پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / عکس و بیوگرافی مهسا طهماسبی بازیگر + مصاحبه

عکس و بیوگرافی مهسا طهماسبی بازیگر + مصاحبه

مهسا طهماسبی در فیلم قانون مورفی , مهسا طهماسبی و پدر و مادرش
در چند ساله اخیر شاهد ورود بازیگران جوان و تازه کاری به عرصه بازیگری هستیم که کار و بازی برخی از آنها واقعا زیبا است و مخاطب را به خود جذب می کند.

یکی از این بازیگران، مهسا طهماسبی است که همه ما او را به عنوان بازیگر نقش کیان در سریال دیوار به دیوار می شناسیم. این بازیگر برادرزاده مائده طهماسبی است و بنابراین نسبت فامیلی با او و فرهاد آئیش دارد.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد زندگی خصوصی مهسا طهماسبی مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. در ادامه عکس های مهسا طهماسبی را هم می توانید مشاهده کنید. ما را همراهی کنید.


بیوگرافی و مصاحبه­ مهسا طهماسبی

مهسا طهماسبی بازیگر جوان کشورمان است که در آبان ماه سال ۱۳۷۲ در کرج متولد شد. این بازیگر اصالتا اهل بابل هستند.

میزان تحصیلات مهسا طهماسبی

این بازیگر جوان در حال حاضر دانشجوی مقطع لیسانس در رشته تئاتر گرایش عروسکی در دانشگاه تهران است.

آیا مهسا طهماسبی ازدواج کرده است؟

مهسا طهماسبی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

نسبت مهسا طهماسبی با مائده طهماسبی بازیگر

مهسا طهماسبی برادر زاده مائده طهماسبی است. عمه مهسا بازیگر مطرح و شناخته شده در عرصه تلویزیون کشورمان است. همسر مائده طهماسبی فرهاد آئیش است. به این ترتیب عمه و شوهر عمه مهسا طهماسبی هر دو هنرمند هستند و در بین مردم هم دارای طرفداران زیادی هستند.

بیوگرافی مهسا طهماسبی , زندگی مهسا طهماسبی

این نسبت فامیلی برای مهسا طهماسبی به این معنی نیست که این بازیگر جوان با واسطه به عرصه بازیگری آمده است. او از ابتدا به عرصه هنر علاقه داشته است. به طوری که خود او هم گفته است :

در مدرسه و در دوران راهنمایی در برنامه هفتگی دو ساعت وقت آزاد داشتیم که هر دانش‌ آموزی مطابق علایق خود می‌ توانست در آن ساعت به طور آزادنه به سمت کارهای هنری یا ورزش یا مطالعه و خلاصه هر عرصه ای که دوست داشت، برود. من در همه این دوران تحصیل در این دو ساعت  فیلم‌ سازی و تئاتر را انتخاب می کردم و در همین سنین بود که بسیار به این هنرها علاقه‌ مند شدم.

البته ظاهرا در ابتدا مهسا طهماسبی به عرصه دیگری علاقه داشته است چون خود او گفته است که :

به این ترتیب علاقه به بازیگری در من شکل گرفت، اما در دوره دبیرستان به مدرسه فرزانگان رفتم و در رشته تجربی مشغول به تحصیل شدم. در آن زمان تصمیم داشتم که متخصص و جراح قلب شوم، اما بعد از قبولی در دانشگاه تصمیم ام در مورد ادامه تحصیل عوض شد و این تغییر تصمیمی را با خانواده ام در میان گذاشتم و گفتم یا هنر می‌خوانم یا ترک تحصیل می‌کنم.

مهسا طهماسبی برخلاف بسیاری از بازیگران زن که در ابتدا با مخالفت خانواده هایشان رو به رو بوده اند، از ابتدا با همراهی خانواده اش مواجه شده است. در این مورد خود او گفته است که:

خانواده ام پس از این که با تصمیم جدید من مواجه شدند، من را درک کردند. شاید علت عدم مخالفت انها به این خاطر بوده است که پدرم و مادرم جوان هستند و پدرم هنوز به ۵۰ سالگی نرسیده‌اند و ما اختلاف سنی زیادی نداریم و همدیگر را بهتر درک می کنیم.

مهسا طهماسبی در ادامه گفت که مادرم دارای شغل حسابداری است، اما شغل‌ شان را دوست ندارند، به‌ همین علت وقتی در سن ۱۷ سالگی به صورت جدی در مورد شغل آینده‌ و علاقه‌ ام به عرصه بازیگری با والدینم صحبت کردم، راضی شدند و من را همراهی‌ کردند.

شروع کار بازیگری مهسا طهماسبی

این بازیگر جوان کار بازیگری را با تئاتر و قبل از آن که وارد دانشگاه شود، آغاز کرده است.

بنا بر آن چه که مهسا طهماسبی می گوید او زمانی که در دانشگاه قبول شد، سابقه کار در سه فیلم سینمایی را داشت که دو تا از این فیلم ها ایرانی بودند و هنوز اکران نشده‌ اند و یکی از آن‌ ها یک فیلم برای شبکه آرته بود که سال گذشته پخش شد، این فیلم در کارنامه هنری مهسا طهماسبی محصول مشترک کشورهای ایران و فرانسه بود و عوامل آن از جمله کارگردان هم فرانسوی بودند. گفتنی است که این فیلم اولین تجربه مهسا جلوی دوربین به شمار می رود.

مهسا طهماسبی در دیوار به دیوار , سریال های مهسا طهماسبی


مهسا طهماسبی در سریال دیوار به دیوار

سریال تقریبا کمدی دیوار به‌ دیوار  اولین کار تلویزیونی‌ مهسا طهماسبی است که در ایام نوروز پخش می شد و مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرد.

در خصوص چگونگی ورود مهسا طهماسبی به سریال دیوار به دیوار او این گونه گفته است که :

آقای سامان مقدم برای نقش کیان دنبال یک بازیگر جوان بودند و آقای آئیش، شوهر عمه ام به من گفتند که تو را برای بازی در این نقش به آقای مقدم معرفی می‌ کنم. البته این معرفی صرفا در حد یک پیشنهاد بود و پیش از این هم شوهر عمه ام من را برای ایفای نقش به پروژه‌ های دیگر هم معرفی کرده بودند که هیچکدام از آنها به نتیجه نرسیدند.

مهسا طهماسبی : من با پارتی به عرصه بازیگری نیامده ام!

این بازیگر زن جوان در خصوص فعالیت های هنری اش گفته است که این طور نبوده که من با پارتی‌بازی وارد کار بازیگری شده باشم. قبول دارم که شاید معرفی‌ ام به پروژه‌ ها باواسطه انجام گرفته است، ‌اما در مرحله بعد همه چیز بر‌عهده خودم و توانایی هایم بوده است.

اما مهسا طهماسبی به این نکته هم اشاره کرده است که همیشه با عمو فرهاد و عمه مائده مشورت می‌کنم و از نظرات آنها نهایت استفاده را دارم و من قطعا هیچ کاری را بدون مشورت با آن‌ ها قبول نخواهم کرد.

مهسا طهماسبی و علاقه به ژانر جدی و اجتماعی

تجربه کار کمدی برای مهسا طهماسبی کار جذابی است،  اما ظاهرا علاقه شخصی‌ این بازیگر ژانر درام، فیلم‌ ها و سریال‌ های اجتماعی و جدی است. او معتقد است که بازی در نقش‌ های کمدی کار دشواری است به‌ خصوص این که فرد بازیگر هم یک کمدین نباشد.

در کل به اعتقاد مهسا طهماسبی خنداندن مردم در جامعه ما خیلی سخت‌ تر از گریاندن آن‌ها است.

مهسا طهماسبی کیست , مهسا طهماسبی و مائده طهماسبی

مهسا طهماسبی و ورزش

بنا به آنچه که مهسا طهماسبی گفته است در زمان تحصیل و در دوران راهنمایی به‌ شکل حرفه‌ ای بسکتبال بازی می‌ کرده است، اما در دوران دبیرستان دیگر ورزش را به شکل حرفه‌ ای دنبال نکرده است. اما سابقه بازی هندبال را دارد، در والیبال هم دستی بر آتش دارد. مدتی هم ورزش فوتبال را پی گرفته است و دروازه‌بانی در این رشته را تجربه کرده است. اما در حال حاضر مهسا طهماسبی فقط به باشگاه بدنسازی می‌ رود.


بازی مهسا طهماسبی در فیلم قانون مورفی

فیلم جدید مهسا طهماسبی قانون مورفی نام دارد که یک فیلمی با مضمون کمدی اکشن است که کارگردانی آن را رامبد جوان بر عهده دارد که در دی ۱۳۹۷ قرار است به روی پرده سینماها برود.

در مورد فیلم قانون مورفی رامبد جوان بیشتر بدانید

کارگردان فیلم: رامبد جوان

تهیه‌کننده فیلم: محمد شایسته

نویسنده فیلم: پوریا شجاعی، محمدعلی حسینی

بازنویسی: پویا مهدوی‌زاده

موسیقی فیلم: امیر توسلی

فیلم‌برداری: حسین جلیلی

تدوین: میثم مولایی

بازیگران فیلم قانون مورفی

در این فیلم به کارگردانی رامبد جوان، مهسا طهماسبی در کنار بازیگران محبوبی کار می کندد که در ادامه لیست آنها را آورده ایم. این بازیگران عبارتند از:

امیر جدیدی، امیر جعفری، مهسا طهماسبی، دانیال غفارزاده، سروش صحت، سیروس گرجستانی، آناهیتا درگاهی، هادی کاظمی، رامبد جوان

تجربه مهسا طهماسبی در سریال دیوار به دیوار

سریال دیوار به دیوار که در دو فصل ۱ و ۲ ساخته شد یکی از سریال های پر مخاطب نوروز سال ۱۳۹۷ بود. در این سریالی که تقریبا مضمون طنزی دارد، مهسا طهماسبی در نقش کیان به ایفای نقش پرداخت. کیان در این سریال دختر فرهاد آئیش است. شوهر عمه مهسا، در سریال دیوار به دیوار نقش سرهنگ بازنشسته فوق العاده مقرراتی را بازی می کند.

در واقع این سریال که فصل اول آن در نوروز ۹۶ و فصل دوم آن در نوروز ۹۷ از تلویزیون پخش شد، اولین تجربه حرفه ای مهسا طهماسبی در بازیگری و در تلویزیون به شمار می رود.

عکس مهسا طهماسبی ,فیلم سینمایی مهسا طهماسبی

سریال دیوار به دیوار و بازی مهسا طهماسبی در کنار حرفه‌ای‌ها

مهسا طهماسبی خودش در مورد حضورش در این سریال و اضطرابش اینگونه می گوید که: در سریال «دیواربه‌دیوار» در کنار بازیگران مطرح و حرفه‌ای ایفای نقش می کردم.

واقعیت آن است که بازی در یک گروه از بازیگران حرفه‌ای و پیشکسوت گذشته از لذت‌بخش بودن بسیار ترسناک هم هست. زمانی که در کنار این‌ همه بازیگر پیسکشوت بازی می‌کنید همیشه این اضطراب وجود داردکه آیا کار من در کنار کار سایر بازیگران خوب جلوه کرده است؟ آیا در کنار این بازیگران دیده می‌شوی؟ اما تک‌تک عوامل و بازیگران این سریال آن‌قدر به من لطف داشتند و من رو راهنمایی می کردندکه من حتی یک ذره‌ احساس نکردم که تازه‌وارد و آماتور هستم.

در سریال دیوار به دیوار همه مانند اعضای یک خانواده بودیم و فضا بسیار دوستانه و صمیمانه بود و همه بازیگران خوب این سریال به من در اجرای نقش کمکم کردند.

از مهسا طهماسبی این سوال پرسیده شد که آیا بازیگری کار ساده ای است؟ که در پاسخ اینگونه گفت:

من فکر می کنم که بازيگری کار سختی است، ولی من همیشه بر این اعتقاد بودم که سی نما در مقایسه با ساير مدیوم‌ها راحت‌تر است. فکر میکردم کار بازیگری که تنها در سينما فعالیت دارد و تابه‌حال تجربه کار تئاتری را نداشته است، کار خاصی انجام می دهد و بازی در مديوم سینما به نسبت راحت تر است، اما وقتی خودم در عمل در فيلم‌های سینمایی و سريال بازی کردم، متوجه شدم بازی مقابل دوربين هم کار دشواری است. و این دشواری زمانی بیشتر نمود دارد که با یک گروهی حرفه‌ای همکاری کنید.

در این شرایط است که فرد بازیگر نمیتوانيد بد بازی کند و کارگردان مرتب کات بدهد و مجدد شروع کند؛ در این صورت نه تنها کار خود بازیگر خراب می شود بلکه بد بازی کردن باعث هدر رفتن کار دیگران و صرف انرژی بیشتر است.

مهسا طهماسبی و کسب شهرت

از مهسا طهماسبی پرسیده شد که تمایل داری مشهور شوی که او اینگونه گفت: همه کسانی که به طرف بازیگری میروند، دل‌شان میخواهد که مشهور شوند و ديده شوند. در واقع کسی که حرفه بازیگری را انتخاب‌کرده و مدعی است که دوست ندارد دیده شود یا دروغ میگوید یا باید بازیگری را کنار بگذارد.

طبیعتا من هم دوست دارم کارم دیده شود، به شرط آن که در کارهایی بازی کرده باشم که مردم پسندیده باشند، در این صورت مردم از دیدن من به عنوان بازیگر آن نقش یا نقش ها خوشحال میشوند؛ چون به یاد کارهای خوبی که بازی کرده‌ام، می افتند. بنابراین این گونه دیده‌شدن را واقعا دوست دارم. منظور من به صورت واضح آن است که شهرت بدون حاشیه را می پسندم، شهرتی که به خاطر موفقی تم در بازیگری حاصل شده باشد، نه به خاطر حواشی آن.

آرزوی مهسا طهماسبی در بازیگری

برای هر بازیگری حضور در جشنواره‌ های معتبر جهانی از قبیل جشنواره های کن، برلین و اسکار آرزوست و من به عنوان یک بازیگر هم از این قاعده مستثنی نيستم؛ اما بر این اعتقاد هستم که اولویتم باید پیشرفت، تلاش و آموختن باشد. این که خودم احساس کنم پیشرفت کرده‌ام و در هر کاری که ایفای نقش دارم، اين حس را داشته باشم که این کار جدید از کارهای قبلی بهتر بوده‌ام، برای من واقعا لذت‌بخش است و در این صورت به آرزويم در حرفه بازیگری خواهم رسید.

خانواده مهسا طهماسبی و ارتباط او با آنها

برای من همیشه خانواده در اولويت بوده است و خاناده ام برایم عزيز هستند. ما هم در خانواده پدری و هم در خانواده مادری ام ارتباطاتمان به شدت نزدیک است. ما بر عکس بسیاری از خانواده‌ها که شاید با عمه، خاله و عمو ارتباط زیادی نداشته باشند، ارتباط بسيار خوبی داریم و من با همه‌ این عزیزانم رفت‌وآمد دارم.

همه اعضای خانواده‌ام حق پدری و مادری به گردن من دارند و همه‌ آنها را بسیار دوست دارم. ما اصالتا اهل بابل هستيم و يکی از خاله‌هايم در اين شهر بابل زندگی میکند و من با این خاله ام درست به همان اندازه در ارتباطم که با خاله‌ام که در تهران زندگی می کند و نزدیک ما است. در کل همه اعضای خانواده‌ام را دوست دارم و اصلا تصور حتی يک روز بدون آن‌ها برایم سخت است.


مطالب مشابه : بیوگرافی و عکس مینا وحیدعکس و بیوگرافی مریم مومن

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    این روزها فشاربر شخصیت های معروف هنرمند و بازیگر و بازیکن فوتبال و …. از طرف یک عده طرفدار احساسی و زودباور زیاد شده
    و از آنان می خواهند که بر علیه نظام و به بهانه مهسا امینی ، موضع گیری نمایند
    که این اقدام و تبعیت از خواست دیکتاتور مآبانه طرفداران خود، مخالف آزاد اندیشی و حق الناس است
    و آنان را با فشار رسانه ای مجبور می کنند برای از دست ندادن طرفدار موضع گیری غیر شرعی و غیر عقلانی بگیرند و آزادی اجتماعی عموم مردم را فدای آزادی هوس رانی یک عده فرصت طلب نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.