پارسی نو / آشپزی / سالاد ها / طرز تهیه سالاد اندونزی با کلم سفید، سیب زمینی و کشمش

طرز تهیه سالاد اندونزی با کلم سفید، سیب زمینی و کشمش

درست کردن سالاد اندونزی , سالاد اندونزی
سالادها یکی از انواع مخلفاتی هستند که سفره ما ایرانیان را تزیین می کنند. اغلب ما تصور می کنیم سالاد برای لاغری است و یا به عنوان پیش غذا آن را مصرف می کنیم تا از پرخوری در وعده های غذایی پیشگیری کنیم.

اما برخی از انواع سالادها هستند که به نوعی سالاد مجلسی به حساب می آیند و شاید برای لاغری و کاهش وزن هم مفید نباشند. یکی از این انواع مختلف سالاد، سالاد اندونزی است که ما در این مقاله از پارسی نو دستور تهیه سالاد اندونزی را در نظر گرفته ایم و سعی کره ایم به مواد لازم سالاد اندونزی که دارای تنوع بالایی هم هست اشاره کنیم. از جمله سلاد اندونزی با کشمش و… ما را در این مقاله همراهی کنید.


آموزش درست کردن سالاد اندونزی معمولی

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
نخود فرنگی پخته شده۲۰۰ گرم
کالباس۳۰۰ گرم
خیار شور ۳۰۰ گرم
گل کلم پخته شده۳۰۰ گرم
هویج پخته شده۲۰۰ گرم
سس مایونزبه مقدار دلخواه

نکته : توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه این نوع سالاد خوشمزه برای ۶ نفر مناسب است که شما می توانید بر حسب نیاز این مقدار مواد را کم یا زیاد کنید.

آموزش درست کردن سالاد اندونزی

در ابتدا سیب زمینی ها و هویج را پخته و به شکل نگینی خرد کنید. سپس کالباس، گوجه فرنگی، خیارشور و گل کلم که از قبل پخته اید را هم ترجیحا به شکل ریز و نگینی خرد کنید. همه این مواد ریز شده را در یک ظرف مناسب بار هم مخلوط کنید.

سپس سالاد آماده شده به طریق گفته شده را برای مدت ۵ ساعت در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا طعم مواد به خورد هم برود و بعد از آن می توانید با تزیین دلخواه ان را سرو کنید.

دستور تهیه سالاد اندونزی , روش تهیه سالاد اندونزی

نکته مهم درباره درست کردن سالاد اندونزی

بنا به این که کلم بروکلی دارای خواص زیادی است، چنانچه تمایل داشتید میتوانید از کلم بروکلی پخته شده هم در این سالاد استفاده کنید و به این ترتیب از خواص این گیاه مفید هم بهره مند شوید.


طرز تهیه سالاد اندونزی با کلم سفید و سیب زمینی به روشی دیگر

مواد لازم برای درست کردن سالاد اندونزی

مواد مورد نیازمیزان لازم
کلم برگ قرمز۱ پیمانه
کلم برگ سفید۲ پیمانه
ذرت نصف پیمانه
کالباس نصف پیمانه
نخود فرنگینصف پیمانه
خیارشور۴ عدد
هویج۲ عدد
سس مایونزنصف پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار کافی

مراحل تهیه سالاد اندونزی

در اولین مرحله از درست کردن این سالاد خوشمزه و پرطرفدار، کلم برگ ها را برش بزنید. هم کام برگ های قرمز و هم سفید را برش بزنید. پیشنهاد می کنیم که کلم برگ ها را به شکل رشته ای برش بزنید. چنانچه وسیله خاص برای برش سبزیجات در دسترس تان هست، می توانید از آن استفاده کنید. به این نکته دقت داشته باشید در صورتی که با دقت کلم برگ ها را باریک و رشته ای برش بزنید، سالاد شما رنگ و شکل بهتری دارد و سفره یا میز غذای شما را آراسته می کند.

در مرحله بعدی، باید کنسرو ذرت و نخود فرنگی را به کلم ها اضافه کنید. چنانچه نمی خواهید از مواد غذایی کنسرو شده استفاده کنید و در منزل این دو مواد را به صورت خام دارید، قبل از اقدام برای درست کردن سالاد اندونزی، آنها را آبپز کنید و بعد آنها را به کلم اضافه کنید. در مرحله بعد به سراغ بخار پز کردن هویج ها بروید.

بعد از این که هویج ها را به به کمک بخارپز پختید، توصیه می کنیم که هویج های بخارپز شده را روی مواد دیگر سالاد رنده کنید. در مرحله بعد، خیارشور را نیز با رنده متوسط به شکلی که در سالاد دیده شود، رنده کنید و سپس به مواد دیگر اضافه کنید.

اضافه کردن کالباس به این نوع سالاد هم دلبخواه است. شما چنانچه تمایل داشته باشید، می توانید کالباس ها را هم به صورت خام به سالاد اضافه کنید و هم آنها را سرخ کرده و به سالادتان اضافه کنید.

نکته : سعی کنید که کالباس را به صورت نازک نازک برش داده و به مواد سالاد اضافه کنید.

در گام آخر هم می توانید نمک و فلفل را به مقدار دلخواه به سالادتان اضافه کنید. در مورد ریختن سس مایونز به این سالاد هم باید گفت که اضافه کردن سس هم به سلیقه شما بستگی دارد.

در پایان وقتی همه مواد سالاد را اضافه کردید، روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید تا در یخچال بماند تا مواد به خورد هم بروندبعد از گذشت این زمان می توانید با تزیین دلخواه آن را سرو کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی , سالاد اندونزی با کشمش


سالاد اندونزی اصل با کشمش و مرغ

مواد لازم برای درست کردن سالاد اندونزی با کشمش و مرغ

مواد مورد نیازمیزان لازم
سیب زمینی بزرگ خرد شده۴ عدد
آناناس تازه  مکعبی خرد شده۳۰۰ گرم
هویج رنده شده۲ عدد
جوانه لوبیا ۱۷۵ گرم
پیازچه خرد شده۱ دسته
کدو بزرگ خلال شده۱ عدد
کرفس خلال شده۳ ساقه
بادام زمینی بدون نمک۱۷۵ گرم
فیله مرغ پخته خرد شده۲ عدد

مواد لازم برای تهیه سس سالاد اندونزی با کشمش و مرغ

مواد مورد نیازمیزان لازم
کره بادام زمینی۶ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۶ قاشق غذاخوری
سویا سس۲ قاشق غذاخوری
فلفل چیلی قرمز خرد شده۱ عدد
روغن کنجد۲ قاشق چای خوری
آب لیمو ترش۴ قاشق چای خوری

مراحل درست کردن سالاد اندونزی با کشمش

در ابتدای تهیه این سالاد خوشمزه، سیب زمینی ها را شسته و داخل ظرف حاوی آب جوش بگذارید و اجازه دهید به مدت زمان ۱۰ دقیقه بپزند تا کاملا سیب زمینی ها نرم شوند. سپس آنها را آبکشی کنید و در ظرفی گذاشته تا خنک شوند. سپس آنها را به شکل نگینی خرد کنید و داخل ظرف سالاد بریزید و آناناس، هویج، جوانه لوبیا، پیازچه، کدو، کرفس، بادام زمینی و تکه های فیله مرغ را هم اضافه کنید . همه این مواد را خوب هم بزنید تا با همدیگر مخلوط شوند.

برای تهیه سس این سالاد متفاوت، باید به این صورت عمل کرد که کره بادام زمینی را داخل ظرف کوچکی بگذارید و به آرامی سویا سس و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس فلفل چیلی قرمز، روغن کنجد و آب لیمو ترش را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

در ادامه سس تند را روی سالاد ریخته و به آرامی مواد را مخلوط کنید تا تمامی مواد به این سس آغشته شوند. می توانید سالاد مرغ اندونزی با کشمش را با برش لیمو تزئین کرده و در ظرف مناسب سرو کنید. در صورت تمایل می توانید آناناس تازه و یا کنسروی شیرین را آبکش کرده و زیر شیر آب سرد آنها را شسته و به سالاد اندونزی اضافه کنید. البته این مورد کاملا سلیقه ای است و در تهیه این سالاد خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما اگر مطابق سلیقه تان باشد می توانید در سالاد بریزید و اتفاقا طعم خوشایندی هم به سالاد می دهد.


مطالب مشابه : طرز تهیه سالاد سزارسالاد ماکارونی خوشمزه و طرز تهیه سالاد الویه مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.