پارسی نو / فرهنگ و هنر / بیوگرافی هنرمندان / بیوگرافی مینا وحید بازیگر بانوی عمارت + حواشی و عکس

بیوگرافی مینا وحید بازیگر بانوی عمارت + حواشی و عکس

تحصیلات مینا وحید , مینا وحید بازیگر
یکی از بازیگران زن ایرانی مینا وحید است که اولین بار در فیلم سینمایی دوران عاشقی به مخاطبان معرفی شد و در این فیلم هم به خوبی درخشید. به همین علت هم بسیاری از طرفداران او علاقه مند به دانستن بیوگرافی مینا وحید شدند.

این روزها هم نقش آفرینی مینا وحید در بانوی عمارت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و به همین علت هم ما در این مقاله از پارسی نو برای شما ضمن این که عکس های جدید مینا وحید را گردآوری و منتشر کرده ایم، در مورد زندگی خصوصی مینا وحید هم مطالبی را منتشر کرده ایم. ما را همراهی کنید.


بیوگرافی مینا وحید بازیگر

مینا وحید بازیگر جوان و خوش آتیه کشورمان است که در تاریخ ۱۷ مرداد ماه از سال ۱۳۶۶ در شهر زیبای رشت متولد شده است. از نظر میزان تحصیلات مینا وحید باید بدانید که او مدرک کارشناسی ارشد تئاتر دارد ودر عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالبت دارد. شهرت مینا وحید در سینما به خاطر بازی در فیلم دوران عاشقی بوده است که این فیلم به کارگردانی علیرضا رئیسیان تهیه شد. این فیلم کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر نیز شد.

در حقیقت مینا وحید یکی از چهره های جوان سینما و تلویزیون به شمار می رود که با بازی در فیلم دوران عاشقی و در کنار بازیگران محبوب و موفقی مانند شهاب حسینی و لیلا حاتمی موفق شد تا به شهرت برسد و بعد از موفقیت در این فیلم، در چندین فیلم و سریال دیگر ایفای نقش کرد.

مینا وحید در مورد بازی در فیلم دوران عاشقی می گوید که: «بهترین روز کاری ام زمان قرار داد این فیلم بود!»

گفتنی است که او سابقه بازی در سریال پرمخاطب شهرزاد را نیز در کارنامه هنری خود دارد. از نقش های مهم مینا وحید باید از بازی او در فیلم‌هایی مثل کفشهایم کو؟ ساخته کیومرث پوراحمد و هایلایت نام برد.

بیوگرافی مینا وحید بازیگر


فیلم شناسی مینا وحید

سینمایی

سالنامسمتکارگردان
۱۳۹۶هایلایتبازیگراصغر نعیمی
۱۳۹۴کفشهایم کو؟بازیگرکیومرث پوراحمد
۱۳۹۳دوران عاشقیبازیگرعلیرضا رئیسیان
۱۳۹۰گیرندهبازیگرمهرداد غفارزاده
۱۳۹۰ساعت به وقت صفربازیگراحمد معظمي

تلویزیون

سالنامنقششبکه
۱۳۹۷بانوی عمارتجواهرشبکه سه
۱۳۹۱دختران حواسوداشبکه پنج
۱۳۹۰شاید برای شما هم اتفاق بیفتدشبکه پنج

شبکه خانگی

سالنامنقشکارگردان
۱۳۹۳شهرزادمریم مهرزادحسن فتحی

درباره ازدواج مینا وحید

در این مورد باید بدانید که این بازیگر هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و فعلا همسری ندارد. فقط شایعه ازدواج مینا وحید با رضا کیانیان مدتی پخش شد، که در این مورد در ادامه همین مقاله بیشتر توضیح داده ایم.

شروع فعالیت هنری مینا وحید

همانطور که گفتیم مینا وحید در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت دارد و فعالیت های هنری خود را به صورت حرفه ای از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و تا کنون هم به این فعالیت های خود ادامه داده است.

مینا وحید در بانوی عمارت

مینا وحید از تئاتر تا رد شدن از تست سینمایی

این بازیگر فعالیت خود را از زمان دانشجویی با  کار در عرصه تئاتر آغاز کرد. بعدها از طریق یکی از دوستان نویسنده خود به یک کار سینمایی معرفی شد ولی به علت استرس زیاد مینا وحید، او در اولین تست خود رد شد.

شروع محبوبیت و شهرت مینا وحید

بازی مینا وحید در سریال هایی از قبیل «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «دختران حوا» ، «شهرزاد» از او چهره به نسبت شناخته شده تری در بین مخاطبان ایجاد کرد. ولی اخیرا بازی در نقش جواهر در «سریال بانوی عمارت» چهره جدیدی و البته جالبی از مینا وحید را در بین طرفدارانش ساخته است.

مینا وحید و نقش آفرینی در سریال بانوی عمارت

سریال بانوی عمارت یکی از سریالهایی است که چند وقتی است از طریق تلویزیون مهمان خانه های مردم است و مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرده است. مینا وحید در این سریال هم به خوبی نقش آفرینی کرده است. این سریال به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد تهیه شده است و در حقیقت سریال جدیدی است که شبکه سه سیما مشغول پخش آن است.

نکته ای که باعث موفقیت این سریال شده است، آن است که در سریال بانوی عمارت بازیگران جدیدی حضور دارند و در کنار چهره های قدیمی و با سابقه نقش آفرینی می کنند.

فیلم های مینا وحید , سریالهای مینا وحید

داستان سریال بانوی عمارت

داستان بانوی عمارت روایتگر ماجرایی است که به دوران قاجار بر می گردد و مینا وحید در این سریال ایفاگر نقش جواهر است که این جواهر یک خدمتکار است و ماجراهایی را ایجاد می کند و دچار دردسرهایی هم می شود.

مینا وحید در سریال بانوی عمارت با تیپی متفاوت دیده می شود. او به عنوان خدمتکار پانته آ پناهی ها جلوی دوربین رفته است و به خوبی هم مخاطبان را جذب بازی خود کرده است.

بازیگران سریال بانوی عمارت

مینا وحید در این سریال تلویزیونی در کنار بازیگران محبوبی چون پانته آ پناهی ها، علیرضا شجاع نوری، اندیشه فولادوند، غزل شاکری، رامتین خدا پناهی، سیروس میمنت، حسام منظور، شبنم فرشاد جو، مینا وحید، نیکی نصیریان، مهتاج نجومی، صالح میرزا آقایی، احسان امانی، محمد فیلی، فریدون سورانی، حسن سرچاهی، احمد یاوری، مریم مومن، پاوان افسر، مهری آل آقا، صادق ملک، مجید سعیدی و سعید بحر العلومی نقش آفرینی می کند.

صحبت های مینا وحید در برنامه حالا خورشید در مورد سریال بانوی عمارت

مینا وحید در آذر ماه گذشته میهمان برنامه حالا خورشید بود و در این برنامه در مورد سریال بانوی عمارت هم صحبت کرد. در ادامه این مقاله از پارسی نو صحبت های مینا وحید بازیگر نقش جواهر درمورد گریم زنان قاجار سریال بانوی عمارت را ببینید.

مینا وحید گفت که مردم عنوان می کنند که سریال «بانوی عمارت» مشابه سریال ترکیه‌ای با نام «حریم سلطان» است که از طریق ماهواره مخاطبان زیادی را جذب خود کرده است. این بازیگر در مورد این نظر مخاطبان گفت که اگر در این سریال ما بازیگران را شبیه زن‌های قاجار گریم می‌کردند مطمئنا مردم حتی یک صحنه از سریال را دنبال نمی کردند.

این بازیگر زن ایرانی در این برنامه صحبت هایی دیگر را هم داشت که بریده هایی از آن را آورده ایم. از جمله این که من بازیگر خوش شانسی بودم که برای فیلم آقای رییسیان انتخاب شدم. منظور او بازی در فیلم سینمایی دئوران عاشقی است که نوع بازی او تحسین منتقدان را برانگیخت.

این بازیگر درباره موضوع رابطه و دوستی با سایر بازیگران سینما اینگونه گفت که: رفاقت نزدیکی با هیچ یک از بازیگران ندارم. او گفت که روابط کاری و روابط شخصی ام را از هم جدا کرده‌ام.

اینستاگرام مینا وحید

جزییات ورود مینا وحید به تلویزیون با یک تله فیلم

بعدها مینا وحید با نقش آفرینی در یک تله فیلم تلویزیونی با نام ساعت به وقت صقر در سال ۱۳۹۰ به تلویزیون آمد. این تله فیلم به کارگردانی احمد موذنی تهیه شد که در عید نوروز همان سال از شبکه یک سیما به نمایش درآمد. در حقیقت این تله فیلم اولین تجربه او بود.

بعد از این اولین تجربه، مینا وحید در تله فیلم دیگر با نام «حنا» نقش اول را بازی کرد اما متاسفانه این بازی او چندان دیده نشد. بعد از این کار مینا وحید مدتی را به منظور نگارش فیلمنامه و همینطور برای ورزش در خانه گذراند.


حاشیه های داغ مینا وحید

جنجال تیپ مینا وحید در جشنواره فیلم فجر ۹۶

ظاهرا این بازیگر جوان در جشنواره فیلم فجر سال گذشته با تیپ متفاوتی ظاهر شده بود که در ادامه در این مورد بیشتر می خوانید.

مینا وحید بازیگر سریال بانوی عمارت در برنامه حالا خورشید در مورد تیپ جنجالی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد.

مدل لباس مینا وحید در جشنواره فجر

در ۲۸ آذر ماه سال ۹۷ که مینا وحید در برنامه حالا خورشید حضور پیدا کرد، با این سوال رضا رشیدپور مواجه شد که چرا در جشنواره فیلم فجر لباس عجیبی پوشیده بود؟ که مینا وحید در پاسخ گفت که لباس و مانتو نبود بلکه پارچه پالتویی بود که دوخته نشده بود و فقط روی دوشم انداخته بود و در مورد علت هم اینگونه عنوان کرد که «به علت این که در زمان جشنواره فیلم فجر پارسال زلزله کرمانشاه رخ داد، برای کمک به مردم کرمانشاه این کار را کردم، چون هزینه دوخت و طراحی لباسم زیاد می شد، چیزی در حدود ۱ میلیون و بنا به این که من سه بار در جشنواره حاضر شدم و می بایست برای هر بار یک مدل لباس می پوشیدم و هر بار هم این حدود هزینه را می بایست پرداخت می کردم، بنابراین ترجیح دادم این هزینه را البته هر چند شاید برای آنها مبلغ اندکی بود را به هموطنانم برسانم.»

مینا وحید این کار خود را یک حرکت نمادی و شعارگونه می دانست که شاید  در نگاه اول از دید مخاطب نوع پوشش او را عجیب نشان می داد که چرا پارچه ای را بر دوش انداخته است! اما او سه بار و با همین مدل لباس در جشنواره حضور پیدا کرد.

مینا وحید

جزییات ماجرای مینا وحید و رضا کیانیان

مینا وحید با بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، رضا کیانیان در فیلم کفشهایم کو؟ به کارگردانی کیومرث پوراحمد ایفای نقش داشته است. جمله ای که در ابتدای نمایش این فیلم روی پرده نمایش نقش می بندد حاکی از آن است که دستهایی که در طول این فیلم رضا کیانیان را مدام لمس می کند دستان همسر واقعی او هستند!

مینا وحید در این فیلم نقش دختر رضا کیانیان را دارد که با مصاحبه انجام گرفته با او مشخص شد این ارتباط و لمس دست ها توسط خود مینا وحید صورت گرفته است.

همین موضوع هم باعث حمله چند سایت و خبرگزاری به عوامل این فیلم شد.

شایعه ازدواج مینا وحید با رضا کیانیان

در فیلم کفشهایم کو؟ مینا وحید نقش فرزند از فرنگ برگشته پیرمرد آلزایمری را بازی می کند و در این فیلم آنقدر بی دلیل و با دلیل پدرش یعنی رضا کیانیان را در موقعیت های مختلف دست مالی می کند که پس از اتمام فیلم، این سوال در ذهن تماشگر نقش می بست که آیا این بازیگر زن جوان همسر رضا کیانیان است که به این راحتی با او ارتباط فیزیکی دارد؟!

همین ابهام هم باعث دامن دادن به شایعه ازدواج مینا وحید و رضا کیانیان شد، که مینا وحید از شنیدن این شایعه بسیار ناراحت شد و در این خصوص عنوان کرده بود که: «وقتی این شایعه را شنیدم، خودم واقعا خجالت کشیدم».

فیلم های سینمایی مینا وحید , مینا وحید عکس

مینا وحید در سریال شهرزاد

مینا وحید در سریال محبوب شهرزاد هم ایفای نقش داشته است. او در این سریال نقش مریم همسر بابک را با بازی امیرحسین رستمی داشت. نقش مینا وحید در شهرزاد با مرگ تراژدیک این کاراکتر به پایان رسید و به این ترتیب در فصل دوم سریال شهرزاد دیگر حضور نداشت.

اوقات فراغت مینا وحید چگونه سپری می شود؟

او در خصوص این سوال که در اوقات فراغت چه کارهایی را انجام می دهی؟ می گوید که: «فیلم میبینم، کلاس بدن و بیان شرکت می کنم و از ورزش غافل نمی شوم تا از نظر وزن روی فرم باقی بمانمف در ضمن حواسم به رژیم غذایی ام هست تا دچار مشکل اضافه وزن نشوم، بسکتبال رو بصورت حرفه ای دنبال میکنم و مدتی نیز هست که اسکواش بازی میکنم.»

ترس و لذت بازیگری در مینا وحید

این بازیگر جوان در خصوص ترس از موفق نشدن در عرصه بازیگری اینگونه گفت :

هنوز هم می ترسم و این ترس در حقیقت یکی از لذت های کار و حرفه بازیگری به شمار می رود؛ چرا که ممکن است پس از اتمام هر کار خوبی که بازی و نقش آفرینی می کنی، دیگر پیشنهاد خوبی نداشته باشی ولی همین هم در زمره لذت های این کار به حساب می آید.

فیلم مصاحبه مینا وحید در حالا خورشید


مطالب مشابه : عکس و بیوگرافی گلشیفته فراهانیعکس و بیوگرافی ترانه علیدوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.