پارسی نو / آشپزی / آموزش آشپزی / غذاهای خارجی / طرز تهیه پلو یونانی با مرغ و میگو + عکس

طرز تهیه پلو یونانی با مرغ و میگو + عکس

طرز تهیه پلو یونانی , پلو یونانی با میگو
یکی از غذاهای ملل، پلو یونانی است. این غذای خوشمزه به روشهای مختلف درست می شود. مثلا دستور تهیه پلو یونانی با مرغ و یا پلو یونانی با میگو. با هر کدام از این مواد اولیه که این غذا را تهیه کنید، مطمئن باشید بسیار خوشمزه خواهد بود.

این که انواع روشهای پخت پلو یونانی وجود دارد بسته به ذائقه افراد است. مثلا پلو یونانی با فیله مرغ برای افرادی است که طعم مرغ را می پسندند. برخی هم پلو یونانی با گوشت چرخ کرده درست می کنند. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما درست کردن پلو یونانی را منتشر کرده ایم که این غذای خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


آموزش روش درست کردن پلو یونانی اصل

مواد لازم برای درست کردن پلو یونانی

مواد مورد نیازمیزان لازم
برنج۷۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای سبز۱/۲ پیمانه خرد شده
فلفل دلمه‌ای قرمز۱/۲ پیمانه خرد شده
نخود فرنگی۲ پیمانه
ذرت۲ پیمانه پخته شده
قارچ۲ پیمانه خرد شده
مرغ۲ پیمانه پخته شده و خرد شده
آب مرغ ۲ پیمانه
روغن۱۵۰ گرم
پیاز خلال شده۱ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری

گام به گام دستور پخت پلو یونانی

قبل از هر چیزی، برنج را از شب قبل شسته و بگذارید تا خیس بخورد.

سراغ مرحله پخت می رویم، در ابتدای کارِ پخت قارچ‌هایی را که خرد کرده اید را همراه با تکه های مرغ پخته شده و خرد شده در مقدار کمی روغن تفت دهید. تا زمانی تفت دادن را ادامه دهید که رنگ آنها به قهوه ای متمایل شود. در مرحله بعد ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

در ظرف دیگری کمی روغن ریخته و پیازهای خلال شده را در آن تفت دهید. زمانی که پیازها طلایی رنگ شدند، برنج را که از شب قبل خیسانده اید، به آن اضافه کنید و مجددا به مدت چند دقیقه آنها را با هم تفت دهید. سپس آب مرغ را بریزید و در ادامه زعفران را هم اضافه کنید.

در ظرفی آب را بگذارید تا جوش آید و برنج را در آن بریزید و بگذارید تا برنج بپزد. نمک ریختن را فراموش نکنید. بعد از پختن برنج به حد لازم، آن را آبکش کنید.

پلو یونانی , دستور تهیه پلو یونانی

در گام بعدی از پخت پلو یونانی،کف قابلمه مد نظرتان را چرب کنید. حال برنج آبکش شده و مخلوط مرغ و سبزیجات را به شکل لایه لایه در آن ریخته و در حدود یک ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا به اصطلاح دم بکشد. بعد از دم کشیدن می توانید آن را در ظرف مورد نظرتان بکشید و با مخلفات مورد پسندتان سرو کنید.

توصیه می کنیم برای این که ته دیگ خوشمزه ای هم داشته باشید، از ورقه های سیب زمینی در کف قابلمه استفاده کنید و بعد برنج را به شکل لایه لایه بریزید و بگذارید تا دم بکشد.


آموزش تهیه پلو یونانی با مرغ

مواد لازم برای درست کردن پلو یونانی با مرغ

مواد مورد نیازمیزان لازم
سینه مرغ درسته ۲ عدد
پیاز داغیک پیمانه
رب۳ قاشق سوپ خوری
پوره گوجه فرنگییک چهارم پیمانه
آبلیمو۲ قاشق سوپ خوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
جعفرییک دوم پیمانه ساطوری شده

نکته : مواد لازم گفته شده برای ۴ نفر کافی است. شما می توانید به دلخواه، میزان مواد را کم یا زیاد کنید.

مراحل درست کردن پلو یونانی با مرغ

در مرحله اول سینه مرغ را با یک پیمانه آب بگذارید تا بپزید. پیشنهاد می کنیم که برای رفع بوی بد مرغ، ۲ عدد ساقه کرفس و هویچ هم در ظرف بیاندازید، در صورت تمایل از یک عدد هل و مقدار کمی دارچین هم می توانید کمک بگیرید.

بعد از این که مرغ کاملا پخته شد، بگذارید تا کمی سرد شود و سپس آن را به صورت کامل ریش ریش کنید.

در مرحله بعد از پخت این غذای خوشمزه، در ظرفی دیگر رب را با  مقدار کمی روغن تفت دهید، تفت دادن رب را تا زمانی ادامه دهید که رنگ رب باز شود. سپس پیاز داغ، پوره گوجه، آبلیمو و ادویه ها را به آن اضافه کنید و آنها را با هم تفت دهید.

در مرحله بعد، یک چهارم پیمانه آب مرغ بریزید و سینه ها را به آن بیفزایید و بگذارید تا نیم ساعت بپزد تا کاملا مرغ ها مزه دار شده و آب آن هم کشیده شود.

در ظرف آبجوش برنج خیس خورده با نمک را بریزید و بگذارید تا به مقدار لازم بپزد. سپس برنج را آبکش کنید.

در گام آخر برنج دم کشیده سفید را در ظرف مورد نظر کشیده و از مواد پخته شده روی برنج بریزید و دور ظرف مخصوص سروتان را با جعفری ساطوری تزیین کنید.


دستور تهیه پلو یونانی با میگو

پلو یونانی در اصل با مرغ پخته می شود اما در صورت تمایل می توانید از میگو به جای مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه پلو یونانی با میگو :

در ابتدای پخت یک پیاز درشت را به شکل نگینی خرد کنید، پیشنهاد می کنیم تا از پیاز زیاد در این غذا استفاه کنید چون پلوی شما را لذیذتر می کند. پیازهای خرد شده را با مقدار کمی روغن تفت دهید و میگو را هم با پیاز كمی تفت دهید. سپس زردچوبه و ادویه و فلفل قرمز و پودر سیر و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و بعد یک استكان آب هم بریزید تا میگوها پخته شوند.

پس از پخته شدن میگوها، مقداری نخود سبز پخته شده، كنسرو ذرت، قارچ خردشده و فلفل دلمه ای رنگی که به صورت نگینی خرد کرده اید را اضافه کنید. این مواد را بگذارید تا بپزند و آب آن کشیده شود و به روغن بیفتد، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

در مرحله بعد برنج را آبكش کنید و تمام مواد را لا به لای برنج بریزید. سپس مقدار كمی آب زعفران روی برنج بریزید و روی حرارات ملایم بگذارید تا دم بکشد. پیشنهاد می کنیم که ۵۰ گرم كره روی پلو بریزید كه خوشمزه و لذیذ شود.

در نهایت بعد از دم کشیدن، برنج را در دیس کشیده و سرو کنید.


مطالب مشابه : طرز تهیه پلو مکزیکی – خورشت فسنجان و طرز تهیه پلو زعفرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.