پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی ، عکس و حواشی طناز طباطبایی بازیگر

بیوگرافی ، عکس و حواشی طناز طباطبایی بازیگر

حاملگی طناز طباطبایی , طناز طباطبایی حامله
طناز طباطبایی یکی از بازیگران خوب کشورمان است که به خاطر استایل ساده ای که دارد و به خاطر استفاده از میکاپ ساده در بین مخاطبان دارای محبوبیت است. اکثر فیلم های طناز طباطبایی هم مورد پسند مخاطبان قرار می گیرند.

این بازیگر دارای حواشی هم هست. مثل این که طناز طباطبایی حامله است یا طناز طباطبایی قبل از عمل و… مهمترین شایعه در مورد او بر میگردد به طناز طباطبایی و خواهرش که گفته شده است طناز طباطبایی و بهنوش طباطبایی خواهر هستند. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد زندگی خصوصی طناز طباطبایی مطالبی را گرداوری و منتشر کرده ایم.


بیوگرافی کامل طناز طباطبایی

طناز طباطبایی از هنرمندان خوب و با اخلاق کشورمان است که در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر فعال است. این باریگر زن ایرانی در تاریخ ۲ اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمده است. گفتنی است که طناز به غیر از  بازیگری در عرصه‌های هنری دیگر از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت های خوبی داشته ‌است. طناز گیتار را به خوبی می نوازد.

خانواده طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر در یک خانواده هنرمند متولد شده است. پدر طناز در زمینه تجارت و موسیقی فعالیت دارد. او یک خواهر بزرگتر از خود دارد. طناز از جمله بازیگرانی است که برای ورود به عرصه هنر و بازیگری با هیچ مخالفتی از طرف خانواده اش روبرو نبوده و برعکس خانواده اش همیشه حامی و همراه دخترشان در حر فه اش بوده اند.

پدر طناز طباطبایی به دخترش در زمینه ورود به حرفه بازیگری گفته بود که : من تمایل ندارم تو به طرق کوچه و بازار وارد حرفه بازیگر بشوی. او گفته بود که من دوست دارم دخترم تحصیلات آکادمیک در رابطه با بازیگری داشته باشد و شاید به همین علت هم طناز طباطبایی برای ادامه تحصیل در دانشگاه رشته کارگردانی تئاتر را برگزیده است.

خانواده طناز طباطبایی


ازدواج طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازدواج نکرده است و هنوز مجرد است. د رمورد ازدواج کردن این بازیگر قبلا معتقد بود که ازدواج کردن محدودیت فعالیت هنری را برای او به دنبال خواهد داشت و باعث می شود یک مرحله به عقب برگردد. اما اکنون اعلام کرده است که به زندگی مشترک فکر می کنم.

طناز طباطبایی گفته است که از وقتی سن سی سالگی را رد کرده است از نظر روحی بیشتر آرامش دارد و به زندگی مشترک و ازدواج هم فکر می کند. گفتنی است که او ازدواج سنتی را می پسندد و در این خصوص گفته است که: من به شخصه اینکه بروی بگردی شوهر خوشتیب و پولدار پیدا کنی را نمی پذیرم و نگاهم همان نگاه ازدواج سنتی است و آن را بیشتر می پسندم.

شایعات در مورد ازدواج طناز طباطبایی

در مورد ازدواج این بازیگر زن شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است. خبرهای کذبی از قبیل ازدواج طناز طباطبایی با نوید محمدزاده و یا ازدواج طناز طباطبایی با هومن سیدی.

شایعه حمایت طناز طباطبایی از مائده هژبری

مائده هژبری رقصنده جنجالی هفده ساله اینستاگرامی است که در همان زمان داغ بودن این خبر، خبر حمایت طناز طباطبایی از او در فضای مجازی هم منتشر شد که این خبر یک خبر کذب بود.

شایعه مزون داری طناز طباطبایی در خارج از کشور

در مورد این بازیگر یک شایعه دیگر هم پیچید مبنی بر این که او در خارج از کشور مزون دارد. این خبر ه از سوی مورد تایید قرار نگرفت.

جنجال خبر بارداری طناز طباطبایی

طناز هنوز مجرد است اما با اضافه وزنی که اخیرا داشته است و با انتشار عکسی از اضافه وزن این بازیگر، در فضای مجازی خبری مبنی بر بارداری طناز طباطبایی منتشر شد که شایعه ای بیش نبود.

مدرک تحصیلی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی دارای مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی تئاتر است و از سال ۱۳۸۰ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت دارد.

خصوصیات اخلاقی طناز طباطبایی

این بازیگر زن محبوب از نظر خصوصیات شخصی، فردی صبور است. بویژه در رفاقت فوق العاده صبور است و رفیقی همراه است. او نسبت به دوستانش بسیار وفادار است تا جایی که در خوشی و ناخوشی دوستانش آنها را ترک نمی کند و برای خوشحال کردن دوستانش هم کم نمی گذارد.

سادگی در پوشش هم یکی دیگر از خصوصیا فردی این بازیگر است. او گفته است که به شدت طرفدار سادگی در پوشیدن لباس است. در این مورد خیلی با صراحت گفته است که: همیشه دوست دارم در لباس هایم راحت باشم و این تمایل در من به حدی است که هیچگاه نمی گذارم لباس های خیلی رنگی با پارچه های پر زرق و برق برایم طراحی و دوخت کنند.

طناز طباطبایی و نوید محمدزاده
طناز طباطبایی و نوید محمدزاده بازیگر

لجبازی طناز طباطبایی هم گویا شهرت دارد. دوستان او می گویند شاید در طول یک سال یک یا نهایت دوبار طناز لجباز می شود اما خود طناز بر این اعتقاد است که این لجباز بودن او بستگی به شرایط دارد که در برخی شرایط گاهی پر رنگ و ادامه تر هم لجباز می شود.

نسبت فامیلی طناز طباطبایی با سایر هنرمندان

برخلاف خبر منتشر شده در مورد این که طناز طباطبایی و بهنوش طباطبایی خواهر هستند، باید گفت که او هیچ نسبتی با بهنوش طباطبایی ندارد و البته با مرحوم علی طباطبایی هم نسبتی ندارد.

آغاز فعالیت هنری طناز طباطبایی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، طناز طباطبایی از سال ۱۳۸۰ به عرصه بازیگری وارد شد. این بازیگر زن مشهور ایرانی موفق شد تا در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم دوره بازیگری را سپری کند. بعد از گذراندن این دوره بازیگری، از طناز طباطبایی برای بازی در مجموعه جوانی دعوت شد.

خواهر طناز طباطبایی , طناز طباطبایی و خواهرش

اولین فیلم سینمایی طناز طباطبایی

نخستین فیلم سینمایی طناز طباطبایی «دیشب باباتو دیدم آیدا» نام دارد. این فیلم به کارگردانی رسول صدر عاملی تهیه شد. طناز طباطبایی در این فیلم به اسم خودش حضور داشت و اولین تجربه سینمایی اش را رقم زد.

توانایی طناز طباطبایی در سریالی تلویزیونی به خوبی نشان داده شد. این بازیگر با نقش آفرینی در مجموعه تلویزیونی به نام «میوه ممنوعه» که جز نقش‌های اصلی در این سریال هم بود شناخته شد و استعداد هنری اش را نشان داد. او در سریال ممنوعه نقش غزاله را بازی کرد.

به این ترتیب او بازی را با تئاتر استارت زد سپس با حضور در سینما مورد توجه قرار گرفت و با تلویزیون موفق شد تا به شهرت دست یابد و در حال حاضر دستی در نقاشی و موسیقی هم دارد و در این دو حوزه هم موفق است.

بازی او در فیلم رخ دیوانه و فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند، از نقش های ماندگار او هستند. صحنه شیگار کشیدن و دادگاه او در این فیلم ها بازتاب زیادی داشته است.

طناز طباطبایی چاق

موفقیت های طناز طباطبایی

طناز طباطبایی از جمله بازیگرانی است که تا کنون موفق نشده است تا سیمرغ بلورین را دریافت کند اما موفقیت های دیگری را حاصل کرده است که د رادامه به آنها اشاره کرده ایم.

او در سال ۱۳۸۸ موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم صداها را کسب کند. او با بازی در فیلمی با نام «مرهم» موفق شد تا به بهترین نحو توانایی‌های خودش را بروز دهد.

طناز طباطبایی در سال ۱۳۸۹ در فیلم «گزارش یک جشن« بازی کرد. این فیلم که به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا تهیه شد توقیف شده است.

طناز در سال ۱۳۹۶ موفق شد تا برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای نقش آفرینی در فیلم ویلایی‌ها شود.

همچنین او با بازی در سریال پرانتز موفق شد تا برنده جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شود.

موفقیت های طناز طباطبایی در خارج از کشور

طناز طباطبایی هم مانند برخی از بازیگران در جشنواره های خارجی حضور داشته است و موفق شده است تا جوایزی را دریافت کند. از جمله این جوایز، دریافت لوح تقدیر جشنوراه زنان مستقل آمریکا در سال ۱۳۹۲ است. همینطور باید به دریافت جایزه طناز طباطبایی از جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو در سال ۱۳۹۳ هم اشاره کرد.


فیلم شناسی طناز طباطبایی

فیلم های سینمایی طناز طباطبایی

سالفیلمکارگرداننقش
۱۳۸۳دیشب باباتو دیدم آیدارسول صدرعاملیطناز
۱۳۸۵چهارانگشتیسعید سهیلیمرجان
۱۳۸۶دماغفرزاد مؤتمنپگاه
۱۳۸۶جعبه موسیقیفرزاد مؤتمنخانم سعادتی
۱۳۸۶شب زدهفرزاد مؤتمنمریم
۱۳۸۶شیرینعباس کیارستمیزن تماشاگر
۱۳۸۷میزاکحسینعلی لیالستانیستاره
۱۳۸۷پسر تهرانیکاظم راست گفتارلیلی بیدل
۱۳۸۷صداهافرزاد مؤتمننگار
۱۳۸۷شیرینعباس کیارستمی
۱۳۸۸طهران تهرانمهدی کرم پورنیلوفر
۱۳۸۹مرهمعلیرضا داودنژادمریم
۱۳۸۹سرسپردهبهمن گودرزیگندم
۱۳۸۹پرینازبهرام بهرامیان
۱۳۸۹گزارش یک جشنابراهیم حاتمی کیاطناز طباطبایی
۱۳۹۰نارنجی پوشداریوش مهرجوییطناز طباطبایی
۱۳۹۰هفتممسعود قراگزلونازنین
۱۳۹۱هیس! دخترها فریاد نمی‌زنندپوران درخشندهشیرین
۱۳۹۲قطعه‌ای از سکوتآریانا رستمی
۱۳۹۲ساکن طبقه وسطشهاب حسینی
۱۳۹۲پنجاه قدم آخرکیومرث پور احمدهاوژین
۱۳۹۲آرایش غلیظحمید نعمت‌اللهلادن
۱۳۹۳رخ دیوانهابوالحسن داوودیماندانا
۱۳۹۳مرگ ماهیروح‌الله حجازیفریده
۱۳۹۴بیست هفتهمسعود قراگزلودکتر
۱۳۹۴خشم و هیاهوهومن سیدیحنا
۱۳۹۴اروندپوریا آذربایجانی
۱۳۹۵ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تیناعبدالرضا کاهانیبهار
۱۳۹۵ویلایی‌هامنیر قیدیسیما
۱۳۹۵میلیونر میامیمصطفی احمدی
۱۳۹۶روسی (فیلم)امیر حسین ثقفی
۱۳۹۷طلاپرویز شهبازی

مجموعه های تلویزیونی طناز طباطبایی

سالمجموعهکارگردانتوضیحاتنقش
۱۳۷۹ذبیحعباس مرادیان
۱۳۸۰جوانیسعید سلطانی
۱۳۸۲رانت خوار کوچکحسین سهیلی زاده
۱۳۸۵در چشم بادمسعود جعفری جوزانیفرنگیس
۱۳۸۶میوه ممنوعهحسن فتحیغزاله فتوحی
۱۳۸۸پرانتز بازکیومرث پوراحمدکاندیدای بهترین بازیگر نقش کمدینیکی گلشهر
۱۳۹۲کلاه قرمزی ۹۲ایرج طهماسبمیهمان برنامه قسمت هفدهمطناز طباطبایی

طناز طباطبایی در نمایش خانگی

سالسریالشبکهکارگرداننقش
۱۳۹۱قلب یخی (فصل سوم)شبکه خانگیسامان مقدمشیوا قائم مقامی
۱۳۹۲شاهگوش (بیست و هشت قسمت)شبکه خانگیداوود میرباقریگندم شجاعت

تئاترهای طناز طباطبایی

تاریخ تولد طناز طباطبایی

سالتئاترکارگردانمحل اجراجوایز و نامزدی
۱۳۹۰درسداریوش مهرجوییاجرا در تماشاخانه ایرانشهر
۱۳۹۰کمی بالاترآروند دشت آرایاجرا در تالار حافظ
۱۳۹۱تن‌تن و راز قصر مونداسآروند دشت آرایاجرا در تماشاخانه ایرانشهر
۱۳۹۲باغبان مرگآروند دشت آرایاجرا در تالار شمسکاندیدای دو نامزدی در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر
۱۳۹۵نامه‌های عاشقانه از خاورمیانهکیومرث مرادیاجرا در تماشاخانه پالیز
۱۳۹۷تروماافسانه ماهیاناجرا در تماشاخانه ایرانشهر

جوایز و افتخارآفرینی های طناز طباطبایی

نتیجهجایزهفیلم (سریال)سال
نامزدشدهبهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجرصداها۱۳۸۷
برندهجایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در سومین جشن منتقدانصداها۱۳۸۸
برندهبهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونیپرانتز باز (سریال)۱۳۸۸
برندهدیپلم افتخار از سوی پنجمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایرانمرهم۱۳۹۰
نامزدشدهبهترین بازیگر نقش اول زن در سی و یکمین جشنواره فیلم فجرهیس! دخترها فریاد نمی‌زنند۱۳۹۱
برندهبهترین بازیگر نقش اول زن در سنندجهیس! دخترها فریاد نمی‌زنند۱۳۹۱
نامزدشدهبهترین بازیگر نقش اول زن در کرمانشاههیس! دخترها فریاد نمی‌زنند۱۳۹۱
برندهلوح تقدیر و جوایزی از سوی جشنواره زنان مستقل آمریکا به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زنهیس! دخترها فریاد نمی‌زنند۱۳۹۲
برندهلوح تقدیر و جوایزی از جانب جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زنهیس! دخترها فریاد نمی‌زنند۱۳۹۳
نامزدشدهبهترین بازیگر نقش اول زن در سی و سومین جشنواره فیلم فجررخ دیوانه۱۳۹۳
نامزدشدهبهترین بازیگر نقش اول زن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرخشم و هیاهو۱۳۹۴
برندهتندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان سینمای ایرانویلایی‌ها۱۳۹۶
برندهتندیس بهترین بازیگر زن برای فیلم ویلایی‌ها در جشنواره فیلم یزدویلایی‌ها۱۳۹۶

همچنین ببینید : عکس و بیوگرافی بهنوش طباطبایی الناز حبیبی و سحر دولتشاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.