستاگرام امیر جدیدی

امیر جدیدی سن امیر جدیدی عکس امیر جدیدی عکس جدید امیر جدیدی , فیلم های امیر جدیدی


مطالب مشابه : عکس و بیوگرافی آرون افشاربیوگرافی مهراد جم و بیوگرافی وحید رهبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.