پارسی نو / ⚡️ پزشکی و سلامت / خواص مواد غذایی / خواص آلبالو و روغن هسته آلبالو برای سلامتی

خواص آلبالو و روغن هسته آلبالو برای سلامتی

طبع آلبالو , ارزش غذایی آلبالو
آلبالو یکی از میوه های خوشمزه تابستانی است که از آن برای طبخ انواع غذاها و مرباها و همینطور در تهیه نوشیدنی ها استفاده می شود.

بسیاری از افراد از خواص آلبالو زیاد مطلع نیستند و به همین علت ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد خاصیت آلبالو صحبت کرده ایم. همینطور در مورد خواص آب آلبالو و خواص روغن هسته آلبالو مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.

از خواص آلبالو برای دیابت صحبت کرده ایم و از مصرف آلبالو برای یبوست مطالب مفیدی را منتشر کرده ایم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


در مورد آلبالو و خواص آن بیشتر بدانید

آلبالو یکی از میوه های خوشمزه است که به طور معمول در فصل تابستان به راحتی قابل دسترس است و از آن در تهیه انواع مربا و ترشی و حتی در طبخ غذا استفاده می شود.

آلبالو در زبان فارسی شرقی با نام «آلوبالو» خوانده و نوشته می شود. آلبالو نام میوه ای از درختی است که  بومی جنوب غرب آسیا و اروپا است. نام علمی آلبالو  Prunus cerasus است.

در مورد طعم این میوه هم باید بگوییم که طعم آن اغلب ترش مزه است و از نظر رنگ هم میوه ای سرخ رنگ است. بلندی درخت آلبالو  از ۳ تا ۱۰ متر است.

این را هم باید بدانید که طبیعت آلبالو چه در حالت تازه و چه در حالت خشک شده، سرد و خشک است.

ارزش غذایی آلبالو

این میوه هم مانند سایر میوه ها و مواد خوراکی دارای ارزش غذایی خاص خود است. از جمله این که ۱۰۰ گرم آلبالو به صورت زیر دارای املاح و مواد خاصی است:

  • آلبالو دارای ۱۶ گرم مواد قندی است.
  • دارای ۸۵/۰گرم پروتئین و ۸/۶ کالری است.
  • دارای حدود ۵۰ میلی‌گرم کلسیم است.
  • دارای ۲۰ میلی‌گرم فسفر است.
  • ۱ میلی‌گرم آهن دارد.
  • دارای ۴۰۰ واحد ویتامین آ است.
  • ۱۴/۰ میلی‌گرم تیامین دارد.
  • دارای ۱۲/۰ میلی‌گرم ریبوفلاوین است.
  • ۵ میلی‌گرم ویتامین C دارد.
  • مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر نیز دارد.

خلاصه ای از خاصیت آلبالو

آلبالو دارای خواص زیادی است، از جمله برای درمان التهاب کلیه مناسب است. مصرف آلبالو سلامتی قلب را به دنبال دارد و ناراحتیهای کبد را برطرف می کند. در رفع مشکلات و ناراحتی های معده و روده و نیز در درمان بیماری‌های تبدار بسیار مناسب است.

آلبالو را به صورت دمنوش هم مورد استفاده قرار می دهند. خوب است بدانید که دم کرده آلبالو ادرارآور است و از قدیم الایام به این خاصیت آلبالو توجه خاصی داشته اند.

از میوه آلبالو برای درست کردن انواع غذاها و نوشیدنی ها و ترشی ها هم استفاده می کنند، از جمله در تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو از این میوه ترش مزه استفاده می کنند.

با خواص آلبالو بیشتر آشنا شوید

آلبالو یکی از میوه هایی است که تمام قسمتهای آن یعنی هسته، دم، برگ و ساقه آن در طب و صنعت کاربرد دارند و بنابراین بسیار مغذی و مفید و دارای خاصیت دارویی زیادی است.

خواص درمانی آلبالو چیست؟

  • اگر از آن دسته افرادی هستید که مشکل اشتها دارید پیشنهاد می کنیم که میوه آلبالو را مورد مصرف قرار دهید. مطلع باشید که آلبالو، اشتها آور بسیار خوبی است.
  • بیماران مبتلا به دیابت مصرف آلبالو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. چون خوردن آلبالو میزان چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از فاکتورهای اصلی بروز بیماری دیابت هستند، را پایین می آورد.
  • اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید توصیه می کنیم که این میوه را حتما مد نظر داشته باشید. مصرف آلبالو برای لاغری بسیار مفید است و برای آن دسته از افرادی که با چربی شکمی مواجه هستند هم به عنوان یک چربی سوز خوب عمل می کند و به نحو مناسب باعث آب شدن چربی شکمی می شود.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که عطش زیادی دارید حتما برای رفع این مشکل خودآلبالو بخورید. این میوه مسکن تشنگی است و شربت آلبالو بهترین رفع عطش بهترین گزینه است.
  • آلبالو ضد مواد صفراوی است و همینطور ضد حالت تهوع است.
  • اگر مبتلا به مشکل سنگ کلیه هستید حتما آلبالو بخورید چون این میوه ضد سنگ کلیه است.
  • مصرف آلبالو باعث آرامش اعصاب می شود اما دقت کنید که نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.
  • یکی از مشکلات مربوط به دستگاه گوارش، یبوست است. خوب است بدانید که آلبالو برای رفع مشکل سوء هاضمه بسیار مفید است و در زمره میوه های نرم کننده و ملین به شمار می رود.
  • اگر شب ها به نحو مناسب نمی خوابید، از آب آلبالو غافل نشوید. چرا که مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک شایانی می‌کند. در مورد خاصیت آلبالو برای خواب باید بدانید که این میوه دارای مقادیر زیادی ملاتونین است و مصرف ملاتونین برای داشتن یک خواب آرام یک فاکتور مهم است.
  • ورزشکاران هم باید مصرف آلبالو و آب آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند. باید دانست که نوشیدن آب آلبالو بعد از تمرینات ورزشی می‌تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها را آرام کند.
  • بیماران قلبی و بیماران مبتلا به روماتیسمی حتما این میوه را مورد مصرف قرار دهند. اگر می خواهید بدانید که چگونه آلبالو برای قلب مفید است؟ باید بدانید که چون آلبالو ادرارآور است پتاسیم موجود در آن از باقیمانده نمک در عروق پیشگیری می‌کند و به صورت ادرار آن را  از بدن  دفع می‌کند و به این شکل به سلامت قلب کمک می کند.
  • یکی از موارد مهم برای اغلب خانمها داشتن پوست و موی زیبا است. آلبالو یکی از مهمترین میوه های برای رسیدن به این خواسته در خانمها است. آلبالوو باعث صاف شدن خون و درخشانی پوست می شود.
  • افرادی که دارای مزاج و طبع گرم هستند، می توانند آلبالو را با خیال راحت بخورند.
  • برای رفع مشکل خارش پوست آلبالوو یکی از بهترین گزینه های درمان در طب سنتی است.
  • برای رفع نارسایی های کبد چند روز به شکل مرتب شربت آلبالو را مورد مصرف قرار دهید.
  • شربت یا مربای آلبالو همچنین در رفع مشکلاتی نظیر التهاب و ورم کلیه بسیار مفید است.
  • اگر مشکل غلظت خون دارید، حتما آلبالو و یا شربت آن را بخورید.
  • آلبالو برابی رفع ورم معده مفید است.
  • این میوه اثر ضد عفونی کننده بر روده ها دارد.
  • اگر در طول روز احساس خستگی و کمی انرژی دارید، از خوردن آلبالو غافل نشوید.
  • آلبالو در درمان مشکلاتی مانند تصلب شرایین، ‌نقرس و پیوره دندان مهم فید است.

خواص آلبالو برای مبارزه با بیماری سرطان

آیا این را می دانستید که با خوردن میوه آلبالو می توانید با بیماری سرطان مقابله و مبارزه کرد؟ این را بدانید که فلاوونوئیدی که دارای خواص ضدسرطانی قوی است، کورستین است. میوه آلبالو و البته آلبالو خشکه مقدار مناسبی از کورستین را دارا هستند.

خواص آلبالو برای مبارزه با بیماری سرطان

میزان کورستین موجود در آلبالو و آلبالوخشکه به مراتب بیشتر از سایر میوه ها است. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نامیده می شود، به عنوان ویتامین B17 شناخته شده است.

بنا بر تحقیقات انجام گرفته آمیگدالین این توانایی را دارد که اندازه تومورهای سرطانی را کاهش دهد و در نتیجه از پیشرفت بیماری سرطان پیشگیری می کند.

گفتنی است که سایر مواد موجود در میوه آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان در بدن را تسکین می دهند. به همین دلیل است که از نظر دانشمندان پزشکی آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی است.


خواص آلبالو خشکه

همانطور که گفتیم آلبالو و آلبالو خشکه دارای خواص زیادی هستند که در ادامه در مورد مصرف آلبالو خشکه برای شما صحبت کرد ه ایم.  باید بدانید که ۱۰۰گرم آلبالوخشکه دارای ۳۵۰ کالری انرژی است؛ این در حالی است که ۱۰۰ گرم آلبالوی تازه دارای ۶۸ کالری انرژی است.

به این ترتیب در مقایسه میزان کالری آلبالوی تازه با میزان کالری آلبالوی خشک، آلبالو خشکه ۵ برابر آلبالو تازه دارای کالری است؛ در مورد این تفاوت باید بگوییم که وقتی آلبالو خشک می شود، حجم زیادی از آب خود را از دست می دهد و به این ترتیب مقدار رطوبت آلبالوخشکه چیزی حدود یک دهم آلبالوی تازه است. همین تفاوت باعث می شود که مقدار کالری آلبالو خشکه در ۱۰۰ گرم بیشتر از آلبالو تازه باشد؛ پس در حالت کلی چگالی انرژی در حالت خشکیده میوه آلبالو بیشتر از آلبالو در حالت تازه است.

آلبالو خشکه , عوارض آلبالو

علاوه بر بالا بودن میزان انرژی و کالری در آلبالو خشکه، سایر ریزمغذی ها هم در خشک شده میوه آلبالو هم بیشتر است. از جمله فیبر موجود در آلبالوخشکه ۳ برابر بیشتر از آلبالو تازه است. کلسیم موجود در ۱۰۰ گرم آلبالوخشکه ۱۹۶ گرم است.

این مقدار کلسیم در آلبالو خشک شده بسیار بیشتر از کلسیم موجود در شیر است و ۴ برابر کلسیم موجود در آلبالو تازه می باشد. آهن یکی از مواد مهم برای بدن است، آهن موجود در آلبالوخشکه چهار برابر آهن موجود در آلبالو تازه است. گفتنی است که فقط میزان ویتامین A موجود در آلبالو تازه بیشتر از آلبالو خشک شده است و اگر می خواهید این ویتامین را بیشتر جذب کنید، آلبالوی تازه را بیشتر مورد مصرف قرار دهید.

مصرف آلبالو خشکه به جای قرص استامینوفن

آلبالو خشکه به عنوان یک کاهش دهنده درد عمل می کند و فعالیت آنزیم های دخیل در فرآیند التهاب و احساس درد در بدن را کاهش می دهد؛ همین خاصیت آلبالو خشکه است که باعث شده است تا آن را هم ردیف داروهای تسکین دهنده ای چون استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن قرار دهند.

مصرف آلبالو خشکه به جای قرص استامینوفن

گفتنی است که مصرف آلبالو خشکه برای یبوست هم مفید اعلام شده است.


مصرف آلبالو در دوران بارداری

به صورت کلی مصرف مقادیر مناسب و متعادل آلبالو برای خانمها در دوران بارداری مفید است و مادران باردار می توانند بدون نگرانی از این میوه بخورند. اما به این نکته دقت لازم را داشته باشید که بی خطر بودن دمنوش آلبالو و مصارف دیگر از این میوه از نظر تحقیقات پزشکی به اثبات نرسیده است و ترجیحا در این مورد با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مصرف آلبالو در دوران بارداری

در مورد خوردن آلبالو در زمان بارداری باید گفت که آنتوسیانین های موجود در این میوه به سلامت مغز جنین کمک می کنند. همینطور میزان زیاد ویتامین C موجود در آلبالو تقویت سیستم ایمنی زنان باردار را به دنبال دارد.

گفتنی است که کورستین موجود در آلبالو خطر ابتلا به دیابت بارداری را به میزان زیادی پایین می آورد.

از جمله مشکلات دوران بارداری، یبوست است که باید گفت  فیبر موجود در آلبالو از ابتلا به یبوست دوران بارداری پیشگیری می کند.

خطر ابتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری با آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین های موجود در آلبالو به شدت پایین می آید.

بی خوابی و مشکلات خواب در زنان باردار به وسیله مصرف آلبالو برطرف می شود. چرا که ملاتونین موجود در آلبالو به درمان بی خوابی زنان باردار کمک می کند و بهبود کیفیت خواب در آنها را به دنبال دارد.

مصرف آلبالو در دوران شیردهی

آلبالو از جمله میوه های است كه مصرف آن باعث ایجاد نفخ می شود و مصرف آن در مادران شیرده باعث می شود تا این نفخ وارد شیر شود و در نتیجه باعث دل درد و نفخ در نوزاد شیرخوار می شود. برای رفع این مشکل در این دسته از مادران، می توان پس از مصرف آلبالو، عرق نعناع میل کرد. پیشنهاد می کنیم مادران شیرده عرق نعناع را مدت کمی بعد از خوردن آلبالو بخورند، یعنی زمانی که ترکیبات نفاخ این میوه هنوز وارد شیر نشده باشند.

مصرف آلبالو در دوران شیردهی

مصرف آلبالو برای بیماران مبتلا به دیابت

آن دسته از افرادی که مشکل دیابت دارند می‌توانند به حد متوسط آلبالو میل کنند. این افراد باید بدانند که قند آلبالو از نوع لولوز است و این قند در بدن بیماران دیابتیک می تواند به راحتی جذب شود.

مصرف آلبالو و سلامت چشم

وجود میزان بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های در آلبالو به بهبود بینایی کمک زیادی می کند. خوردن آلبالو از ابتلا به بیماری های سندرم چشم خشک و دژنراتیو ماکولا جلوگیری می کند.

آلبالو برای رفع جوش و آکنه

آلبالو دارای خواص ضد باکتری است که با عمل سم زدایی پوست صورت به درمان و رفع آکنه و جوش صورت کمک شایانی می کند.

خاصیت آلبالو برای رفع جوش و آکنه

ماسک ضد جوش و آکنه آلبالو

برای این که از خاصیت آلبالو برای درمان جوش و آکنه بهره مند شوید، به این طریق عمل کنید که یک فنجان آلبالو تازه و رسیده را خوب شسته و هسته های آن را جدا کنید، سپس آنها را له کنید و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن بیفزایید، یک عدد سفیده تخم مرغ به این ترکیب اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. این ماسک را روی پوست صورت بخصوص روی محل جوش و آکنه بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، بعد از گذشت این زمان پوست صورت را با آب سرد شستشو دهید.

خواص آلبالو برای مو

در میوه آلبالو آهن زیادی وجود دارد و همین مقادیر بالای آهن موجود در آلبالو و آب آلبالو باعث می شود تا از ریزش مو جلوگیری شود و حتی آن را متوقف کرد. آهن موجود در آلبالو با افزایش جریان خون در پوست سر از ریزش مو پیشگیری می کند.

همچنین آنتوسیانین های موجود درمیوه آلبالو تقویت و افزایش رشد موی سر را به دنبال دارد. اگر می خواهید موهایی درخشان داشته باشید، این را بدانید که شستشوی مو ها با آب آلبالو باعث درخشان تر شدن مو می شود.

خواص آلبالو برای سرما خوردگی

آلبالو حاوی دارای میزان زیاد ویتامین C است که وجود همین ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از این رو برای پیشگیری و درمان سرما خوردگی، آنفلونزا و سرفه بسیار مفید است.

خواص آلبالو برای سرما خوردگی

به علاوه میوه آلبالو به واسطه جذب بیشتر آهن، باعث افزایش مقاومت بدن در مقایل عفونت ها و بیماری های ویروسی می شود.

این را هم باید بدانید که آنتوسیانین ها و کورستین موجود در آلبالو باعث کاهش علائم ابتلا به بیماری آسم می شود.

زمان مناسب برای مصرف آلبالو

دقت داشته باشید که وقتی آلبالو خوردید، بلافاصله روی آن آب ننوشید، چرا که به صورت کلی نوشیدن آب و مایعات به طور کلی روی میوه‌ها باعث ایجاد باد در معده می شود و این وضع ممکن است که برای دستگاه هاضمه خطرات جدی را به وجود آورد.

از آنجایی که آلبالو بسیار زود هضم می شود، در فاصله غذاهای اصلی می‌توانید بدون هیچ مشکلی آلبالو بخورید.

پیشنهاد می کنیم که یک مرتبه مقدار زیادی آلبالو نخورید بلکه به مقدار کم بخورید و سعی کنید در زمان خوردن این میوه هم خوب آن را بجوید.


عوارض و مضرات آلبالو را بدانید

هر ماده خوراکی و یا هر میوه ای ممکن است برای برخی از افراد دارای عوارض جانبی باشد. آلبالو هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه در مورد افرادی که نباید آلبالو بخورند بیشتر صحبت کرده ایم.

مضرات و عوارض آلبالو را بدانید

کسانی که مشکلات کلیه دارند و بیماران کلیوی با احتیاط آلبالو بخورند . این دسته از افراد باید یک رژیم غذایی کم‌پتاسیم داشته باشند، با توجه به وجود مقادیر قابل ملاحظه پتاسیم در آلبالو، می بایست در مصرف این میوه احتیاط کنند و از زیاده روی در خوردن آلبالو بپرهیزند.

افرادی که دارای مشکل ورم روده هستند نباید آلبالو بخورند چون آلبالو ترش مزه است و در ضمن دارای سلولز است که دیر هضم است و برای این دسته از افراد ایجاد مشکل می کند.

اما به این دسته از افراد و کسانی که دارای مشکلات معده و روده هستند پیشنهاد می کنیم که آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا بخورند. به این نکته دقت لازم را داشته باشید که وقتی آلبالو پخته می شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد اما به آسانی هضم می‌شود. پیشنهاد دیگر آن است که این دسته از افراد صبح ناشتا به مقدار کم آلبالو تازه و رسیده را مورد مصرف قرار دهند. در این صورت نیازی  به پخته شدن این میوه نیست و از مزایای آن هم بهره مند می شوید.

افراد مبتلا به مشکل چاقی، نباید آلبالو را به شکل دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مورد مصرف قرار دهند اما این دسته از افراد می توانند به عنوان یک غذای اصلی آلبالو را مورد مصرف قرار دهند زیرا آلبالو کالری کمی دارد و و باعث از بین رفت احساس گرسنگی کاذب می شود.


مصرف آلبالو برای کودکان

همانطور که می دانید دستگاه گوارش کودکان حساس است و نباید هر ماده خوراکی که توسط بزرگترها مورد مصرف قرار می گیرد، به کودکان داده شود. از جمله مصرف میوه‌های ملین از قبیل گیلاس و آلبالو در کودکان زیر سه سال خطر ایجاد اسهال را در آنها بالا می برد. اسهال در کودکان باعث از بین رفتن آب بدن شان می شود و در نتیجه سلامت آنها به خطر می افتد.

از دیگر روشهای مصرف آلبالو چه می دانید؟

دم کرده آلبالو ادرارآور خوبی است و افرادی که با مشکلاتی چون حبس‌البول یا اختلال کلیه و یا مثانه مواجه هستند می توانند برای رفع این مشکلات خود آن را مصرف کنند. روش تهیه این جوشانده به این شکل است که می بایست ۳۰ گرم دم آلبالو را که خشک کرده‌اید را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را بنوشید. در طب جدید هم جوشانده و دم کرده آلبالو برای دفع زیاد ادرار بسیار مورد مصرف قرار می گیرد.

گفتنی است که مصرف جوشانده ۳۰ گرم آلبالو برای کسانی که به بیماری های کلیه و مثانه مبتلا هستند بسیار مفید است. این دسته از افراد برای استفاده از مزایای آلبالو به این شکل اقدام کنند که آلبالو را به مدت ۱۲ ساعت در آب سرد خیسانده و سپس در یک لیتر آب بجوشانند. صبح و ظهر و شب یک لیوان از این جوشانده را برای رفع مشکلات خود در زمینه های مورد اشاره بنوشید.

این را باید بدانید که هسته آلبالو هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد، هسته آلبالو ضداسهال است و قابض خوبی است و ضد فشار خون است و باعث پایین امدن فشار خون می شود.

برای درخشش و زیبایی پوست می توانید له شده میوه آلبالو را برای باز شدن رنگ رخسار مورد استفاده قرار دهید.

روغن هسته آلبالو قرن‌ هاست با موفقیت برای درمان رماتیسم مورد استفاده قرار می گیرد.


در مورد خواص روغن هسته آلبالو بیشتر بدانید

در ابتدا باید بدانید که مصرف دمنوش هسته آلبالو برای درمان اسهال مفید است و همینطور به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و آن را پایین می آورد.

افرادی که پوست خشک دارند، می توانند از روغن هسته آلبالو استفاده کنند. این را باید بدانید که روغن هسته آلبالو مانند یک آبرسان عمل می کند و به همین علت هم به عنوان مرطوب کننده پوست صورت و بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در مورد خواص روغن هسته آلبالو بیشتر بدانید

معمولا افراد زیادی برای رفع چین و چروک پوست هزینه زیادی می کنند اما از این واقعیت غافل هستند که روغن هسته آلبالو برای رفع این مشکل بسیار مفید است. خاصیت روغن هسته آلبالو برای چین و چروک از آن رو است که مالیدن آن به پوست باعث افزایش سنتر کلاژن پوست شده و برای درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کسانی که دارای جوش و آکنه هستند می توانند از این روغن برای رفع آکنه و جوش صورت استفاده کنند.


خواص آب آلبالو چیست؟

آب آلبالو طبیعی در بر دارنده مقادیر زیادی ویتامین A، ویتامین های B، کلسیم، آهن، منیزیم، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی اکسیدان ها می باشد.

بنا بر آنچه از نظر پزشکی توصیه شده است، هر فرد به صورت روزانه می تواند یک لیوان آب آلبالو طبیعی بنوشداما باید به یاد داشته باشید که نوشیدن بیش از چهار لیوان آب آلبالو در روز به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که برای سلامت بدن ممکن است خطرات جدی به همراه داشته باشد.

خوب است بدانید که کالری یک لیوان آب آلبالو  ۱۱۹ واحد است.بنابراین برای ورزشکاران و  بدنسازان بسیار مفید است. بنابر مطالعات انجام گرفته، مصرف آب آلبالو باعث افزایش انرژی و افزایش قدرت عضلانی در تمرینات بدنسازی می شود و در نتیجه آسیب، درد عضلانی و التهاب پس از ورزش را به خوبی تسکین می دهد.

از آنجایی که آب آلبالو سرشار از ملاتونین است، بی خوابی را درمان می کند و از آنجایی که دارای خاصیت ضد التهابی است برای درمان نقرس بسیار مفید است.


مقالات مشابه : خاصیت خاکشیر – خواص انگور چیست و خواص انجیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.